خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در هنگام خرید خودرو که باید در نظر داشته باشید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۲۳۸

 

خرید ماشین یک فرآیند پیچیده است - دانستن اینکه هنگام خرید ماشین چه کاری باید انجام دهید مهم است. ام کو پارت فروشگاه اینترنتی قطعات تویوتا در این مقاله چک لیستی را گردآوری کرده که شامل همه چیزهایی است که باید در طول فرآیند خرید بدانید و در نظر بگیرید. این به شما در هر مرحله کمک می کند، از دریافت تمام جزئیات مورد نیاز در مرحله اول تحقیق، کارهایی که باید در هنگام حضور در نمایندگی خودرو انجام دهید.

ما به بودجه بندی، رانندگی آزمایشی، پرسیدن همه سؤالات درست و دانستن اینکه چگونه مطمئن شویم بهترین معامله را انجام می دهیم، نگاه می کنیم.

نکات مهم خرید خودرو 

همیشه قبل از مراجعه به نمایندگی در مورد خودرو تحقیق کنید. شما باید یک ایده منصفانه از آنچه می خواهید داشته باشید. تحقیقات کامل در ابتدا باعث می شود مطمئن شوید که خودرویی را خریداری می کنید که متناسب با بودجه و نیازهای شما باشد.

بودجه خود را تعیین کنید

در ابتدا، به شما توصیه می کنیم که بودجه خود را تعیین کنید. به هر حال، اگر قصد خرید ماشین رویایی خود را دارید، پول تنها چیزی است که می تواند مانع باشد. 

نکات مهم در هنگام خرید خودرو که باید در نظر داشته باشید

نیازها و خواسته های خود را تعیین کنید

هنگامی که متوجه شدید چقدر می توانید برای وسیله نقلیه خود خرج کنید، زمان آن رسیده است که آنچه را که می خواهید ارزیابی کنید. یک فرد مجرد در 20 سالگی ممکن است چک لیست متفاوتی نسبت به یک خانواده پنج نفره داشته باشد.

فهرستی از موارد غیر قابل مذاکره مربوط به اندازه خودرو، ویژگی های ایمنی، مصرف سوخت و سایر گزینه ها تهیه کنید. این لیست به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه نوع وسیله نقلیه ای به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند. سپس هر چیزی را که می‌ خواهید، اما لزوماً به آن نیاز ندارید، فهرست کنید، مانند فناوری، امکانات رفاهی و افزونه‌ها. هنگام تحقیق در مورد مدل های خاص، این لیست را در نظر داشته باشید.

در مورد بهترین برند و مدل ها تحقیق کنید

اکنون که می دانید به چه چیزی نیاز دارید، می توانید برند و مدل دقیقی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با مشخصات شما مطابقت دارد. انواع مدل را مقایسه کنید تا خودروهایی با ویژگی های خوب، طول عمر متوسط ​​طولانی و رتبه‌بندی ایمنی بالا پیدا کنید.

در حالی که ممکن است بخواهید تحقیقات اولیه خود را به صورت آنلاین انجام دهید، مهم است که با یک متخصص در این زمینه صحبت کنید و گزینه های خود را شخصا ببینید. به یک نمایندگی محلی بروید و دو یا سه گزینه برتر خود را برای تست رانندگی انتخاب کنید. به شتاب، راحتی و هندلینگ خودرو توجه کنید. همچنین این زمان بسیار خوبی برای پرسیدن هرگونه سوالی در مورد مهندسی یا عملکرد وسیله نقلیه است.

نکات مهم در هنگام خرید خودرو که باید در نظر داشته باشید

نوع سوخت (بنزینی، دیزلی، CNG یا برقی)

انتخاب نوع سوخت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. خریدار بسته به نوع کاربری می تواند بنزین، گازوئیل، برقی یا CNG را انتخاب کند. بیایید کمی عمیق تر این موضوع را بررسی کنیم. با پیشرفت تکنولوژی، دیزل در خودروهای شخصی تقریباً در آستانه انقراض است. اگر روزانه بیش از 30 کیلومتر با ماشین سفر می کنید، CNG می تواند گزینه بسیار خوبی باشد زیرا ارزان تر خواهد بود. از آنجایی که خودروهای الکتریکی در حال ورود به بازار خودرو هستند، این امر می تواند باعث صرفه جویی در مصرف سوخت باشد. مطمئناً هزینه اولیه خرید آن بسیار بیشتر از خودروهای بنزینی است. اما در دراز مدت باعث صرفه جویی خواهند شد.

نوع تیپ بدنی

تیپ بدنی گزینه بعدی است که باید در نظر داشته باشید. در "بازار خودرو" سه نوع بدنه وجود دارد: هاچ بک، سدان و SUV. که البته کوچکترین آنها هاچ بک است.

  • هاچ بک ها: مشکل پارکینگ دارید؟ هاچ بک ها می توانند برای شما مناسب باشند. این ماشین‌های کوچک و بامزه نیز در ترافیک شهری بهتر عمل می کنند. همچنین، برخی از ویژگی های لوکس را ارائه می دهند.
  • سدان: این تیپی است که با داشتن ظرافت و تجمل به خود می بالد. در کنار آن، به دلیل شاسی بلندش فضای بیشتری را در داخل باز می کند. اگر مایل به رفتن به سفرهای طولانی با چمدان مناسب هستید؛ سدان چیزی است که باید به دنبال آن بروید.
  • شاسی بلند: این واقعیت را نمی توان انکار کرد که طی یک دهه، شاسی بلندهای بزرگ و بلند، اکثر خریداران را به خود جذب کرده اند. از این گذشته، آنها چیزی را ارائه می دهند که هیچ تیپ دیگری ارائه نمی دهد، یعنی با آن می توانید به هر نقطه مشخصه ای بروید. این کاری است که شاسی بلندها بدون افت زیادی در راحتی سواری انجام می دهند. شاسی‌بلندهای نسل کنونی بیشتر خودروهای سبک جاده‌ ای هستند و بیشتر برای جنگل‌های شهری طراحی شده‌اند.

موتور

با آمدن به قلب موتور، این سوال پیش می آید که هنگام مقایسه دو خودرو چه چیزی را باید در نظر گرفت. اسب بخار است یا گشتاور؟ همچنین، آنچه گیج کننده تر است این است که آیا باید به سراغ موتورهای با ظرفیت کم بروید یا موتوری با حجم زیاد. اجازه دهید به شما بگویم، Bhp یا قدرت چیزی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

اگر فکر می کنید که یک موتور با ظرفیت کم؛ مسافت پیموده شده بهتری دارد، بگذارید به شما بگویم که خیلی بیشتر از ریاضیات ساده است. موتوری با جابجایی کمتر (مثلاً 1.0 لیتری) مطمئناً در یک چرخه سوخت کمتری مصرف می‌کند، اما باید چرخه‌های زیادی را پشت سر بگذارد تا بیشترین بهره را از موتور ببرد.

دنده اتوماتیک یا دستی

مورد بعدی که باید تصمیم بگیرید در مورد دنده اتوماتیک بودن یا دستی بودن است. البته بودجه تعیین کننده این ویژگی است. 

تعویض دنده یا گیربکس دستی در بازار بین المللی خودرو در شرف نابودی است، اما هنوز هم در بازار خودروی داخلی ایران زیاد هستند.

اگر جزو افرادی هستید که به دنبال یک سواری ظریف و راحت هستید و سفرهای درون شهری زیادی انجام می دهید، گیربکس اتوماتیک فقط برای شما مناسب است. انواع مختلفی از گیربکس اتوماتیک در بازار موجود است که این به شما در تصمیم گیری کمک می‌کند. اما توجه داشته باشید که یک گیربکس اتوماتیک با اینکه راحت است، اما ممکن است رانندگی با آن در جاده های تپه ای کمی دشوار باشد.

رتبه بندی ایمنی

خوشبختانه اطلاعات زیادی از انواع خودرو در اینترنت وجود دارد. افرادی که به دنبال خودرو هستند، بهتر است رتبه ایمنی خودروی موردنظر خود را بررسی کنند. بالاخره چه کسی می خواهد عزیزانش در خطر باشند. 

آسایش سرنشینان

به آخرین نکته تحقیق، ویژگی ها و راحتی سرنشینان می رسیم. نسخه‌های مدرن هزینه بیشتری دارند، اما از آپشن های بیشتری برخوردارند. به دنبال ویژگی‌های ضروری مانند مه‌گیر عقب و برف پاک کن شستشوی عقب باشید. این دو، برخی از ویژگی‌های ضروری هستند که خودروسازان آن را در خودورهای خود لحاظ می‌کنند.

تست رانندگی

در پایان، پس از انتخاب خودرو، تست خودرو را فراموش نکنید. باید بررسی کنید که ماشین چگونه کنترل می‌شود، آیا تیز یا نرم است. همچنین فراموش نکنید که کلاچ و وزن آن را هم چک کنید. و مهمتر از همه، اگر اولین خودروی اتوماتیک شماست، پس لازم است حتما یک سواری آزمایشی انجام دهید.

امیدواریم نکات مهم در هنگام خرید خودرو که توسط mkoparts.com فروشگاه لوازم یدکی تویوتا گردآوری شده است به شما کمک کند تا بدانید در هر مرحله از خرید چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز