خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انتقال بخش صنعتی چاپ به وزارت صمت با نگاه تقویت این صنعت بود

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۵۸۵

توانمندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صنعتی به پای وزارت صمت نمی‌رسید و نمی‌توانست پا به پای آن در این حوزه قدم بردارد.

به گزارش ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در جلسه‌ای با روسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های چاپ و واحدهای وابسته با تاکید بر اینکه یکی از دلایل طرح انتقال صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) کمک و تقویت این صنعت بود، گفت: دلیل این انتقال با نگاه و هدف کاهش مسئولیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبوده و تلاش کردیم با این اقدام توجه صنعتی این حوزه تقویت شود.

سیدعباس صالحی با تاکید بر این مطلب ادامه داد: توانمندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صنعتی به پای وزارت صمت نمی‌رسید و نمی‌توانست پا به پای آن در این حوزه قدم بردارد و با این نگاه که منجر به مانع‌تراشی در این حوزه نشویم، بخش صنعتی چاپ را به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کردیم.

وی با اشاره به دوره گذار صنعت چاپ در این انتقال، افزود: چاپخانه داران و فعالان این حوزه نباید در این نقل و انتقال با مشکل مواجه شوند و در وزارت صمت لازم است حوزه چاپ مورد توجه قرار گیرد.

صالحی گفت: وزارت صمت دارای مشکلات و مسایل خاص خود است اما ضروری است برای شرایط جاری صنعت چاپ و مشکلات آن ها از جمله مشکلات موجود در صنعت بسته‌بندی، ثبت و سفارش، نظارت‌های پس از دریافت و ... پیگیری‌های لازم را داشته باشد و روند دریافت و ثبت سفارش‌ها در این بخش سرعت بیشتری پیدا کند.

وی با تاکید بر توجه وزارت صمت به نیازهای صنعت چاپ ادامه داد: اگر بخش صنعتی حوزه چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است ولی تعلق خاطر ما هنوز به این حوزه وجود دارد.

صالحی گفت: در بخش صنعت چاپ حدود ٨هزار چاپخانه وجود دارد و تعداد شاغلین این حوزه نیز حدود ١٠٠هزار نفر است. بنابراین توجه به این تعداد از چاپخانه و فعالان و شاغلین این حوزه از ضروریات است. بنابراین توجه به صنعت چاپ و فعالان آن از سوی وزارت صمت هم به اعتبار وظایف قانونی و هم به اعتبار نقشی که این صنعت در دیگر صنایع دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به مشکلات این صنعت در انتقال به وزارت صمت ادامه داد: باید در این زمینه کارگروهی تشکیل شود و در آن به اینکه با این انتقال چه مشکلاتی همچنان وجود دارد، پرداخت و اگر نیاز به اصلاحیه و یا دستورالعمل جدیدی در این زمینه وجود دارد، به آن رسیدگی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه و رسیدگی به موضوعات قدیمی این صنعت از جمله صادرات، مالیات، مشکلات پست، نوسازی صنایع و ... تاکید کرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره صنعت چاپ گفت: با توجه به واگذاری برگزاری این جشنواره به صنف مرتبط امیدوارم این دوره از جشنواره با وفاق و همدلی که بین اصناف این صنعت وجود دارد،  نسبت به دوره های قبل بهتر برگزار شود.

در ابتدای این جلسه همایون امیرزاده سرپرست معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری این جلسه می‌تواند در حوزه صنعت چاپ و مسائل آن راهگشا باشد و افق روشن‌تری در حوزه سیاست‌گذاری چاپ ترسیم کند.

وی افزود: امیدوارم با همدلی، گفت‌وگوی صمیمی و تخصصی که در حوزه صنعت چاپ برقرار شده است، اتفاقات خوبی در این حوزه پدید آید.

در ادامه این جلسه مهرزاد دانش مدیرکل دفتر امور چاپ با اشاره به برخی اقدامات این دفتر در حوزه چاپ گفت: در این مدت تلاش کردیم علاوه بر انجام وظایف محوله فضاهایی را برای تسهیلات چاپ ایجاد کنیم.

وی افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به همایش کارشناسان استانی، بحث‌های مربوط به حمایت از ظرفیت‌های داخلی صنعت چاپ، نشست‌های مستمر با سازمان توسعه و صنایع و وزارت صمت برا انتقال این صنعت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و ... اشاره کرد.

در این جلسه همچنین برخی از روسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های چاپ و واحدهای وابسته به طرح نظرات و پیشنهادات خود در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی پرداختند و از مشکلات پیش روی خود در این زمینه سخن گفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز