خبرگزاری کار ایران

کارگاه مبانی نحوه تجدید ارزیابی دارایی‌ها با کمک icca و امین سیستم آرمان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۳۷۳

یکی از چالش برانگیز ترین مباحثی که در زمینه حسابداری می توان به آن اشاره کرد، تجدید ارزیابی دارایی‌ها است. به همین منظور انجمن حسابداران خبره ایران با همکاری شرکت امین سیستم آرمان (آمیسا) اقدام به برگزاری کارگاه ویژه ای با عنوان " بررسی نکات مهم استاندارد حسابداری شماره 42 در خصوص نحوه اندازه گیری ارزش منصفانه " کرده است؛ که به‌صورت رایگان برای اعضای انجمن حسابداران خبره برگزار میشود. این کارگاه تا سه ماه بعد از برگزاری، در پنل اعضا به صورت آفلاین در دسترس است. هدف از برگزاری این کارگاه بررسی استاندارد حسابداری شماره ۴۲ و آثار مالیاتی آن می باشد.

مدرس دوره: جناب آقای حمید خادم

تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور مشخص شدن ارزش دارایی های یک شرکت یا کارخانه است که میتواند باعث شفافیت صورت حسابهای مالی شده و آثار مالیاتی آن را نیز مشخص کند. دارایی هایی که قابلیت تجدید ارزیابی را دارند:

دارایی های ثابت مشهود ۲. دارایی های نامشهود ۳.سرمایه گذاری بلند مدت ۴. داراییهای زیستی مولد مفهوم ارزیابی در حسابداری متفاوت است. ارزش دارایی های یک شرکت، ممکن است با گذر زمان دچار تغییر و تحول شده و سود و زیان ناشی از آن تغییر پیدا کند و دچار استهلاک شود. در تجدید ارزیابی دارایی ها و ارزش کنونی آن توجه کرده و مورد بررسی قرار می گیرد. استفاده از این روش در نرم افزار حسابداری باعث دقیق تر شدن ارزیابی ها میشود.

دلیل اهمیت تجدید ارزیابی در حسابداری: همانطور که گفته شد ارزش یک دارایی با گذر زمان تغییر کرده و این منجر به تغییر قیمت آن خواهد شد. به عنوان مثال افزایش رسمی نرخ ارز نسبت به ارز خارجی. این نوع افزایش در دارایی های یک شرکت تاثیر گذاشته و سهامداران شرکت هم با توجه به این مورد،اقدام به خرید یا واگذاری سهام خود می کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که ارزش دارایی ها همواره در کنار بدهی های شرکت مورد اهمیت قرار گرفته و مبنایی برای تعیین قیمت یک سهام خواهد بود.

از دیگر دلایل اهمیت تجدید ارزیابی در حسابداری ارزش دفتری دارایی هاست، که پس از کسر استهلاکات و بررسی های مورد نیاز و همچنین شرایط تورم، مورد اهمیت بوده و باید ارزش دارایی های ثابت و مشهود مشخص شود این موارد می‌تواند بر روی ارزش واقعی و منصفانه دارایی های شرکت تاثیر گذار باشند. از این رو در این کارگاه به طور دقیق با نحوه تجدید ارزیابی دارایی ها آشنا می شوید. ضرورت تجدید ارزیابی دارایی برای شرکت ها به دلیل عدم وجود شرایط اقتصادی مناسب و همینطور بالا بودن هزینه استهلاک ، در همین راستا شرکت ها شروع به سرمایه گذاری کرده تا ارزش و میزان دارایی های خود را بالا ببرند.

به منظور جلوگیری از توقیف چرخه تولیدی هر ۵ سال یکبار باید میزان دارایی ها تجدید شود. به همین منظور این موارد آثار مالیاتی هم در پی دارد که رعایت کردن این قوانین منجر به معافیت مالیاتی شده، به همین منظور باید به تجدید ارزیابی ها دقت کرده و به اصول و قوانین آن آگاه باشید. تحلیلگران بر این باورند که شفاف و سریع عمل کردن در زمینه تجدید ارزیابی ها منجر به ادامه فعالیت شرکت میشود. نرم افزار حسابداری آنلاین آمیسا به شما این امکان را می‌دهد تا با بررسی صورت حساب مالی و تجدید ارزیابی در سطح دارایی ها شرکت را در سوددهی نگه داشته و از متضرر شدن آن جلوگیری شود. همچنین امین سیستم امکان خرید نرم افزار خزانه داری را برای این علاقمندان فراهم نموده است.

تاثیر نرخ ارز ثابت

از جمله امکاناتی که یک نرم افزار حسابداری باید به مخاطب خود ارائه دهد که سوابق مالی است که منعکس‌کننده میزان ارزش دارایی هاست. در نحوه تجدید ارزیابی روش هایی وجود دارد که تاثیر گذار بوده و تعدیل کننده مشکلات احتمالی هستند. با بررسی این روش ها می توان مانع از بروز ضرر و زیان های احتمالی شد.

اجرای صحیح روش های تجدید ارزیابی

این روش های تجدید ارزیابی نیازمند دسترسی به شرایط خاصی هستند. این شرایط شامل فروش دارایی، قیمت منصفانه، بودجه مورد نیاز و همینطور به روز بودن ارزش بازار دارایی هستند. شرکت امین سیستم با همکاری انجمن حسابداران خبره با هدف فراهم آوردن زمینه مشارکت همه جانبه و بالا بردن سطح معلومات شما عزیزان در تلاش است ، تا با شرکت در این کارگاه دانش خود را بروز کنید و مهارت خود را ارتقا دهید.ضرر و زیان های احتمالی شد. اجرای صحیح روش های تجدید ارزیابی این روش های تجدید ارزیابی نیازمند دسترسی به شرایط خاصی هستند. این شرایط شامل فروش دارایی، قیمت منصفانه، بودجه مورد نیاز و همینطور به روز بودن ارزش بازار دارایی هستند.

شرکت امین سیستم با همکاری انجمن حسابداران خبره با هدف فراهم آوردن زمینه مشارکت همه جانبه و بالا بردن سطح معلومات شما عزیزان در تلاش است ، تا با شرکت در این کارگاه دانش خود را بروز کنید و مهارت خود را ارتقا دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز