خبرگزاری کار ایران

بهترین روتین برای پوست چرب با منافذ باز

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۰۰۴

بهترین روش مراقبت پوستی آن است که نوع پوست خود را به خوبی بشناسیم و بر این اساس یک روتین پوستی برای خودمان در نظر بگیریم. این روتین پوستی هم به بررسی درونی ما مانند موضوعات انواع خوراکی هایی که مصرف می کنیم و وضعیت کبد و گوارش مربوط می شود و هم به وضعیت بیرونی و پوست ما اشاره دارد. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

- استفاده از محصولات مراقبت پوست چرب

معمولا محصولاتی که برای پوست چرب تولید می شوند حاوی ترکیباتی قوی هستند که می تواند چربی پوست را تشدید کند. به ویژه  محصولاتی که حاوی الکل، سولفات، بنزوئیل پراکسید و همچنین AHA های روزانه هستند. با وجود این که این محصولات اثر کوتاه مدتی برای از بین بردن چربی اضافی پوست دارند، اما با گذشت زمان و کمبود چربی در پوست منجر به تولید چربی اضافی  در آن می‌شوند.

افزایش این چربی پوست، تنها از پیامدهای استفاده از چنین محصولاتی نیست. به دنبال استفاده از این محصولات، تخریب سد پوستی  نیز به وجود می آید که می‌تواند منجر به حساسیت، جوش، التهاب و کم‌ آبی بدن شود. بنابراین باید محصولاتی را برای پوست چرب انتخاب کرد که فاقد مواد شیمایی مضر باشند و باعث خشک شدن پوست هم نشوند. در این زمینه می توان از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی برند کامان استفاده کرد. برای خرید محصولات برند کامان می توانید به وب  سایت این  شرکت یا خرید از نمایندگی  مختلف آن در سراسر کشور اقدام کنید. قیمت محصولات برند کامان بسیار مناسب بوده و برای انواع پوست چرب، خشک و معمولی محصولات مجزا و متفاوتی دارد.

- مراقبت از لب ها

بهترین روتین برای پوست چرب با منافذ باز

معمولا در روتین پوست چرب مراقبت از لب ها نیز فراموش می شود. لب ها بر خلاف نوع پوستی که شما دارید به دلیل نازک بودن همواره در معرض آسیب هستند؛ بنابراین در کنار مراقبت از پوست چرب خود لب ها و مراقبت از آنها را فراموش نکنید. در این زمینه می توانید از انواع بالم یا مرطوب کننده لب استفاده کنید. بالم لب در برندها و قیمت و انواع متفاوت جامد یا مایع  و دخترانه و  مردانه  وجود دارد و برای خرید آنها می توانید به صورت حضوری و یا از طریق وب سایت های فروش مانند دیجی استایل اقدام کنید. بالم لب موجب می شود تا رطوبت لب ها از میان نرفته و لب ها خشم نشود.

- در نظر گرفتن نوسانات هورمونی

یکی از دلایل اصلی عدم تعادل بر روی پوست چرب با منافذ باز تغییرات هورمونی است. این تغییرات که در داخل بدن همه ما رخ می دهد موجب ایجاد مشکل برای ما شده  و به آن هورمون آندروژن نیز می گویند. این هورمون معمولا پیش از دوران قاعدگی و یا در همان دوران و یا در افرادی که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند، به بیشترین میزان خود می‌رسد. در این وضعیت هورمون آندروژن پیام‌هایی را به غدد چربی ارسال می‌کند و به آن‌ها این پیام را می‌دهد که روغن بیشتری تولید کنند. علاوه بر این در زمان استرس، در دوران بلوغ، دوران بارداری، پس از زایمان و همچنین یائسگی هم هورمون آندروژن آزاد شده و پوست را مستعد آکنه می کند.

- ماساژ پوست با یخ

بهترین روتین برای پوست چرب با منافذ باز

ماساژ دادن پوست با استفاده از یخ می تواند بسیار برای پوست چرب شما مفید باشد. برای این کار باید چند تکه یخ را در یک پارچه نخی ریخته و به ارامی بر روی صورت خود ماساژ دهید. شما برای به دست آمدن نتیجه بهتر همچنین  می توانید تکه های یخ را با مواد طبیعی و تفاله میوه ها و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، انار، چای سبز، آلوئه ورا، خیار، آب انگور یا گلاب ترکیب کنید. این کار را یک بار در روز قبل از استفاده از مرطوب کننده، به عنوان بخشی از روتین پوست پوست چرب خود، انجام دهید. پس از مدتی تفاوت را به وضوح احساس خواهید کرد.

- استفاده از یک رژیم غذایی مناسب

هر نوع پوستی نیازمند رژیم غذایی خاصی است. بنابراین پوست چرب هم به یک رژیم غذایی خاص نیاز دارد. فعالیت دستگاه گوارش می تواند بر روی پوست ما اثر گذاشته و مشکلات پوستی متعددی را به وجود بیاورد. افرادی که دارای پوست چرب بوده و منافذ پوست آنها باز است، بهتر است  از مصرف بیش از حد شکر و لبنیات خودداری کنند. درواقع مصرف بیش از حد غذاها و خوراکی‌های حاوی شکر، میزان تولید چربی پوست را افزایش می‌دهد، زیرا انسولین هورمون IGF-1 را ایجاد می‌کند که می‌تواند تولید سبوم را افزایش دهد. افزایش تولید سبوم، افزایش چربی پوست را به دنبال دارد. همچنین رژیم غذایی با کمبود منزیم، ویتامین B، روی و امگا 3 می‌تواند منجر به بیشتر شدن غدد چربی بدن و در نهایت چربی پوست شود. متخصصان پوست نیز در این زمینه به مصرف غذاهای غنی از روی توصیه می‌کنند. ماده مغذی روی به تنظیم غدد تولید‌کننده چربی کمک می‌کند. برخی از منابع غذایی مانند حبوبات و آجیل، سرشار از ماده معدنی روی هستند.

نویسنده: وحیده امینی

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز