خبرگزاری کار ایران

چگونه با استفاده از ساندویچ پانل پولدار شویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۹۶۳

برای اینکه بدانیم چگونه می‌توانیم با استفاده از ساندویچ پانل پولدار شویم، ابتدا باید بدانیم ساندویچ پانل چیست و چه مزایایی دارد که می‌تواند تاثیر مستقیمی بر زندگی روزمره ما بگذارد.

تولید و استفاده از ساندویچ پانل یا ساندویچ پنل اولین بار در سال 1930 صورت گرفت. این پانل‌های ساندویچی از مواد کامپوزیت ساختمانی تشکیل شده بودند و برای مدت زمان طوانی نیز درساخت وسایل نقلیه مانند قطارها و هواپیماها استفاده می‌شدند.

امروزه افزایش جمعیت و گسترش شهرها سبب شده تا ساندویچ پانل‌ها بدلیل ویژگی‌های زیاد مورد اهمیت بیشتری قرار بگیرند و جایگزین مصالح ساختمانی سنتی(آجری و سیمانی) شوند. ساندویچ پنل‌ها از سه قسمت تشکیل شده‌اند، دو ورق فولادی و یک هسته‌ی میانی.

همچنین با دانستن تاریخچه ساندویچ پنل‌ها باید در نظر داشت که شرکت ماموت اولین تولید کننده ساندویچ پانل در کشور می‌باشد و پس ازگذشت چندین سال همچنان بهترین شرکت تولید کننده و صادرکننده این محصول است.

انواع ساندویچ پانل‌ها

·        ساندویچ پانل دیواری

پنل‌های دیواری همانطور که از اسمشان مشخص است به عنوان دیوار سازه‌ها استفاده می‌شوند. پانل‌های دیواری دارای ساختار نر و مادگی برای نصب می‌باشند که این امر باعث نصب آسان پنل‌ها می‌شود و از ویژگی‌های منحصر به فرد آن به شمار می‌رود و از ورود آبجلوگیری می کند.

همچنین لازم به ذکر است که بهترین نوع فوم مورد استفاده در این پانل‌ها فوم پلی‌اورتان می‌باشدکه ویژگی‌های منحصر بفردی را به پانل ها می بخشد.

ساندویچ پانل دیواری ساده: به ساندویچ پانل‌هایی می‌گویند که لایه‌های بیرونی آنها بدون شیار و صاف هستند.

ساندویچ پانل دیواری طرح‌ دار: به این نوع ساندویچ پانل‌ها, ساندویچ پانل‌های دکوراتیو نیز گفته می‌شود که در رنگ‌های مختلف بکار می‌روند.

ساندویچ پانل‌ها با توجه به نوع طرح به 3 مدل تقسیم می‌شوند: ساندویچ پنل طرح سنگ، ساندویچ پانل طرح چوب و ساندویچ پانل کرکره‌ای

·        ساندویچ پانل سقفی

پوشش سقف ها با استفاده از ساندویچ پنل‌های سقفی سبب سبکی سازه‌ها می‌شود. همچنین لازم است بدانید که این دسته از مصالح ساختمانی، استحکام بیشتری نسبت به مصالح سنتی قدیمی دارد. در ساندویچ پنل سقفی نیز بهترین نوع فوم مصرفی از لحاظ عایق بودن و استحکام، فوم پلی اورتان می‌باشد. ساندویچ پانل‌های سقفی مانند ساندویچ پانل دیواری انواع مختلفی دارند که در رنگ بندی‌های متنوعی بکار می‌روند. توجه داشته باشید که هنگام نصب ساندویچ پانل سقفی باید حتما از پیچ‌های واشردار استفاده کنید.

چگونه با استفاده از ساندویچ پانل پولدار شویم؟

انواع لایه ورق بیرونی

ورق گالوانیزه

 این ورق با روی، گالوانیزه شده است. گالوانیزه شدن این ورق به این معناست که فولاد را با روی می‌پوشانند که سبب جلوگیری از خوردگی می‌شود. ورق گالوانیزه حتی اگر ترک هم بردارد باز هم در مقابل زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.

ورق آلومینیوم

آلومینیوم فلزی بسیار سبک و انعطاف پذیر است که ضدزنگ بوده و برای محیط‌های مرطوب بسیار مناسب می‌باشد. همچنین بهترین رسانای حرارت و الکتریسیته است.

ورق آلوزینک

ورق آلوزینک از ترکیب آلومینیوم و زینک است که علاوه بر ضدزنگ بودن، مقاومت زیاد و خورندگی بسیار پایین مقاومت زیادی دربرابر آتش دارد و همچنین قیمت آن نیز بسیار پایین و مناسب می‌باشد.

چگونه با استفاده از ساندویچ پانل پولدار شویم؟

انواع لایه ورق درونی

پلی اورتان

پلی اورتان یک ترکیب پلیمری است که از ترکیب مواد شیمیایی پلی‌یول و ایزوسیونات به کمک کاتالیزورهای پلی‌یورتان شیمیایی تولید می‌شود. فوم‌های پلی‌یورتان دارای خلل و فرج‌های ریز و زیادی بوده و به همین خاطر از نظر حرارتی و صدا عایق مناسبی به حساب می‌آید. به علاوه که فوم‌های پلی یورتان در برابر نفوذ رطوبت نیز مقاومت بالایی داشته و میزان جذب رطوبت در آن‌ها کمتر از یک درصد است. نکتۀ دیگر تحمل فشارهای بالا و همچنین ضدحریق بودن آن است. فوم پلی اورتان بدلیل خاصیت نسوز یا کندسوز بودن قوی‌تر از باقی فوم‌های عایق است. از ورق آلوزینک هم بسیار استفاده می کنند که در دو نوع خام و رنگی در بازار موجود است و ورق خام گران‌تر از ورق رنگی کوره‌ای است. چگالی (دانسیته) ساندویچ پانل‌های مجتمع صنعتی ماموت، 40 کیلوگرم بر‌متر مربع است.

پلی استایرن

فوم پلی استایرن اولین بار در سال 1839 کشف شد. از ویژگی‌های پلی استایرن و یا همان یونولیت میتوان به عایق صدا، رطوبت، دارای انعطاف پذیری بالا و همچنین وزن کم آن اشاره کرد. این فوم در چهار نوع معمولی، مقاوم، انبساطی و اکسترود شده وجود دارد.

پشم سنگ

به این نوع ساندویچ پانل، ضدحریق می‌گویند. در این نوع فوم، سنگ را در درجه 1300 ذوب کرده که باعث می‌شود درجه انتقال حرارت در آن کاهش یابد و آن را به عایقی تبدیل کند که در برابر حریق آتش نگیرد، همین امر باعث شده تا مقاومت پنل سنگ 22 برابر بیشتر از آجر باشد و محبوبیت زیادی بین معماران پیدا کند.

پشم شیشه

الیاف پشم شیشه بسیار کوچک، ریز و سوزنی شکل می‌باشند. وزن کم و قیمت پایین این عایق، آن را برای افرادی که از هزینه کمتری برای خرید و ساخت ساز برخودارد هستند مناسب نموده است.

کاربرد استفاده پنل‌های ساندویچی

ساندویچ پانل‌ها می‌توانند در موارد زیادی مورد استفاده قرارگیرند که این امر به دلیل مزایای بسیار آن‌ها است.

این پانل‌ها در خانه‌های پیش ساخته، اتاق‌های حمل بار، پارتیشن بندی داخلی، کانتینرها، پوشش دیوار اتاق عمل، انواع کانکس‌ها، سوله‌ها، ویلاها، استادیوم‌ها، سالن‌ها و مکان‌های ورزشی، گلخانه‌ها و همچنین مراکز خرید استفاده می‌شوند.

مزایای ساندویچ پانل

  • قیمت پایین
  • سبک بودن که سبب حمل و نقل و جابجایی آسان آن می‌شود
  • مقاومت بالا دربرابر زلزله
  • دارای رنگ‌های متنوع
  • مقاومت دربرابرآب و هوای گوناگون
  • سرعت نصب بالا
  • کاهش انتقال رطوبت به داخل،عایق دربرابر صدا
  • قابلیت انعطاف پذیری در طراحی
  • بهداشتی بودن آنها و اینکه قابلیت شستشو دارند
  • ضد زنگ و ضدخوردگی
  • عایق دربرابر صدا
  • چسبندگی فوم به ورق و مقاومت شیمیایی و بیولوژیکی

چگونه با استفاده از ساندویچ پانل پولدار شویم؟

مواردی که در بالا ذکر کردیم سبب می‌شود تا این محصول با کیفیت با مزایایی که دارد مورد توجه معماران قرارگرفته و جایگزین مصالح قدیمی شود. همچنین با توجه به قیمت پایین و در مقابل کیفیت بسیار خوبی که پانل‌های ماموت دارا هستند، علاوه بر صرفه جویی در انرژی و هزینه‌ها باعث می‌شود تا آسیب کمتری به طبیعت وارد شود­ که در ادامه به کمتر شدن انواع بیماری‌ها و زیباتر ماندن محیط کمک شایانی می‌کند.

این حرف که ما می‌توانیم با استفاده از ساندویچ پانل پولدار شویم درست است، ولی در نظر داشته باشید پولدار شدن به هر روشی درست نیست چه بسا گاهی در ابتدا مجبور به تحمل هزینه‌های زیادی در انجام پروژه‌ای می‌شوید، درحالیکه اصولی کار کردن شما باعث می‌شود تا در آینده از هزینه‌های گزافی که باید متحمل شوید و یا آسیب‌های جبران ناپذیر جلوگیری شود.

استفاده از ساندویچ پانل با اینکه هزینه تمام شده را برای معماران کمتر کرده است ولی باید در نظر داشت، که افرادی برای کاهش هزینه‌های خود از ساندویچ پنل‌های دست دوم استفاده می‌کنند با این فکر که می‌توانند پول کمتری خرج کنند در صورتیکه هزینه‌های بجای مانده پس از استفاده از سازه با پنل‌های دست دوم زیان‌های جبران ناپذیری می‌تواند برجای بگذارد. برای نمونه ساندویچ پانل‌ها، زمان جداسازی از سازه، دچار خراشیدگی و یا حتی سبب جدا شدن ورق‌ها از فوم می‌شود که می‌تواند استحکام و عمر مفید ساختمان جدید را پایین بیاورد.

همچنین باید توجه داشت پنل‌های ساندویچی باتوجه به اندازه و مکان سازه‌های مربوطه طراحی و در رنگ بندی‌های مختلف به دلخواه مشتریان تولید می‌شوند و بدلیل متفاوت بودن ابعاد هر سازه با سازه‌ی دیگر و ضخامت ساندویچ پانل‌های تولید شده نمی‌توان از آن‌ها در مکان‌های دیگر استفاده کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز