خبرگزاری کار ایران

5 مورد از بهترین دوره‌های مذاکره در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۲۸۹

مذاکره‌، یک مباحثه استراتژی‌محور است که در تلاش بوده تا دغدغه‌ها را طوری برطرف کند که برای هر دو طرف مذاکره‌کننده قابل قبول باشد. در یک مذاکره سالم، دو طرف مذاکره، می‌کوشد دیگری را به پذیرش نظر خود متقاعد کند. در مذاکره نباید هیچ‌گونه جدالی وجود داشته باشد و باید همراه با سازش باشد.

این موضوع که کسب‌وکار شما در چه مقیاسی است مطلقاً اهمیتی ندارد، در هر شکل اهمیت مذاکره حرفه‌ای را می‌دانید و آگاهید که چه میزان به بهبود و ارتقای بیزینس و یا سازمان شما کمک خواهد کرد.

دستیابی به نتیجه مطلوب در ارتباطات، کسب‌وکار و... نیاز به فضای آموزشی برای اصول و فنون مذاکره دارد.

عملکرد مذاکره چگونه است؟

دو طرف مذاکره باید درباره همدیگر اطلاعاتی داشته باشند و همدیگر را بشناسند. این داده‌ها بایستی شامل نقاط ضعف و قوت، میزان آمادگی افراد در صحبت کردن، تعیین استدلال‌های طرفین و... باشد.

زمان مذاکره بین طرفین همیشه به شرایط بستگی دارد. گاهی در چند ساعت و نهایتاً طی یک روز انجام می‌شود و گاهی روزها و هفته‌ها ادامه می‌یابد. در ادامه به معرفی 5 مورد از بهترین دوره مذاکره در ایران و جهان پرداخته‌ایم.  

 

1- موسسه ثروت آفرینان

دوره جامع مذاکره، دوره‌ای کاربردی است که با گذارندن آن مهارت‌های ارتباطی و کاری گسترش می‌یابد.

نکات اجرایی مذاکره مربوط به حوزه کار، سازمان‌ها، تکنیک‌های مذاکرات موفق، مهارت خوب گوش دادن، تأثیرگذاری، قانع‌سازی و... از مهارت‌هایی است که با گذارندن دوره‌های مذاکره به آنها دست خواهید یافت.

موسسه ثروت آفرینان برگزارکننده دوره مذاکره و ارتباطات در ایران، از نمونه‌های موفق این دوره بوده است. این موسسه به شکل حرفه‌ای فعالیت خود را در حوزه مدیریت، اصول مذاکره و ارتباطات (توسعه فردی)، اقتصاد و کسب‌وکار در سال 1387 آغاز کرد و تاکنون حدود 150 دوره آموزشی به مدیریت و آموزش دکتر امیرحسین مظاهری سیف برگزار کرده است.

دوره جامع مذاکره و ارتباطات، خود شامل دوره اصول و فنون مذاکره، هوش کلامی، نوابغ فروش و سخنوری است و مناسب طیف وسیعی از اصناف، کارشناسان تحلیلی و فروش، رهبران و مدیران، نمایندگان سازمانی، مشاورین املاک و... است.

2- موسسه آموزش عالی توسعه

موسسه آموزش عالی آزاد توسعه با جمعی از اساتید دانشگاه و صنعت، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ با عنوان مرکز دوره های تکمیلی دپارتمان تخصصی مهندسی صنایع آغاز کرد و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۰  با عنوان موسسه آموزش عالی آزاد توسعه شروع کرد. موسسه توسعه با هدف کمک به مدیران و صاحبین صنایع در پیداکردن اشکالات و تنگناهای اجرایی، آموزش پیاده‌سازی آموخته‌های دانشگاهی و آموزش‌های تخصصی مباحث مهندسی صنایع و مدیریت پایه‌گذاری شد. دوره مذاکره نیز از دوره‌های کاربردی این موسسه آموزشی بوده است.                                                                                          

3 - دوره مذاکره هاروارد (Harvard Negotiation Institute)

دوره مذاکره هاروارد یکی از برترین دوره‌های مذاکره در دنیاست که توسط موسسه مذاکره هاروارد برگزار می شود. این دوره به شرکت‌کنندگان، تکنیک‌های مذاکره و ارتباطات بین فردی را آموزش داده و روش هایی برای حل و فصل مسائل پیچیده را یاد می‌دهد.

این دوره به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شود و شامل جلسات آموزشی، مطالعات موردی، تمرینات عملی و نقد و بررسی مذاکرات واقعی است. در این دوره، شرکت‌کنندگان با استفاده از تکنیک‌های مذاکره، بهبود مهارت‌های خود در حوزه مذاکره و تفکر استراتژیک را تجربه خواهند کرد.

علاوه بر این، در دوره مذاکره هاروارد، شرکت‌کنندگان با تکنیک‌هایی برای مدیریت اختلافات، تعامل با شخصیت‌های سخت و پیچیده، مذاکره در شرایط استثنایی و تجربه مذاکرات بین‌المللی نیز آشنا می‌شوند.

به طور کلی، دوره مذاکره هاروارد یک دوره بسیار جامع و کاربردی است که به شرکت کنندگان کمک می‌کند تا مهارت های خود در حوزه مذاکره و ارتباطات بین فردی را بهبود بخشند و در حل و فصل مسائل پیچیده بهتر عمل کنند.                                                                                                                             

5 مورد از بهترین دوره‌های مذاکره در ایران

4- دوره مذاکره کری (Chris Voss Masterclass)

دوره مذاکره کری یکی از معروف‌ترین دوره‌های مذاکره در دنیاست که توسط دانشگاه کری برگزار می‌شود. این دوره با هدف آموزش تکنیک‌های مذاکره و ارتباطات بین‌فردی به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا در هر صنعت و حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند، موفقیت بیشتری داشته باشند.

این دوره بسیار عملی، نمایندگان را به حدومرز توانایی‌های مذاکره سوق می‌دهد. این به نمایندگان کمک می‌کند تا روند آماده‌سازی را تسریع کنند، تاکتیک‌های به کار گرفته شده توسط دیگران را بشناسند و با آنها برخورد کنند تا بتوانند از ابزارهای قدرتمند برای تأثیرگذاری و متقاعد کردن دیگران استفاده نمایند.

در طول دوره به اهمیت هوش هیجانی، گوش دادن و حمایت از دیگران، ایجاد یک محیط الهام‌بخش و دادن حس قدرت و انتخاب به اعضای تیم نگاه خواهد شد.

5 مورد از بهترین دوره‌های مذاکره در ایران

5- دوره مذاکره دانشگاه واشنگتن (University of Washington)

آموزش‌های مذاکره رایگان در دانشگاه واشنگتن، برای کمک به صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان در توسعه، مهارت‌های لازم برای کشف راه‌حل‌های بهینه و مشکلاتی که در مذاکرات با آن مواجه می‌شوند، تشکیل می‌شود.

اولین جلسه آموزشی دانشگاه واشنگتن، مقدمه‌ای برای مذاکره ارائه می‌دهد و به دنبال آن آموزش هایی برای موقعیت‌های مذاکره خاص تر در ماه آگوست و سپتامبر برگزار می‌کند.

هر یک از آموزش‌های یک ساعته با یک جلسه پرسش و پاسخ شروع می‌شود تا صاحبان مشاغل بتوانند سؤالات خود را  به راحتی مطرح کنند و درباره تاکتیک‌های مذاکره مناسب بیشتر بیاموزند.

این دوره که توسط مرکز اتحادیه اروپا/مرکز مطالعات اروپای غربی حمایت می‌شود، یک دوره آموزشی است که بر مسائل جاری، دنیای واقعی سیاست و مذاکرات داخلی اتحادیه اروپا و همچنین تئوری سیاست عمومی و سیاست‌های پیرامون سیاست، متمرکز است.

این دوره به نقش کشورهای بزرگ و کوچک در شکل‌گیری سیاست، مذاکره، و نحوه مذاکره کشورها برای اطمینان از اینکه نتایج نهایی سیاست منعکس کننده ترجیحات و نگرانی‌های آنهاست، می‌پردازد. این دوره با سخنرانی و بحث برای ایجاد دانش مشترک در زمینه مسائل و عملکرد اتحادیه اروپا آغاز شد و سپس وارد فاز شبیه سازی گشت، جایی که دانش آموزان نماینده یک کشور خاص در مذاکرات میزگرد هستند.

در این دوره دانشجویان همچنین در مورد مسائل دولت تطبیقی، رسانه‌ها، ارتباطات عمومی، رهبری، پاسخ‌گویی، تصمیم‌گیری، ارزیابی نتایج پروژه، پیش‌بینی، بودجه بندی پروژه، مالیات و چالش‌های اجرای پروژه‌های پیچیده در دنیای واقعی سرو کار دارند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز