خبرگزاری کار ایران

نحوه عملکرد اسپلیت سرمایشی و گرمایشی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۷۲۳

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، تجهیزاتی که در حوزه تهویه مطبوع طراحی و ساخته می‌شوند، علاوه بر کاربری آسان، بصورت زیبا و چشم‌نواز تولید می‌شوند تا بتوانند در دیزاین و دکوراسیون داخلی منازل نیز ایفای نقش کنند. یکی از تجهیزاتی که روز به روز پیشرفته تر و مجهز تر وارد بازار های جهانی می‌شود، اسپلیت یا کولر گازی است.

اکثراً اسپلیت ها را به عنوان کولر گازی می‌شناسیم اما، در واقع اسپلیت تنها یک سیستم سرمایشی نیست و همانطور که در تابستان وظیفه خنک کردن محیط را بر عهده دارد، در فصل زمستان نیز می‌تواند جهت گرمایش محیط بکار گرفته شود. در این مقاله به نحوه عملکرد یا کارکرد اسپلیت سرمایشی و گرمایشی پرداخته شده است، لطفاً در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با ویژگی ها و نحوه عملکرد این تجهیز بیشتر آشنا شویم.

تفاوت اسپلیت سرمایشی و گرمایشی با کولر گازی معمولی

کولر گازی های معمولی تنها جهت سرمایش محیط بکار گرفته می‌شوند و در ایام سرد و فصل زمستان کارایی ندارند. اما همانطور که گفته شد اسپلیت های سرمایشی و گرمایشی علاوه بر خنک کردن محیط، قابیلت گرمایش هوای محیط را در زمستان نیز دارا هستند. به این نوع از کولر گازی ها اسپلیت های سرمایشی و گرمایشی یا دو‌ فصله می‌گویند.

نحوه عملکرد اسپلیت سرمایشی و گرمایشی

پس از نصب اسپلیت سرمایشی و گرمایشی، تنها با استفاده از یک ریموت کنترل می‌توان حالت های عملکرد دستگاه را تعیین نمود. برای آشنایی بیشتر با ویژگی ها و نحوه عملکرد اسپلیت سرمایشی و گرمایشی، در ادامه هرکدام از مود یا حالت های عملکرد این تجهیز، به اختصار شرح داده شده‌اند.  

حالت فن (FAN) اسپلیت

با استفاده از دکمه MODE ریموت کنترل دستگاه کولر گازی میتوان حالت دستگاه را روی گزینه FAN  ثابت کرد. با قرار گرفتن اسپلیت روی "مود" فن، همانطور که از نامش پیداست فقط فن هوادهی دستگاه به کار می‌افتد و تغییری در دمای محیط ایجاد نمی‌شود و در این حالت فقط عملکردی مشابه پنکه دارد.

حالت سرمایش (COOL)

وقتی اسپلیت یا کولر گازی روی حالت COOL تنظیم شده باشد، در واقع عملیات برودتی و خنک کنندگی را با پرتاب باد خنک و سرد به محیط انجام می‌دهد. در حالت سرمایش دمای باد کولر گازی در 30 ثانیه به 18 درجه سانتی گراد می‌رسد. اگر ظرفیت کولر گازی، مناسب متراژ محیط انتخاب شده باشد در مدت کوتاهی روی حالت سرمایش می‌تواند فضای مورد استفاده را به خوبی خنک کند.

حالت رطوبت زدایی (DRY)

اگر محیط استفاده اسپلیت یا کولر گازی دارای رطوبت باشد، میتوان دستگاه را روی حالت DRY تنظیم کرد، در این حالت علاوه بر عملیات سرمایش کولر گازی رطوبت فضا را نیز از بین می‌برد. در مکان هایی مانند اتاق های کامپیوتر ، استفاده از این حالت دستگاه برای از بین بردن رطوبت متداول است.

حالت گرمایش (HEAT)

مود HEAT دستگاه اسپلیت یا کولر گازی حالت گرمایش دستگاه می‌باشد. در این حالت دستگاه کاملا برعکس حالت سرمایش عمل می‌کند و دمای باد اسپلیت در 60 ثانیه به 40 درجه سانتی گراد می‌رسد اما رایج است که درجه دما را بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنند تا اجزای کولر گازی که غالبا از پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند در اثر دمای زیاد دچار آسیب نشود.

 حالت اتوماتیک (AUTO)

در حالت AUTO  یا اتوماتیک دستگاه اسپلیت، انتخاب مود گرمایش یا سرمایش به عهده خود دستگاه است و به صورت هوشمند دمای هوای محیط استفاده را به دمای مطلوب می‌رساند.

نحوه عملکرد اسپلیت سرمایشی و گرمایشی

بهترین برند های بین المللی اسپلیت سرمایشی و گرمایشی

برند های مطرحی که در حال حاضر محصولات خود را از جمله اسپلیت سرمایشی و گرمایشی، در سطح جهانی تولید و به بازار عرضه می‌نمایند، به شرح زیر هستند:

اسپلیت سرمایشی و گرمایشی اُجنرال (O General)

یکی از معتبر ترین تولید کنندگان اسپلیت در جهان برند اُجنرال است که با استفاده از ایده های خلاقانه و نوآوری، باعث پیشرفت در عمر و عملکرد محصولات خود در شرایط محیطی مختلف گردیده است. این برند به لطف طراحی و تکنولوژی منحصر به فرد، دارای بیشترین صرفه جویی در مصرف انرژی است.

اسپلیت سرمایشی و گرمایشی ال جی (LG)

شرکت ال جی، با طراحی های زیبا و قیمت مناسب، و همچنین تکنولوژی های پیشرفته ای که در ساخت اسپلیت های سرمایشی و گرمایشی به کار می‌برد، توانسته به خوبی از رقبای خود پیشی بگیرد و در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد، ال جی به رضایت مشتریان خود بسیار اهمیت می‌دهد از این رو در همه قاره ها خدمات بعد از فروش مطلوب و طرفداران خاص خود را دارد.

اسپلیت سرمایشی و گرمایشی سامسونگ (SAMSUNG)

سامسونگ یکی از قابل اعتمادترین تولید کنندگان جهان است. فاکتورهایی که خریداران اسپلیت های سرمایشی و گرمایشی را به سمت سامسونگ جذب می‌کند، مصرف بهینه برق، سیستم پاک کنندگی توربو و تکنولوؤی رطوبت زدای آن است، که به صورت اتوماتیک عامل های آلرژی زا و باکتری های مضر را حذف می‌نماید.

بهترین برند های ایرانی اسپلیت سرمایشی و گرمایشی

در حال حاضر در ایران هم شرکت هایی با بهره گیری از تکنولوژی و دانش روز دنیا به تولید اسپلیت سرمایشی و گرمایشی مشغول هستند. به عنوان مثال برند نام آشنای ایران رادیاتور یکی از تولید کنندگان در ایران است که توانسته محصولاتی را تولید کند ، از جمله کولر گازی ایران رادیاتور که هم رده کیفیت برخی رقبای خارجی خود هستند.

اسپلیت های تولید شده در ایران توسط برند های زیر، علاوه بر کیفیت و کارایی بالا، نسبت به محصولات خارجی از قیمت مناسب تری برخوردارند و این موضوع درکنار خدمات پس از فروش و ضمانتی که این برند ها به خریداران ارائه می‌دهند، باعث شده تا تقاضا برای این محصولات افزایش یابد. برند های برتر تولید کننده اسپلیت سرمایشی و گرمایشی در ایران به شرح زیر هستند.

  • جی پلاس
  • ایران رادیاتور
  • تک الکتریک
  • تهویه
  • اسنوا

نحوه عملکرد اسپلیت سرمایشی و گرمایشی

قیمت اسپلیت سرمایشی و گرمایشی

قیمت اسپلیت های سرمایشی و گرمایشی وابسته به عوامل مختلفی مانند، برند، نوع کمپرسور و متریال استفاده شده، ظرفیت سرمایش، اینورتر و... متغیر است.

خرید اسپلیت سرمایشی و گرمایشی

هنگام انتخاب و خرید کولر گازی حتماً مراقب سواستفاده های سودجویان در این زمینه باشید، چرا که در موارد بسیاری دیده شده است که افراد اجناس تقلبی و کیفیت پایین را از مراکز نامعتبر خریداری نموده و متحمل ضرر های مالی قابل توجهی شده‌اند.

برای آگاهی از چگونگی تشخیص برند ها و محصولات اصلی (اورجینال) از محصولات تقلبی به مقاله نحوه تشخیص کالای تقلبی در بخش بلاگ سایت دماتجهیز مراجعه فرمائید.

نتیجه گیری

حالت های پنج‌گانه دستگاه اسپلیت سرمایشی و گرمایشی نشان می‌دهد که این تجهیز، مناسب استفاده برای هر چهار فصل در طول سال می‌باشد و در فصل های سرد سال نیز کاربرد قابل توجهی دارد. با توجه به عملکرد خوب این تجهیز برای متعادل سازی دمای محیط، می‌توان نتیجه گرفت که، اسپلیت سرمایشی و گرمایشی اصلی و اورجینال یک انتخاب هوشمندانه، کاربردی و مقرون به صرفه است.

سخن پایانی

مجموعه تخصصی دماتجهیز (اولین و معتبرترین مرجع خرید تجهیزات تاسیسات ساختمان و کلیه دستگاه های تهویه مطبوع)، انواع دستگاه اسپلیت سرمایشی و گرمایشی و صدها محصول دیگر را با تضمین اصل بودن کالا، گارانتی معتبر و قیمت مناسب ارائه می‌نماید. برای انتخاب محصول، مقایسه قیمت ها و برند ها، می‌توانید به سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز به آدرس: Damatajhiz.Com مراجعه فرمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان شرکت مهندسی و تولیدی دماتجهیز، می‌توانید با شماره تلفن: 88822550 -021 تماس حاصل نمایید.

نحوه عملکرد اسپلیت سرمایشی و گرمایشی

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز