خبرگزاری کار ایران

توصیه‌هایی که به کتابخوان شدنتان کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۸۶۱

آیا برای شما هم پیش آمده که اقدام به خرید کتاب کرده باشید، اما پس از مدتی آن‌ها را نخوانده در گوشه‌ای انداخته باشید و سراغی از آن‌ها نگرفته باشید؟ آیا کتاب‌هایی دارید که با اینکه موضوع جذابی دارند اما آن‌ها را نصفه و نیمه رها کرده‌اید؟ اگر اینطور است باید بگوییم که کلید حل مشکل شما پیش ماست. افراد زیادی هستند که علاقه به کتاب دارند اما همین که مشغول مطالعه می‌شوند، حوصله‌شان سر می‌رود و یا حس می‌کنند که نمی‌توانند تمرکز خود را روی کتابشان بگذارند. اگر دوست دارید که کتاب خواندن را به صورت یک عادت برای خود تبدیل کنید به جمع ما خوش آمدید، زیرا در این مقاله می‌خواهیم راهکارهای مفیدی به شما بدهیم تا بتوانید یک کتابخوان قهار شوید.

باورت را تغییر بده

پس از خرید کتاب، اولین قدم برای تبدیل شدن به یک فرد کتابخوان این است که اول باید نگاه و باور خودتان را نسبت به آن موضوع تغییر دهید. بهتر است همه ما این موضوع را باور کنیم که مطالعه کتاب و یادگیری یک کار تفریحی نیست، بلکه کاری است که می‌تواند به ما کمک کند تا درک و فهم خود را نسبت به خیلی از مسائل بالا ببریم. در واقع مطالعه کردن یکی از کارها و فعالیت‌های روزانه زندگی ما است. در نتیجه کتاب خواندن را مانند بقیه کارهای خود ارزشمند بدانید و برای آن زمان صرف کنید.

تصویرسازی ذهنی

معمولاً به ما توصیه می‌شود که هنگام کتاب خواندن در مکانی آرام و بی صدا مشغول به تصویرسازی ذهنی شویم. تصویرسازی ذهنی نکته مثبتی که دارد این است که می‌تواند ما را به فضای کتاب بسیار نزدیک کند. به طوری که حس کنیم دقیقاً در فضایی قرار گرفته‌ایم که شخصیت کتاب هم در آنجا است. این موضوع کمک می‌کند تا حتی برای تصویرسازی ذهنی هم که شده به سراغ کتاب‌های مختلف به خصوص داستان.های کلاسیک و تخیلی برویم.

به خودت یادآوری کن

پس از اینکه مرحله خرید کتاب را انجام دادید و زمان مطالعه خود را تعیین کردید، حالا نوبت آن است که کتاب‌تان را در دقیقا در جایی قرار دهید که آن را ببینید. این موضوع باعث می‌شود تا دائما به خودتان زمان مطالعه را یادآوری کنید. همچنین پیشنهاد ما این است که می‌توانید هشدار موبایلتان را کوک کنید و یا یادداشت‌هایی در محیط اطرافتان قرار دهید تا یادتان بیفتد که قرار است کتاب مطالعه کنید.

به خودتان قول کتبی بدهید

اما برای اینکه تبدیل به یک کتابخوان ماهر شوید، تنها یادآوری کردن فایده‌ای ندارد. بلکه باید یک برگ کاغذ بردارید و روی آن به خودتان قول دهید که هر روز کتابی که دوست دارید را می‌خوانید. این قول دادن شما را ترغیب می‌کند که عهد خود را نشکنید و برای چند دقیقه هم که شده در روز مطالعه کنید. علاوه بر قول دادن، حتی می‌توانید روی برگه کاغذ، زمان به اتمام رساندن کتابتان را تعیین کنید. فراموش نکنید که این یکی از مفاهیم رایج در مدیریت انجام کارها است.

توصیه‌هایی که به کتابخوان شدنتان کمک می‌کند

غر زدن ممنوع

اگر تا به حال راهکارهای زیادی برای کتابخوان شدن خوانده‌اید اما هیچ کدام از آن‌ها اثر نکرده و یا هر چقدر سعی می‌کنید کتاب بخوانید اما نمی‌توانید، تحت هیچ شرایطی نباید غر بزنید. اگر موفق نشدید باز هم برنامه‌ریزی کنید و سعی کنید بر اساس برنامه خود مطالعه کنید و از منفی بافی‌های زیاد حتما خودداری کنید. وقتی که موفق نمی‌شوید غر میزنید، وقت غر میزنید بی‌انگیزه می‌شود و وقتی بی‌انگیز هستید دیگر هیچ قدمی برای اهداف خود برنمی‌دارید. برای همین باید دور غر زدن خود را خط قرمز بکشید. سعی کنید تکلیف خودتان را معلوم کنید. اگر به هر دلیلی مانند بی‌برنامگی و اهمال کاری نتوانستید به تعهدات خودتان عمل کنید لازم نیست که دلسرد شوید، فقط باید بار دیگر از اول شروع کنید.

برای خودتان جایزه بخرید

اگر پس از یک مدت متوجه شدید که برنامه مطالعاتی خود را به نحو احسن انجام داده‌اید، حتماً برای قدردانی از خودتان یک جایزه بخرید. این جایزه حتما نیازی نیست که گران قیمت و بسیار باارزش باشد، بلکه می‌تواند چیزی شبیه به بستنی خوردن، دیدن فیلم مورد علاقه در سینما و... باشد.

اگر دوست داشته باشیم کتاب صوتی بخوانیم باید چه کار کنیم؟

با توجه به تمام نکات گفته شده که می‌تواند از شما یک کتابخانه حرفه‌ای بسازد، اما گاهی اوقات پیش می‌آید که در مسیر رفتن به سرکار، دانشگاه و... هستیم و نمی‌دانیم که چگونه باید مطالعه کنیم. در این صورت می‌توانید از کتاب‌های صوتی استفاده کنیم. خرید کتاب صوتی با فیدیبو به شما کمک می‌کند تا در هر لحظه و هرجا کتاب صوتی مورد علاقه خود را دانلود کرده و آن را همسفر خودتان در مسیر کنید. کتاب صوتی فیدیبو در این سایت به صورت کاملاً رایگان در دسترس شما قرار دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز