خبرگزاری کار ایران

اجاره دیزل ژنراتور و عبور از قطعی برق در تابستان 1400

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۶۰۱

این روزها همه جا صحبت از افزایش مصرف، در کنار کاهش تولید برق به دلیل کاهش بارندگی در تابستان داغ 1400 است.

برق این کالای استراتژیک که زندگی همه ما با نبود آن دچار اختلال و مشکل خواهد بود. و البته نه تنها زندگی، بلکه با کمبود و کاهش تولید برق زنگ خطر برای همه کسب و کار و صاحبان صنایع و کارخانجات به صدا درآمده است.

ما در ادامه این مقاله از راه حلی موقت و نسبتا کم هزینه،  برای عبور از این چالش را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اجاره ژنراتور برق بهترین گزینه برای تابستان امسال است؟

اجاره و به زبان ساده تر کرایه موتور برق برای در اختیار گرفتن یک مولد و موتور برق (با توان های مختلف و برحسب نیاز مصرفی) که در مقیاس های بزرگ به نام های دیزل ژنراتور با سوخت گازوئیل و ژنراتور گازی که با گاز طبیعی و شهری کار می‌کند شناخته می‌شوند. یکی از روش های نسبتا کم هزینه، در مقابل ضرر و زیانی است که با قطعی برق به مرکز خدماتی تجاری و صنعتی وارد می‌شود خواهد بود.

اجاره دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازی؟

اجاره دیزل ژنراتور و عبور از قطعی برق در تابستان 1400

اگر شما هم به این نتیجه رسیده اید که نیاز به کرایه موتور برق و ژنراتور دارید، در این‌جا ما برای انتخاب و مقایسه بین این دو مولد برقی که در نهایت وظیفه آنها تبدیل سوخت شیمیایی به برق است به شما کمک خواهیم کرد تا انتخاب بهتر و کم هزینه تری را داشته باشید.

برای اجاره های کوتاه مدت بین 1 تا 3 ماه و حتی تا 6 ماه انتخاب و اجاره دیزل ژنراتور کم هزینه تر و بی دردسر تر از نمونه ژنراتور گازسوز است.

البته باید بگوییم که این موضوع فقط در شرایط کرایه کوتاه مدت می‌باشد و دلیل آن هزینه بالای نصب و راه اندازی در ژنراتور گازی است. اما در شرایطی که این اجاره بلندمدت باشد و قرار بر اجاره برای بیشتر از 6 ماه باشد قطعا انتخاب و اجاره ژنراتور گازی می‌تواند گزینه بهتری برای کسب و کار ما باشد.

جالب است بدانید سرویس و نگهداری در ژنراتور گازسوز در حدود یک سوم و حتی کمتر از نوع گازوئیلی آن است.

اما ژنراتور دیزلی دارای مزیت های دیگری هم است. با وجود توسعه خطوط گازی در سراسر کشور هنوز هم ممکن است در تمامی مکان‌ها دسترسی به آن امکان‌پذیر نباشد. اما در سوخت دیزل به راحتی قابلیت انتقال و انبار را در تمام نقاط ایران را دارد.

این برتری و خاصیت در نگهداری سوخت امکان بی نظیری است که تقریبا می‌شود مطمئن شد که در هر شرایطی دسترسی به سوخت وجود دارد.

برتری دیگر نوع ژنراتور دیزلی در قدرت و قیمت آن است که در صورت خرید قیمت ژنراتور گازی در حدود دو برابر قیمت دیزل ژنراتور خواهد بود.

 

اجاره ژنراتور سایلنت و استفاده از کانوپی برای کاهش صدا

نکته ای دیگر در اجاره و کرایه ژنراتور صدای بلند این مولد برق می‌باشد که می‌تواند بکارگیری آن را در محیط های اداری ، بیمارستان و درمانگاه‌ها و محیط هایی که آلودگی صوتی در آنها مشکل ساز است را به چالش بکشد.

کانوپی سایلنت ژنراتور به اتاقکی گفته می‌شود که با فن آوری های خاصی ساخته می‌شود تا از خروج صدای بلند موتور در ژنراتور به بیرون جلوگیری کند.

البته کانوپی ساینت دارای مزیت های دیگری هم است. جلوگیری از ورد گرو غبار به داخل موتور جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت در دستگاه و اماکن استفاده از مولد برق بدون نیاز به مکان مسقف از مزیت های دیگر کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور است.

اجاره ژنراتور سایلنت  با قیمت بالاتری به نسبت نوع باز (اوپن) آن انجام می‌شود  که این افزایش قیمت در حدود 10 تا 15 درصد از مبلغ کل اجاره می‌باشد.

مهم‌ترین نکات در اجاره و کرایه ژنراتور برق

برای اجاره ژنراتور نکات زیادی وجود دارند که به صورت خلاصه ما در اینجا به آنها خواهیم پرداخت:

اجاره از واسطه و مشکلات آن

شرکت های زیادی برای اجاره دیزل ژنراتور وجود دارند و علاوه بر آنها همانند سایر بخش ها واسطه ها هم در این بازار وجود دارند.

تا حد امکان از واسطه برای کرایه ژنراتور اقدام نکنید. واسطه ها در پشتیبانی و مسائل فنی بسیار ضعیف عمل می‌کنند و در صورت بروز مشکلی در دستگاه ممکن است دچار تاخیر در پشتیبانی شوید.

اجاره موتور برق و ژنراتور با تاریخ ساخت جدیدتر

مسلما هر چقدر تاریخ ساخت دستگاه به روز تر باشد مشکلات و دردسر های آن کمتر است و می‌توانیم با اطمینان بیشتری آن را بکار گیریم.

تا حد امکان از اجاره ژنراتور های رنگ شده خودداری کنید و در هنگام اجاره به پلاک و تاریخ ساخت این دستگاهها دقت کنید.

البته متاسفانه در بازار امکان تقلب در پلاک ژنراتور هم وجود دارد و شاید بهتر است از شرکت معتبر که خود وارد کننده ژنراتور است نسبت به اجاره اقدام کنید و برگ سبز گمرکی را هم چک کنید.

دریافت و مطالعه پیش نویس قرارداد اجاره ژنراتور

با توجه به بار حقوقی و فنی و مشکلات و پیامد های احتمالی حتما نسخه ای از پیش نویس را دریافت و در صورت ابهام در قرارداد با یک مشاور حقوقی و فنی و شرکت ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید.

 برآورد مقدار مصرف در پروژه و کسب وکار

انتخاب ژنراتور با توان مورد نیاز که در صورت برآورد غیر دقیق و کارشناسی می‌تواند منجر به  انتخاب ژنراتور با توان کمتر شود، که خود عامل مشکلات زیادی خواهد بود تا انتخاب ژنراتور با توان بیشتر که باعث افزایش هزینه های اجاره در تامین برق خواهد شد.

از این روی حتما قبل از عقد قرارداد و با توجه به مباحث فنی و مقادیر اندازه گیری متغیر و شرایط محیطی و . . . حتما از یک مهندس برق صنعتی و یا از مشاوره رایگان شرکت های معتبر ارائه دهنده کمک بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را هم از دست ندهید: خرید یا اجاره دیزل ژنراتور برای گذر از قطعی برق تابستان 1400

خرید ژنراتور و مولد برق در بلندمدت به نفع شماست!

اگر اجاره ژنراتور دیزلی و گازی برای تعداد ماه‌های بیشتری است از نظر اقتصادی و در صورت فراهم بودن شرایط مالی خرید ژنراتور گزینه بهتری برای کسب و کار شما می‌باشد.

با توجه به تورم و بالا رفتن نرخ ارز و واردداتی بودن این کالا قیمت دیزل ژنراتور همیشه در حال افزایش می‌باشد و در صورتی که به طور موقت به آن نیاز ندارید می توانید گزینه خرید ژنراتور را بررسی کنید. مطمئنا در دراز مدت به نفع شما خواهد بود.

در ایران چندین شرکت نسبت به واردات مستقیم و فروش ژنراتور اقدام می‌کنند که در این بین دیزل پارسیا با نام ثبت شده پیشگامان صنایع دیزلی و نیروگاهی پارسیا یکی از آنهاست.

اجاره دیزل ژنراتور و عبور از قطعی برق در تابستان 1400

از جمله ویژگی های خرید و فروش ژنراتور در این شرکت می‌توانیم به واردات دستگاه های مولد برق و ژنراتور کم کارکرد از کشورهای اروپایی و استرالیا اشاره کنیم که در کنار کاهش هزینه های خرید ژنراتور امکان خرید با گارانتی و پشتیبانی قطعات و مواد مصرفی تا ده سال را برای مصرف کنندگان و صاحبان کسب و کار فراهم کرده است.

فروش و تعمیر ژنراتور لوری سامر

لوری سامر در ایران نماینده رسمی ندارد و با توجه به کیفیت بسیار بالای این شرکت فرانسوی در تولید محصولات خود دیزل پارسیا آماده انجام خدمات تعمیر و سرویس ژنراتور لروی سامر شامل عیب یابی و سیم پیچی این مولد های برق می‌باشد که جهت آشنایی بیشتر با تاریخچه و فعالیت های شرکت ژنراتور لوری سامر می توانید به لینک آن مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز