خبرگزاری کار ایران

آشنایی با انواع چیلر و فن کویل سرما مارکت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۷۴۶

چیلر هوا خنک نوعی وسیله سرمایشی است که با عبوردادن هوا از درون یک کویل آب سرد، هوای درون ساختمان را خنک می کند. این دستگاه ها در انواع مختلفی از ساختمان ها شامل هتل ها، رستوران ها، استادیوم های ورزشی، ساختمان های بسیار بزرگ، کارخانه های صنعتی و تولیدی و … استفاده می شوند.

در چیلرهای هوا خنک، پس از انتقال گرمای درون ساختمان به آب درون کویل، آب به کندانسرهایی در خارج از ساختمان منتقل و در آن جا توسط یک گاز مبرد و هوای محیط خنک می شود. این نوع سیستم در جاهایی استفاده می شود که دفع گرمای اضافی، مشکلی ندارد. برای مثال، می توان از گرمای اضافی برای گرم کردن یک مکان در زمستان استفاده کرد تا هزینه استفاده از سیستم های گرمایشی کاهش یابد.

چرخه عملکرد چیلر هوا خنک با تبخیرکننده شروع می شود. تبخیر کننده یک مایع مبرد (خنک کننده) دارد که درون کلاف لوله ای آن جریان یافته و از حالت مایع به حالت گاز تبدیل می شود. در این فرآیند، حرارت از آبی که در سیستم چیلر در جریان است جذب می شود. سپس گاز مبرد وارد کمپرسور و کندانسر شده و مجددا تحت فشار، به حالت مایع در می آید. حرارت به درون هوا آزاد می شود و این چرخه به همین ترتیب ادامه میابد.

تمامی انواع چیلرها برای عملکرد بهینه نیازمند سرویس کردن و نگهداری منظم هستند اما سرویس کردن و نگهداری از چیلرهای هوا خنک نسبت به چیلرهای خنک شونده با آب، کمتر است و برخلاف آن ها، نیازمند برج خنک کننده نیستند ولی مصرف انرژی آن ها حدود ۱۰ درصد بیشتر از چیلرهای خنک شونده با آب است.

آشنایی با انواع  چیلر و فن کویل سرما مارکت

فن کویل سقفی توکار و طرز کار آن را می دانید؟ امروزه استفاده از سیستم های تهویه مطبوع فراگیر شده و در هر خانه و اداره ای می‌توان یک نوع از این سیستم ها را مشاهده کرد. دغدغه این روز های مردم انتخاب دستگاهی است که در مقایسه با سایر محصولات تهویه مطبوع، علاوه بر کم مصرف بودن، دارای راندمان و کیفیت بالایی باشد. در این بین استفاده از فن کویل ها که در انواع مختلف فن کویل سقفی توکار، زمینی، دیواری، کاستی و … تولید می شود، مورد استقبال قرار گرفته است. در این مقاله از سرما مارکت به بررسی مدل سقفی توکار می‌پردازیم اما در ابتدا مدل های دیگر را نیز معرفی می‌کنیم

فن کویل زمینی: این نوع فن کویل جریان هوا را به صورت بالازن و روبرو زن انتقال می‌دهد و ظرفیت هوادهی آن بین ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه می‌باشد و قابل نصب بر روی زمین هستند.

فن کویل دیواری: این مدل دستگاه جریان هوا را به صورت روبرو زن انتقال می‌دهد و در ظرفیت های ۲۰۰ الی ۸۰۰ فوت مکعب در دقیقه تولید می‌گردد و همان طور که از نام این دستگاه ها مشخص است بر روی دیوار نصب می شوند و فضایی را بر روی کف اشغال نمی کنند.

فن کویل کاستی: فن کویل کاستی در سقف کاذب جاسازی می‌گردد و در مدل های یک طرفه، دو طرفه و چهار طرفه تولید می‌شود. ظرفیت فن کویل کاستی بین ۲۰۰ الی ۱۲۰۰ فوت مکعب در دقیقه است.

فن کویل کانالی یا داکتی: این نوع عموما در سالن های بزرگ استفاده می‌گردد و به علت توکار بودن صدای کمتری را نیز تولید می‌کند. ظرفیت فن کویل های داکتی ۳۰۰ الی ۲۲۰ فوت مکعب در دقیقه است.

منبع: سرما مارکت

Sarmamarket.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز