خبرگزاری کار ایران

خرید خازن مایکروفر

کد خبر : ۱۳۰۱۰۷۵

مایکروفر، یکی از وسایل کارآمد و مفید در آشپزخانه های امروزی است. این وسیله، به کمک قطعه ای به نام لامپ اشعه کار خود را انجام می‌دهد. لامپ اشعه یا مگنترون، برای آغاز به کار نیاز به ولتاژ بسیار بالای برق دارد. ولتاژی که بیش از ده برابر، قوی تر از برق شهر است. به همین دلیل، از خازن در دستگاه مایکروفر استفاده می‌شود.

خازن در کنار دیود، ولتاژ ترانس های ولتاژ بالای دستگاه را تامین می کند و کمک می کند تا مگنترون بتواند کار خود را آغاز کند. اگر به هر دلیل خازن مایکروفر از کار بیفتد، کار دستگاه مختل شده و احتمالا ولتاژ مورد نیاز برای شروع به کار دستگاه تامین نخواهد شد. برای خرید خازن مایکروفر از طریق فروشگاه اینترنتی هرمس پارت اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص خرید این قطعه نیز، می‌توانید با شماره های 22111159-021 یا 22227378-021 تماس بگیرید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا نکات بیش تری را در خصوص وظیفه و انواع خازن در مایکروفر بیان کنیم.

وظیفه خازن و معرفی انواع خازن مایکروفر

همان طور که گفتیم ولتاژ لازم برای آغاز به کار مایکروفر، ولتاژی بالاتر از برق شهریست. در این شرایط است که خازن کاربرد دارد و مانند یک باتری در مایکروفر عمل می کند. به این معنا که مشابه یک باتری برق را ذخیره نموده و در هر زمانی که نیاز شد، این برق را به مدار القا  می‌کند.

به بیان دیگر همان‌گونه که در قسمت های قبلی گفته شد وظیفه ی این قطعه تامین برق مورد نیاز ترانس های ولتاژ است. با تامین برق ترانس های ولتاژ مگنترون شروع به کار می‌کند و در نهایت سبب گرم شدن غذای داخل مایکروفر می‌شود. در نتیجه خرابی در خازن مایکروفر سبب گرم نشدن غذای شما خواهد شد.

انواع خازن در یک مایکروفر شامل خازن تک فاز AC، خازن تک فاز AC/DC، خازن سه فاز AC و خازن DCاست. برای تهیه هر کدام از این موارد بنا به تشخیص تکنسین مجاز دستگاه خود، می توانید از طریق هرمس پارت اقدام نمایید. خرید سایر قطعات مایکروفر نیز از این سایت، به راحتی امکانپذیر است. اما نشانه خرابی خازن در دستگاه مایکروفر چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

نشانه های خرابی خازن مایکروفر

خرابی خازن مایکروفر یکی از مهم ترین خرابی هایی است که در صورت بروز این مشکل، مایکروفر شما از کار خواهد افتاد و امکان استفاده از آن برای شما وجود نخواهد داشت. از جمله علامت هایی که نشان از خرابی خازن مایکروفر دارد می توان به روشن شدن دستگاه و کار کردن آن، بدون گرم کردن غذا اشاره کرد. این مورد از نشانه های مهم در زمینه خرابی خازن مایکروفر است. هر چند ممکن است خود مگنترون نیز ایراد پیدا کرده باشد. از سوی دیگر ممکن است مایکروفر شما هنگام کار سرو صدای زیادی داشته باشد. سروصدا در مایکروفر دیگر دلیلی است که می تواند نشانگر خرابی قطعه ای به نام خازن در مایکروفر باشد. یکی دیگر از نشانه هایی که کمتر از دو مورد قبلی نمایان می شود دود است. در مواردی ممکن است مایکروفر پس از شروع کار دود کند و یا بوی سوختگی به مشام برسد. این مورد نیز می تواند از خرابی خازن یا ایراد در ترانس مایکروفر شما باشد. اگر متوجه این موارد شدید، می توانید به کمک یک اهم متر، خازن مایکروفر خود را بررسی کنید و در صورت نیاز با خرید خازن مایکروفر جدید، مشکل دستگاه خود را رفع نمایید. برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص خرید خازن مایکروفر با مرکز فروش قطعات یدک لوازم منزل هرمس پارت، با شماره های 22111159-021 یا 22227378-021 تماس بگیرید.

بررسی خازن مایکروفر با اهم متر

خرابی خازن در بین خرابی های قطعات مختلف مایکروفر، خیلی رایج نیست. اما در صورت بروز این خرابی، تا رفع کامل مشکل، امکان استفاده از دستگاه وجود نخواهد داشت. به همین دلیل در صورتی که علائمی از خرابی مشاهده کردید باید خازن مایکروفر با استفاده از روش های متداول تست کنیم. یکی از راه های ساده ی تست خازن مایکروفر، استفاده از اهم متر است.

برای این کار در قدم اول برق مایکروفر را قطع نمایید و سیم های خازن را جدا نمایید. پس از آن اهم سنج آنالوگ را در بین دو ترمینال خازن بگذارید. در صورتی که خازن مایکروفر سالم باشد می بایست عقربه روی متر مقداری به سمت بالا می رود و بعد به پایین می آید. همچنین لازم به ذکر است تست خازن با استفاده از مولتی متر نیز امکان پذیر خواهد بود.

رعایت نکته ایمنی در تست خازن

دقت داشته باشید در صورتی که قصد تست یا تعویض خازن را دارید، دستگاه باید از برق خالی شده باشد. همان طور که در قسمت اول گفتیم، مایکروفر برای آغاز به کار خود، از برق با ولتاژ بسیار بالا استفاده می‌کند. به همین دلیل، دشارژ نکردن دستگاه به صورت درست، می تواند خطر برق گرفتگی و مرگ را در پی داشته باشد. برای دشارژ کردن درست خازن مایکروفر، به یک مقاومت سیمی که نرخ آن ۲ وات و ۲۰۰۰ اهم است نیاز داریم.

همچنین به یک جفت سیم اتصال دهنده که در دو طرف آن گیره های سوسماری قرار گرفته باشد نیز، نیاز است. یکی  از سیم ها را به هر دو طرف مقاومت خازن وصل کنید. یک سر سیم را به قسمت فلزی پیچ گوشتی متصل نموده و سیم دیگری را به یکی از پایه های خازن وصل می‌کنیم. سپس نوک پیچ گوشتی را به پایانه ی دیگر می‌زنیم. در این قسمت ممکن است جرقه ای ایجاد شود. بدین ترتیب برق خازن مایکروفر تخلیه خواهد شد. دقت داشته باشید که اهمیتی ندارد مایکروفر شما قبل از خاموش شدن یک دقیقه به برق بوده باشد یا چند سال، در هر صورت خازن شارژ شده و نیاز است تا آن را تخلیه نمایید.

قیمت خرید خازن مایکروفر از هرمس پارت

خرید از فروشگاه بزرگ اینترنتی هرمس پارت، علاوه بر تضمین کیفیت، به شما این امکان را می دهد تا بدون پرس و جو و اتلاف وقت فراوان، بهترین قیمت ها را پیدا کنید. مقایسه قیمت قطعات در هرمس پارت، با نمایندگی های اصلی فروش قطعات مایکروفر، می تواند اثباتی برای این ادعا باشد. موضوعی که باعث شده است تا در بیش از پانزده سال گذشته، این سایت به بسیاری از تعمیرکاران حرفه ای، قطعات فابریک یدک را در تعداد بالا نیز بفروشد.

اگر شما نیز نیاز به خرید خازن مایکروفر دارید، با استفاده از همین سایت، این قطعه را به سبد خرید خود اضافه نمایید و درب منزل تحویل بگیرید. برای انجام هماهنگی های بیش تر در خصوص خرید خارن مایکروفر در تعداد بالا و ارسال فوری آن، با شماره های 22111159-021 یا 22227378-021 تماس بگیرید. کارشناسان هرمس پارت، در تمام ایام هفته، آماده پاسخگویی به سوالات و درخواست های شما هستند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز