خبرگزاری کار ایران

معرفی اجزای موتور برق

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۷۰۵

موتور برق چیست و چه کاربردی دارد؟

موتور برق به طور کلی برای مواقع قطعی برق کاربرد دارد. ولی در برخی موارد به عنوان نیروی اصلی استفاده می‌شوند، در این مواقع از ژنراتور دائم‌کار استفاده می شود.

به طور کلی هر کجا نیاز به تامین انرژی برق داشته باشیم، از موتوربرق استفاده می‌کنیم. کاربردهای موتوربرق را می‌توانید در مراکز صنعتی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، منازل و... برای تامین انرژی در مواقع ضروری ببینید.

عملکرد موتور برق

موتور برق یا همان ژنراتور مولد الکتریکی که قادر است انرژی مکانیکی حاصل از سوخت بنزین، گازوئیل، گاز و نفت را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند.

موتور برق ها از دو قسمت اصلی موتور و دینام، جهت تولید برق اضطراری تشکیل شده اند. مکانیزم قسمت موتور آن بسته به نوع سوخت متفاوت است و موتور برق ها با توجه به توان های مختلف می توانند کاربری مختلفی داشته باشند.

 

انواع موتور برق

موتوربرق ها انواع مختلفی دارند، که بر اساس ویژگی های مختلف آنها دسته بندی میشوند. درادامه موتوربرق ها را بر چند اساس دسته بندی میکنیم.

موتوربرق ها از نظر سوخت مصرفی به سه دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام را به طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

موتور برق بنزینی

موتوربرق‌ های بنزینی پرکاربردترین نوع موتور برق هستند. موتوربرق بنزینی که بعضا با نام موتور برق خانگی هم یاد می‌شوند. با توجه به نوع سوخت خود گازهای اکسید کربن و دی اکسید کربن تولید می‌کند. در نتیجه، این موتورها باید در فضای باز استفاده شوند تا موجب خفگی نشوند.

موتور برق دیزلی گازوئیلی

در موتورهای بنزینی سوخت به کمک جرقه شمع مشتعل می‌شود؛ اما در موتورهای دیزلی مشتعل کردن سوخت با هوا در دما و فشار معین انجام می‌شود.

موتور برق تک فاز

برق متناوبی که در پریز برق ساختمان است برق تک فاز است. در ایران از ولتاژ استاندارد ۲۲۰ ولت و فرکانس ۵۰ هرتز استفاده می‌شود.

موتور برق سه فاز

این نوع برق بر خلاف برق تک فاز، سه عدد فاز و یک عدد نول وجود دارد که توسط مینیاتوری سه فاز به سیستم وارد می‌شوند. در برق سه فاز هر زمان که جریان برق مصرفی سه فاز ۳۸۰ ولت باشد، به سادگی می‌توان از موتوربرق سه فاز متناسب با توان مورد نیاز استفاده کرد.

انواع موتور برق بر اساس مکانیزم راه اندازی

موتور برق ها بسه به نوع و مکانیزمی که دارند کاربرد ها و تفاوت های مختلفی دارند که در ادامه به انواع آن ها اشاره خواهیم کرد.

دستی یا هندلی 

این مکانیزم معمولا در موتور برق‌ های بنزینی کوچک استفاده می‌شود و همان طور که از نامش مشخص است نیاز به نیروی انسانی دارد.

استارتی

در موتور برق‌های بزرگ استفاده شده و پس از چرخاندن سوئیچ انرژی ذخیره شده در باتری، باعث روشن شدن موتور برق می‌شود. لازم به ذکر است که در تمامی موتور برق‌ها سیستم هندلی وجود دارد و در برخی از سیستم‌های راه اندازی موتور برق‌ها تلفیقی از مکانیزم راه اندازی استارتی و هندلی (دستی) می‌باشد.

تابلوی برق اضطراری امر جنسی

در این مکانیزم زمانی که برق قطع می‌شود تابلو به موتور برق فرمان روشن شدن می‌دهد. پس از گذشت حدود ۱۰ ثانیه به صورت خودکار موتور برق روشن شده و جریان الکتریسیته را وارد مدار می‌کند. این مکانیزم در ساختمان‌ها و مکان‌هایی که نیاز به وصل سریع برق اضطراری دارند مانند بیمارستان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی اجزای موتور برق

 

اجزای موتور برق

  • ساسات
  • کلید استارت
  • ولت متر
  • اتصال زمین
  • خروجی AC ژنراتور
  • کلید محافظ بار
  • ژنراتور
  • دریچه پر کردن روغن
  • موتور یا انجین
  • دریچه تخلیه روغن
  • محل اتصال گاز
  • شیر قطع و وصل گاز
  • صفحات محافظ
  • شمع
  • شیلنگ
  • میکسر گاز
  • دستگیره استارت دستی
  • استارت دستی
  • شاسی و بدنه دستگاه
  • فیلتر هوا
  • اگزوز

شاسی موتور برق

دو نوع شاسی در موتور برق داریم که نوع اول کانوپی دار و نوع دوم بدون کانوپی است.

کانوپی به عایق یا محفظه ای گفته میشود که برای جلوگیری از صداهای موتور برق مورد استفاده قرار میگیرد که به آن اتاق سایلنت هم گفته می شود.

معمولا در مکان هایی مثل ساختمان مسکونی یا اداری-تجاری یا مراکز درمانی مثل بیمارستان از اتاق سایلنت یا همان کانوپی استفاده می شود. به دلیل اینکه موتور برق های قوی تر به طبع سر و صدای بیشتری هم دارند، برای آسایش افراد حاضر در این اماکن از کانوپی استفاده می شود.

ساختار موتور برق

1.موتور یا انجین : اصلی ترین قسمت یک دستگاه موتور برق خود موتور یا انجین آن است.

همانطور که در اول مقاله در سایت آبادیزل گفته شد، موتور برق برای کار کردن به یک انرژی اولیه مکانیکی یا حرکتی نیاز دارد.

تامین انرژی مکانیکی به عهده انجین یا همان موتور است.

هر میزان که توان موتور بالاتر باشد، برق بیشتری تولید میشود.

2.دستگاه تولید برق متناوب : وظیفه این قسمت از موتور برق، تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است.

3.سیستم سوخت : این سیستم در موتور برق با توجه به اینکه سوخت موتور برق چیست متفاوت است، این سیستم میتواند روی خود دستگاه یا بخشی مجزا قرار بگیرد.

4.تنظیم کننده ولتاژ برق : وظیفه این قطعه تنظیم ولتاژ خروجی برق از موتور برق و تبدیل AC به DC و برعکس است.

5.پنل کنترل : تنظیم و راه اندازی ساختار موتور برق به کمک پنل کنترل انجام می‌شود.

6.سیستم روغن کاری:  موتور و قطعات مکانیکی پس از کار به مدت طولانی دچار ساییدگی می‌شوند. برای جلوگیری از این ساییدگی از روغن استفاده می‌شود.

7.سیستم سردسازی:  ساختار موتور برق در حین کار داغ می‌شوند و سیستم سردسازی وظیفه خنک کردن اجزای موتور برق را بر عهده دارد. بیشتر موتورهای برق توسط هوا خنک می‌شوند.

8.خروجی‌ها:  از این قسمت برق تولید شده توسط دستگاه به وسایل تغذیه کننده رسانده می‌شود. ساختار موتور برق اکثراً شامل خروجی‌های AC و DC با تعداد مختلف هستند.

معرفی اجزای موتور برق

 

نمایندگی فروش موتور برق در ایران

آبادیزل نمایندگی موتور برق در تهران می‌باشد و سایر شهرها مانند اصفهان ، شیراز و مشهد و ... را  پوشش می‌دهد.شما می توانید انواع موتور برق را از شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل که دارای عاملیت فروش موتور برق می باشد را با بهترین قیمت تهیه نمایید.

امروزه موتور برق های مختلفی تولید و وارد بازار می شوند که هر کدام کاربرد و توان های خاص خود را دارند.

کارشناسان ما که تجربه بالایی در این زمینه دارند مشورت کنید. تا از بهترین و مناسب ترین نوع موتور برق بهره مند شوید.

خرید موتور برق

شرکت مهندسی بازرگانی آبادیزل با کادری مجرب و فنی شما مشتریان عزیز را در جهت خرید موتور برق متناسب کسب و کارتان مشاوره فنی خواهد داد با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع موتور برق با پلمپ کامل کارخانه در کارتن توسط پیک در تهران و توسط تیپاکس و باربری به تمام نقاط ایران در کمترین زمان ممکن ارسال خواهد شد و برای مشتریانی عزیزی که قصد خرید موتور برق به صورت حضوری دارند ما این امکان را فراهم کرده ایم تا شما بتوانید به صورت حضوری از ما خرید کنید و پس از تست کامل دستگاه، آن را تحویل بگیرید.

شما می توانید انواع موتور برق را از شرکت بازرگانی مهندسی آبادیزل که عامل فروش موتور برق می باشد و با بهترین قیمت موتور برق به مشتریان عزیز ارایه می کند تهیه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید موتور برق با شماره های درج شده روی سایت آبادیزل تماس بگیرید.

02133992294 - 02133914084

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز