خبرگزاری کار ایران

راهنمای طراحی و چاپ سربرگ

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۴۰۴

چاپ سربرگ در دنیای امروز به عنوان یکی از فاکتورهای جدایی ناپذیر در بازاریابی و تبلیغات به شمار می رود.

نکات مهم برای چاپ سربرگ

چاپ سربرگ در دنیای امروز به عنوان یکی از فاکتورهای جدایی ناپذیر در بازاریابی و تبلیغات به شمار می رود. برای چاپ سربرگ ها در تیراژ پایین می توانید از چاپ دیجیتال استفاده کنید. این در حالی است که برای چاپ پاکت نامه و پوستر از روش های چاپ تخصصی تر استفاده می کنند.

همانطور که می دانید سربرگ ها به عنوان یکی از الزامی ترین نیازهای چاپی برای هر ارگان و سازمان به شمار می رود. از این سربرگ ها برای مکاتبات روزمره استفاده می شود. طراحی این برگه ها به شکلی است که به صورت معمول در حواشی آن نام شرکت، لوگو و اطلاعات تماس چاپ می شود. سربرگ ها را معمولا برای مکاتبات اداری استفاده می کنند.

طراحی و چاپ سربرگ

چاپ سربرگ باید بر اساس اصول و قواعد خاصی انجام بگیرد. اولین فاکتوری که برای طراحی سربرگ وجود دارد انتخاب اندازه مناسب است. درست است که برای این اصل قانونی وجود ندارد اما برای اندازه کاغذ استانداردهایی بیان شده است که موجب می شود که سربرگ های طراحی شده هم اندازه با استانداردهای سربرگ های دیگر باشد.

تمامی خدمات طراحی و چاپ سربرگ در چاپخانه تهران با بهترین کیفیت و قیمت انجام میشود

با مجموعه چاپ تهران چاپ سربرگ خود را حرفه ای چاپ کنید

 

سربرگ

در کشور ایران معمولا کاغذهای سربرگ را در اندازه های a4 وa5 طراحی می کنند. معمولا برای سربرگ ها پاکت جدا و اختصاصی چاپ نمی کردند اما امروزه چاپ پاکت مخصوص برای سربرگ ها باعث افزایش پرستیژ کاری در امور اداری می شود. یکی دیگر از فاکتورهای مهم تنوع و کاربرد سربرگ است که باید به آن توجه شود. در صورتی که قصد دارید متون کوتاه را بنویسید بهتر است از سربرگ a5 استفاده کنید. برای نوشتن متون اداری طولانی تر باید از سربرگ های بزرگتری استفاده کنید.

ترتیب اطلاعات چاپ شده برای سربرگ ها

چاپ سربرگ حرفه ای چگونه انجام می شود؟ چاپخانه هایی که در زمینه چاپ سربرگ فعالیت می کنند در ابتدا از مشتریان خود می خواهند تا اطلاعاتی را که لازم است بر سربرگ ها چاپ شود را مشخص کنند. همانطور که مشاهده می کنید اغلب در قسمت بالای سربرگ ها اطلاعاتی را که مربوط به لوگوی شرکت، نام، شماره شناسه و شماره نامه، پیوست و محل نوشتن تاریخ است را درج می کنند. نکته ی قابل توجه این است که برای ایجاد اطلاعات در بخش بالای سربرگ هیچ اجباری وجود ندارد اما رعایت این اصل به صورت یک قانون نانوشته است. همین امر باعث شده است که افرادی که با سربرگ های رسمی سروکار دارند به مشاهده ی این اطلاعات عادت کرده اند.

با استفاده ازچاپ سربرگ برند سازی کنید

چاپ سربرگ بدون لوگو در دنیای امروز مفهومی ندارد. بهتر است که شما نیز یک لوگو در بالا سربرگ خود لحاظ کنید. این فرایند برای سربرگ های تجاری یک امر ضروری است. برای ایجاد لوگو بر روی سربرگ ها می توانید از روش های خلاقانه استفاده کنید. یکی از پیشنهادات این است که تنها از بخشی از رنگ و لوگوی تجاری در سربرگ استفاده کنید. بخش دیگر لوگو را بر روی کارت ویزیت چاپ کنید. این حرکت خلاقانه باعث انجام دو حرکت هوشمندانه می شود. در ابتدا استفاده از رنگ های لوگو بر روی قطعات لوگو به عنوان یک عنصر طراحی بصری بر روی برند عمل می کند. در مرحله دوم تصاویر مربوط به برند به گونه ای تاکید می شوند که دیگر به صورت تکراری و اجباری به نظر نمی رسند.

راهنمای طراحی و چاپ سربرگ

سربرگ

طراحی ساده سربرگ ها

ممکن است در طراحی سربرگ بخواهید بر روی برند خود تاکید کنید. همانطور که در نکته قبلی اشاره شد این فرایند نباید به شکلی انجام بگیرد که از محتوای اصلی فاصله بگیرید. برای طراحی سربرگ ها می توانید از یک یا دو رنگ استفاده کنید. می توانید با استفاده از یک طراحی در فضای مناسب حروف مخفف لوگو را قرار بدهید این کار در نهایت سادگی بسیار تاثیرگذار است.

از فضا نهایت استفاده را ببرید

چاپ سربرگ به شکل سنتی طراحی لوگو و برند را در بالای صفحه قرار می دهد. اما توجه داشته باشید این امر به هیچ عنوان به شکل یک قانون سفت و سخت نخواهد بود. می توانید برای طراحی از هر چهار طرف کاغذ استفاده کنید. توجه داشته باشید که چگونه از لوگوی برندتان تا بتوانید با سمت چپ صفحه و قسمت پایین الگویی که برای پایین صفحه در نظر گرفته اید هماهنگی ایجاد کنید.

 

استفاده از تایپوگرافی

استفاده از طراحی کلاسیک برای طراحی سربرگ و پاکت ها یک پیشنهاد عالی است. می توانید یک طرح کلاسیک را انتخاب کنید که از نظر تایپوگرافی در سطح بالایی قرار دارد. این مدل از سربرگ ها قابلیت نمایش شکل های زیبای ترکیبی را دارند. می توانید با ارائه ی اطلاعات مورد نیاز به شکل روتین آن را به صورت یک ویژگی جذاب در طراحی تبدیل نمایید.

چاپ سربرگ را با استفاده از تصاویر معنادار انجام دهید. استفاده از این نوع طراحی باعث می شود که بتوانید از فضای مثبت و منفی کمک بگیرد و با ایجاد تصاویر معنادار پیام برندتان را به مخاطبان برسانید. می توانید از رنگ هایی با کنتراست بالا استفاده کنید تا طرح شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

از زوایای معکوس استفاده کنید

افرادی که دارای کسب و کارهایی هستند که باید نامه های اداری را به صورت فیزیکی ارسال کنند با استفاده از یک طرح و رنگ، لوگو می توانند به طراحی خود رنگ و لعاب بیشتری ببخشند. می توانید برای سربرگ تان یک گرافیک شخصی ایجاد کنید. می توانید یک علامت یا نشان را در اطراف سربرگ برجسته کنید این عمل می تواند در عین جذابیت بسیار سرگرم کننده نیز باشد. برای انجام این کار می توانید از نمادها و تصاویری استفاده کنید که به علایق و شخصیت شما نزدیک باشد.

راهنمای طراحی و چاپ سربرگ

سربرگ

چاپ سربرگ و پاکت می تواند مقیاس شما را در عرصه تجارت افزایش دهد. می توانید برای تاکید بیشتر بر برند کاری تان بخشی از عناصر لوگو را به وسیله ی یک گرافیک قابل تشخیص و قسمت دیگر آن را به وسیله یک الگوی هنر یا عناصر انتزاعی ترسیم کنید. چاپخانه های چاپ دیجیتال معمولا این نوع طراحی را برای سربرگ هایی پیشنهاد می کنند که هیچگونه خط یا شکل هندسی ای ندارند. در این نوع سربرگ ها لوگو را به شکل قابل توجه ای بزرگ می کنند تا یک زمینه چشمگیر ایجاد شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز