خبرگزاری کار ایران

درمان سرطان سینه با انجام سونوگرافی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۶۱

تا حالا به این موضوع فکر کردید که تشخیص خیلی سریع سرطان سینه می تونه چه کمک بزرگی برای سرعت بخشیدن درمان اون به حساب بیاد؟ هرروزمتوجه می شیم که در دور و اطراف ما خانم هایی دچار سرطان سینه می شوند و خیلی ناراحت کننده است. اگرچه در صورتی که افراد خیلی زود متوجه این مشکل بشن راههای بیشتری جلوی پاشونه و راحت تر می تونن با این بیماری مبارزه کنند. با پیشرفت علم و راههای تشخیص این موضوع تقریبا داره ممکن می شه. یکی از این روش ها که این روزا سرطان سینه باهاش تشخیص داده می شه، مراجعه به مراکز سونوگرافی تهران است. روش هایی اونجا وجود دارند که خانم ها چکاپ هایی رو برای اینکه متوجه بشن، دچار سرطان سینه هستند یا نه انجام بدهند. این موضوع باعث می شه زمانی که یک مورد مشکوک در تصویربرداری پیدا میشه ، درمان را شروع کنند. یکی از این روش ها بیوپسی پستان است که خیلی در این رابطه موثر و کمک کننده است. در ادامه درباره اون بیشتر صحبت می کنیم.

بیوپسی پستان راهی برای تشخیص به موقع سرطان

معمولا هنگامی که خانم ها معاینه پستان را در منزل انجام می دهند و با توجه به آنها به مواردی مشکوک بر می خورند به پزشک مراجعه می کنند و در نتیجه اولین راه برای مطمئن شدن معاینه فیزیکی پستان و مراجعه به بهترین مرکز سونوگرافی تهران و انجام فرآیند هایی مانند ماموگرافی ، بیوپسی پستان ، سونوگرافی سینه می باشد که کاربرد هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین ممکن است یک متخصص نیاز به بررسی تمامی این تست ها در کنار یکدیگر داشته باشد و تنها به یک مورد بسنده نکند. زیرا امکان بروز خطا در برخی از آزمایشات وجود دارد و برای مطمئن شدن باید حتما همه موارد مشکوک مورد بررسی قرار بگیرند. در این میان بیوپسی پستان دارای اهمیت ویژه ای است .این موضوع به این دلیل است که این روش می تواند توده های مشکوک در پستان را مورد بررسی قرار دهد و پزشک را متوجه خوش خیم یا بدخیم بودن سرطان سینه کند.البته امروزه پیدا کردن یک مرکز سونوگرافی در غرب تهران یکی از دغدغه های افراد است که با کمی جست و جو می توانند آن را بیابند.

نقش پررنگ سونوگرافی در درمان سرطان سینه

به محض اینکه نام سرطان سینه به گوش افراد می رسد، بلافاصله به فکر چگونگی تشخیص آن می افتند. چیزی که در این میان بسیار اهمیت دارد، دانستن راهها و تکنیک های مناسب برای رسیدن به این متد های درمانی می باشد. سونوگرافی یکی از چندین روش است که می تواند بررسی توده هایی که در پستان وجود دارند را انجام دهد. روش تشخیصی سونوگرافی به دلیل اینکه هیچ عارضه ای ندارد و حتی خانم های باردار نیز می توانند آن را انجام دهند و از سوی دیگر به این علت که از اشعه های مضر مانند ایکس در فرآیند خود استفاده نمی کند و امواج رادیویی را برای تصویربرداری برمی گزیند ، بسیار مهم و پرطرفدار است. با این همه این روش نمی تواند به تنهایی متدی برای درمان سرطان سینه و تشخیص باشد و برای صدور نظر قطعی پزشک در خصوص وجود یا عدم وجود سرطان خوش خیم یا بدخیم بودن آن کافی نیست و نیاز به راههای تشخیصی مکمل نیز دارد. بیشترین دلیل ناقص بودن سونوگرافی پستان در زمینه عدم توانایی در شناسایی وجود بافت متراکم در سینه ها است .این مشکل  باعث تشخیص بسیار سخت توده سرطانی از بافت های چربی می شود. با این وجود هنوز سونوگرافی روش تشخیصی بسیار موثر و کارامد است که باعث شروع درمان سریع سرطان سینه می شود. به همین دلیل می توان آن را به عنوان یک معجزه در علم پزشکی در نظر گرفت.

انتخاب یک مرکزبرای انجام سونوگرافی

بعد از اینکه نیاز به انجام سونوگرافی پیدا می کنید، لوکیشن نزدیک اولین مساله ای است که ذهن شما را درگیر می کند ، به همین جهت باید یک محل سونوگرافی را برای انجام تست هایی که باید انجام شوند در نزدیکی محل سکونت به عنوان مثال سونوگرافی غرب تهران پیدا کنید. اما این تنها کاری نیست که باید انجام دهید. زیرا لازم است که یک مرکز بسیار خوب ، تخصصی با تشخیص های بسیار صحیح را بیابید و در هر جا این کار را انجام ندهید. هنگامی که در جست و جو برای سونوگرافی تهران هستید، ممکن است به نام های فراوانی برسید. نباید عجولانه تصمیم بگیرید و باید در خصوص محلی که قرار است آزمایشات و تصویربرداری های توصیه شده توسط پزشک را در آن انجام دهید، تحقیقات به عمل بیاورید. البته با وجود پیشرفت بسیار خوبی که امروزه وجود دارد این کار از طریق جست و جو در اینترنت به راحتی فراهم شده و نیاز نیست تلفن برداشته و به تمامی شماره تلفن ها زنگ بزنید. در سایت ها  یا صفحه های اینستاگرام این موسسات پاسخ تمام سوالات خود را پیدا خواهید کرد.

نتیجه گیری

امروز در این مقاله در خصوص بیماری سرطان و راههای تشخیص آن و این موضوع که تشخیص سریع سرطان پستان چقدر در یافتن راههای درمانی موثر است صحبت کردیم. همچنین علاوه بر آن متوجه شدیم که پیدا کردن یک مرکز سونوگرافی در تهران آن چنان هم کار راحتی نیست. باید در این راه به نکاتی توجه کرد که این مساله را دشوار خواهد کرد؛ مثلا هنگامی که قرار است بیوپسی پستان انجام دهید، می توانید با جست و جو در اینترنت مراکزی بسیار خوب که دارای بازخورد مثبت هستند را پیدا کنید. این کار از مراجعه به سونوگرافی های نامعتبر جلوگیری می کند. انجام صحیح این کار می تواند قدم بسیاربزرگی برای تشخیص سرطان و طی شدن سریع مراحل بعدی باشد. توجه داشته باشید این مرحله هرگز نباید سرسری گرفته شود پس راحت از آن گذر نکنید تا بهترین نتیجه نصیب تان شود. خوشبختانه امروزه سرطان سینه با وجود اینکه بسیار در میان زنان شایع است در بیشتر موارد درمان می شود و می توان این موضوع را مدیون اگاه تر شدن جامعه زنان ، مراجعه به موقع انها به پزشک و علم تصویربرداری و سونوگرافی دانست که همگی باهم به این مهم دست یافته اند. 

منبع : مرکز سونوگرافی مهر ایرانیا

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز