خبرگزاری کار ایران

اتاق های هتل و آشنایی با اطلاحات آن

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۳۵۴

در حال حاضر، مدل های بسیار زیادی از انواع اتاق های هتل در ایران یافت می شود. مطمئنا هر کدام از این مدل های اتاق یک سری ویژگی های خاص داشته و برای یک سری افراد خاص هم مناسب هستند. به خاطر داشته باشید که انتخاب بهترین مدل از انواع اتاق های هتل می تواند یک مسئله مهم به حساب بیاید. مسئله ای که عدم توجه به آن مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد خواهد کرد. در ضمن، آشنایی با اصطلاحات هتل برای انتخاب بهترین اتاق هم یک مسئله مهم و ضروری به حساب می آید. امروز ما قصد داریم تا در مورد انواع اتاق های هتل و اصطلاحات مربوط به آن با شما صحبت کنیم. پس برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن، ادامه مقاله امروز ما را از دست ندهید.

انواع اتاق های هتل از نظر اندازه

در ابتدا بیایید تا انواع اتاق های هتل را از نظر اندازه مورد بررسی قرار دهیم. در این میان اصطلاحات اتاق های هتل، حتما شما هم نام هایی همچون اتاق سینگل، دبل یا تریپل را شنیده اید. ولی هر کدام از این اصطلاحات چه معنایی دارند؟ اتاق سینگل را می توان به عنوان کوچک ترین و ساده ترین اتاقی معرفی کرد که در هر هتلی یافت می شود. اتاق های سینگل اندازه کوچکی داشته و می توانند برای اقامت یک نفر مناسب باشند. البته که اتاق های سینگل لزوما یک تحت ندارند. گاهی اوقات این اتاق ها همراه با دو یا چند تخت مختلف در اختیار مشتریان قرار می گیرند. معمولا اندازه اتاق های سینگل بین 37 تا 45 متر مربع می باشد.

اتاق های دبل، دومین دسته بندی از انواع اتاق های هتل به حساب می آیند. اتاق های دبل از نظر ظاهری شباهت زیادی با اتاق های سینگل دارند. ولی با یک تفاوت مهم: این اتاق ها بیشتر از دو تخت داشته و می توانند برای اقامت چند فرد مختلف مناسب باشند. معمولا در این اتاق ها یک عدد تلویزیون، میز یا سایر لوازم رفاهی مورد نیاز یافت می شود. تریپل سومین دسته بندی از انواع اتاق به حساب می آید که ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده است. اتاق های تریپل هم ویژگی های مثبت زیادی دارند. در ابتدا به خاطر داشته باشید که این اتاق ها می توانند برای سه نفر یا بیشتر مناسب باشند. معمولا اندازه این اتاق ها بین 45 تا 65 متر مربع متغیر است.

شاید در میان اصطلاحات اتاق های هتل، شما هم نام های خاصی همچون اتاق های کوئین یا کینگ را شنیده باشید. کوئین یا کینگ بودن اتاق به چه معناست؟ اتاق های کوئین به یک سری اتاق های خاص گفته می شوند که اندازه بزرگی داشته و همراه با تخت چند نفره در اختیار مشتریان قرار می گیرند. این اتاق ها می توانند برای اقامت چند نفر مختلف مناسب باشند. بسته به نوع هتل، ابعاد این ابعاد از 32 متر مربع تا 50 متر مربع متغیر است. اتاق کینگ دیگر اتاقی است که شما می توانید نسبت به استفاده از آن اقدام نمایید. اتاق های کینگ ابعاد بزرگی داشته و از تخت های کینگ و ویژه هم استفاده می کنند. ابعاد این اتاق معمولا بین 32 تا 50 متر مربع متغیر می باشد.

اتاق های هتل و آشنایی با اطلاحات آن

انواع اتاق های هتل از نوع استودیو

انواع اتاق های هتل استودیو به عنوان دومین دسته بندی مطرح اتاق های هتل به حساب می آیند که ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده اند. اتاق های استودیو ویژگی های مثبت زیادی داشته و شما با خیال راحت می توانید نسبت به اقامت در آنها اقدام نمایید. اتاق های استودیو معمولا به اتاق هایی گفته می شوند که قیمت ارزانی داشته و از یک سری امکانات پایه ای استفاده می کند. به عنوان مثال، این اتاق از یک تخت استفاده می کند که می تواند به عنوان مبل هم مورد استفاده قرار گیرد.

گاهی اوقات انواع اتاق های هتل استودیو همراه با یک تخت اضافی در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. به خاطر داشته باشید که معمولا اتاق های استودیو کوچک بوده و ابعادی بین 25 تا 40 متر مربع دارند. این اتاق برای افرادی مناسب است که به دنبال سفر کوتاه مدت کاری بوده و می خواهند برای مدت زمان کوتاهی نسبت به کاهش سطح خستگی خود اقدام نمایند. به خاطر داشته باشید که اتاق های استودیو، ویژگی های مثبت زیادی داشته و در صورتی که بودجه شما محدود است، بهترین گزینه برایتان به حساب می آیند.

انواع سوئیت در هتل

دیگر مورد از اصطلاحات اتاق های هتل، مربوط به سوئیت می باشد. سوئیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ به صورت کلی، انواع اتاق های هتلی که به صورت سوئیت طراحی شده اند، می توانند از چندین اتاق خواب مختلف تشکیل شده باشند. این اتاق ها به شدت بزرگ می باشند. داشتن چندین قسمت مجزا و مختلف به کاربران و بازدید کنندگان این اتاق اجازه می دهد تا اقامت فوق العاده ای را تجربه کنند. به خاطر داشته باشید که سوئیت ها ابعادی میان 70 تا 100 متر مربع دارند. گاهی اوقات در برخی از انواع این اتاق، کاربران می توانند شاهد قسمت های خاصی برای پذیرایی یا مشاهده فیلم های خاص هم باشند. البته که سوئیت ها دسته بندی های خاصی همچون جونیور و مینی دارند. مطمئنا تعرفه پرداختی کاربران برای اقامت در هر کدام از این اتاق ها با دیگری تفاوت دارد.

اتاق های هتل و آشنایی با اطلاحات آن

انواع اتاق های هتل متصل به یکدیگر

در نهایت، آخرین دسته بندی از انواع اتاق های هتل که ما قصد صحبت در مورد آن را داریم مربوط به اتاق های متصل به یکدیگر می باشد. کانکت روم یا اتاق های متصل به یکدیگر، به اتاق های خاصی گفته می شوند که با استفاده از یک درب به یکدیگر متصل شده اند. این اتاق ها خروجی های متنوعی دارند ولی کسانی که در آنها اقامت دارند با یک درب ساده می توانند به اتاق دیگری هم دسترسی پیدا کنند. به خاطر داشته باشید که این اتاق ها برای افرادی که به صورت گروهی سفر می کنند، گزینه فوق العاده ای به حساب می آید. اندازه این اتاق ها معمولا بین 30 تا 50 متر مربع متغیر است. هرچه ابعاد اتاق ها بزرگتر شود، هزینه اقامت آنها هم بیشتر خواهد شد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز