خبرگزاری کار ایران

آیا متاورس در ایران قانونی است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۲۰۰

با گسترش روز افزون دنیای دیجیتال در دنیا شاهد افزایش و تنوع تعداد رمز ارزها در این حوزه هستید. در سال‌های اخیر حوزه جدید به نام متاورس نیز به دنیای دیجیتال اضافه شده و کاربران زیادی در سراسر جهان به دنبال یادگیری نکات مهم در جهت کسب درآمد و سرمایه‌گذاری در آن هستند. مردم ایران نیز با وجود تمام محدودیت‌های ایجاد شده در اثر تحریم‌های ظالمانه امکان کسب درآمد در سطح بین‌المللی را دارند. اما جهت جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی باید پاسخ مناسبی برای سوال " آیا متاورس در ایران قانونی است؟ " داده شود.

با توجه به مذهب اکثریت مردم ایران و طبق قوانین دین اسلام باید علاوه بر مقبولیت قانونی به مسائل شرعی دنیای متاورس نیز پرداخته شود. بستر دنیای دیجیتال در چند سال اخیر توانسته محلی برای افزایش میزان سرمایه اولیه اشخاص ایرانی باشد. طی این مقاله به دنبال بررسی مشروعیت مالی و دریافت درآمد قانونی از دنیای متاورس خواهیم بود. در صورت علاقه به پیدا کردن جواب سوالات " متاورس چیست؟ " و " آیا متاورس در ایران قانونی است؟ " تا انتهای این مطلب با سایت صرافی ایرانی کارت همراه باشید.

 متاورس چیست؟

در گام نخست باید پاسخ مناسبی به سوال ابتدایی کاربران جدید دنیای دیجیتال یعنی " متاورس چیست؟ " داده شود. بسیاری از انسان‌ها آرزوی حضور در کنار شخصیت‌ بازی‌های ویدیویی، فیلم و انیمیشن‌ها را داشته و با وجود دنیای متاورس، امکان تحقق این رویا میسر شده است. نام متاورس از کتابی تخیلی به اسم Snow Crash الهام گرفته شده و از ترکیب دو کلمه Meta  به معنی "فراتر" و Universe به معنی "جهان" تشکیل شده است. زندگی و حیات در متاورس محدودیت‌های دنیای فیزیکی را نداشته و کاربران تجارب خاصی را به دست خواهند آورد.

ایده اصلی متاورس، یکی کردن تمام فضای دیجیتال فیلم، سریال، انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و کسب و کارهای آنلاین در یک جهان واحد است. به طور مثال با دستاوردهای حاصل از گذراندن مراحل بازی need for speed وارد بازی GTA شده و لذت ادغام آن‌ها را بچشید. در راستای تحقیق همین امر فرصت‌های زیادی جهت ایجاد مشاغل جدید در این حوزه نوین وجود داشته و بسیاری از افراد نخبه اقتصادی دست به سرمایه‌گذاری هنگفتی در متاورس زده‌اند. خرید و فروش زمین، خانه، اشیاء مشابه با نمونه فیزیکی در کنار ایجاد حساب‌های کاربری با شاخص‌های ویژه توانسته درآمد زیادی برای مردم سراسر جهان ایجاد نماید.

آیا متاورس در ایران قانونی است؟

آیا در ایران برای متاورس قانونی وجود دارد؟

با توجه به استفاده عموم مردم از شبکه اجتماعی اینستاگرام و پس از تغییر نام شرکت فیسبوک به عنوان "متا" شاهد کنجکاوی بیشتر مردم ایران به حضور در این عرصه دیجیتال هستید. اما از نگرانی‌های اصلی فعالان جهان متاورس، مسئله قانونی بودن آن در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و پرسش " آیا متاورس در ایران قانونی است؟ " در ذهن آن‌ها شکل گرفته است. تغییر رویکرد تمام کشورهای دنیا به سمت و سوی استفاده از تمام ظرفیت مالی ممکن رفته و در حال حاضر بهترین ارزهای متاورسی به اقتصاد کمک شایانی خواهد نمود.

کاربران ایرانی پیش از نظام اقتصادی حاکم بر جامعه، فعالیت رسمی خود را در حوزه ارزهای دیجیتالی آغاز نموده و درآمد ارزی مناسبی برای کشور نیز داشتند. از این رو با در نظر گرفتن اقتضای جامعه تصمیم بر احداث و راه‌اندازی بانک ارزهای دیجیتال در کشور گرفته شده و در مدت زمان کمی نیز به بهره‌برداری رسید. تمام سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات متاورس در کشورهای خارجی بوده و در نظر گرفتن تحریم‌های ظالمانه امکان پیگیری اکثر موارد کلاهبرداری از سوی کشور ایران مقدور نخواهد بود. از این رو با تکیه بر اطلاعات افراد متخصص و کارآزموده اقدام به سرمایه‌گذاری نمایید تا از هرگونه کلاهبرداری در امان بمانید.

  آیا متاورس حرام است؟

پس دریافت جواب مناسب برای پرسش " آیا متاورس در ایران قانونی است؟" باید بحث حلال یا حرام بوده سود حاصل از متاورس نیز بررسی شود. قوانین درآمد حلال حاصل از کسب و کار علاوه بر مشروعیت قانونی برای مردم ایران حائز اهمیت است. بر اساس نظر اشخاص آگاه بر موازین اسلامی هرگونه درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز و جهان متاورس کاملاً حلال بوده و هیچگونه مشکلی ندارد. بسیاری از افراد با خرید خانه، زمین و ماشین ارزش وجه نقد خود را حفظ کرده و پس از گذشت مدت زمانی به سود قابل توجه‌ای نیز دست می‌یابند. جهان متاورس نیز به مانند دنیای واقعی بوده و درآمد حاصل از آن حلال است.

 تاثیر متاورس بر اقتصاد ایران

کاربران وطنی پس از دریافت جواب سوال "آیا متاورس در ایران قانونی است؟" مسئله تاثیر متاورس بر اقتصاد کشور را مورد بازبینی قرار خواهند داد. گسترش روزافزون متاورس و پیدایش مشاغل مجازی سبب ایجاد بستری برای کسب درآمد روزانه برای افراد زیادی شده است. وضعیت اقتصادی کشور ایران از ثبات قابل توجه‌ای برخوردار نبوده و بسیاری از اشخاص با ورود به بازارهای بورس ایرانی و خارجی در کنار کسب و کارهای متاورس به کسب درآمد مشغول هستند.

بسیاری از نیازهای اصلی مردم ایران از طریق وجه رایج کشور (ریال) رفع شده و دریافتی اشخاص از دنیای متاورس (رمز ارزها) باید از طریق محلی معتبر، تغییر حالت دهد تا امکان استفاده از آن میسر شود. صرافی‌های بین‌المللی از واحد پول ایران یعنی ریال پشتیبانی نکرده و یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران ایرانی فعال در حوزه دیجیتال همین مورد است. صرافی ایرانی کارت با ارائه خدمات مناسب خود توانسته درصد زیادی از معضلات ناشی از تحریم و کم‌لطفی کشورهای خارجی را جبران نماید.

  آینده متاورس در ایران چگونه است؟

درآمدزایی از متاورس در زمینه‌های اپراتور شخصی، حضور در تیم‌های استارتاپ و سرمایه‌گذاری طولانی مدت ممکن است. هر کدام از شاخصه‌های بیان شده دارای اصول خاص بوده و روند پیشرفت خود را دارند. با توجه به قوانین مالیاتی کشور برخی از فروشگاه‌های داخلی اقدام به ارائه محصولات خود در ازای دریافت رمز ارز را داشته و بدین ترتیب از پرداخت مالیات بر درآمد خود صرفه‌جویی خواهند داشت. برخی از مشتریان فعال در حوزه رمز ارز نیز از این ایده استقبال خوبی به عمل آورده‌اند؛ اما به یاد داشته باشید که این شیوه پرداخت کاملاً غیرقانونی و ممنوع است.

آیا متاورس در ایران قانونی است؟

نوسانات قیمت دلار در ایران بسیار بالا بوده و از طرفی با انتخاب درست زمینه سرمایه‌گذاری در جهان متاورس شاهد کسب سود مناسب برای شما خواهد شد. اما سوال مهم برای کاربران ایرانی برای افزایش میزان فعالیت خود در حوزه دیجیتال و متاورس تداوم مشروعیت قانونی آن است. سوالی که برای دریافت جواب آن باید در انتظار حوادث و اتفاقات مهم در سال‌های پیش رو بمانیم. به شما در سال‌های آینده "آیا متاورس در ایران قانونی است؟" به طور قطع افرادی با قدرت ریسک بالا و انتخاب آگاهانه سود بیشتری از این جهان نو پا کسب خواهند کرد.

نحوه خرید ارزهای متاورس در ایران

تا به اینجای مقاله پاسخ مناسبی برای سوال " آیا متاورس در ایران قانونی است؟ " داده شده است. حال برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید  بهترین ارزهای متاورسی هستند نکاتی مهم و قابل ملاحظه را یادآور خواهیم شد. در گام نخست باید سرمایه خود را از حالت ریال به ارزهای متاورس تبدیل نمایید. بسیاری از افراد سودجو با استفاده از اعتماد مردم به برندهای خاص و نام آشنا، مردم را فریب داده و با سرقت وجوه آن‌ها اقدام به کلاهبرداری خواهند نمود.

از این رو انجام تبدیل سرمایه در محلی خوش‌نام به اسم صرافی ایرانی کارت را به شما پیشنهاد خواهیم نمود. از اصلی‌ترین مزایای خرید رمز ارزهای دیجیتالی و ارزهای متاورسی در صرافی ایرانی کارت می‌توان به موارد لیست زیر اشاره داشت:

  • ارائه خدمات و پشتیبانی 24 ساعته
  • تنوع خدمات خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال
  • تبدیل سرمایه ریالی به دلاری، توکن و رمز ارز
  • عدم‌دریافت کارمزد از کاربران
  • تالیف مقالات جدید برای توجیه بهتر سرمایه‌گذاران
  • نمودار قیمت لحظه‌ای رمز ارزها
  • ساخت حساب کاربری اختصاصی با امنیت بالا
  • ارائه مشاوره جهت فعالیت در جهان متاورس و دنیای رمز ارز دیجیتال
  • پرسنل کارآزموده
  • مورد تایید مراجع قضایی، نهادهای امنیتی و نظارتی
  • بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه
  • کمک به خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز کاربران ایرانی از منابع خارجی
  • نقد کردن درآمد ارزی
  • خرید گیفت کارت (کارت هدیه)
  • تسهیل خدمات سفر، اقامت، هزینه‌های دانشجویی
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز