خبرگزاری کار ایران

هنوز سرمایه‌تان را در برابر تورم بیمه نکرده‌اید؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۲۲۹

بهترین روش سرمایه‌گذاری در اقتصادی که با تورم نزدیک به 50 درصد سالانه دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، چیست؟ مطمئنا خرید دلار و سکه یا مسکن می‌توانند از گزینه‌های جذاب سرمایه گذاری باشند، اما چرا به یک سرمایه گذاری اختصاصی فکر نمی‌کنید؟ مدلی که بدون دغدغه بتوانید دارایی‌تان را در برابر تورم بیمه کنید و حتی با کسب سود حساب شده،‌ از تمام بازارهای موازی سبقت بگیرید؟ در این مطلب شما را با بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس آشنا می‌کنیم.

بهترین روش سرمایه گذاری برای مقابله با تورم

همان‌طور که اشاره کردیم،‌ برای اینکه از غول تورم در امان بمانید، باید یک روش سرمایه‌گذاری درست را انتخاب کنید. همه ما می‌دانیم خرید و فروش دلار، طلا و مسکن گرفتاری‌های خاصی دارد که هر کسی توان انجام آن را ندارد. تصور کنید می‌خواهید اندکی طلا به‌عنوان سرمایه‌گذاری بخرید؛ هزار و یک سوال در این مسیر وجود دارد. از کجا طلا بخریم سرمان کلاه‌ نرود! از کجا معلوم طلای خریداری شده عیار استانداردی دارد!؟ برای خرید دلار هم مشکلات مشابه‌ای وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید اساسا از یک میزانی بیشتر نمی‌توانید دلار به‌صورت نقد نگهداری کنید. خرید مسکن هم نیاز به نقدینگی زیادی دارد و هم اینکه هر وقت بخواهید نمی‌توانید آپارتمان خریداری شده را بفروشید، بنابراین نقدشوندگی دارایی هم اهمیت دوچندانی دارد.

با این توضیحات مجددا بازمی‌گردیم به گزینه سرمایه گذاری در بورس! شاید به‌نظرتان برسد این گزینه بسیار پرریسک است و امکان دارد با ریزش بازار دارایی‌تان را از دست بدهید! بله درست فکر کرده‌اید! اما اگر در همین بورس هم با یک روش درست پیش بروید، ‌نه‌تنها ریسک چندانی نخواهید داشت، بلکه به‌سادگی می‌توانید بازار طلا،‌ دلار و مسکن را پشت سر بگذارید. اما چطور می‌توانیم در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

 

دریافت کد بورسی؛ نخستین گام برای سرمایه گذاری

اگر می‌خواهید در بورس سرمایه‌گذاری کنید،‌ ابتدا باید کد بورسی بگیرید. دریافت کد بورسی ساده‌تر از چیزی است که تصور کنید. کافی است یکی از کارگزاری‌های برتر بورس را انتخاب کرده و کد بورسی خود را به‌صورت غیرحضوری و رایگان دریافت کنید. کارگزاری فارابی خدمات متنوعی در این حوزه ارائه می‌کند، از این رو می‌توانید همین شرکت را برای ورود به بورس و آغاز سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. خدمات این شرکت شامل طیف متنوعی از خدمات معاملات آنلاین سهام، سبدگردانی در بورس، صندوق‌های بورسی(صندوق درآمد ثابت، صندوق سهامی و انواع صندوق‌های قابل معامله) است. فراموش نکنید هر چه شرکتی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید، معتبر و با سابقه‌تر باشد، شانس کسب بازدهی مطلوب نیز افزایش می‌یابد. 

 

سرمایه‌گذاری در بورس به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم؟

اگر تا اینجای مطلب را خوانده‌اید،‌ حتما از خودتان می‌پرسید کسی که نمی داند ساز و کار سرمایه گذاری در بورس چگونه است؛ چطور باید در این بازار سرمایه‌گذاری کند؟ پاسخ این سوال در دو روش سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم است.

لازم است بدانید سرمایه گذاری در بورس به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم امکان‌پذیر است. سرمایه‌گذاری مستقیم به حالتی اشاره می‌کند که سرمایه‌گذاران پس از دریافت کد بورسی، از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری‌ها نسبت به خرید و فروش سهام به صورت مستقیم اقدام می‌کنند؛ یعنی افراد با تحلیل و انتخاب خودشان سهام شرکت‌های مختلف را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. این شیوه از سرمایه گذاری در بورس به شیوه مستقیم معروف است، نیازمند برخورداری از دانش مالی است و افراد برای موفقیت در سرمایه‌گذاری به این روش باید با اصول تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و تابلوخوانی آشنا باشند تا بتوانند ضمن شناسایی سهام بنیادی بازار، قیمت و زمان مناسب برای خریداری سهم مورد نظر را تعیین کنند.

اما در مقابل شیوه مستقیم سرمایه گذاری در بورس که نیازمند برخورداری از سطح بالایی از دانش مالی است، روش دیگری نیز برای ورود به این بازار و کسب سود از آن وجود دارد. سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس شامل تمام روش‌هایی است که سرمایه‌گذاران به شیوه‌ای مدیریت سرمایه خود را به افرادی با سابقه فعالیت حرفه‌ای در بورس می‌سپارند. لازم به ذکر است تمامی این خدمات که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود باید در قالب خدمات مدیریت دارایی توسط شرکت‌های سبدگردانی دارای مجوز از سازمان بورس ارائه شوند؛ یعنی نمی‌توان سرمایه را به‌دست هرکسی که ادعای حرفه‌ای بودن در بازار را دارد سپرد!

سبدگردانی در بورس و سرمایه‌گذاری در صندوق‌ سهامی و صندوق درآمد ثابت از جمله مرسوم‌ترین شیوه‌های سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس به شمار می‌رود.

اگر دارایی‌تان بیش از یک میلیارد تومان است و می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری اختصاصی و ویژه را تجربه کنید، خدمات شرکت سبدگردان فارابی بهترین گزینه است. در این روش یک مدیر سرمایه‌گذاری برای شما انتخاب می‌شود و دارایی شما را در بازه زمانی معمولا یکسال مدیریت می‌کند. مدیر سرمایه‌گذاری شما بدون اینکه نیازی باشد شما دغدغه وضعیت بازار سهام را داشته‌ باشید، دارایی‌تان را به‌گردش می‌اندازد و هر چقدر که از این طریق سود کسب کند،‌ بخش اصلی آن متعلق به شماست و اندکی نیز به‌عنوان کارمزد سبدگردانی با توافق شما به‌ وی اختصاص می‌یابد. 

مهمترین نکته در این روش سرمایه‌گذاری این است که سود مدیر سبدگردان به سود شما وابسته است،‌ بنابراین مدیر سبدگردان تمام تلاشش را برای کسب بازدهی بیشتر شما به‌کار می‌بندد. اگر هم دارایی‌تان کمتر از یک میلیارد تومان است و نمی‌خواهید درگیر سازوکارهای قرارداد بستن شوید؛ می‌توانید از گزینه صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت فارابی استفاده کنید. صندوق درآمد ثابت فارابی هیچ ریسکی برای سرمایه‌گذار ندارد و سود آن چند درصد بیشتر از سپرده بانکی است. 

صندوق سهامی نظیر صندوق اکسیر اول فارابی و صندوق سلام فارابی(قابل‌معامله) از جمله برترین صندوق‌های سهامی بازار هستند که به‌سادگی می‌توانید با این دو صندوق از پس غول تورم بر بیایید!

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز