خبرگزاری کار ایران

بهترین شهرهای توریستی ایران برای خرید خانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۲۷۴

طلوع و غروب زیبای خورشید که بر اسکلت کشتی به گل نشسته می‌تابد، از بهترین جاذبه‌های دیدنی دنیا است که فقط می‌توانید در جزیره کیش مشاهده کنید.

 علاوه بر این جزیره زیبا، قصد داریم در این مطلب یکی دیگر از زیباترین شهرهای ایران را به شما معرفی کنیم. شهر اصفهان به دلیل دارا بودن مناطق دیدنی و گردشگری بسیار و همچنین تاریخچه‌ی غنی، به نصف جهان نیز شهرت یافته است. خرید خانه در اصفهان و اقامت در این شهر می‌تواند برای شما آینده روشنی را رقم بزند.

تاریخچه جزیره کیش

در زمان هخامنشیان و سپس اشکانیان و ساسانیان، جزیره کیش بخشی از ایران بوده است؛ اما در زمان گسترش اسلام توسط خلفای اموی تصرف می‌شود. با مشاهده کتب تاریخی، این جزیره مرجانی در عصر غزنویان به‌ عنوان مرکز بازرگانی خلیج فارس از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. در سال ۱۳۴۹ کیش به‌عنوان یک منطقه توریستی بین‌المللی انتخاب شد و در سال ۱۳۶۱ اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران لقب گرفت. با این اوصاف خرید خانه در کیش می‌تواند آینده شما و فرزندانتان را تامین کند.

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

جزیره کیش یکی از جزیره‌های زیبای خلیج فارس و از توابع بخش شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است که از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان محدود می‌شود. جزیره کیش با مساحت ۹۰ کیلومتر مربع و با ظاهری بیضی شکل، زیباترین سواحل خلیج فارس را در خود جای داده‌ است. طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۳۹,۸۵۳ نفر در این جزیره ساکن هستند که به این شهروندان، کیش‌وند می‌گویند. آب‌وهوای جزیره کیش گرم و مرطوب است، با این اوصاف می‌توان گفت بهترین زمان سفر به کیش از اوایل دی ماه تا اواخر فروردین می‌باشد.

بهترین شهرهای توریستی ایران برای خرید خانه

جاذبه‌های دیدنی کیش

از زیباترین جاذبه‌های کیش می‌توان به تفریحات آبی قایق‌های پدالی و جت اسکی اشاره کرد. همچنین می‌توانید لذت تماشای آبزیان نظیر مرجان‌ها، ماهی‌ها، خرچنگ‌ها را از نزدیک با کشتی‌های آکواریومی تجربه کنید. همچنین مراکز خرید متنوعی که در این جزیره وجود دارد باعث جذابیت دو چندان آن شده است.

نکات مهم هنگام اقامت در کیش

 بحث اقامت در جزیره کیش نکات مثبتی به همراه دارد از جمله اینکه جزیره کیش جزو مناطق آزاد به شمار می‎‌آید و به ساکنان آن کارت کیشوندی داده می‌شود که با دریافت این کارت مزایای زیادی به افراد تعلق می‌گیرد. چنانچه قصد اقامت در کیش را دارید، باید 6 ماه در این جزیره ساکن باشید. در غیر این صورت به شما کارت کیشوندی تعلق نمی‌گیرد.

کارت کیشوندی انواع مختلفی دارد، که با توجه به شرایط اقامت در کیش نوع آن متفاوت است. برای مثال اگر در این جزیره به دنیا آمده باشید، رنگ کارت کیشوندی شما سبز است. چنانچه با خانواده به این جزیره مهاجرت کرده باشید، رنگ کارت شما آبی است. در صورتی که مجرد باشید به شما کارت زرد تعلق می‌گیرد. با بیان این ویژگی‌ها می‌فهمید که شرایط اقامت در کیش متفاوت‌تر از سایر نقاط ایران است.

درباره اصفهان بیشتر بدانید!

استان اصفهان با مساحتی حدود 160 کیلومتر مربع در مرکز ایران واقع شده و از شمال به استان‌های مرکزی، قم و سمنان از جنوب به استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد از شرق به استان یزد و از غرب به استان‌های لرستان و چهارمحال بختیاری محدود میشود. براساس جدیدترین تقسیمات کشوری استان اصفهان، این شهر شامل ۲۲ شهرستان و ۹۷ شهر، ۴۵ بخش و ۱۲۴ دهستان است. وجود کارخانه‌های بزرگی مانند، فولاد مبارکه، پتروشیمی، صنایع نساجی و غیره باعث شده اصفهان به یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور تبدیل شود.

بهترین شهرهای توریستی ایران برای خرید خانه

تاریخچه شهر اصفهان

استان اصفهان اولین بار به دست سومین پادشاه ایران، طهمورث بنا شد. در گذشته شهر اصفهان نقش پلی را داشت که قسمت‌های کم ارتفاع شرق ایران را به سرزمین‌های کوهستانی غرب متصل می‌کرد. با توجه به اینکه اصفهان در مسیر راه‌های مهم قرار داشت، یونانی‌ها این شهر را به عنوان مرکز کشور ایران می‌شناختند.

جاهای دیدنی اصفهان

استان اصفهان به دلیل قدمت بالایی که دارد از جاذبه‌هابی تاریخی فراوانی برخوردار است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، مسجد جامع، چهل ستون، سی و سه پل، پل خواجو ، عمارت عالی قاپو، کلیسا وانک و بازار بزرگ اصفهان اشاره کرد.

بهترین محله‌های اصفهان برای خرید خانه

معیار انتخاب بهترین منطقه اصفهان جهت سرمایه گذاری مسکن، برای هر فرد متفاوت است. اصفهان نیز مانند تمام شهرها، هر محله آن ویژگی خاص خود را دارد؛ یکی به مرکز خرید نزدیک است و دیگری در منطقه خوش آب‌وهوایی قرار دارد؛ یکی به اماکن تاریخی نزدیک است و دیگری موقعیت اداری خوبی دارد. در هر صورت وقتی بحث خرید خانه به میان می‌آید همه کمی دقیق‌تر به مسئله نگاه می‌کنند و سعی دارند انتخاب عاقلانه و هوشمندانه‌ای داشته باشند. قدمت بالای استان اصفهان این امکان را در اختیار خریدار می‌گذارد که با توجه به سلیقه خود هر نوع ملک اعم از عمارت، ویلایی و یا آپارتمان مسکونی را در این شهر پیدا کند.

برای خرید خانه در اصفهان به این نکته توجه داشته باشید که برخلاف اکثر شهرهای کشور که بخش شمالی جز مناطق لوکس محسوب می‌شود، در شهر اصفهان بخش جنوبی شهر جز مناطق مرفح محسوب می‌شود. محله‌های چهارباغ خواجو، ابوالحسن اصفهانی و خیابان مشتاق جزو مناطق جنوبی اصفهان به شمار می‌آیند که قیمت خانه در این مناطق بالا است. قیمت خرید خانه در شمال شهر اصفهان که شامل محله هایی همچون خانه اصفهان، رهنان، بلوار امام خمینی و بهارستان می‌شود، از میانگین قیمت پایین تری نسبت به دیگر مناطق این شهر برخوردار است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز