خبرگزاری کار ایران

5 راهکار برای عمیق شدن خواب نوزاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۱۸۹

عمیق شدن خواب نوزاد در این مقاله به صورت کامل با 5 راهکار عملی توضیح داده شده است.

بعد از اینکه نوزاد به دنیا آمد، حداقل برای یک سال باید با خواب شبانه راحت و بی‌دغدغه خداحافظی کنید. اما این حرف چقدر حقیقت دارد؟ باید در جواب بگوییم که در کمال تاسف، تقریبا عین حقیقت است.

خواباندن نوزاد در یکی دو سال اول زندگی او، بسیار سخت و طاقت‌فرسا است و صبر و تحمل زیادی را می‌طلبد. اما درست به همین اندازه نیز، مهم است؛ در درجه اول برای نوزاد و بعد هم برای مادر.

خواب نوزاد برای سلامت و رشد او بسیار مهم است؛ رشد صحیح نوزاد، به خصوص رشد ذهنی او، ارتباط مستقیمی با کیفیت خواب نوزاد دارد. به علاوه، مادران هم به خواب باکیفیت نیاز دارند؛ در غیر این صورت، ممکن با مشکلات بسیاری از جمله افسردگی و... مواجه شوند. لذا بهبود کیفیت خواب نوزاد برای هر دو مهم است.

در این مقاله ما قصد داریم تا چند روش مفید و راهکار برای عمیق شدن خواب نوزاد، به شما آموزش دهیم.

راهکار اول: استفاده از رخت‌خواب مناسب

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، کالای خواب نوزاد است. اگر جای خواب نوزاد شما به اندازه کافی گرم و نرم و راحت نباشد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که خواب او عمیق شود.

برای بهتر کردن خواب نوزاد، لازم است که از پتو و بالش و تشک مناسب برایش استفاده کنید. در زمستان و تابستان یک ست جداگانه برایش کنار بگذارید و به جنس کالای خواب نیز توجه ویژه نشان دهید.

خیلی از اوقات پیش می‌آید که نوزاد شما به جنس رختخوابش حساسیت دارد و به همین دلیل، نمی‌تواند خواب خوبی را داشته باشد. پس برای عمیق تر کردن خواب نوزاد، باید کالای خواب مناسب برایش  تهیه کنید. ب

هتر است که از دوخت تشک و پتو و بالش برای نوزاد پرهیز کنید و به سراغ جنس‌های آماده در فروشگاه‌های سیسمونی بروید. گاه حتی استفاده از گهواره یا به قول معروف ننو نوزاد نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

5 راهکار برای عمیق شدن خواب نوزاد

راهکار دوم: تنظیم دمای اتاق

نه برای بهبود خواب نوزاد، که تنظیم دما، در خواب بزرگسالان نیز بسیار موثر است. برای اینکه نوزاد شما خواب بهتر و عمیق‌تری را تجربه کند، باید به دمای اتاق اون توجه ویژه‌ای نشان دهید.

به خصوص در تابستان، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. گرما بیش از اندازه دمای اتاق نوزاد، می‌تواند خواب راحت او را بر هم بزند و موجب کلافگی و لجبازی او شود.

بنا بر نظر متخصصان، بهترین دما برای اتاق نوزاد، بین 20 تا 22 درجه سانتی‌گراد است. استفاده از یک دماسنج در اتاق، می‌تواند بسیار به کمکتان بیاید. اگر نوزاد خود را خوابانده‌اید؛ او را بررسی کنید، اگر پشت سرش عرق کرده و بالش خیس است، احتمالا دمای اتاق زیاد است.

به عکس، اگر به دست و پایش دست زدید و دیدید که بیش از حد سرد است، احتمالا دمای اتاق زیادی پایین است.

توجه داشته باشید که در تابستان روی نوزاد را بیش از حد نپوشانید. استفاده از پتو نوزادی مناسب، می‌تواند این مشکل را برای شما تا حد زیادی رفع و رجوع نماید.

5 راهکار برای عمیق شدن خواب نوزاد

راهکار سوم: خواباندن نوزاد در سکوت و تاریکی

از دیگر راهکارهای بهبود کیفیت خواب نوزاد، خواباندن نوزاد در تاریکی و سکوت است. هرچند که بسیاری از مادران اعتقاد دارند که باید نوزاد را به خوابیدن در هر شرایطی عادت داد؛ اما پزشکان متخصص، این ادعا را در می‌کنند.

بنا بر بررسی‌های تخصصی، توصیه می‌شود که نوزاد را باید در محیطی تاریک و بدون هیچ سر و صدایی خواباند تا بتواند خوابی عمیق و باکیفیت داشته باشد.

پس این بار سعی کنید به جای خواباندن نوزاد در میان جمعیت و شلوغی، یک اتاق دنج، تاریک و خلوت برای نوزاد خود پیدا کنید و در آن اتاق برای خواباندن او، تلاش کنید. بدون شک تفاوت نتیجه را خودتان متوجه خواهید شد.

به علاوه، توجه کنید که اگر در محیط پشه زیاد باشد، خواب نوزاد با خلل مواجه خواهد شد. پس سعی کنید این موضوع را نیز برطرف کنید، یا اینکه از انواع پشه بند نوزاد استفاده کنید.

راهکار چهارم: نوزاد را قبل از خواب خسته کنید

هر اندازه که کودک و یا نوزاد شما قبل از خوابیدن فعالیت بیشتری داشته باشد، روند خواباندن و خوابیدنش نیز راحت‌تر خواهد بود. به همین منظور، اجازه دهید که قبل از خواب، نوزاد شما حسابی بازی کند و خسته شود.

نوزاد به صورت طبیعی و غریزی، انرژی فراوانی دارد و اگر این انرژی به شکل درستی تخلیه نشود، خواب او نیز با مشکل روبرو خواهد شد و بسیار سخت‌تر خواهد بود.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که نباید نوزاد را از میان بازی، ناگهان بلند کرده و برای خوابیدن حاضرش کنید! قطع کردن ناگهانی بازی نوزاد و خواباندن او، هیچ تاثیر مثبتی بر بهبود خواب نوزاد نخواهد داشت و حتی ممکن است نتایج عکس به همراه داشته باشد.

به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند که برای عمیق تر کردن خواب نوزاد، ابتدا باید او را برای خواب، از نظر ذهنی و فیزیکی آماده کنید.

 

راهکار پنجم: حواستان به نشانه‌های خواب نوزاد باشد

هرچند که متخصصان توصیه می‌کنند برای بهبود خواب نوزاد، باید روتین مناسبی برایش در نظر بگیرید، اما در این میان، توجه به نشانه‌ های خواب ‌آلودگی نوزاد نیز اهمیت دارد. در اصل، اگر خواب نوزاد شما برنامه مشخص داشته باشد، بعد از مدتی ساعت بدن نوزاد نیز به آن عادت کرده و در موعد مقرر، نشانه‌های خواب‌آلودگی‌اش، آشکار می‌شود.

اما در غیر این صورت، توجه به این نشانه‌ها بسیار مهم است. اگر می‌بینید که نوزاد شما نق نق می‌کند، چشمانش را می‌مالد، بی‌حوصله و کلافه است و یا اینکه خمیازه می‌کشد، احتمالا وقت آن رسیده که او را بخوابانید.

در انجام این کار درنگ نکنید (حتی اگر نوزاد ساعت خواب معین داشت) و سریع نوزاد را بخوابانید؛ زیرا که در این کار، باعث بهبود کیفیت خواب نوزاد شما خواهد شد.

به این نکته هم توجه داشته باشید که رفع نیازهای اولیه، اعم از غذا و پوشک و تمیز گاه حمام گرم نیز می‌تواند در بهبود خواب نوزاد بسیار مفید باشد.

حمام کردن نوزاد با آب گرم قبل از خواب، بسیار در بهبود کیفیت خواب او موثر است. البته در این مورد، باید توجه داشته باشید که از حوله نوزاد باکیفیت استفاده کنید تا موجب حساسیت نشود.

کلام آخر

در این مقاله کوتاه، هدف ما آن بود که راهکارهای بهبود کیفیت خواب نوزاد را به اختصار، در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. عمیق شدن خواب نوزاد بسیار مهم است و از طرف مختلف، باید این کار را عملی کرد.

همانطور که احتمالا خودتان هم متوجه شدید، برخی از کالاهای موجود در سیسمونی نوزاد، مانند ننو نوزاد، پتو یا پشه بند نوزاد و یا حتی حوله نوزاد در بهبود کیفیت خواب او تاثیر دارند.

بدون شک برای خرید این اقلام، به یک مرجع مطمئن و معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما در این زمینه، وبسایت کارینو کیدز است. کارینو کیدز، یک فروشگاه آنلاین سیسمونی است که تمام وسایل و اقلام مورد نیاز سیسمونی نوزاد را برای مخاطبان خود، فراهم آورده است.

به علاوه تمامی محصولاتش دارای ضمانت است و قیمتش نیز بسیار منصفانه است. توصیه می‌کنیم که همین امروز آنلاین شاپ کارینو کیدز مراجعه کنید و تمامی محصولات و وسایل مورد نیاز را برای بهبود کیفیت خواب نوزاد، سفارش دهید!

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز