خبرگزاری کار ایران

ریزش ارزهای دیجیتال تا چه زمانی ادامه دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۸۹

طبق نظر کارشناسان فقط دنیای رمز ارزها نیست که نزول قیمت داشته است، بلکه مجموعه‌ای از اتفاقات در همه دنیا موجب بروز رکود جهانی شده است. اکثر بازارهای سهام در همه دنیا در حال نوسان بوده و نرخ بهره در حال افزایش است. بازارهای سهام نیز در حال نوسان هستند، به طوری که ارزش ۵۰۰ شرکت بزرگ دولتی ایالات متحده ۲۰٪ نسبت به بالاترین سطح خود کاهش یافته است. نوسان و ریزش یا رکود در بازار رمز ارزها و سایرین همیشه در حال رخ دادن است. باید بدانیم چه کارهایی در این شرایط انجام دهیم تا بیشترین سود را ببریم.

علت ریزش بازار رمز ارزها چیست؟

بازار نزولی با اقتصاد ضعیف مرتبط است. زمانی که کسب و کارها نتوانند به اهداف درآمدی خود دست یابند و مصرف کنندگان به اندازه کافی خرج نکنند، سود کاهش می‌یابد و بر اقتصاد تاثیر منفی می‌گذارد. همین نگرش در بازار رمز ارزها نیز منعکس شده است، جایی که مردم به دلیل شرایط موجود، برای معامله یا سرمایه‌گذاری تردید دارند. در واقع سقوط قیمت رمز ارزها نشان دهنده کاهش ریسک سرمایه گذاران و احتیاط بیشتر آن‌ها در رابطه با بازار ارز دیجیتال است. در این شرایط معامله گران بیشتر سرمایه خود را با استفاده از خرید تتر یا سایر استیبل کوین‌ها، پایدار نگهداری می‌کنند تا از نوسانات دور بمانند.

مجموعه‌ای از اتفاقات موجب ریزش بازار رمز ارزها شد. برای مثال تورم ایالات متحده به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است و بازار ارز دیجیتال اخیرا تحت فشار فدرال رزرو بوده است. مواردی مانند جنگ در اوکراین، ترس از تورم و… این موارد ترس را وارد بازار ارز دیجیتال کرد. در کنار موارد اصلی گفته شده اخبار منفی مثل توقف برداشت‌ها و معاملات در Celsius Network که یک شرکت بزرگ وام دهنده ارز دیجیتال بود، سرکوب مداوم چین درباره ارزهای دیجیتال، شایعات مربوط به ممنوع شدن رمزارزها در روسیه و مواردی از این دست همه باعث ریزش بازار رمزارزها شدند.

درباره ریزش چند هفته اخیر هم اصلی‌ترین علت ریزش رمزارزها افزایش شدید و یکباره نرخ بهره در نظر گرفته می‌شود. چرا که پس از انتشار این خبر، بازار سهام و بازار ارز دیجیتال شاهد کاهش شدیدی بود. این موضوع باعث شد سرمایه‌گذاران دارایی‌های دیجیتال خود را بفروشند که باعث قرمز شدن بازار ارز دیجیتال شد.

ریزش ارزهای دیجیتال تا چه زمانی ادامه دارد؟

ریزش بازار ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

شما باید بدانید هیچ زمان مشخصی وجود ندارد به خصوص اگر ناشی از رکود یا شرایط مشابه باشد. یک بازار نزولی می‌تواند بین چند هفته تا بیش از یک سال و بیشتر ادامه یابد. تنها چیزی که در ریزش بازار ارزهای دیجیتال مهم است این است که با استفاده از استراتژی از شرایط بد بازار برای سوددهی خود استفاده کنیم.

در چنین شرایطی می‌توان به ترید کوتاه مدت پرداخت. لازمه آن هم دانش تکنیکال است. یک استراتژی در بازار نزولی این است که ارزهای دیجیتالی را معامله کنیم که پس از اصلاح قیمت ها، بازگشت قوی‌تری دارند. برای مثال شما با تحلیل تکنیکال ترون به این نتیجه رسیده‌اید که اکنون زمان مناسب برای خرید ترون در کوتاه مدت است. بنابراین آن را خریداری کرده و چون معامله کوتاه مدت است با یک سود جزیی به فروش می‌رسانید. البته باید به اصول اولیه مانند استفاده از حد ضرر در معاملات، پایبند باشید.

در بازار اصطلاحا خرسی چه باید کرد؟

بازار خرسی را می‌توان به عنوان یک کاهش قیمت طولانی مدت در ارزهای دیجیتال تعریف کرد. در بازار خرسی، عرضه یک دارایی یا رمزارز معمولاً بیشتر از تقاضا است زیرا بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران (معروف به خرس‌ها) از ترس کاهش بیشتر قیمت، شروع به فروش رمزارزهای زیان ده سبد سرمایه‌گذاری خود می‌کنند.

لازم است بدانید بیت کوین به عنوان محبوب‌ترین رمز ارز (بر اساس ارزش بازار)، به نوعی یک روند تعیین کننده در بازار ارزهای دیجیتال است. بنابراین، اولین نشانه‌های شروع یک بازار خرسی، در حرکت قیمت بیت کوین مشهود می‌شود. سایر ارزهای دیجیتال نیز از روند آن پیروی می‌کنند. این چرخه حتی برای بازار صعودی هم به همین صورت است.

اکثر کارشناسان و صاحبان صنعت بر این عقیده هستند که بهترین راه برای دوام آوردن در بازار خرسی این است که صبر کنید تا این طوفان به اتمام برسد.

داشتن یک چشم‌انداز بلندمدت در این شرایط بسیار کمک کننده است. در شرایط استرس‌زا معامله نکنید زیرا به احتمال زیاد متضرر خواهید شد. از خود بپرسید که چرا در وهله اول روی رمزارز سرمایه‌گذاری کرده اید. آیا به موفقیت بلندمدت ارز دیجیتال اعتقاد دارید و می‌خواهید از فرصت‌های زیادی که می‌تواند به همراه داشته باشد استفاده کنید؟ یا فقط برای کسب درآمد سریع در معاملات کوتاه مدت وارد بازار شده اید؟ پاسخ به این سوال می‌تواند تا حد زیادی تکلیف شما را روشن کند.

سعی نکنید کف قیمت را پیدا کنید! هیچ کس نمی‌تواند به طور دقیق کف قیمتی ارزهای دیجیتال را تعیین کند. بنابراین سعی کنید پله پله در هر کاهش قیمت خرید کنید.

می‌توانید از استیکینگ استفاده کنید تا به این صورت کمتر متضرر شوید. استیکینگ روش بسیار خوبی برای کنترل بازار است چرا که اگر اکثر معامله گران از این روش در بازار نزولی استفاده کنند هیچوقت فروش شارپی در بازار رخ نمی‌دهد.

وارد معاملات اهرم دار نشوید. معاملات اهرم دار برای افراد حرفه‌ای مناسب است و غالب تریدرها در این بازار زیان‌های سنگینی متحمل می‌شوند.

وضعیت بازار را به دقت ارزیابی کنید تا بتوانید بهترین حرکت را انجام دهید. نکته مهم این است که به روز بمانید و از وضعیت فعلی بازار و اخبار آگاهی داشته باشید. به توجه به این موارد شما می‌توانید بهترین شانس را برای موقعیت مناسب خرید و یا عملکرد سریع داشته باشید و به این صورت ضرر خود را کاهش دهید.

بازار خرسی و کاهش قیمت‌ها همیشه اتفاق می‌افتند و سرمایه گذاران دچار ضرر می‌شوند. مهم این است با توجه به نکات گفته شده، طعمه خرس‌های بازار نشوید! 

ریزش ارزهای دیجیتال تا چه زمانی ادامه دارد؟

در روند نزولی بازار بیت کوین بخریم یا آلت کوین

برخی سرمایه گذاران بیت کوین را پایدار‌ترین ارز دیجیتال می‌دانند. از نظر آن‌ها درست است که بیت کوین به صورت کلی نوسان زیادی دارد اما در مقابل سایر ارزهای دیجیتال بیشتر تثبیت شده است. معمولا در یک بازار نزولی سرمایه گذارانی که کم ریسک‌تر هستند سرمایه خود را به بیت کوین منتقل می‌کنند. در مقابل زمانی که یک نوسان مثبت جزیی در بازار ایجاد می‌شود این آلت کوین‌ها هستند که دامنه نوسان بیشتری داشته و باعث سود بیشتر می‌شوند. این که در بازار نزولی خرید بیت کوین بهتر است یا آلت کوین بسته به استراتژی معامله گران است. همانطور که گفتیم می‌توان بیت کوین یا آلت کوین‌ها را به صورت پله پله در کاهش قیمت‌ها خرید و بعد هنگام افزایش قیمت فروخت و به این ترتیب یک بازدهی بدون ریسک داشت. خرید الزاما در بازار نزولی انجام نمی‌شود. بسیاری سرمایه گذاران در بازار صعودی نیز خرید می‌کنند. زیرا خرید در بازار صعودی باعث کمک به روند صعودی شده و بنابراین می‌تواند با تقویت بازار، سود را نیز افزایش دهد.

نتیجه گیری

هر استراتژی در بازار با خطراتی همراه هستند. نکته کلیدی این است که واقعا بتوانید روند قیمت را درک کنید و با اخبار ارزهای دیجیتال به روز باشید. تا زمانی که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید، احتمالاً چندین بار بازار صعودی و نزولی را تجربه کنید، بنابراین بهترین عملکرد در هر یک را آموزش مداوم ببینید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز