خبرگزاری کار ایران

چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۹۴۱

کلمه «قطار» اغلب برای بسیاری از مردم با «امنیت در سفر» مرتبط است. این ارتباط به دلیل خطرات کمتر قطار در جابجایی مسافران، نسبت به خودرو و هواپیما است. این ویژگی قطارها بسیاری از مسافران را به سمت حمل‌ونقل ریلی جذب کرده است. همچنین مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه سفرهای ریلی نسبت به سفرهای هوایی، آن را به گزینه‌ای جذاب برای حمل‌ونقل تبدیل کرده است. شایان‌ذکر است که گردشگران می‌توانند در مسیرهای قطار از تماشای مناظر مسیر لذت ببرند. اگر شما هم از علاقه‌مندان به سفر با قطار هستید، با ما در این نوشته همراه باشید تا توضیح دهیم که چگونه با قطار سفر راحت‌تری داشته باشیم؟

۱. قطارهایی با امکانات رفاهی بالا را انتخاب کنید

هنگام رزرو بلیط، اگر به دنبال راحتی بیشتری در طول سفر هستید، قطارهایی را انتخاب کنید که خدمات و امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند، حتی اگر به معنای پرداخت هزینه بیشتر باشد. پلتفرم‌های آنلاین خرید بلیط، می‌توانند دسترسی سریع به اطلاعات مربوط به قیمت‌ها، امکانات رفاهی و مسیرهای قطارهای مختلف را فراهم کنند و به شما این امکان را می‌دهند که آگاهانه تصمیم بگیرید.

برای مثال شرکت فدک، یکی از شرکت‌های ریلی ایران است که به باکیفیت بودن و قطارهای لوکس خود شهرت دارد. اگر به دنبال یک قطار فول امکانات و مجهز هستید، می‌توانید قیمت بلیط قطار فدک 5 ستاره را بررسی کرده و اگر با بودجه‌ی شما سازگار بود آن را برای سفرتان انتخاب کنید.

۲. قطار را از دست ندهید

بعد از خرید بلیط و آماده شدن برای شروع سفر، یک ساعت قبل از حرکت خود در ایستگاه حاضر شوید و در صورت سفر با خانواده مراقب کودکان باشید. از امکانات داخل قطار استفاده کنید و اگر کار ضروری ندارید، در ایستگاه‌های بین راه پیاده نشوید تا سفری آرام داشته باشید. با ایستگاه راه‌آهن مقصد خود آشنا شوید تا در طول سفر دچار سردرگمی نشوید.

۳. لباس‌های راحت بپوشید

لباس‌های راحتی مخصوصاً برای سفرهای طولانی انتخاب کنید. هنگام انتخاب لباس، فصل را در نظر بگیرید. برای خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند، مهم است که لباس‌های اضافی برای کودک خود در کیف‌دستی نگه دارند.

۴. به زمان حرکت توجه کنید

برای آمادگی و راحتی بیشتر به زمان سفرتان توجه کنید؛ برای مثال اگر در طول شب در سفر هستید، وسایلی مانند بالش گردنی، پتوی سبک مسافرتی و ماسک چشم را همراه خود ببرید، ولی اگر بلیط قطار روز را رزرو کرده‌اید بهتر است وسایلی نظیر عینک آفتابی همراه خود داشته باشید یا کتاب و لوازم الترونیکی همراه خود ببرید تا حوصله‌تان سر نرود.

۵. مراقب وسایل خود باشید

ناگفته نماند که مراقب وسایل شخصی خود باشید، به‌خصوص زمانی که با وسایل نقلیه عمومی سفر می‌کنید. برای اینکه ایمنی بیشتری داشته باشید، هرگز اشیای قیمتی خود را بدون مراقبت رها نکنید و سعی کنید از حمل وسایل گران‌قیمت خودداری کنید. اگر مجبورید اشیای قیمتی به همراه داشته باشید، آن‌ها را در یک کیف کوچک نزدیک خود نگه دارید و از درآوردن کفش‌های خود در هنگام چرت زدن خودداری کنید.

۶. در قطار تغذیه مناسبی داشته باشید

درصورتی‌که مسافت سفر شما طولانی است یا در یک قطار لوکس هستید، از قبل یک وعده غذایی را برای پذیرایی از خود رزرو کنید. در غیر این صورت، بسته‌بندی تنقلات و ساندویچ‌ها برای سفر یا استفاده از بوفه قطار، گرسنگی را در بین راه از بین می‌برد.

۷. صندلی‌های مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب صندلی کنار پنجره لذت بردن از سفر با قطار را با تماشای مناظر دیدنی، دوچندان می‌کند. این امر می‌تواند روحیه شما را بالا ببرد. هنگام رزرو بلیط قطار رجا یا سایر شرکت‌های ریلی، ترتیب صندلی را در نظر بگیرید و سعی کنید صندلی کنار پنجره را رزرو کنید. اگر این امکان وجود ندارد، مؤدبانه از هم‌سفر خود بپرسید که آیا می‌توانید صندلی خود را با او عوض کنید.

فرقی نمی‌کند در حال سفر به شمال یا جنوب باشید، هر مسیر شگفتی‌های طبیعی خود را از جنگل گرفته تا بیابان ارائه می‌دهد. اگر صندلی کنار پنجره را رزرو کنید، حتی می‌توانید با تکیه دادن به پنجره برای یک چرت آرام، بدون توجه به خستگی راه، آرامش داشته باشید.

۸. با هم‌سفران خود در ارتباط باشید

برای اطمینان از یک سفر خوشایند برای خود و هم‌سفرانتان، به یاد داشته باشید که مؤدب، صبور و مشتاق لذت بردن از سفر باشید. مؤدب بودن و نگرش مثبت در سفر، واقعاً به افزایش تجربه سفر کمک زیادی می‌کند.

۹. حتماً استراحت کنید

شاید برای خوابیدن یا استراحت در مکانی به‌غیراز خانه خودتان راحت نباشید، اما بهتر است اگر مسیرتان با قطار طولانی است، سعی کنید کمی استراحت کنید. گوش‌گیرهای حذف‌کننده صدا می‌توانند برای افرادی که به صداها حساس هستند، مناسب باشد. علاوه بر این، همراه داشتن یک بالش کوچک و یک ماسک خواب می‌تواند به شما کمک کند از یک چرت آرام لذت ببرید.

۱۰. ملزومات سفر را به همراه داشته باشید

بدون توجه به نوع سفرتان، حتماً لوازم کلیدی مانند صابون، باند، دستمال‌کاغذی و آب را بسته‌بندی کنید. این وسایل در موقعیت‌های مختلف به کار می‌آیند و برای حفظ آسایش و پاکیزگی در طول سفر ضروری هستند. اگر کوپه اختصاصی رزرو نکرده‌اید، داشتن یک ملحفه تمیز برای اطمینان از خوابی آرام مفید است. در دسترس بودن مواد شوینده و صابون نیز برای حفظ نظافت مناسب است.

چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم

۱۱. سعی کنید یک کتاب برای مطالعه به همراه خود داشته باشید

کتاب آن دوست وفاداری است که در هر زمان و هر مکان باعث سرگرمی شما می‌شود. هنگامی‌که سوار قطار می‌شوید، حتماً از مطالعه روزنامه‌ها و مجلاتی که اغلب برای مسافران تهیه می‌شود لذت ببرید.

چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم

۱۲. وسایل الکترونیکی خود را به همراه داشته باشید

البته در این عصر دیجیتال، وسایل الکترونیکی متعددی برای سرگرمی در سفر با قطار وجود دارد. چه به تماشای فیلم در طول سفر علاقه داشته باشید و چه بازی با تلفن همراه یا تبلت را ترجیح دهید، با انواع وسایل الکترونیکی در سفر می‌توانید سرگرم شوید. برخی از قطارها حتی اتصال به اینترنت را ارائه می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند تا به دنیای نامحدود محتوای آنلاین وصل شوید.

کلام آخر

صرف‌نظر از نحوه سفر شما - هواپیما، قطار یا اتوبوس - همیشه ملاحظات مهمی برای یک سفر آرام وجود دارد. در این نوشته، هدف این بود که نکات کوچک و درعین‌حال مهم مختص سفر قطار را به اشتراک بگذاریم تا اطمینان حاصل کنیم که تجربه‌ای لذت‌بخش و بدون دردسر خواهید داشت. با رعایت این توصیه‌ها می‌توان سفر با قطار را لذت‌بخش‌تر و بدون درد سرتر کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز