خبرگزاری کار ایران

ساعت مچی سه موتوره چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۵۲۵

نام اصلی ساعت سه موتوره، کرنوگراف است. ریشه کرنوگراف به زبان یونانی باز می گردد که به معنای اندازه گیری زمان و مسافت است. در سال ۱۸۱۵ لوئیس موینت این ابزار را طراحی کرد. در ادامه این مطلب به توضیحات بیشتری در مورد این ابزار کاربردی میپردازیم.

ساعت سه موتوره چه چیزی را نشان میدهد؟

کرنوگراف: کرنوگراف ابزاری است که به زمان سنج مجهز بوده و زمان را در بازه های مختلف زمانی اندازه گیری می کند. علاوه بر این قابلیت اندازه گیری ضربان قلب و سرعت بر کیلومتر را دارا می باشند. با خرید ساعت های کرنوگراف شما دیگر یک ساعت با قابلیت های زمان سنج و ساعت مچی را دارید. این ساعت ارزش خرید بالایی دارد و مقرون به صرفه است.

نمایش ۲۴ساعته زمان: برخی از ساعت های آنالوگ زمان را در فرمت ۱۲ساعته نمایش میدهند. اگر ساعتی را می خواهید که زمان را با فرمت ۲۴ساعته نمایش دهد، ساعت های سه موتوره پیشنهاد عالی برای شما هستند.

تاریخ شمار: در صفحه نمایش ساعت های آنالوگ یک دایره کوچک وجود دارد که تاریخ را به نمایش می گذارد. افراد علاقه مند به ساعت مچی معمولا از این ویژگی استقبال می کنند زیرا علاوه بر نمایش زمان، از تاریخ روزانه نیز آگاهی خواهند داشت‌.

نکات مهم هنگام خرید ساعت سه موتوره:

  1. ساعت مچی را انتخاب کنید که حروف آن برای شما خوانا باشد و بتوانید به راحتی با آن کار کنید.
  2. سایز ساعت مچی باید متناسب با مچ دست شما باشد تا احساس راحتی را به شما منتقل کند و مانع از انجام امور روزانه نشود‌.
  3. نکته ی مهم دیگر هنگام خرید ساعت مچی، مقاومت بالا، ضد ضربه و ضد آب بودن آن است تا مدت زمان طولانی بتوانید از آن استفاده کنید.
  4. ساعتی را انتخاب کنید که صفحه آن مجهز به شبرنگ باشد تا به هنگام تاریکی بتوان از آن استفاده کرد و اعداد روی آن مشخص باشد.

نحوه تنظیم ساعت مچی سه موتوره:

عدم وجود تاریخ شمار: در صورت نداشتن تاریخ شما تنها کافیست برای تنظیم ساعت، دسته کوک کنار قاب ساعت را به بیرون بکشید و با چرخاندن آن ساعت را تنظیم کنید. در نهایت دست کوک را به حالت اولیه درآورده و به داخل بفشارید. ساعت شما به همین راحتی تنظیم می شود.

وجود تاریخ شمار: در صورتی که ساعت مجهز به تاریخ شمار باشد، باید مراحل توضیح داده شده در بالا را انجام دهید تا ساعت تنظیم شود. برای تنظیم تاریخ شمار نیز کافیست دسته کوک را در دو مرحله به بیرون بکشید و تاریخ شمار را نیز تنظیم کنید. در نهایت دسته کوک را در دو مرحله به داخل بفشارید تا به حالت اولیه بازگردد.

وجود کرنوگراف: برای تنظیم کرنوگراف باید دکمه بالایی دسته کوک را فشار دهید تا شروع به حرکت کند. برای متوقف کردن هم باید یک بار دیگر همان دکمه را بفشارید‌.

ساعت مچی سه موتوره چیست؟

کاربرد ساعت مچی سه موتوره:

ساعت های سه موتوره کاربرد فراوانی دارند که بیشتر برای فعالیت های ورزشی و مسابقات مورد استفاده قرار می گیرند. غواصی، دو ماراتون، کشتی رانی عملیات های نظامی و... از جمله فعالیت هایی هستند که برای اندازه گیری زمان و مسافت از ساعت سه موتوره استفاده می کنند. برند های معتبر چون ساعت کاسیو ساعت های سه موتور اصلی و های کپی بی نظیری ارائه داده است.

ساعت های سه موتوره از حساسیت بالایی برخوردارند و زمان را تا دهم ثانیه و حتی صدم ثانیه اندازه گیری می کنند.

همانطور که از نام ساعت سه موتوره پیداست، دارای سه عقربه ثانیه شمار، دقیقه شمار و ساعت شمار است. هریک از عقربه ها دارای حساسیت بالایی هستند و زمان را با دقت بالایی به نمایش می گذارند. یک دسته کوک و دو دکمه فشاری در کنار قاب ساعت مچی وجود دارد که از آن ها برای تنظیمات عقربه ها استفاده می شود.

تفاوت ساعت اصل و فیک:

  • قیمت: قیمت ساعت های اصل به دلیل به کار بردن قطعات با کیفیت و گران مانند پلاتینیوم، الماس و یاقوت بسیار گران تر از ساعت های فیک است.
  • وزن: وزن ساعت های اصل نیز نسبت به ساعت های فیک بیشتر است. زیرا از قطعات باکیفیت در آن استفاده می شود.
  • مقاوم در برابر آب و ضربه: ساعت های اصل از مقاومت بالایی در برابر آب و ضربه برخوردارند. به راحتی دچار آسیب، فرسودگی و خرابی نمیشوند.
  • جعبه: ساعت های اصلی دارای یک جعبه با کیفیت و لوگوی برند هستند. در داخل جعبه دفترچه راهنما و گارانتی ساعت وجود دارد.
  • شماره سریال: ساعت های اصل شماره سریال دارند که باید با پشت قاب ساعت و برگه درون جعبه هماهنگی داشته باشد. هم چنین با ورود به سایت برند ساعت و وارد کردن شماره سریال از مشخصات کامل ساعتی که انتخاب کرده اید مطمئن شوید.

ساعت مچی سه موتوره چیست؟

فروشگاه تی تی بول

فروشگاه تی تی بول فروش رسمی انواع ساعت مچی مردانه و زنانه با بالاترین کیفیت و ارسال کمتر از دو روز کاری خدمات خود را در وب سایت رسمی خود ارائه میدهد و میتوانید با جستو جو تی تی بول ما را بیابید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز