خبرگزاری کار ایران

فلفل دلمه ای گلخانه ای و امکان استفاده در فصول سرما

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۶۶۹

با توجه به رشد جمعیت و همچنین رشد شهرسازی به خصوص در شهرهای بزرگ و کاهش زمینهای کشاورزی، تامین سبزیجات مختلف و گوناگون نیاز به احداث گلخانه های بسیاری دارد.

این مدل فلفل که به فلفل شیرین هم مشهور است یکی از پر مصرف ترین سبزیجات در اروپا است و دارای طبعی گرم و خشک می باشد در رنگ های متفاوتی مثل: سبز . زرد . قرمز . نارنجی موجوده و استفاده آن چه به صورت خام یا پخت و یا حتی به صورت خشک و سپس آسیاب کرده به نام پودر پاپریکا در غذا استفاده نمود لازماست این نظریه غلط که فلفل دلمه ای داری جنسیت است را از ذهن ها پاک نمود زیرا از گل هایی با قسمت های نر و ماده به وجود می آید. جالب و زیبا است که بدانید فلفل دلمه ای از خانواده سیب زمینیان است و نام گمراه کننده فلفل توسط دریا نوردی به نام کریستف کلمب به صورت اشتباه هنگام برگشتن وی به اروپا به این گیاه داده شده است و در انگلستان و ایرلند به دلیل شیرین بودن فلفل دلمه ای به ان فلفل شیرین نیز می گویند.

فلفل دلمه ای دارای مقدار بالایی آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد التهابی نیز دارد و باعث کاهش قند خون و درمان دیابت مخصوصاً نوع دوم آن میشود برای جلوگیری از زایمان زودرَس در زنان باردار نیز مفید است وهمچنین برای جلوگیری از مشکلات رشد لوله عصبی و شکل گیری قلب جنین در این دوران ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول به سایت آراد برندینگ مراجعه فرمایید.

فلفل دلمه ای تند

یکی از انواع فلفل دلمه ای تند می باشد که تندی آن به اندازه فلفلهای دیگر نمی باشد و به همین دلیل در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.از نظر گیاه‌شناسی فلفل دلمه‌ای نمونه‌ای از میوه می ‌باشد ولی افراد در دنیای اشپزی آن را به عنوان یک سبزیجات می شناسند.شما می‌ توانید فلفل دلمه‌ای را در باغچه خود بکارید و برای این کار کافی است که قبل‌ از تمام شدن فصل زمستان دانه را در محیط سربسته قرار دهید و یا مستقیماً آن را داخل خاک بگذارید.یکی از متداول ‌ترین راه‌ ها برای تهیه نشا تهیه آن از نهالستا‌نها می ‌باشد و وقتی شما یک نشا سالم را خریداری کنید و آن را در آفتاب نگهداری کنید و تمام اصول تغذیه آن را رعایت کنید می ‌توانید کیفیت محصولات خود را افزایش دهید.

فلفل دلمه ای گلخانه ای و امکان استفاده در فصول سرما

یکی از مشکلاتی که بیشتر خانمها امروزه با آن روبرو هستند وجود چین‌وچروک در صورت می ‌باشد که می‌توانند با مصرف فلفل دلمه ‌ای تند کوچک علائم پیری را کاهش دهند و به داشتن پوست سالم برسند.فلفل دلمه ‌ای دارای آنتی ‌اکسیدان زیادی می ‌باشد و می ‌تواند از بروز بسیاری از بیماریها و همچنین سرطان و بیماریهای قلبی جلوگیری کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.برای درمان زونا و قارچ پا می ‌توانید از فلفل دلمه ‌ای با ترکیب داروهای دیگر استفاده کنید و از این طریق درد خود را تسکین دهید.فلفل دلمه ‌ای دارای ویتامین آهن می ‌باشد و می ‌تواند به بیماریهای بینایی کمک کند و خطر انحطاط چشم را کاهش دهد و به دلیل داشتن ویتامین سی از چشمها محافظت می ‌کند.

فلفل دلمه گلخانه ای

فلفل دلمه گلخانه ای به سبب رشد آهسته آن در گلخانه های مدرن و استفاده از حرارت زیاد و کنترل گسترده بر روی شرایط آب و هوایی برای بهینه سازی رشد از رنگ های متفاوتی برخوردار است.

این گونه فلفل دلمه ای اوایل رشد دو ساقه دارد و به مرور زمان و بزرگتر شدن آن رشد چهار ساقه دارد فلفل هایی که تا پایان کار رشد دو ساقه دارند تحت شرایط گرم تر انعطاف پذیرتر هستند و در گلخانه های ساده تر با کنترل کمتر بر شرایط آب و هوایی رشد میکنند و فلفل ها بیشتر دچار تنش خواهند شد در این گلخانه ها و شرایط استرس زا قدرت گیاه فلفل را کاهش میدهد پس در این شرایط باید گونه ای از این فلفل را انتخاب نمود که در مقابل تنش ها مقاومت داشته باشد و از قدرت متناسبی برخوردار باشد. فلفل دلمه ای سبز به دلیل دارا بودن مقدار زیادی سیلیکون طبیعی که هیچ ضرری برای انسان ندارد مو و ناخن ها را حفظ می کند فلفل دلمه ای قرمز محرک طبیعی رشد مو است و با تحریک گردش خون در درمان ریزش مو بسیار موثر است.

فلفل دلمه ای گلخانه ای و امکان استفاده در فصول سرما

فلفل دلمه ای گلخانه ای قرمز، فلفل سبز و زرد غنی از ویتامین سی هستند و به ساخت کلاژن در بدن انسان کمک می کنند بالا بودن ویتامین آ در فلفل دلمه ای قرمز برای سلامتی بینایی مفید است به دلیل دارا بودن مقدار بالای آهن در این فلفل برای درمان بیماری هایی مانند کم خونی ناشی از فقر آهن در نوزادان و همچنین بزرگسالان مفید است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز