خبرگزاری کار ایران

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۱۵۸

چکیده : در این مقاله قصد داریم برای شما دیجیتال مارکتینگ پزشکی را بصورت کامل شرح دهیم

امروزه با بوجود آمدن بازار رقابتی و از بین رفتن بازار های سنتی ، تبلیغات هم همانند سابق نمیباشد. امروزه در بازار های رقابتی شما برای فروش کالا یا خدمات خود نیاز به یک علم بازاریابی و فروش( علم مارکتینگ) خواهید داشت چرا که مشتریان در بازار رقابتی تنوع طلب میباشند  و رضایت مندی مشتریان نیز بسیار سخت میباشد. در بازار رقابتی سلایق مشتریان دیگر همانند گذشته نمیباشد پس ازین رو تبلیغات سازمان ها، شرکت های فروش کالا و خدمات هم همانند گذشته نباید باشد. رشته های پزشکی نیز از این قائده مستثنی نبوده و این رشته نیز  در ایران کم کم به یک بازار رقابتی مبدل شده است بعنوان مثال : امروزه ما در ایران کلینیک های بسیارزیادی در زمینه پوست و مو داریم و همه ی آن ها این ادعا را دارند که بهترین کلینیک زیبایی پوست و مو میباشند درواقع تمامی این کلینیک های زیبایی بر این باورند که کیفیت کار وجه تمایزشان در این بازار رقابتی میباشد درصورتی که این طرز تفکر یک طرز تفکر اشتباه میباشد . یا بسیاری از پزشکان  گمان میکنند که تنها با داشتن یک وبسایت و سئو سایت میتوانند در این بازار رقابتی به راحتی مراجعه کننده برای خود جذب نمایند که این طرز تفکر نیز یک طرز تفکر اشتباه میباشد ما در این مقاله قصد داریم شمارا با انواع روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا سازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ پزشکی :

۱-داشتن سایت :

یکی از روش هایی که شما در بحث دیجیتال مارکتینگ پزشکی باید به آن توجه داشته باشید یک سایت خدماتی حرفه ای میباشد. شما قبل از طراحی سایت به این نکته پاسخ دهید. که هدف از داشتن سایت برای کلینیک یا مطب شما به چه علتی میباشد ؟ آیا از سایت صرفا جهت تبلیغ مطب و یا کلینیک خود میخواهید استفاده نمایید و یا نه از سایت جهت رزر نوبت آنلاین میخواهید استفاده نمایید ؟ و یا هر دو ؟ در واقع پیشنهاد ما به شما پزشکان عزیز این است که قبل از طراحی سایت هدف از داشتن سایت را بدانید چرا که داشتن هدف به شما کمک شایانی خواهد نمود .

۲-داشتن سئو حرفه ای :

قبل از تعریف سئو سایت میخواهم یک سوال از شما پزشکان عزیز داشته باشم .آیا ماشین بدون بنزین حرکت میکند ؟ خیر ، دقیقا سئو سایت نیز همانند سوخت برای ماشین شما ( سایت ) میباشد پس اگر شما سایت داشته باشید و سئو نداشته باشید. عملا سایت شما هیچ ارزشی نخواهد داشت .سئو سایت یکی از مهم ترین بخش های یک دیجیتال مارکتینگ پزشکی میباشد که شما باید به آن توجه ویژه داشته باشید شما با سئو سایت میتوانید ترافیک بسیار زیادی برای سایت خود داشته باشید .سئو سایت همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گر گوگل میباشد .یکی از سخترین مراحل در مبحث دیجیتال مارکتینگ پزشکی انتخاب سئو کار برای سایتتان میباشد چرا که امروزه در این بازار رقابتی همه ادعای بهترین سئوکار، بهترین طراح سایت و... را دارند. یکی از مجموعه های باسابقه یا بهتر است بگویم اولین مجموعه فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ پزشکی وبسایت طبیبان پلاس میباشد که میتوانید پروژه های طراحی سایت سئو سایت خود را به این وبسایت بسپارید .

     ۳- فعالیت در شبکه های اجتماعی :

یکی دیگر از راه های دیگری که شما باید در بخش دیجیتال مارکتینگ پزشکی داشته باشید داشتن یک اینستاگرام قوی یا بهتر است بگویم داشتن یک شبکه اجتماعی قوی میباشد برای این منظور شما پزشکان دو راه خواهید داشت یک راه این است که خودتان دست بکار شوید و شبکه اجتماعی خود را مدیریت نمایید و راه دوم این است که شبکه اجتماعی خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید تا شبکه اجتماعی شما را هندل نماید .

نکته : متسفانه امروزه شرکت های سودجو دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد میباشند پس در انتخاب شرکت دقت های لازم را بکنید و حتما برای انتخاب یک شرکت مناسب وقت بگذارید.

   ۴- ویدیو مارکتینگ :

یکی دیگر از روش هایی که شما در پازل دیجیتال مارکتینگ پزشکی باید به آن توجه ویژه داشته باشید ویدیو مارکتینگ میباشد ویدیو مارکتینگ یعنی : ویدیو شما در شبکه های آپارات، تماشا، یوتیوب قرار گیرد .در واقع شما در این شبکه های اشتراک ویدیو باید ثبت نمایید .

   ۵- داشتن کمپین های تبلیغات مداوم و مستمر :

یکی از مهم ترین بخش هایی که یک دیجیتال مارکتینگ پزشکی باید داشته باشد داشتن تبلیغات پزشکی مداوم و مستمر میباشد .سوالی که ممکن است برایتان پیش آید اینست ؟کجا تبلیغ کنیم و چه بودجه ای بابت تبلیغ کنار بگذاریم در جواب شما پزشکان عزیز باید بگویم هیچ فرمولی در این باره نه وجود دارد نه وجود خواهد داشت بودجه تبلیغاتی هر کسب و کار پزشکی ( کلینیک های دندان پزشکی- کلینیک های پوست و مو ) کاملا متفاوت است و باید کسب و کار شما بطور اختصاصی برسی شود .

   ۶-داشتن اس ام اس مارکتینگ :

یکی ازبخش های پازل دیجیتال مارکتینگ پزشکی شما داشتن اس ام اس مارکتینگ میباشد مثلا جلسات لیزر مو های زائد مراجعه کنندگان شما  بصورت اتوماتیک برایشان ارسال شود . یا تخفیف های جشنواره های شما بصورت اتوماتیک برای مراجعه کنندگان کلینیک دندان پزشکی شما برای مشتریان شما پیامک شود ایا بنظر شما این روش در دیجیتال مارکتینگ پزشکی شما موثر نخواهد بود ؟؟

چند نکته در دیجیتال مارکتینگ پزشکی که باید به آن توجه نمایید .

طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی یا سیستم مدیریت محتوا ؟

یکی از سوالات مهم شما پزشکان اینست ما برای داشتن یک دیجیتال مارکتینک پزشکی حرفه ای از سیستم مدیریت محتوا استفاده کنیم یا سایتمان را بدهیم کد نویسی کنند در جواب باید بگویم ببنید چقدر بودجه برای طراحی سایتتان در نظر گرفته اید چرا که طراحی سایت کد نویسی در مقایسه با سایت cmsبسیار گرانتر میباشند .و بدنیست بدانید بیشتر سایت هایی که چه در ایران و چه در خارج از ایران میباشند ووردپرسی میباشند چرا که سایت های ووردپرسی در مقایسه با سایت های کد نویسی :۱- ارزان تر میباشند۲- سریع تر طراحی میشوند ۳- کار کردن با این سایت ها بسیار ساده میباشد نیاز به دانش کد نویسی نمیباشید .۴- امنیت سایت های ووردپرسی در مقایسه با سایر سیستم های مدیریت محتوا بسیار حرفه ای میباشد.

انتخاب یک مشاور کسب و کار خوب :

امروزه با وجود شرکت های فراوان حوزه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ شما بهتر است. قبل از داشتن یک دیجیتال مارکتینگ برای مجموعه خود یک مشاور کسب و کار حرفه ای برای این منظور استفاده نمایید .یک مشاور خوب کسب و کار موظف است یک تیم حرفه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ برای شما انتخاب نماید.یک مشاوره کسب و کار تمام خلل های بیزنسی شما را شناسایی میکند و مطابق با نیاز های کسب و کار شما برای شما برنامه ریزی مینماید . پس همانطور که متوجه شدید داشتن یک مشاور کسب و کار خوب میتواند کمک شایانی به کسب و کار ما داشته باشد .

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

 

برندینگ پزشکی چیست ؟

آیا تا به حال به برندینگ پزشکی فکر کرده اید؟ با افزایش کلینیک و سایت های پزشکی، جلب اعتماد و رضایت مشتریان درخواست برای برندسازی افزایش یافته است. کلینیک های پزشکی با این روش می توانند اعتبار خود را در بین افراد افزایش دهند. در دنیای امروزی برندسازی یکی از بهترین راهکارها برای رسیدن به درآمد بیشتر به شمار می رود. برای ان که بیشتر با این روش بازاریابی آشنا شوید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

برندینگ پزشکی

در زمینه پزشکی داشتن یک نام معتبر و تاثیرگذار یکی از مهم ترین موارد به شمار می رود. کلینیک های برندینگ قابل اعتماد هستند و بیماران با اطمینان کامل می توانند به این کلینیک ها مراجعه کنند. ولی دستیابی به برندینگ کار آسانی نیست و کلینیک مورد نظر باید تمامی استانداردها را رعایت کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که کلینیک های دارای برندینگ به خوبی قابل اعتماد هستند.

برندینگ کلینیک های زیبایی

کلینیک های زیبایی یکی از حساس ترین مسئولیت ها را بر عهده دارد. به همین دلیل باید با استفاده از روش های مختلف رضایت و اعتماد مشتریان را جلب کنند. یکی از روش های بسیار کاربردی و تاثیرگذار برای جلب اعتماد مشتریان، برندسازی است. با وجود افزایش طرفداران جراحی های زیبایی و روی کار آمدن روش های مختلف جراحی، پیدا کردن مناسب ترین کلینیک برای انجام جراحی های زیبایی کار ساده ای نیست. ولی برندینگ پزشکی خصوصا کلینیک های زیبایی یکی از بهترین روش برای دریافت اعتبار به شمار می رود.

برندینگ دندان پزشکی

دریافت برندینگ پزشکی برای کلینیک دندان پزشکی یکی از مهم ترین فرایند برای کسب موفقیت کسب و کار به شمار می رود. برندینگ کلینیک را در ذهن مخاطبین ماندگار می کند و باعث می شود که مشتریان به سرعت به آن اعتماد کنند. بنابراین شما با دریافت برندینگ کلینیک پزشکی می توانید ارتباطی مستقیم و معنادار با مخاطبین برقرار کنید. در واقع برندینگ کلینیک را معرفی خواهد کرد. از جمله مزایای برندسازی کلینیک دندانپزشکی می توان به افزایش شهرت، اعتبار، ارتباط مستمر با مخاطبین و ... اشاره کرد.

مزایای اصلی برندینگ پزشکی

برندینگ پزشکی مزایای بسیاری دارد که در زیر به 3 فاکتور مهم آن اشاره می کنیم:

متفاوت سازی

تمامی خدماتی که با سلامتی افراد در ارتباط است، از حساسیت و دقت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل کلینیک های پزشکی باید خود را از سایر رقبا متمایز کند. برندینگ به مشتریان ثابت می کند که کلینیک پزشکی مورد نظر اعتبار بالایی دارد. بنابراین برندینگ دندان پزشکی و یا کلینیک زیبایی این قابلیت را در اختیار مشتریان قرار می دهد که در بین رقبا پیروز شوند.

جذب سرمایه گذاران

هنگامی که شما کلینیک خود را به عنوان یک برند معرفی کنید، در واقع اعتبار خود را افزایش خواهید داد. در نتیجه با این کار شرکا و سرمایه گذاران بسیاری را به خود جذب کرده و با این کار می توانید کسب و کار خود را ارتقا دهید. بنابراین هزینه های دریافتی شما نیز چندین برابر خواهد شد.

جذب بهترین پزشکان

حضور پزشک می تواند به صورت چشمگیری اعتبار کلینیک شما را در بین پزشکان افزایش دهد. با این کار تمامی پزشکان برای کار در کلینیک های دارای برندینگ پزشکی اعلام آمادگی خواهند کرد. نتیجه این کار نیز افزایش رضایت مشتریان و در نتیجه سود بالا خواهد شد.

مراحل برندینگ پزشکی

با توجه به اهمیت برندینگ پزشکی، طی مراحل دریافت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در زیر مهم ترین مراحل برندینگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

اولین قدم برای دریافت برندینگ پزشکی تحقیق و پژوهش است. یعنی شما باید ابتدا رقبا و مشتریان خود را شناسایی کرده و بر اساس آن برندسازی را انجام دهید. هنگامی که شما این دو مورد را به خوبی زیر نظر داشته باشید و حرفه ای تر رفتار خواهید کرد.

از دیگر گام های بسیار مهم و موثر برای برندینگ، آرم و رنگ برند شما است. طرح و رنگ برند باید به گونه ای باشد که در همان نگاه اول در ذهن مشتریان نقش ببندد. شما می توانید فرایند طراحی لوگو را به گرافیستان حرفه ای و باتجربه بسپارید تا بهترین نتیجه را برای شما به همراه بیاورد.

نهایی کردن برند نیز از دیگر اقدامات پایانی است که می بایست جهت برندینگ می بایست انجام دهید. برای این کار باید به مراکز مخصوص مراجعه کرد.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

جمع بندی

برندینگ پزشکی یکی از مهم ترین ویژگی های یک کلینیک معتبر به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از کلینیک هایی که به صورت حرفه ای در زمینه پزشکی فعالیت می کنند، دارای برند می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.جهت دریافت مشاوره طراحی سایت پزشکی میتوانیدبا مشاورین طبیبان پلاس در تماس باشید .

نویسنده مقاله :

مهندس حسام معظمی ( دارای بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ برندینگ )، طراحی بیش از ۱۰۰ سایت داخلی و خارجی، مدیر دیجیتال مارکتینگ بیش از ۳۰ شرکت بین المللی داخلی و خارجی شرکت هایی نظیر : افدل موبایل،‌ اکادمی هزاره سوم،‌ کارخانه ماهان پیوتر، فیزیوتراپی بیمارستان تندیس و...

شماره تماس :

۰۹۱۹۲۱۳۳۶۸۴

کانال آپارات :

www.aparat.com/tabibanplus

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز