خبرگزاری کار ایران

یک نرم افزار حسابداری خوب چطور جلوی ضررهای شرکت شما را میگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۳۹۴

در سالیان گذشته تمام امور مربوط به حسابداری توسط یک یا چند شخص و در دفاتر مخصوص ثبت و نگهداری می شد و با توجه به همین موضوع احتمال بروز خطا و بالتبع احتمال ضرر و زیان هم بالا بود. تا اینکه نرم افزار حسابداری وارد بازار شد و  امور مالی با دقت و سرعت بیشتری انجام گرفت و جلوی خیلی از اشتباهات و ضررها نیز گرفته شد.

در انتخاب نرم افزار حسابداری باید به این نکته توجه داشت که نرم افزار باید به اندازه نیاز سازمان باشد چه بسا بعضی از شرکت های دولتی یا خصوصی نیاز داشته باشند برایشان نرم افزار مخصوص به خود طراحی شود.

انتخاب نادرست نرم افزار حسابداری می تواند باعث افزایش هزینه های شرکت شود.

ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب:

 

  1. تناسب با کسب و کار: یکی از ویژگی های نرم افزار حسابدرای خوب این است که با کسب و کار و فعالیت شما هماهنگ و در تناسب باشد تا بتواند به نیازهای سازمان شما جامه عمل بپوشاند و میزان موفقیت کسب و کارتان را در آینده پیش بینی کند.
  2. گزارش های دقیق مالی :یکی از مهم ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب ارائه گزارش های مالی دقیق و تجزیه و تحلیل آن هاست .همچنین ارائه گزارش های قانونی نظیر مالیات بر ارزش افزوده و مالبات حقوق کارکنان هم از این دست گزارش ها محسوب می شود. تهیه گزارش های مالی در مورد پیش بینی آینده و پیشرفت کسب وکار و تصمیم گیریهای مالی به مدیران مالی شرکت ها و حسابدارها کمک می کنند.
  3. کاربری ساده اما قوی: محیط کاربری یک نرم افزار حسابداری باید در عین ساده بودن، یوزرفرندلی و پرقدرت باشد تا کار را برای کاربر راحت تر کند
  4. ایجاد یکپارچگی با سایر نرم افزارها: یکی دیگر از ویژگی های مهم یک نرم افزار حسابداری خوب یکپارچه بودن آن با CRM، نرم افزار پخش مویرگی و دیگر نرم افزارهای مدیریتی است.
  5. توانایی به روز رسانی و ایجاد امنیت: به روز رسانی به موقع ،نرم افزار شما  و داده ها را از بیشتر مشکلات و تهدیدات احتمالی حفظ می نماید. همچنین برای هم راستا بودن با تغیرات قوانین مالیاتی و .... باید نرم افزار را مجهز کرد و این امر تنها با به روز رسانی ممکن می شود
  6. خدمات پس از فروش و پشتیبانی: داشتن پشتیان قوی و خوب و همچینین خدمات پس از فروش عالی یکی از مهم ترین مواردی است که باید از ارائه دهنده نرم افزار حسابداری بخواهید. چون در این صورت می توانید مطمئن باشید در صورت بروز مشکل احتمالی نسبت به رفع آن اقدام می کنند.
  7. هماهنگی با قوانین مالیاتی کشور: از آنجا که معادلات حسابداری در نتیجه تغییرات سیاست های مالیاتی و الگوهای حسابداری و .... در معرض تغییر هست لذا داشتن هماهنگی با قوانین مالیاتی و ..... یکی از ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب است.
  8. مقیاس پذیری: با توجه به اینکه شرکت های مختتلف نیازهای نرم افزاری حسابداری مختلفی دارند لذا اگر یک نرم افزار حسابداری بخواهد شرایط ایده آل بودن را حفظ نماید باید بتواند برای ثبت معاملات با تغییر حجم تجارت انعطاف پذیر باشد
  9. سرعت : یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب این است که بتواند بعد از ثبت معاملات، به سرعت اطلاعات را تولید و به صورت خودکار گزارش گیری کند. همچینین باید بتواند امکان درج سریع و دقیق داده ها را برای کاربران فراهم کند.
  10. ارائه فهرست محصولات: نرم افزار حسابداری کالاهای موجود را به دقت بررسی و اطلاعاتی از تعداد دقیق محصولات در انبار گزارش می دهد. از طریق تعداد محصولات فروش رفته می توان بازه زمانی که تعداد سفارش از یک محصول بیشتر بوده را مشخص کرد و از طریق این برآورد می توان میزان فروش و در نتیجه درآمد خود را افزایش داد
  11. قیمت مناسب: بحث قیمت در کسب و کارهای بزرگ عمدتا نباید مطرح باشد و تنها باید به امکانات و چگونگی استفاده از آن در جهت رسیدن به پیشرفت توجه کرد. اما در کسب و کارهای کوچک قیمت محصول اهمیت بالایی پیدا می کند. و باید به این موضوع توجه کرد که با پرداخت چه مبلغی از چه امکاناتی می توان بهره جست.

بودن این ویژگی ها در یک نرم افزار حسابداری باعث می شود شرکت یا کسب و کار شما در جهتی پیش رود که کمترین ضرر( بدون ضرر) فعالیت های خودش را داشته باشد.

یک نرم افزار حسابداری خوب چطور جلوی ضررهای شرکت شما را میگیرد

از نرم افزار حسابداری برای چه مواردی استفاده می شود؟

برای اینکه بتوانید از یک نرم افزار حسابداری نهایت بهره را ببرید باید در ابتدا نیاز کسب و کارتان مشخص باشد. این که برای چه خواسته ای مایل به داشتن نرم افزار حسابداری هستید؟

بخشی از نرم افزار حسابداری اختصاص دارد به کارهای معمولی از جمله بررسی ضمانت های بانکی، سررسید چک ها و ......

بخشی از نرم افزار حسابداری اختصاص دارد به فعالیت هایی بر پایه پروژهایی که شرکت در دست دارد. که بر اساس نیاز آن پروژه نرم افزار خاصی را طراحی یا خریداری می کنید. هدف نرم افزارها در اینجا حداکثر سودآوری و جلوگیری از هدررفتن نیروی انسانی است.

بخشی دیگر از نرم افزار های حسابدرای تنها برای مدیریت تنخواه است. این نوع نرم افزارها هم در سازمان های دولتی و هم در سازمان های خصوصی کاربرد دارد.

بخشی هم برایی مدیریت موجودی طراحی می شود تا برای به حداکثر رساندن سود و کاهش هزینه  به شرکت ها کمک می کند تا سطح موجودی صحیح را تحت نظر بگیرد

مدیریت فاکتور و صدور صورتحساب هم که یکی از متداول ترین سیستم های حسابداری است که تقریبا همه کسانی که به کسب و کاری مشغولن، چه بزرگ و چه کوچک به آن نیاز دارند.

یکی دیگر از نرم افزارهای حسابداری که بسیار هم پرطرفدار است نرم افزار بودجه بندی و پیش بینی است.

مرسوم ترین نرم افزارهای حسابداری هم مربوط به حقوق و دستمزد است. که فیش حقوقی صادر می کند، حق بیمه پرسنل و بررسی ماموریت و مزایای منابع انسانی و پرداخت مالیات های دارایی ماهانه و ارزش افزوده فصلی از جمله وظایف این نرم افزارها به شمار می روند.

نرم‌افزار یکپارچه ERP تحت وب

مبنو یک نرم‌افزار ERP جامع و تحت وب است که با زیر سیستم‌هایی که دارد، می‌تواند نیازهای شرکت‌های بازرگانی، خدماتی و تولیدی را مرتفع کند. زیرسیستم‌های آن شامل حسابداری مالی، انبار، خزانه‌داری، حقوق و دستمزد، اتوماسیون اداری، خرید، فروش و جمع‌داری و دارایی ثابت اموال و... است.

نرم افزار مبنو با شناختی که از فرآیندهای متنوع مالی در کسب و کارهای مختلف دارد، می‌تواند تمامی نیازهای مالی یک شرکت را شناسایی و مدیریت نماید.

یک نرم افزار حسابداری خوب چطور جلوی ضررهای شرکت شما را میگیرد

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید در صفحه‌ی نرم افزار، درخواست دمو نرم افزار حسابداری خود را ثبت نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز