خبرگزاری کار ایران

داستان فیدیبو در سال ۱۴۰۰

گزارش سال 1400 فیدیبو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۲۴۷

فیدیبو بزرگترین بستر انتشار و فروش کتاب‌های الکترونیک، صوتی، مجلات و پادکست گزارش سال 1400 خود را در 34 صفحه منتشر کرد. گزارش سال 1400 فیدیبو در سه بخش عمده دسته‌بندی شده است که شامل؛ نگاهی به آمار و ارقام، رکوردها و رویدادهاست.

در این گزارش سعی شده تا تحلیلی به زبان آمار و ارقام از فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیک، سلیقه مخاطبان این حوزه، نویسندگان، مترجمان و دسته‌بندی‌های محبوب کاربران ارائه شده و همچنین گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط فیدیبو در سال گذشته پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

از بخش‌های مهم این گزارش می‌توان به پرفروش‌ترین کتاب‌های متنی و صوتی 1400، پرفروش‌ترین کتاب‌های منتشر شده در هر فصل، دسته‌بندی‌های پرطرفدار، نظرات کاربران، میانگین مطالعه کتاب‌های متنی و صوتی، توزیع جغرافیایی کاربران، میانگین سنی و رکوردهای ثبت شده در اپلیکیشن فیدیبو اشاره کرد.

در مقدمه این گزارش آماده است:

«سال 1400 سالی به‌یادماندنی برای فیدیبو و همراهانش بود، سالی که در آن مسیرهای تازه‌ای برای کشف جهانِ‌ کتاب‌ها ساختیم و کنار هم در تلاطم روزها و اتفاقات، خواندن و بیش‌تر خواندن را تمرین کردیم. سال 1400 برای فیدیبو سالی پرفراز ونشیب، پرتلاش و پر از تجربه‌هایی نو بود که همراهی ِ شما چون همیشه دلگرممان می‌کرد و مصصم‌تر می‌ساخت برای ادامه دادن. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از عملکرد فیدیبو در سال 1400 است که سعی کرده‌ایم آن را به زبان ِ اعداد و ارقام بازگو کنیم.»

گزارش سال 1400 فیدیبو منتشر شد

در ادامه برخی از بخش‌های این گزارش را مرور می‌کنیم:

پرفروش‌ترین کتابهای سال 1400

کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن با ترجمه و صدای عادل فردوسی‌پور توانست رتبه اول فروش کتاب‌های صوتی سال 1400 را از آن خود کند. همچنین کتاب‌های صوتی مغازه خودکشی با صدای هوتن شکیبا، معجزه سپاسگزاری با صدای نازیما حسینی، هنر شفاف اندیشیدن با صدای عادل فردوسی‌پور و چشمهایش با صدای آرمان سلطانزاده توانستند رتبه‌های بعدی را به ترتیب از آن خود کنند.

در میان کتاب‌های متنی عادت‌های اتمی نوشته جیمز کلیر پرفروش‌ترین کتاب متنی فیدیبو در سال گذشته بود و در ادامه به ترتیب کتاب‌های مردی به نام اوه، اثر مرکب، شب‌های روشن و نیمه تاریک وجود رتبه‌های دوم تا پنجم فروش را به دست آوردند.

 

 

محبوب‌ترین نویسندگان

طبق اطلاعات ارائه شده در این گزارش محبوب‌ترین نویسندگان در دو دسته‌بندی توسعه فردی (روانشناسی و موفقیت)، و ادبیات داستانی، فلسفه مورد توجه قرار گرفته‌اند. در دسته‌بندی روانشناسی؛ دارن هاردی، رولف دوبلی و راندا برن سه نویسنده پرطرفدار هستند. در دسته‌بندی ادبیات داستانی و فلسفه نیز می‌توان به داستایفسکی، اروین یالوم، آلبر کامو و ژان تولی اشاره کرد.

محبوب‌ترین مترجمان

در میان مترجمان محبوب سال 1400 این نام‌ها در صدر محبوب‌ترین‌ها به چشم می‌خورند: عادل فردوسی‌پور، مهدی قراچه‌داغی، مهدی سحابی، سروش حبیبی، گیتی خوشدل و فرناز فرود.

 

پرفروش‌ترین مجلات

یکی از بخش‌های قابل توجه در این گزارش آمار فروش مجلات در فیدیبو است، در دورانی که فروش نشریات و مجلات چاپی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته، آمار فروش مجلات در قالب الکترونیکی نشان می‌دهد مخاطبان هنوز به این محتوا علاقه دارند و در صورت دسترسی راحت‌تر و ارائه در قالب‌های جدیدتر همچنان مورد توجه خواهند بود. از نشریات پرفروش آمده در این گزارش می‌توان به؛ اندیشه پویا، فیلم امروز، بخارا و آشپزی مثبت اشاره کرد.

فیدیبویی‌ها به طور میانگین در سال 1400 چقدر مطالعه کرده‌اند؟

میانگین میزان مطالعه کاربران فیدیبو شامل مطالعه کتاب‌های متنی، شنیدن کتاب‌های صوتی و گوش دادن به پادکست‌هاست که در نمودار زیر گزارش تفکیک شده آن را مشاهده می‌کنید.

گزارش سال 1400 فیدیبو منتشر شد

توزیع جغرافیایی کاربران فیدیبو

از دیگر آمارهای جالب این گزارش توزیع جغرافیایی کاربران فیدیبوست، این گزارش نشان می‌دهد بعد از تهران به ترتیب استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، البرز و فارس بیشترین میزان کاربران فیدیبو را به خود اختصاص داده‌اند. .

 

رکوردهای ثبت شده

فیدیبویی‌ترین روز سال لقب 8 آبان 1400 است که در این روز 344,437 بار کاربران به اپلیکیشن فیدیبو مراجعه کرده‌اند، در کنار این رکورد، 558 دقیقه مطالعه در یک روز یکی دیگر از رکوردهایی است که توسط کاربران فیدیبو ثبت شده است. در نمودار زیر رکوردهای بیش‌تر را ملاحظه می‌کنید.

گزارش سال 1400 فیدیبو منتشر شد

فیدیبو در سال 1400 برنامه‌های متعددی را در قالب رویدادهای فرهنگی با حضور نویسندگان، مترجمان، ناشران و اهالی فرهنگ و هنر برگزار کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه بزرگداشت محمود دولت‌آبادی همزمان با سالروز تولد این نویسنده، گردهمایی سالروز تولد شمس لنگردوی، شاعر و محقق معاصر، فیدی‌گپ – محتوای ویدیویی با محوریت گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر – با اجرای امیرحسین صدیق، اشاره کرد.

شرح کامل این گزارش را از لینک زیر دریافت کنید.

 

https://fidibo.com/blog/annual-report-1400/?utm_source=Instagram&utm_medium=Social-paid&utm_campaign=Report1400

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز