خبرگزاری کار ایران

مدیر خانه مطبوعات اصفهان خبر داد:

آموزش خبرنگاران از طریق دانشگاه علمی کاربردی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۱۸

دانشگاه علمی کاربردی به دلیل رسمی و نظاممند بودن و همچنین ارائه مدرک آموزشی، محیط بسیار مناسبی برای آموزش خبرنگاران استان است.

ایلنا: دانشگاه علمی کاربردی به دلیل رسمی و نظاممند بودن و همچنین ارائه مدرک آموزشی، محیط بسیار مناسبی برای آموزش خبرنگاران استان است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ مدیر خانه مطبوعات اصفهان در مراسم امضای تفاهمنامه آموزشی میان خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان و مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان تاکید کرد: در صورت محقق شدن این امر مبحثآموزش و تربیت خبرنگاران تخصصی در استان عملی خواهد شد زیرا اصفهان به عنوان یک استان سرآمد، نیازمند خبرنگاران تخصصی در تمام حوزه هاست.
منصورگلناری اظهار داشت: هدف اصلی از امضای تفاهم نامه بین خانه مطبوعات و دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان رتبه بندی روزنامه نگاران و خبرنگاران و پرورش خبرنگاران حرفه‌ای در هر زمینه و همچنین ایجاد رقابت سالم بین آنهاست.
وی با اشاره به فلسفه دانشگاه علمی کاربردی گفت: اولین دوره آموزشی مخصوص اهالی مطبوعات از دهه سوم آذر شروع می‌شود و متقاضیان شرکت در این دوره می‌توانند با تماس با خانه مطبوعات در جریان این امر قرار گیرند. اگر از این طرح استقبال خوبی به عمل آید، تا ۵ سال آینده تمام افراد حوزه رسانه در اصفهان مدرک کار‌شناسی مرتبط با شغل خود را دارند.
مدیر خانه مطبوعات با بیان اینکه در دهه سوم آذر امسال نخستین دوره پودمانی و تک پودمانی بر اساس این تفاهمنامه برگزار خواهد شد، ادامه داد: تمام خبرنگاران و روزنامه نگاران می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها مدارک معتبر دریافت کنند.
گلناری با اشاره به اینکه خانه مطبوعات اصفهان اولین تشکل مطبوعاتی کشور است که از سال ۱۳۷۳ به طور رسمی با ۴ نیرو شروع به کار کرده است اما امروز ۲۰۰ عضو رسمی و غیر رسمی دارد، افزود: بیش از ۲۰۰ دوره آموزشی خبرنگاری و روزنامه نگاری در خانه مطبوعات اصفهان برگزار شده و این آموزش‌ها به برخی از استان‌ها مانند فارس و کرمان نیز ارائه شده است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان با تأکید بر حسایت کار مطبوعات و خبرنگاران خاطر نشان کرد: اگر اصحاب رسانه آموزش لازم و مرتبط با حرفهٔ خود را ببینند بهتر می‌توانند مفاهیم را به مخاطب منتقل کنند.
مهدی شاه نوروزی افزود: مذاکرات ما با خانه مطبوعات ۲۰ روز بیشتر طول نکشید و به دلیل اینکه دو طرف مذاکره هدف مشترک رشد توسعه دانش را داشتند خیلی زود به تفاهم رسیدیم.
تفاهمنامه آموزشی میان خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان و مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان در چهار ماده و ۱۱ بند و از تاریخ ۱۱ آذر امسال به مدت دو سال تنظیم شده که با توافق طرفین قابل تمدید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز