خبرگزاری کار ایران

مجری و طراح پتینه کاری یا 5 برتری انواع پتینه کاری مدرن

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۶۱۰

در متن پیش رو، ابتدا به برتری‌های انواع پتینه کاری مدرن پرداخته شده است. پس از آن نیز کاربردها و روش‌های اجرای این هنر به‌وسیله طراح پتینه روی دیوار مورد بررسی قرار گرفته است.

مجری و طراح پتینه کاری

در متن پیش رو، ابتدا به برتری‌های انواع پتینه کاری مدرن پرداخته شده است. پس از آن نیز کاربردها و روش‌های اجرای این هنر به‌وسیله طراح پتینه روی دیوار مورد بررسی قرار گرفته است.

تا چند سال پیش پتینه کاری نوعی تکنیک رنگ‌کاری برای قدیمی نشان دادن بخشی از یک فضا، یک دیوار یا یکی از وسایل زندگی بود. اما اکنون هدف طراح پتینه روی دیوار ایجاد رنگ‌ها و بافت‌های گوناگون، در راستای زیباسازی آن است. در واقع کاربرد انواع پتینه کاری مدرن رنگ‌آمیزی دیوارها، سقف سازه و ستون‌های آن است.

رنگ‌هایی که طراح پتینه روی دیوار مورد استفاده قرار می‌دهد، رنگ‌های روغن، پلاستیک و اکریلیک است. این سبک رنگ‌آمیزی که به‌وسیله مجری و طراح پتینه کاری انجام می‌شود، فقط ویژه پوشش‌دهی دیوارها نیست. گاهی نیاز است برای هماهنگی بهتر بین وسایل و دیوارها، برخی از وسایل زندگی نیز پتینه‌کاری شوند.

با گروه هنری هانیه سلیم همراه باشید.

هانیه سلیم گروهی فعال در زمینه نقاشی دیواری، پتینه دیواری، تکسچر دیواری، پتینه مبلمان، نقاشی روی چینی لعاب‌دار، نقاشی روی پارچه و انواع دیگری از هنرهای تزئینی است. این گروه هنری با 15 سال سابقه در اجرای پروژه‌های مختلف، در کنار شما است تا دکوراسیون داخلی زیباتری برای خانه یا محل کار شما رقم بزند.

 

 طراح پتینه روی دیوار

برتری پتینه‌کاری روی دیوار بسیار است:

 1- زیبایی ویژگی بارز انواع پتینه کاری مدرن است:

نخستین برتری انواع پتینه کاری مدرن زیباسازی دیوارها، ستون‌ها و سقف‌های ساختمان شما است. هانیه سلیم طراح پتینه روی دیوار فضای داخلی سازه اداری یا مسکونی شما را با روشی مدرن و زیبا پوشش می‌دهد. بافت‌دهی به دیوارها هم بخش دیگری از روند کار مجری و طراح پتینه کاری است.

2- طراح پتینه روی دیوار بخش‌های آسیب‌دیده پتینه را به آسانی برایتان تعمیر می‌کند:

به‌طور معمول ترمیم رنگ یا کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی باعث تفاوتی بین بخش ترمیم‌شده و بخش قدیمی دیوار می‌شود. از بهترین ویژگی‌های انواع پتینه کاری مدرن آن است که اگر بخشی از دیوار دچار ترک یا آسیب شود، طراح پتینه روی دیوار می‌تواند آن را برایتان همانند قبل ترمیم کند.

3- مجری و طراح پتینه کاری این تکینیک را بر روی سطوح مختلف اجرا می‌کند:

از دیگر ویژگی‌های پتینه کاری مدرن، قابلیت اجرای آن روی سطوح مختلف چوبی، فلزی، سیمانی، گچی، کاغذی و انواع دیگر سطوح است.

4- انواع پتینه کاری مدرن دوام بالایی دارد:

از دیگر برتری‌های پتینه‌کاری روی دیوار دوام بالای آنها است. با جرات می‌توانیم بگوییم دوام دیوارهای پتینه‌شده بیشتر از نقاشی ساده روی دیوارها است.

5- مجری و طراح پتینه کاری طرح‌های مختلفی را در پوشش‌دهی دیوار سازه شما به کار می‌گیرد:

از جالب‌ترین ویژگی‌های انواع پتینه کاری مدرن، امکان پیاده‌سازی طرح‌های مختلف روی دیوارهای ساختمان شما است. طرح‌های چرم، چوب، بتن، آجر، سنگ، ابروباد، موتیف‌های مختلف و بسیاری از طرح‌های سنتی و مدرن از نمونه طرح‌هایی است که ممکن است مورد علاقه شما هم باشند.

مجری و طراح پتینه کاری یا 5 برتری انواع پتینه کاری مدرن

انواع پتینه کاری مدرن

گروه هنری هانیه سلیم دو سبک پتینه‌کاری را در دکوراسیون سازه‌های شما مورد استفاده قرار می‌دهد. سبک کلاسیک که قدیمی‌تر و سبک مدرن که جدیدتر است. تفاوت بین این دو سبک بیشتر در طرح‌های مورد استفاده آنها است. البته تفاوت طرح‌ها می‌تواند روش اجرا را هم تغییر دهد. پتینه کاری مدرن توسط مجری و طراح پتینه کاری با چند روش مختلف اجرا می‌شود.

روش‌های اجرای انواع پتینه کاری مدرن

1- استفاده از اسفنج:

پتینه کاری با استفاده از اسفنج یکی از روش‌های اجرای پتینه به‌وسیله مجری و طراح پتینه کاری است. در این روش، ابتدا رنگ زمینه روی دیوار زده می‌شود. پس از آن رنگ دوم با اسفنج به‌صورت ضربه‌ای بر روی رنگ زمینه نقش می‌بندد.

2- بهره‌گیری از پارچه:

روش دیگر طراح پتینه روی دیوار، بهره بردن از پارچه است. پارچه هم با توجه به چین‌وچروک آن، طرح‌های مختلفی روی دیوار پدید می‌آورد.

3- استفاده از خمیر یا پلاستر:

پتینه با خمیر یا پلاستر روش دیگر پتینه‌کاری است. این سبک از انواع پتینه کاری مدرن بخش‌هایی از دیوار را برجسته می‌کند.

4- استفاده از ورق‌های تزئینی:

گاهی مجری و طراح پتینه کاری از ورق‌های تزئینی طلا هم در پوشش‌دهی دیوار یا سقف استفاده می‌کند.

5- بهره‌گیری از تکنیک بتونه‌کاری:

بعضی اوقات هم طراح پتینه روی دیوار از تکنیک بتونه‌کاری بهره می‌برد. با بتونه می‌توان دیوار را بافت‌دار کرد و پس از آن انواع پتینه کاری مدرن را روی آن اجرا کرد.

6- برداشتن رنگ از روی دیوار خیس:

رنگ برداری تکنیک دیگر مجری و طراح پتینه کاری در گروه هنری هانیه سلیم، برای دستیابی به ایجاد بافت و هایلایت روی دیوار است. در این روش که مورد استفاده طراح پتینه روی دیوار قرار می‌گیرد، بخشی از رنگ خیسِ روی دیوار با پارچه‌ای نخی و با کمک ضربه زدن از روی دیوار برداشته می‌شود. به این ترتیب نقش چروک‌های پارچ روی دیوار باقی می‌ماند.

7- استفاده از چسب:

گاهی نیز طراح پتینه روی دیوار سطوح مختلف را با استفاده از چسب جدا می‌کند. به این ترتیب پس از برداشتن چسب‌ها، خط‌هایی روی دیوار باقی می‌ماند یا طرح دیوار به شکل راه‌راه درمی‌آید. برای پدید آوردن جلوه آجری، یا جدا کردن سطوح از یکدیگر، از این روش استفاده می‌شود.

مجری و طراح پتینه کاری یا 5 برتری انواع پتینه کاری مدرن

کاربردهای انواع پتینه کاری مدرن

پتینه کاری کاربردهای مختلفی دارد:

1- پوشش‌دهی به دیوارها:

پوشش‌دهی دیوارهای سازه‌های مسکونی، اداری و تجاری به‌وسیله مجری و طراح پتینه کاری بیشترین کاربرد این هنر است. از پتینه می‌توانید برای پوشاندن همه دیوارهای یک اتاق استفاده کنید. همچنین می‌توانید بخش‌های خاصی از دیوار یک اتاق، مانند پشت تلویزیون را پوشش دهید.

2- پوشش سقف‌ها:

پوشش‌دهی سقف‌ها نیز به‌وسیله طراح پتینه روی دیوار انجام می‌شود. مجری و طراح پتینه کاری می‌تواند سقف سازه مورد نظر شما را با بهترین سبک برایتان آراسته سازد. سقف‌های کوتاه توسط طراح پتینه روی دیوار با رنگ‌های روشن، بلندتر نشان داده می‌شوند. سقف‌های بلند هم با انواع پتینه کاری مدرن با رنگ‌های تیره‌تر، کمی کوتاه‌تر دیده می‌شوند. گاهی نیز فقط بخشی از سقف به‌وسیله مجری و طراح پتینه کاری پوشانده می‌شود.

3- پوشش ستون‌ها:

ستون‌ها هم از دیگر بخش‌های ساختمان هستند که مجری و طراح پتینه کاری می‌تواند آنها را چشمگیرتر و زیباتر سازد. پوشش‌دهی ستون‌ها با پتینه کاری مدرن در بسیاری از مراکز عمومی مانند سالن‌های همایش و پذیرایی معمول است.

4- پوشش وسایل:

گاهی مجری و طراح پتینه کاری یا مالک سازه نیاز می‌بیند تا بخشی از وسایل ساختمان را هم با پتینه‌کاری بپوشاند تا هماهنگی بیشتری در دکوراسیون داخلی به وجود بیاید. در این صورت هم طراح پتینه روی دیوار آن را برایتان به‌خوبی اجرا خواهد کرد.

سخن پایانی:

طراح پتینه روی دیوار در گروه هنری هانیه سلیم سازه شما را با توجه به طرح و سبک مورد نظرتان آراسته می‌کند. طراحی و رنگ‌آمیزی دیوارها، ستون‌ها، سقف‌ها و حتی برخی از وسایل خانه شما با پتینه‌کاری، جلوه تازه‌ای به فضای زندگی یا شغلی شما می‌دهد. همچنین آن را خاص و منحصربه‌فرد می‌سازد. برای انتخاب طرح و رنگ انواع پتینه کاری مدرن عجله نکنید. رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی که مجری و طراح پتینه کاری روی دیوار و سقف انجام داده را با دقت ببینید و بهترین آن را انتخاب کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز