خبرگزاری کار ایران

معرفی ساندویچ پانل سقفی + قیمت سال 1400

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۸۲۹

معرفی ساندویچ پانل سقفی + قیمت سال 1400

ساندویچ پانل های سقفی جزو مصالحی هستند که برای پوشش سقف ساختمان ها بکار می روند تا از آنها در برابر شرایط طبیعی چون برف و باران و طوفان و... محافظت کنند. اصولا ساختار ساندویچ پنل ها از دو ورق و یک هسته میانی تشکیل یافته است که با توجه به جنس ورق ها یا عایق به کار رفته در آنها از ویژگی های نسبتا متفاوتی هم برخوردار هستند. در واقع این مصالح ساختمانی مورد استفاده برای سقف می بایست علاوه بر محافظت از ساختمان ها در برابر شرایط جوی خارجی، حداقل عایق حرارتی و عایق آب و رطوبت و صدا نیز باشند. امروز از ساندویچ پانل سقفی علاوه بر پوشش سقف ساختمان ها برای مصارف دیگری چون سقف سازه های صنعتی، کارخانه ها، انبارها و سوله ها و ... استفاده می گردد.

معرفی ساندویچ پانل سقفی + قیمت سال 1400

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پنل ها از نظر معماری به واسطه تولید سریع و امکانات مونتاژ، ظرفیت حمل بالا و ویژگی های عایقی خوب و البته وزن سبک در اولویت های معماری قرار می گیرند. بر این اساس ساندویچ پنل ها برای رفع نیاز پروژه های معماری و راه حل های زودبازده، بادوام، زیبا، سریع و اقتصادی در قالب پوشش سقف بسیار کارآمد هستند. در واقع ساندویچ پانل های سقفی از ساختارهای غشایی فلزی یا PVC در هر دو طرف تشکیل یافته اند و معمولا قابلیت عایق حرارتی و صوتی را با استفاده از مواد و متریالی چون پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و... که در هسته میانی آنها به کار رفته تامین می کنند. با اینحال پرکاربردترین ساندویچ پانل های سقفی را می توان در ۶ دسته بندی قرار داد که هر یک خصوصیات متمایزی نسبت به هم دارند و عبارتند از:

بر اساس گام یا دنده آنها:

ساندویچ پانل ۳ گام

ساندویچ پانل های سقفی ۳ گام دارای ۳ شیار به صورت دنده شکل هستند و جزو مقرون به صرفه ترین محصولاتی به حساب می آیند که برای سقف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. آنها پانل هایی با هسته میانی عایق هستند که می توانند در ضخامت ها و طول های مختلف تولید گردند. معمولا از این دسته از ساندویچ پانل دیواری برای پوشش سقف هایی استفاده می شود که کاربری بارانداز نداشته باشند و برف و باران زیادی هم در آن منطقه نبارد.

ساندویچ پانل ۵ گام

ساندویچ پانل سقفی ۵ گام دارای ۵ شیار به صورت دنده شکل است که عموما با استفاده از مواد و متریالی چون پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و... تولید می گردد. یکی از دلایلی که سبب می گردد که ساندویچ پانل سقفی ۵ گام ترجیح داده شود، توانایی حمل بارهای بیشتر و فاصله زیاد پرلین ها (لایه ها) روی قسمت های سقف سازه های فولادی یا سازه های پیش ساخته است.

بر اساس جنس ساخت آنها:

ساندویچ پانل PVC

این دسته از ساندویچ پانل های سقفی دارای غشایی از جنس PVC هستند و به جهت خواص مکانیکی بالا این ویژگی را دارند که از آنها برای سقف های با شیب کم استفاده کرد. همچنین استفاده از این دسته از ساندویچ پانل سقفی، صرفه جویی در مواد مصرفی را برای شما به همراه خواهد داشت.

معرفی ساندویچ پانل سقفی + قیمت سال 1400

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل های پر شده از پشم سنگ بیشتر برای مناطقی با خطر آتش سوزی بالا مورد استفاده قرار می گیرند و با وجود وزن بسیار کم، ساختار محکم و سختی نیز دارند. همچنین نقطه ذوب این ساندویچ پانل سقفی در حدود ۱۳۰۰ درجه سانتیگراد است که می تواند با حفظ خصوصیات شکلی و ساختاری اش تا نزدیک به ۱۲۰ دقیقه در برابر آتش سوزی مقاومت داشته باشد.

ساندویچ پانل پلی اورتان

این نوع از ساندویچ پانل های سقفی دارای عایقی از جنس پلی اورتان هستند که وزن کمی دارند و یک عایق خوب در برابر حرارت محسوب می گردند که این به کاهش مصرف انرژی در استفاده از آنها می انجامد. همچنین دارای مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی و زلزله می باشند. قیمت ساندویچ پانل در این نوع معمولا بالاتر از سایر هستند

ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل سقفی پلی استایرن دارای عایقی از جنس پلی استایرن هستند که در دسته ساندویچ پانل های مقرون به صرفه قرار می گیرند. لذا از آنها بیشتر برای سقف جاهایی چون کارخانه ها، انبار و مراکز خرید یا سوله ها و انواع کانکس ها استفاده می گردد. از ویژگی های منحصر به فرد این دسته از ساندویچ پانل ها می توان به قابلیت حفظ دمای آنها و عایق مناسب در برابر نفوذ آب اشاره کرد.

معرفی ساندویچ پانل سقفی + قیمت سال 1400

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

از رایج ترین کاربردهای ساندویچ پنل در ساخت و ایجاد سقف می باشد. با درنظر گرفتن این که بالا بودن کیفیت مصالح مورد استفاده در سقف ساختمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نه تنها باید استحکام بالایی در شرایط آب و هوایی مختلف و تحمل بار سنگین باران ، برف ، تگرگ و ... داشته باشد بلکه باید یک عایق حرارتی مناسب و مقاومت قابل قبولی در برابر آتش نیز داشته باشد ؛ می توان نتیجه گرفت که ساندویچ پنل ها از بهترین مصالحی هستند که میتوان برای سخت سقف ساختمان های مختلفی از آنها استفاده نمود.

ساندویچ پانل های مورد استفاده برای سقف را می توان در چند دسته بندی قرار داد که عبارتند از:

ساندویچ پانل های فلاشینگ

این ساندویچ پنل ها دارای یک سیستم اتصال هستند که آنها را قادر می سازد تا یک لایه ضد آب ایجاد کنند. همچنین دارای زینت هایی هستند که محل های اتصال و صفحات پانل را می پوشانند که این موجب می شود زیبایی و جلوه بیشتری داشته باشند.

ساندویچ پنل های دارای گام

این دسته از ساندویچ پنل های سقفی می توانند تعداد گام یا دنده های متفاوتی اعم از ۲، ۳، ۵ و... داشته باشند. لذا بسیار مقاوم هستند و به همین دلیل برای استفاده در ساختمان های صنعتی کاربرد دارند.

ساندویچ پانل های کاشی شکل

این دسته از ساندویچ پنل های سقفی برای استفاده در سقف منازل ایده آل هستند. زیرا لایه بیرونی آنها شبیه انواع مختلف کاشی های سنتی است.

آگرو پانل ها

ساندویچ پنل های آگروپانل برای استفاده در تاسیسات کشاورزی مناسب هستند چرا که خاصیت ضد سایشی خاصی دارند.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز