خبرگزاری کار ایران

نرم افزار حسابداری فراپیام بهترین نرم افزار مالی در سال 1400 شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۱۵۷

انواع نرم افزار حسابداری مالی و نرم افزار خدمات پس از فروش به همراه دیگر نرم افزارهای حسابداری و حسابرسی، جزء ضروریات کسب‌وکارها در عصر حاضر هستند. به طوری که بدون داشتن نرم افزار مالی نمی‌توان به راه‌اندازی یک فعالیت جدید فکر کرد. کسب‌وکاها چه کوچک باشند و چه بزرگ، برای ارزیابی‌های مالی و مقدار سود حاصل از فعالیت‌شان به یک سیستم حسابرسی نیاز دارند. اما موضوع انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین به یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکار در کشور تبدیل شده است. واقعاً چه نرم افزار مالی می‌تواند به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری مطرح باشد. در ادامه قصد داریم تا با معرفی یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری سال 1400 کشورمان، موضوع انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری را به چالش بکشیم.

بهترین نرم افزار حسابداری، چه نرم افزاری است؟

بهترین نرم افزار حسابداری، نرم افزاری است که با نیازهای یک کسب‌وکار هماهنگ باشد. برحسب این تعریف، نمی‌توان یک نرم افزار مشخص را به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری برای تمام امور در نظر گرفت. بنابراین هرکس بسته به نوع فعالیت و شغل خود، باید به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری در همان حوزه باشد. اشتباهی اکثر صاحبان کسب‌وکارها مرتکب می‌شوند، این است که به‌صورت کلی و همگانی به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری می‌گردند. در حالی که باید به دنبال نرم‌افزار مناسب برای حیطه کاری خود باشند. ممکن است یک نرم‌افزار خاص برای شغل‌های تولیدی و انبارداری بسیار عالی عمل کند، اما همان نرم‌افزار برای امور بازرگانی یا صنعتی مناسب نباشد. یا ممکن است یک نرم افزار خدمات پس از فروش برای واحدهای فروش لوازم خانگی مناسب باشد، اما برای فروش پوشاک یا مواد غذایی مناسب نباشد. پس ضمن به یاد داشتن این نکته مهم، به بررسی نکات عمومی یک نرم‌افزار حسابداری خوب خواهیم رفت.

ویژگی‌های عمومی یک نرم افزار حسابداری خوب چیست؟

گفتیم که بهترین نرم افزار حسابداری، باید بهترین برای یک حوزه خاص کاری باشد. اما یک سری از نکات پیش‌‌فرض وجود دارند که همه‌ی نرم‌افزارهای مالی را در بر می‌گیرند. این نکات به قرار زیر هستند:

  1. رابط کاربری:

رابط کاربری یک نرم افزار حسابداری باید طوری باشد که هر کاربر به راحتی بتواند با آن کار کرده و گزینه‌های موردنظر را پیدا کند. برخی از نرم‌افزارها محیط کاربری سخت و بسیار ابتدایی دارند. اما یک نرم افزار حسابداری خوب، باید محیط کاربری شیک، روان و کاربرپسندی داشته باشد.

  1. قابلیت ارتقا:

هر کسب‌وکاری ممکن است در طول زمان رشد کرده و تبدیل به یک فعالیت بزرگ‌تر با شعبات بیشتر شود. بنابراین یک نرم افزار حسابداری خوب، نرم‌افزاری است که در صورت رشد کسب‌وکار و بزرگ‌تر شدن آن، قابلیت ارتقا به سطح بزرگ‌تر را داشته باشد.

  1. به‌روزرسانی‌ها:

طبیعتاً قوانین حسابداری، حسابرسی و مالیاتی نیز مانند هر قانون دیگر ممکن است دچار تغییر شوند. یک نرم افزار حسابداری خوب، نرم افزاری است که پس از اعمال هر تغییر، قابل به‌روزرسانی توسط شرکت سازنده‌اش باشد تا با حساب و کتاب‌ها را با قوانین جدید وفق دهد. همچین همل به‌روزرسانی‌های دوره‌ای، نرم‌افزار را از حملات سایبری حفظ خواهد کرد.

  1. امنیت:

امنیت باید حتماً در نرم‌افزار حسابداری در سطح مطلوبی وجود داشته باشد. به طوری که چه در برابر حملات سایبری افراد دیگر، چه در برابر حوادث طبیعی مثل آتش‌سوزی و .... و چه در برابر رفتارهای ناآگاهانه کاربران مثل عوض کردن ویندوز. بنابراین قبل از خرید نرم‌افزار حسابداری، باید حتماً میزان امنیت آن را در نظر داشته باشید.

  1. پشتیبان‌گیری:

قابلیت پشتیبان‌گیری از اطلاعات نیز دیگر فاکتور مهم در جهت امنیت اطلاعات یک سیستم حسابداری است که باید به آن توجه شود. وقتی یک نرم‌افزار قابلیت پشتیبان‌گیری‌های متعدد، حتی در فضای ابری را داشته باشد، می‌توان مطمئن بودکه امکان دسترسی به اطلاعات مالی یک کسب‌وکارها در هر شرایطی برقرار است. در غیر این‌صورت، اگر اطلاعات از دست برود، ممکن است بازیابی آن برای صاحبان کسب‌وکار دشوار باشد!

  1. سرعت:

اگر یک نرم افزار حسابداری، سرعت مطلوبی نداشته باشد، حوصله کاربران بخش حسابداری را به سر می‌برد و موجب اتلاف وقت بسیار در شرکت خواهد شد. بنابراین یک نرم‌افزار حسابداری خوب، باید ضمن داشتن اطلاعات و داده‌های بسیار هم، باز سرعت بالایی داشته باشد.

  1. یکپارچه‌سازی:

معمولاً بیشتر سازمان‌ها در کنار نرم‌افزار حسابداری، از نرم افزار خدمات پس از فروش، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری «CRM» و ..... نیز استفاده می‌کنند. بنابراین باید بهترین نرم افزار حسابداری که برای فعالیت خود برمی‌گزینید، قابلیت یکپارچه سازی با دیگر نرم افزارهای مالی را نیز داشته باشد. در این صورت، دیگر نیازی نیست اطلاعات را در چند محیط نرم‌افزاری به صورت جداگانه وارد کرده یا آن‌ها را مدیریت کرد!

  1. قوانین مالیاتی:

قوانین مالیاتی، بخشی از امر حسابداری هستند. به طوری که باید موضوع مالیات را بر نوع کسب‌وکار اعمال کرد. کشورمان دارای قوانین مالیاتی مشخصی است که با یک کلیک در نرم‌افزار می‌توان قانون مالیاتی را بر حسابرسی‌ها اعمال کرد. اما اگر نرم‌افزاری این قابلیت را نداشته باشد، باید حسابدار به‌صورت دستی، مالیات‌ها را محاسبه کند که کاری بسیار طاقت‌فرسا است!

  1. پشتیبانی:

موضوع پشتیبانی را شاید بتواند جدی‌تر از دیگر نکات پیگیری کرد؛ چراکه معمولاً اکثر نرم افزارهای حسابداری کشور، خدمات پشتیبانی ضعیفی دارند و این موضوع کاربران آن‌ها را کلافه کرده است. شرکتی که نرم‌افزاری را روانه بازار می‌کند، باید تا حدی پاسخگوی مشکلات کاربران آن نرم‌افزار باشد. در غیر این‌صورت وقتی مشکلی در استفاده از یکی از منوهای برنامه برای صاحب یک کسب‌وکار ایجاد شود، هیچکس پاسخگوی ان نخواهد بود. بنابراین بهترین نرم افزار حسابداری آن نرم افزاری است که پشتیبانی قوی داشته باشد.

  1.  قیمت:

باید بین امکانات یک نرم افزار حسابداری و قیمت آن، تعادل برقرار باشد. اگر یک نرم‌افزار کلیه فاکتورهای نامبرده را در خود داشته باشد، هرچقدر هم هزینه‌ی آن به نسبت دیگر نرم‌افزارها بالاتر باشد، ارزشش را دارد.

  1.  گزارش دهی:

همه‌ی نرم‌افزارهای حسابداری، قابلیت گزارش‌گیری دارند. اما نوع گزارش‌ها متفاوت است. یک نرم‌افزار حسابداری خوب، باید بتواند گزارشات را به شیوه‌ها متعددی به دست بدهد.

  1. سایر ویژگی‌ها

لیست فوق را می‌توان همچنان ادامه داد. اما انتخاب دیگر موارد آن برعهده‌ی خود شما است تا ببینید چه موارد دیگری برای شما ملاک انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری سازگار با حیطه کاری‌تان هستند.

چرا نرم افزار حسابداری فراپیام به در سال 1400 برگزیده شده است؟

شرکت نرم افزاری فراپیام با بررسی فاکتورهایی که بهترین نرم افزار حسابداری که هر واحد کاری باید داشته باشد، توانسته است نرم افزارهای سطح بالا و ایده‌آلی را برای امر حسابداری عرضه کند. شرکت نرم افزاری فراپیام در زمینه ارائه نرم افزارهای حسابداری، اتوماسیون اداری، فروشگاه ساز اینترنتی، وب سرویس ارتباطی و ..... فعالیت ویژه دارد و پشتیبانی قوی را برای تمام محصولات خود ارائه کرده است. همچنین شرکت فراپیام قبل از فروش محصولات خود به مشتریان از طرق شماره تماس – 86748 021 – به مشتریان خود مشاوره رایگان ارائه می‌دهد. همچنین می‌توان از حساب دمو و آزمایشی محصولات فراپیام نیز، قبل از خرید آن‌ها استفاده کرد. این موارد، فراپیام را تبدیل به بهترین نرم افزار حسابداری در سال 1400 کرده است.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز