خبرگزاری کار ایران

تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی در دنیای دیجیتال مارکتینگ

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۳۷۶

بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از کانال‌های دیجیتال برای دستیابی به مشتریان، دیجیتال مارکتینگ نام دارد. هدف اصلی آن تبلیغ برندها، محصولات و خدمات از طریق اشکال مختلف رسانه‌های دیجیتال است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به زبان بسیار ساده دیجیتال مارکتینگ تبلیغات و توزیع محتوا از طریق انواع کانال‌های دیجیتال است. بازاریابی دیجیتال شامل انواع کانال‌های آنلاین ازجمله موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و هر کانال دیجیتال دیگری است که قابلیت بازاریابی را داشته باشد.

 همچنین بازاریابی دیجیتال می‌تواند شامل کانال‌های آفلاین باشد که در آن از رسانه‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. رشد رسانه‌های دیجیتال و پلتفرم‌های دیجیتال، بازاریابی دیجیتال را به قوی‌ترین شکل بازاریابی تبدیل کرده است.

مزیت بازاریابی دیجیتال

بازاریابی در بستر اینترنت یا بازاریابی دیجیتال مزایای بسیار بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد. از جمله مهم‌ترین این مزایا شامل موارد زیر است:

  • دسترسی و دیده شدن آنلاین جهانی
  • هدف‌گذاری مؤثر
  • نتایج تاکتیک‌های باتبلیغات بنری شکل خاصی از تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ است و می‌توان گفت قدیمی‌ترین نوع تبلیغات است که بازاریابی آفلاین را افزایش می‌دهد
  • هزینه کمتر
  • تنوع در استراتژی‌ها
  • افزایش تعامل
  • سرعت بالا
  • توانایی تجزیه‌وتحلیل و بهینه‌سازی استراتژی‌ها به دلیل داده محور بودن
  • راه‌اندازی آسان

 

استراتژی‌های رایج دیجیتال مارکتینگ

در فضای دیجیتال روش‌ها و استراتژی‌های بسیار زیادی برای بازاریابی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی ویدیویی (مثلا تبلیغات ویدیویی یوتیوب)
  • بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی موتورهای جستجو (از طریق گوگل، بینگ و...)
  • تبلیغات پولی از طریق شبکه‌های اجتماعی (ازجمله فیس‌بوک، لینکدین)
  • بازاریابی مجدد
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات کلیکی

 

در این مطلب بیشتر در رابطه با تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی صحبت خواهیم کرد.

 

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی در دنیای دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات بنری شکل خاصی از تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ است و می‌توان گفت قدیمی‌ترین نوع تبلیغات است. این نوع تبلیغات معمولاً یک تبلیغ نمایشی (در قالب تصویر، HTML و...) با اندازه متوسط ​​است که متنی در آن نوشته‌شده است. این تبلیغات در یک صفحه وب تعبیه‌شده‌اند و هدف اصلی آن‌ها هدایت ترافیک به صفحه وب تبلیغ‌کننده پس از کلیک بازدیدکنندگان بر روی تبلیغ است. بیشتر تبلیغ‌کنندگان بنری از شبکه‌های تبلیغاتی مانند گوگل ادوردز برای سازمان‌دهی و تولید تبلیغات خود استفاده می‌کنند.

اهمیت تبلیغات بنری در این است که توسعه سریع تبلیغات اینترنتی را ایجاد می‌کند و نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگر مقرون‌به‌صرفه تر است. این روش تبلیغات بر بازدیدکنندگان یک کانال رسانه‌ای تأثیر می‌گذارد تا از یک کانال رسانه‌ای کاملاً متفاوت دیگر بازدید کنند و درصورتی‌که به‌صورت اصولی و مطابق با استانداردهای لازم طراحی شود بازخورد نسبتاً خوبی از آن می‌توان دریافت کرد.

مزایای تبلیغات بنری

  • مقرون‌به‌صرفه - به‌طورکلی، تبلیغات بنری و سایر تبلیغات به سبک نمایشی بسیار ارزان‌تر از شیوه‌های دیگر تبلیغاتی هستند.
  • راه‌اندازی آسان - تبلیغات بنری متحرک و ثابت را می‌توان به‌راحتی با نرم‌افزارهای رایگان یا کم‌هزینه ایجاد کرد. برای ایجاد یک بنر تبلیغاتی، به داشتن کمی مهارت در بازاریابی و طراحی نیاز دارید.
  • ساده - ماهیت تبلیغات بنری پیچیدگی بسیار کمی دارد. ایجاد و درک این تبلیغات برای مخاطبین نسبتاً آسان است.
  • جلب‌توجه – تبلیغات بنری درصورتی‌که به‌صورت حرفه‌ای طراحی شوند می‌توانند بازخورد نسبتاً خوبی به دست آورند و توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند.

 

معایب تبلیغات بنری

  • قابلیت مسدود کردن دارند - کاربران می‌توانند از نرم‌افزارهای خاص یا به کمک برنامه‌نویسی تبلیغات بنری را در صفحات وب مسدود کنند.
  • قابلیت نادیده‌گیری – به خاطر اینکه این‌گونه تبلیغات ازنظر مخاطب جنبه تبلیغاتی دارند بیشتر اوقات نادیده گرفته می‌شوند.
  • محدود در فضای تبلیغاتی - تبلیغات بنری ازنظر مقدار اطلاعاتی که می‌تواند به بینندگان منتقل کند محدود است. قوانینی برای کنترل نسبت متن به تصویر و اینکه چه مقدار محتوا می‌تواند در هر تبلیغ گنجانده شود وجود دارد.

تبلیغات بنری محدودیت‌های خود را دارند، اما مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است. تبلیغات بنری روشی عالی برای کسب‌وکارها برای شروع تبلیغات محصول یا خدمات خود است، به‌خصوص اگر کسب‌وکار شما عمدتاً مبتنی بر محتوایی است که می‌توانید در تصاویر نمایش دهید.

 

تبلیغات کلیکی

تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی در دنیای دیجیتال مارکتینگ

PPC یا تبلیغات کلیکی اساساً یک مدل تبلیغاتی مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. در اینجا یک پلتفرم تبلیغاتی زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی مرتبط را جستجو می‌کند، از طرف تبلیغ‌کننده، آن را تبلیغ می‌کند. هر بار که بازدیدکننده روی تبلیغ کلیک می‌کند، تبلیغ‌کننده به پلتفرم پول پرداخت می‌کند.

 موتورهای جستجو ازجمله محبوب‌ترین و مؤثرترین پلتفرم‌های تبلیغاتی برای استراتژی‌های PPC یا تبلیغات کلیکی هستند. این تبلیغات هدفمند هستند و شانس تبدیل در آن‌ها نسبت به روش‌های دیگر کمی بیشتر است.

انواع مختلف تبلیغات PPC چیست؟

تبلیغت کلیکی در قالب‌های گوناگونی ارائه می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است.

تبلیغات در موتور جستجو

محبوب‌ترین شکل تبلیغات PPC از طریق موتورهای جستجو انجام می‌شوند. این تبلیغات بسیار هدفمند هستند زیرا به مشتریان بالقوه‌ای دست می‌یابند که از قبل به دنبال محصول یا خدماتی هستند که آن را از طریق موتور جستجو پیگیری می‌کنند.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

مانند موتورهای جستجو، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی نیز مکان‌های عالی برای قرار دادن تبلیغات کلیکی هستند. با تعداد کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس‌بوک، لینکدین و توییتر و... وجود دارد و در حال افزایش هستند، این تبلیغات می‌توانند به‌سرعت به بسیاری از افراد دسترسی پیدا کنند.

تبلیغات درون جریانی

اگرچه این تبلیغات معمولاً برای یافتن جایگاه شرکت‌ها در یوتیوب استفاده می‌شوند، اما فیس‌بوک نیز به یک پلت فرم محبوب برای تبلیغات درون جریانی تبدیل‌شده است و آن را در قالب تبلیغات کلیکی به کار ببرد. در این تکنیک، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تبلیغات خود را در محتوای ویدیویی قرار دهند. ازآنجایی‌که این نوع تبلیغات سمعی و بصری هستند، تأثیر ماندگارتری بر بینندگان دارند.

تبلیغات بازاریابی مجدد

اغلب اوقات، بازدیدهایی از صفحه که به‌طور بالقوه می‌توانستند به یک فروش تبدیل شوند، تبدیل نمی‌شوند. در چنین مواردی، شرکت‌های بازاریابی دیجیتال از تبلیغات بازاریابی مجدد استفاده می‌کنند تا دوباره آن‌ها مخاطبان را هدف قرار دهند و آن‌ها را متقاعد به بازگشت کنند. این تبلیغات معمولاً از میزان موفقیت بالایی برخوردار هستند زیرا به افرادی دسترسی پیدا می‌کنند که قبلاً به مشتری تبدیل‌شده‌اند.

 

نتیجه‌گیری

تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی دو نوع استراتژی مهم دیجیتال مارکتینگ هستند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. میزان موفقیت در این نوع تبلیغات بیشتر به استراتژی که پشت آن قرارگرفته است برمی‌گردد و در صورت که به‌صورت اصولی و با آگاهی انجام شوند می‌تواند بازخورد خوابی داشته باشند. قبل از راه‌اندازی هرگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ لازم است که تحقیقات زیادی انجام شود و برای هر کسب‌وکاری متناسب با مخاطبین آن این استراتژی‌ها به کار گرفته شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز