خبرگزاری کار ایران

پسته وحشی که افکار درونی مرا به ثروت تبدیل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۱۱۹

باورهای محدود کننده ما در زندگی به شکل موانع و نشدن ها عمل می کنند. در واقع همه ما چیزی هستیم که به آن باور داریم و من هم می دانستم که در زمینه ای که پدرم تولیدکننده ی آن است می توانم از امروزی بودنم استفاده کنم و از طریق اینترنت کسب درآمد کنم که همین اتفاق هم افتاد و با چند نوع آن که در زیر آمده است توانستم به ثروت برسم.

پسته وحشی

ارتفاع درختان پسته وحشی تا 7 یا 9 متر می رسد. در بعضی از مناطق کوهستانی، مانند کردستان ایران، میوه آن “قزوان” نام دارد که از آن برای طعم دادن دوغ و روغن حیوانی و همچنین تهیه ترشی استفاده می شود.

این درخت همچنین منبع شیره سقز است. سقز که در گویش کردی منطقه بانه “بنشت” نامیده می شود، صمغ سبز بسیار سبک، ضخیم و بسیار چسبنده ای است که مصارف دارویی زیادی دارد و به عنوان یک ملین قوی در درمان یبوست و اختلالات دستگاه گوارش استفاده می شود. این ها از عمده ترین خواص بنه است. 25٪ آب سقز حاوی روغن سقز با ارزش و صنعتی است که کاربردهای زیادی در صنعت دارد.

در بانه، درخت پسته اغلب به صورت توده ای مخلوط با درختان بلوط در روستاهای کانی سور، سیاهومه، درینه، بشوان، بانه ژاج، همزالان و رشکی دیده می شود. میوه این درخت همزمان با خرما “زمردان” رسیده می شود. نوع نارس این میوه که به صورت خام(قبل از سفت شدن پوسته)  و بدون نیاز به شکستن پوسته خورده می شود.

 

پسته کله قوچی

پسته از نظر گوناگونی انواع بسیاری دارد که حدود ۷۰ گونه مختلف درخت پسته ماده فقط در ایران وجود دارد. یکی از انواع پسته که از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر پسته ها برخوردار است پسته قوچی یا همان پسته کله قوچی می باشد. این نوع پسته برای اولین بار در روستای دهنو رفسنجان توسط حاج علی شریفی شناسایی شد و به همین خاطر به پسته حاج شریفی نیز معروف است. این نوع پسته از دسته ی ارقام فندقی با انس سطح متوسط بوده و در مقایسه با انواع دیگر پسته از حساسیت بالاتری نسبت به کمبود غذا و آب برخوردار می باشد. همچنین این نوع پسته رشد کمی داشته و سطح برگ درخت آن نیز بسیار کم است که این باعث جذب آفتاب و جلوگیری از آسیب به میوه پسته شده و نتیجه آن پسته ای باکیفیت است.

دو ویژگی بارز پسته کله قوچی اندازه درشت و شکل فندقی آن است. در اصل همین مغز درشت فندقی شکل این پسته است که باعث شهرت آن شده است. از نظر ظاهری این پسته شباهت بسیاری به پسته ی فندوقی دارد. اما با این حال این شباهت ظاهری آنقدری نیست که نتوان این دو را از هم تشخیص داد.

پسته وحشی که افکار درونی مرا به ثروت تبدیل کرد

پسته کوهی

پسته کوهی یک درمان خانگی و موثر برای کم خونی است.

خواص ضد میکروبی دارد.

عصاره پسته کوهی برای درمان قولنج، کمردرد، درد دست و پا و… موثر است.

دم کرده پوست پسته کوهی درمان موثری برای اسهال است.

در افراد سرد مزاج طبع را بهبود می بخشد و به تعدیل طبع کمک می کند.

ضماد پوست پسته کوهی، برای درمان زخم ها و ناراحتی های پوستی و خراشیدگی و… استفاده می شود.

مقوی قوای جنسی است و استفاده از روغن آن برای ماساژ، باعث درمان زود انزالی و سستی کمر و… می شود.

از ابتلا به شب کوری جلوگیری می کند.

ترک لب را درمان می کند.

باعث پاکسازی ریه و مجاری تنفسی می شود.

مقوی استخوانها است و نرمی استخوان را درمان می کند.

میوه، برگ و شیره پسته کوهی در صنعت داروسازی استفاده های فراوان دارد.

یک آجیل ارگانیک و مغزی و مقوی است.

پسته وحشی که افکار درونی مرا به ثروت تبدیل کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز