خبرگزاری کار ایران

دعاوی خانوادگی و اهمیت وکیل خانواده و وکیل طلاق در دادگاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۵۳

در پروسه طلاق و دعاوی خانوادگی، داشتن وکیلی زبده که در این حیطه تخصص دارد، کاملاً ضروری است. وکیل طلاق و وکیل خانواده به‌دلیل آگاهی کامل از حقوق زن یا مرد، می‌تواند ادله محکمی را در دادگاه ارائه دهد و در این مسیر، به موکل خود کمک کند. در ادامه با مزایا و اهمیت داشتن وکیل خانواده، وکیل طلاق آشنا شوید.

بر اساس آمار و ارقام‌ها درسال‌های اخیر ، پرونده‌های طلاق و دعاوی خانوادگی،  جزء بیشترین پرونده‌هایی هستند که در دادرسی‌های قضائی به آن‌ها رسیدگی می‌شود. متأسفانه آمار طلاق به‌صورت چشمگیری بالا رفته است و در این میان، بسیاری از افراد، بدون اطلاع از حقوق خود در دادگاه‌های خانواده حاضر می‌شوند و در نهایت با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

چرا زوجین در زمان دعاوی خانوادگی به وکیل نیاز دارند؟

مسلماً همه زوجین که قصد متارکه دارند، می‌خواهند با حفظ حقوق قانونی خود، پروسه طلاق را به اتمام برسانند. اما افرادی که به دانش حقوقی مسلط نیستند، قطعاً در این امر موفق نخواهند بود. زیرا این افراد به حقوق قانونی خود و راه حل‌های مناسب در زمان طلاق آگاه نیستند. در این زمان است که وکیل خانواده، نقش پررنگی را برای کمک به زوجین ایفا می‌کند.

البته شاید تصور کنید همه وکلا در این امر می‌توانند به شما کمک کنند و تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد.

اما بهتر است بدانید، برای امر طلاق باید به وکیل طلاق که در این حوزه تخصص دارد، مراجعه کنید. چنین وکیلی، از همه پیچ و خم‌های پرونده‌های طلاق آگاهی دارد و می‌تواند با ارائه راه حل‌های مناسب شما را در این راه همراهی کند.

همچنین برای گرفتن مهریه نیز مطمئنا استفاده از تخصص یک وکیل مهریه خوب می تواند دردسرهای این نوع دعاوی را به حداقل برساند. هزینه گرفتن وکیل قطعا به مشکلات بعدی عدم حضور وکیل ارجحیت دارد.

با 3 نوع وکیل طلاق آشنا شوید

طلاق انواع گوناگونی دارد و هرکدام از زوجین باید بر اساس شرایطی که در آن قرار دارند، وکیل متخصص خود را انتخاب کنند. به‌طور کلی انواع وکلای طلاق به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • وکیل طلاق توافقی

در طلاق توافقی، مرد و زن هر دو به طلاق رضایت دارند. این نوع طلاق ساده‌ترین شیوه متارکه است و در کوتاه‌ترین زمان به اتمام می‌رسد. البته در طلاق توافقی زوجین باید در رابطه با همه مسائل با یکدیگر به توافق برسند. وکیل طلاق توافقی به زوجین کمک می‌کند تا پس از توافق بر مسائلی مثل مهریه، حضانت فرزندان، نفقه و... سایر کارهای طلاق سریع‌تر انجام شود.

 

  • وکیل طلاق از طرف مرد

ممکن است طلاق به درخواست مرد باشد. در این نوع طلاق مرد می‌تواند با ارائه ادله محکم یا حتی بدون ارائه دلیل، درخواست طلاق دهد. اما باید حقوقی مثل نفقه و مهریه را به طول کامل به همسر خود بدهد. در این نوع طلاق نیز، وکیل خانواده می‌تواند به کوتاه شدن پروسه طلاق کمک به سزایی کند.

 

  • وکیل طلاق از طرف زن

در صورتی که زن دارای حق طلاق نباشد، برای به نتیجه رسیدن درخواست خود حتماً باید با وکیل متخصص مشورت کند. وکیل مجرب می‌تواند به زوجه برای ارائه ادله محکم و دریافت حقوق قانونی خود کمک کند.

دعاوی خانوادگی و اهمیت وکیل خانواده و وکیل طلاق در دادگاه

وکیل خانواده باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟

انتخاب وکیل مناسب در دعاوی خانوادگی اهمیت زیادی دارد. در واقع به همان میزان که وجود وکیل مهم است، باید به انتخاب وکیل خانواده مناسب نیز دقت کنید. مهم‌ترین ویژگی که وکیل طلاق باید از آن برخوردار باشد، آگاهی کامل به قوانین مدنی و قوانین خانواده است. اگر وکیلی که انتخاب می‌کنید، از قوانین آگاه نباشد، قطعاً مشکلات زیادی در این مسیر پر پیچ و خم برای شما ایجاد می‌شود.

علاوه بر آگاهی به قوانین، داشتن تجربه نیز امری بسیار مهم است. وکیل طلاق باید دارای تجربه کافی در پرونده‌های مشابه باشد. داشتن قدرت روانشناسی نیز برای وکلای طلاق بسیار ضروری است. زیرا باید در صورت لزوم موفق به کسب رضایت طرف مقابل شوند. زیرا همانطور که گفته شد، طلاق توافقی بسیار آسان‌تر و راحت‌تر سایر شیوه‌های طلاق است.

 

زوجین برای انتخاب وکیل مناسب چه نکاتی را باید در نظر بگیرند؟

اگر قصد دارید برای ارائه در خواست طلاق اقدام کنید و در رابطه با انتخاب وکیل مناسب مردد هستید، در ادامه با مهم‌ترین نکاتی که می‌توانید با کمک آن‌ها بهترین وکیل خانواده را پیدا کنید، آشنا شوید.

 

  1. یکی از راه‌های مناسب برای پیدا کردن وکیل مناسب  در دعاوی خانوادگی این است که، در میان دوستان و آشنایان خود که تجربه‌ای مشابه داشته‌اند، پرس و جو کنید و به وکیلی که آن‌ها تایید می‌کنند مراجعه کنید.
  2. حتماً وکیلی را انتخاب کنید که در حوزه طلاق تخصص دارد. زیرا چنین وکیلی راهکارهای بهتری را می‌تواند به شما ارائه دهد.
  3. بهتر است زمان انتخاب وکیل، علاوه بر توجه به اعتبار و تجربه او، به رفتار و طرز برخورد وی نیز توجه داشته‌ باشید. زیرا تا اتمام روند طلاق، باید دفعات زیادی به وکیل خود مراجعه کنید.
  4. قطعاً دستمزد وکلای که از تجربه بیشتری برخوردارند، بیشتر از وکلای کم تجربه و بی تجربه است. اگر می‌خواهید به نتیجه مطلوب برسید و ناچار به صرف هزینه اضافی نشوید، بهتر است وکیل خود را بر اساس کم بودن حق الوکاله انتخاب نکنید.
  5. توجه داشته‌ باشید که وکیل انتخابی شما به‌صورت دقیق به صحبت‌ها و توضیحات شما توجه کند و تماس‌های شما را در اسرع وقت پاسخ دهد.

 

وکیل طلاق توافقی به شما کمک می‌کند تا با کمترین دردسر درخواست طلاق خود را به نتیجه برسانید.

دعاوی خانوادگی و طلاق، از جمله مشکلاتی هستند که امکان به سرانجام رساندن آن بدون مراجعه به وکیل، برای زوجین امکان‌پذیر نخواهد بود. وکیل طلاق به‌دلیل آگاهی از پیچ و خم‌های قوانین و حقوق قانونی زوجین، به شما کمک می‌کند تا در زمانی کوتاه و با کمترین دردسر، پروسه طلاق را به اتمام برسانید.

در واقع بدون وجود وکیل خانوادگی، قطعاً با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید بود و به حقوق قانونی خود نخواهید رسید. پس بهتر است در این راه از تجربه وکلای حرفه‌ای استفاده‌ کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز