خبرگزاری کار ایران

جادوی ارز دیجیتال با علی حسنی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۷۰۹

علی حسنی به‌عنوان جوان‌ترین کارآفرین در حوزه ارز دیجیتال هم‌اکنون به‌عنوان یکی از موفق‌ترین افراد فعال در این حوزه مشغول به فعالیت است. قبل از آنکه به فعالیت‌های ایشان در رابطه با ارزهای دیجیتال بپردازیم ابتدا در رابطه با ارزهای دیجیتال به گفتگو خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال با علی حسنی

ارزهای دیجیتال به‌عنوان ارزهای مجازی شناخته می‌شوند و امروزه به یک ترند جذاب و پرطرفدار تبدیل شده‌اند. در واقع ارزهای دیجیتال نوعی پول دیجیتال هستند که کاربرد خاص خودشان را دارند. برخلاف ارزهای استاندارد که می‌توان آن‌ها را به‌صورت فیزیکی با استفاده از اسکناس و سکه مبادله کرد، ارزهای رمز پایه فقط به‌صورت الکترونیکی با استفاده از خطوط کد کامپیوتری مبادله می‌شوند. نمونه‌هایی از ارزهای دیجیتال معروف بیت کوین و اتریوم هستند، اما طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال دیگر نیز وجود دارند.

علی حسنی به‌عنوان یکی از فعالین این حوزه و به‌عنوان یکی از جوان‌ترین کارآفرینان حوزه ارز دیجیتال در ایران هم‌اکنون در حال خدمت‌رسانی است و از مهم‌ترین خدمات ایشون در حوزه ارزهای دیجیتال می‌توان به آموزش صفرتاصد ارز دیجیتال، اخبار به روز ارز دیجیتال و معرفی پروژه‌های ارز دیجیتال ایشان اشاره کرد.

ارزهای دیجیتال چه تفاوتی با پول استاندارد دارند؟

اکثر «ارزهای کاغذی» مانند یورو و دلار دارای وضعیت ارز قانونی هستند. این بدان معناست که ارز، واحد پول رسمی کشور است و باید به‌عنوان پرداخت بدهی پذیرفته شود. از سوی دیگر، ارزهای رمزنگاری‌شده دارای وضعیت مناقصه قانونی نیستند. این بدان معناست که هیچ الزام قانونی برای پذیرش آن‌ها وجود ندارد. یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ بین ارزهای دیجیتال و ارزهای کاغذی نحوه ساختار آن‌هاست. ارزهای رسمی توسط بانک مرکزی که عرضه آن‌ها را کنترل می‌کند، متمرکز و تضمین‌شده است. به‌عنوان‌مثال، بانک مرکزی اروپا، یورو را تضمین می‌کند و عرضه آن را در منطقه  کنترل می‌کند. در همین حال، ارزهای رمز پایه تنظیم‌نشده و غیرمتمرکز هستند. این بدان معناست که هیچ بانک مرکزی آن‌ها را تضمین نمی‌کند و عرضه آن‌ها را کنترل نمی‌کند. با آموزش‌های علی حسنی به صفرتاصد ماجرای ارزهای دیجیتال پی خواهید برد و ماهیت آن‌ها برای شما به‌خوبی روشن خواهد شد.

چه چیزی یک ارز دیجیتال را می‌سازد

پول به شکل دیجیتال (مانند دلار در حساب بانکی شما) نوعی ارز دیجیتال است، اما ماهیت اصلی آن مانند ارز دیجیتال نیست. دلیل آن این است که پول به‌صورت دیجیتالی می‌تواند هنگام برداشت به پول نقد فیزیکی (مثلاً از طریق دستگاه خودپرداز) تبدیل شود. پول سنتی در شکل دیجیتالی آن می‌تواند برای تسهیل پرداخته‌ای الکترونیکی با کارت در تجارت فیزیکی و آنلاین استفاده شود، اما تفاوت‌هایی بین آن و پول ساخته شده به‌عنوان یک ارز دیجیتال واقعی وجود دارد.

پول به شکل فعلی خود توسط یک بانک مرکزی ایجاد و توزیع می‌شود. به دلار آمریکا فکر کنید که توسط خزانه‌داری ایالات‌متحده چاپ و توسط فدرال رزرو توزیع می‌شود. در یک فرآیند متمرکز، معمولاً از سیستمی از شماره‌های سریال استفاده می‌شود تا از منحصربه‌فرد بودن هر تراکنش اطمینان حاصل شود.

همچنین از شرکای بانکی برای توزیع نقدینگی در اقتصاد استفاده می‌شود. بااین‌حال همان‌طور که علی حسنی در سخنانش به آن اشاره می‌کند، یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم از یک سیستم دفتر کل الکترونیکی برای ایجاد شبکه‌ای از گره‌های محاسباتی برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند. رمزنگاری اغلب برای ناشناس کردن هویت کاربر و جزئیات تراکنش استفاده می‌شود. یک ارز دیجیتال همچنین می‌تواند واسطه‌های بانک‌ها و مؤسسات مالی را دور بزند و مستقیماً در اختیار کاربران قرار گیرد.

چه کسی ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند؟

ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری موسوم به «بلاک چین» یا «فناوری دفتر کل توزیع‌شده» کنترل می‌شوند. یک راه خوب برای درک فناوری دفتر کل توزیع‌شده این است که آن را مانند یک فایل عمومی بزرگ در نظر بگیرید که در شبکه عظیمی از رایانه‌ها به اشتراک گذاشته‌شده و ذخیره می‌شود. این فایل شامل تمام تراکنش‌های انجام‌شده با استفاده از ارز دیجیتال است. ازآنجایی‌که به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته می‌شود و محتویات آن توسط افراد مختلف تأییدشده است، امکان گنجاندن تراکنش متقلبانه در آن را برای افراد سودجو غیرممکن می‌کند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال

مانند تمام فناوری‌ها، ارزهای دیجیتال برخی از مشکلات مرتبط با پول سنتی را حل می‌کنند. نگرانی‌ها و اشکالاتی نیز وجود دارد. اگر آموزش‌های علی حسنی در رابطه با ارزهای دیجیتال را دنبال کنید بیشتر با مزایا و معایب این ارزها آشنا خواهید شد.

جادوی ارز دیجیتال با علی حسنی

مزایای ارزهای دیجیتال

  • ارز دیجیتال زمان تراکنش را سرعت می‌بخشد. زیرساخت مالی مدرن از شبکه پیچیده‌ای از شرکت‌کنندگان تشکیل شده است. در برخی موارد، مانند سیستم دفتر کل دیجیتال کاملاً غیرمتمرکز، دو طرف می‌توانند مستقیماً بدون واسطه بانک یا مؤسسه مالی معاملات تجاری انجام دهند. این از زمان‌های تسویه پرداخت که معمولاً روزها یا حتی هفته‌ها طول می‌کشد، جلوگیری می‌کند.
  • ارز دیجیتال می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد. با حذف برخی یا همه واسطه‌ها، کارمزد تراکنش‌های مرتبط با پرداخت‌های دیجیتالی را می‌توان تا حد زیادی کاهش داد. این امر به‌ویژه در مورد هزینه‌های بالای مربوط به جابجایی بین مرزی پول صادق است.
  • پول فیزیکی مشکلات امنیتی دارد. خطر سرقت، جعل و نیاز به ذخیره‌سازی فیزیکی در بانک را می‌توان با ارز دیجیتال کاهش داد یا از بین برد.
  • هدف برخی از ارزهای دیجیتال تمرکززدایی سیاست‌های پولی است و می‌توانند همه افراد را در توزیع ارزی که قبلاً فقط توسط شرکای مؤسسه مالی بانک مرکزی اداره می‌شد، شراکت دهند.
  • فناوری ارز دیجیتال حسابداری و سایر ثبت اسناد را خودکار می‌کند و در زمان و هزینه برای صادرکنندگان، بازرگانان و کاربران روزمره صرفه‌جویی می‌کند.

معایب ارزهای دیجیتال

  • از آنجایی‌که این یک فناوری محاسباتی است، ارز دیجیتال از هک و سایر جرایم سایبری مصون نیست. اگر یک اقتصاد ارز دیجیتال را بپذیرد، ثبات مالی و امنیت آن می‌تواند به یک خطر امنیت سایبری تبدیل شود.
  • مبادلات پول نقد تا حدودی ناشناس است، اما تراکنش‌های دیجیتالی قابل‌ردیابی هستند. درحالی‌که بیشتر ارزهای دیجیتال به دنبال ناشناس کردن هویت کاربر هستند، اما تراکنش‌ها دنباله‌ای و سرنخ از خود بر جای می‌گذارند.
  • ارز دیجیتال هزینه‌های تراکنش سنتی را کاهش می‌دهد، اما مجموعه هزینه‌های منحصربه‌فرد خود را به همراه دارد. هزینه‌های امنیت سایبری یکی از این هزینه ها است. برای مثال، بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال، دارایی‌های دیجیتال خود را در یک کیف پول رمزنگاری ذخیره می‌کنند، کیف پول سخت افزاری قطعه‌ای است که می‌تواند تا حدودی امنیت ارز دیجیتال را حفظ کند. پرداخته‌ای مبتنی بر بلاک چین نیز باید هزینه‌های مرتبط با تراکنش‌های محاسباتی را بپردازند.
  • ارز دیجیتال چالش‌های جدیدی را برای تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران در تلاش برای تضمین ثبات مالی ایجاد می‌کند.

جادوی ارز دیجیتال با علی حسنی

آینده ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال هنوز در روزهای اولیه توسعه هستند. ارزش ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر سر به فلک کشیده است زیرا شرکت‌های مختلف علاقه‌مندی خود را برای ساخت خدمات و محصولات جدید با آن‌ها ابراز کرده‌اند و سرمایه‌گذاران به‌طور فزاینده‌ای به ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک طبقه دارایی سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند. بانک‌های مرکزی که ارزهای فیات را ایجاد می‌کنند و از آن‌ها حمایت می‌کنند، اگر شروع به انتشار ارزهای دیجیتال خود کنند، ممکن است چشم‌انداز را تغییر دهند.

آینده ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتالی که از آن‌ها استفاده می‌کنند در نوسان است، اما گسترش مداوم فناوری نویدبخش گسترش اشکال الکترونیکی پول و پرداخت است. سرمایه‌گذاری در این توسعه از طریق ارزهای دیجیتال، استیبل‌کوین‌ها و سهام شرکت‌هایی که در ایجاد و استفاده از آن‌ها نقش دارند و از این طریق امکان‌پذیر است، بنابراین این یک قلمرو هیجان‌انگیز برای سرمایه‌گذارای است و در صورتی که فردی اصلی کار کند در آن موفق خواهد شد. فقط به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم دارید در جنبش ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، باید به روز باشید و به روز بمانید و روی اهداف بلندمدت تمرکز کنید.

برای آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتال و یادگیری صفرتاصد این ارزها کافی است که به وب‌سایت علی حسنی در این رابطه سر بزنید و از آموزش‌های بی‌نظیر ایشون در این زمینه بهره‌مند شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز