خبرگزاری کار ایران

برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ (مدت زمان یادگیری سئو)

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۰۹۷

هر آنچه که باید در رابطه با سئو سایت بدانید!

یکی از موضوعات مهمی که بایستی توسط کارشناسان تولید محتوا و افراد متخصص در زمینه سئو در اولویت قرار گیرد، مسئله آشنایی با الگوریتم های گوگل و اصول SEO می باشد که هدف اصلی از انجام آنها، رفع نیاز کاربران است. کارشناسان این حوزه، باید علاوه بر برخورداری از دانش کافی در حوزه SEO و استراتژی تولید محتوا و همچنین درک نیت کاربران، درصدد افزایش سرعت بهبود سئو سایت با بهره گیری از تکنیک های سئو خارجی باشند. لازم به ذکر است که بایستی نظارت کامل توسط مدیران کسب و کار اینترنتی بر تولید محتوای سایت صورت گیرد و بر اساس مهم ترین فاکتورها و الگوریتم های گوگل، اقدام به حذف و ایجاد صفحات سایت خود نمایند تا از این طریق، به بازدهی بسیار بیشتری در حوزه سئو سایت، با استفاده از اصلی ترین کانال دیجیتال مارکتینگ دست یابند. برای شروع و یادگیری میتونید به صفحه آموزش سئو جذب مارکتینگ مراجعه کنید.

 مدت زمان یادگیری سئو 

اگر تمرکز کافی رو روی این حوزه بذارید و آموزش ببینید و عمل کنید طی 1 سال میتونید به متخصص سئو که پروژه های متوسط به خوبی انجام میده تبدیل شوید.

ارائه نکاتی حائز اهمیت برای کارشناسان تولید محتوا

یکی از نکات مهم در رابطه با سئو این است که همواره توجه ویژه ای به اخبار روز و موارد مهم داشته باشید، چرا که در زمان درک اصول اولیه بهینه سازی سایت و اجرای صحیح ساختار آن، اخبار جدید می تواند برای شما جهت پیشبرد صحیح و آسان روند SEO، بسیار مفید واقع شود. برای اینکه از مسئله سئو درک درستی پیدا کنید قبل از هر چیز به ارائه توضیحاتی در رابطه با اصول آن خواهیم پرداخت. در گذشته فعالیت های انجام شده تنها بر اساس الگوریتم های گوگل صورت می گرفت و کاربران به عنوان قسمت اصلی داستان فراموش می شدند. به گونه ای که در رابطه با محتوا در اکثر مواقع این مسئله بیان می شد که اقدام به نوشتن محتوا برای کاربران کنید نه برای گوگل. ولی هم اکنون، بسیار بیشتر از گذشته به کابران اهمیت داده می شود، در حدی که، این کاربران هستند که نقشی اساسی در تعیین نتایج گوگل ایفا می کنند و نه خود گوگل. به عبارت دیگر، گوگل با بررسی رفتار کاربران، اقدام به تعیین رتبه های برتر خواهد نمود.

بنابراین با توجه به این مسئله، بهینه سازی صفحات سایت برای کاربران از قبیل سرعت صفحه، فرمت محتوا، فرمت صفحه، دیزاین و فونت صفحه و غیره، اصلی ترین هدف ما محسوب می گردد.

در صورت قرار داشتن در ابتدای مسیر، شاید از نظر شما سئو کاری خیلی سخت و فوق العاده ترسناک به نظر برسد، ولی بهینه سازی سایت را می توان یک مهارت دلنشین همانند خیلی از کارهای دیگر دانست. و در صورت علاقه داشتن به انجام این کار، به راحتی قادر به یادگیری آن و تبدیل شدن به یک کارشناس SEO خواهید بود و به آسانی توانایی تعیین استراتژی سئو یک سایت را دارید و در نتیجه، به رشد کسب و کارتان و افزایش درآمدتان کمک خواهید نمود. 

آشنایی با اصول و قواعد سئو

برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ (مدت زمان یادگیری سئو)

ابتدا بهتر است قبل از هر چیز، به معرفی اصول اولیه و مهم SEO بپردازیم.

منظور از سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چیست؟

سئو، به فعالیت هایی که در زمینه کسب نتایج سایت ما در موتورهای جستجویی از قبیل گوگل یا بالا بردن بازدید هدفمند توسط این موتورهای جستجو صورت می گیرد، اطلاق می گردد.آغاز تکنولوژی موتورهای جستجو در دهه نود میلادی صورت گرفت و هم اکنون تبدیل به یک کانال بازاریابی پر سود برای کسب و کارها شده است. سئو و دیجیتال مارکتینگ دو مبحث گره خوردن و ارزشمند برای ورود به عرضه ی آنلاین هستند.

در گوگل، تقسیم بندی نتایج به دو شکل رایگان یا ارگانیک و پولی یا گوگل ادوردز انجام می شود که مورد اول در واقع همان بازدیدهای رایگان سئو سایت محسوب می گردد، حرفه دلنشینی که بایستی به منظور یادگیری آن اهل فکر، تحلیل و ایجاد ساختارهای منظم باشید و در کنار یادگیری دانش و تخصص آن، بایستی تبدیل به یک فرد صبور و کنترل کننده ذهن خود باشید.

ممکن است نام بردن دو فاکتور کنترل ذهن و صبور بودن، کمی از نظر شما عجیب به نظر برسد، زیرا که در صورت ضعیف بودن در این دو مورد، به جای اینکه این شغل بتواند برایتان پولساز و دلنشین باشد، استرس آور و دشوار خواهد بود.

کسب دانش در چندین حوزه جهت تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای

در صورتی که قصد تبدیل شدن به یک متخصص سئو حرفه ای را دارید که توانایی انجام پروژه های سخت را داشته باشد و به درآمد بالایی دست یابد، بایستی اقدام به کسب دانش در چندین حوزه مختلف در حد نیاز خود نمایید. در ادامه به ذکر مهمترین این دانش ها خواهیم پرداخت.

1-تبلیغات

2-استراتژی

3-یادگیری دانش فنی به اندازه مورد نیاز

4-دانش تولید محتوا و کار با وردپرس

5-آشنایی با الگوریتم های گوگل

آیا سئو سایت کار دشواری است؟

کلیه موتورهای جستجو به ویژه گوگل که در بین سایر موتورها از اعتبار بیشتری برخوردار است، به مشخص کردن رتبه بندی سایت ها در کلمات کلیدی مختلف بر اساس الگوریتم هایی می پردازد. ولی یکی از مسائل موجود در حوزه بهینه سازی سایت که سبب جذابیت و تمایز آن می گردد، عدم وضوع و مشخص بودن کلیه الگوریتم ها برای ما می باشد. البته این امر طبیعی است، چرا که در صورت آگاهی دقیق همه افراد از فاکتورهای گوگل، با یافتن نقاط ضعف الگوریتم، دیگر بهترین نتایج در صفحه نخست گوگل قرار نداشتند و افراد مانند قبل به آسانی قادر به دریافت رتبه با بکارگیری تکنیک های کلاه سیاه بودند.

اما از سوی دیگر، ما با مؤثرترین و اصلی ترین فاکتورهایی که در مسئله سئو نقش دارند، آشنا هستیم و بایستی اقدام به بهینه سازی سایت خود برای گوگل با کمک همین فاکتورها نماییم، فاکتورهایی از قبیل محتوای سئو شده و با کیفیت، دانش فنی همچون تگ های html و سرعت سایت و خیلی از نکات دیگری که آموزش آنها در این صفحه ارائه شده است.

هر چند بایستی یادگیری ساختار اصلی و مجموعه فعالیت ها به درستی انجام گیرد، اما در واقع به حفظ بودن کلیه فاکتورهای رنکینگ به صورت دقیق نیازی نیست.

  • سایت را از لحاظ فنی مطابق با ساختار گوگل آماده نمایید. رعایت سئو تکنیکال توسط سایت های وردپرسی با قالب آماده به میزان نود درصد صورت گرفته است.
  • نیاز کاربر از سرچ یک کلمه کلیدی را پیدا کنید.
  • صفحه و محتوای با کیفیت را بر اساس نیاز کاربران ایجاد کنید.
  • سیگنال های سئو خارجی را به منظور دست یابی به رتبه های برتر خلق نمایید.
  • به طور کلی افراد به سراغ موتورهای جستجو جهت برطرف کردن نیازها و سؤالات خود می روند تا اینکه قادر به دستیابی به محصولات، خدمات یا محتوای مورد نظرشان در نتایج گوگل باشند. این مسئله که آیا شما صاحب خدمات یا محصولاتی هستید یا خیر، اصلاً اهمیتی ندارد، بلکه شما نیازمند یادگیری دانش سئو جهت بالا بردن کیفیت محتوای سایت و افزایش بازدید آن و همچنین اجرای تکنیک های سئو درون سایت خود هستید.

در مرحله اول جهت حفظ کانال های اصلی بازاریابی و دیده شدن محصولات شما در موتورهای جستجو، سایت شما در گوگل باید ایندکس شود. سپس وارد صفحه اول گوگل شوید. شما همچنین با اجرای صحیح بر روی محتوای خود می توانید افزایش ترافیک واقعی را داشته باشید و با پیشنهاد مناسب مخاطبان سایت، فروش بالایی را تجربه کنید. علاوه بر آن، به علت بازدید سایت نیز می توانید به کسب درآمد با استفاده از تبلیغات بپردازید. به عبارت دیگر، جهت رونق بخشیدن به کسب و کار اینترنتی خود از طریق سایت و کاهش هزینه های بازاریابی باید حتما ابتدای کار آموزش رایگان سئو رو مشاهده کنید که از روش های بسیار قوی به حساب می آید را بگذرانید.

نحوه یادگیری سئو

برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ (مدت زمان یادگیری سئو)

در واقع ویدیو های آموزشی زیادی مربوط به یادگیری SEO داخل وب سایت ما وجود دارد که شما می توانید به نحو مطلوبی شروع به فعالیت سئو سایت خود نمایید. ولی اگر بخواهید به صورت حرفه ‌ای این کار را انجام دهید، لازم است که دوره های تخصصی آموزش SEO را بگذرانید و یا اینکه به یک مشاور حرفه ای در این زمینه مراجعه نمایید. در حقیقت جهت یادگیری هرچه بهتر این روش،  نیاز به آموزش و تمرین زیادی می باشد. همانطور که می دانید، سئو در کشور پیشرفت زیادی داشته است. از این رو، مشاوران و مدرسان با تجربه ای وجود دارند که می توانید به صورت رایگان آموزش ‌های بسیار مفیدی را از سوی آنها فرا گیرید.

در این سایت نیز سئو قدم به قدم آموزش داده شده است که می توانید از آن استفاده کنید. در این میان، باید به این موضوع دقت کنید که مدرسانی با رزومه های قوی را انتخاب نمایید. معمولاً در قسمت های مختلف سایت رزومه هایی هست که روی مقالات زیادی رتبه دارد و کلمات کلیدی اصلی مانند آموزش دیجیتال مارکتینگ رقابت بالایی را در آنها ایجاد می ‌نماید که باید مد نظر خود قرار دهید.

اصولا استفاده از دوره تخصصی SEO و یا مشاوره آن نقش به سزایی در صرفه‌ جویی زمان و کاهش آزمون و خطا دارد و مسلما مسیر را برای شما بسیار راحت و هموار می نماید. زیرا شما راهنمایی های لازم را از یک متخصص حرفه ‌ای دریافت می کنید.

معرفی مهم ترین اصطلاحات سئو

  • سئو داخلی و خارجی
  • سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و خاکستری

آشنایی با سئو داخلی و خارجی

به تمامی فعالیت هایی که داخل سایت صورت می پذیرد، سئو داخلی گویند که تسلط کاملی را بر روی مواردی از قبیل محتوا، هاست، حجم تصاویر، سرعت سایت و غیره داریم که باید در جهت بهبود آنها تلاش نماییم. از طرفی، به کلیه فعالیت ‌هایی که خارج از سایت برای بهبود رتبه انجام می ‌گیرد، سئو خارجی گفته می ‌شود. این مورد شامل تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی می شود که افراد در لینک سازی و برندینگ از آن بهره می‌ گیرند.

آشنایی با سئو کلاه سیاه، سفید و خاکستری

در واقع هنگامی که مبحث کلاه در SEO به کار می رود، به مفهوم تبعیت از قواعد و قوانین گوگل و یا عدم پیروی از آن می باشد. کلاه سفید یعنی اینکه ما به خوبی الگوریتم های گوگل را انجام می ‌دهیم. ولی سیاه به معنای این است که از قوانین گوگل پیروی نمی کنیم و جریمه می شویم. در مورد خاکستری نیز باید بگوییم، معمولا اجرای آن به گونه ای صورت می ‌پذیرد که عدم تبعیت از قواعد گوگل برای الگوریتم های آن قابل تشخیص نباشد. اما اگر گوگل متوجه این موضوع شود، جریمه می ‌شویم.

سئو کلاه سیاه شامل موارد زیر می باشد:

- محتواهای مخفی

- مزرعه لینک

- دستکاری یک سری از لینک ها

- کامنت اسپم

- بک لینک انبوه از سایت ‌های غیر مرتبط

- ریدایرکت به صفحات نا مرتبط

- تکرار بیش از حد کلمه کلیدی

سئو کلاه سفید شامل موارد زیر می ‌باشد:

- استراتژی محتوا

- محتوای با کیفیت بالا

- برند سازی و تبلیغات

- بهینه سازی سرعت سایت و تگ های صفحه

- لینک سازی با توجه به نیاز کاربر

به طور کلی سئو کلاه سیاه به فعالیت ‌هایی اطلاق می ‌شود که جهت تمرکز روی SEO می باشد و برای دور زدن الگوریتم های گوگل از هر ترفندی استفاده می ‌شود تا در کوتاه‌ ترین زمان به رتبه دلخواه برسند. ولی امروزه تمامی این فریب ها با آپدیت های گوگل قابل تشخیص می باشد و موجب حذف از نتایج گوگل می گردد.

بنابراین طبق آنچه که بیان نمودیم، با ترفند های کلاه سیاه می ‌توان سریعا به صفحه اول گوگل رسید. ولی ناچارا در آپدیت های گوگل متحمل جریمه ‌های سنگینی می شوید که به صراحت می ‌توان بیان نمود که دیگر وقت گذاشتن بر روی سئو سایت ارزشی ندارد. زیرا سایت به طور کلی از نتایج گوگل حذف می شود. البته بستگی به نوع جریمه دارد. زیرا برخی از جریمه ها سبک هستند و می ‌توان به راحتی مشکل را برطرف نمود. ولی از آنجایی که بعضی جریمه ها بسیار سنگین هستند، لذا مدت زمان زیادی به طول می ‌انجامد.

در رابطه با روند سئو کلاه سفید، می توان گفت که هدف اصلی آن برطرف نمودن تمامی نیازهای کاربران و تقویت تجربه کاربری می باشد. در حقیقت این روند طولانی مدت است و پس از اینکه نتایج دلخواه ایجاد شد، مدت زیادی دارای نتایج بالا می باشید و با آپدیت سایت نیز کاهش رتبه ناگهانی به علت جریمه رخ نمی ‌دهد. بر این اساس، از بهترین روش ‌ها به شمار می ‌آید که جهت پایداری نتایج در SEO می ‌توان انجام داد. همچنین استراتژی ‌های کلاه خاکستری که بر اساس قوانین گوگل نمی باشند، در صورت تشخیص گوگل، شما جریمه می شوید. فقط انجام دادن صحیح روند طبیعی آن می ‌تواند این مرحله را به خوبی پیش ببرد. در این خصوص می ‌توان گفت که تکنیک های کلاه خاکستری بیشتر در ارتباط با سئو خارجی می ‌باشند.

در حالت کلی، اگر تبلیغات و تولید محتوای یک وب ‌سایت خیلی عالی عمل کند و یا آن وب سایت برند باشد، در نتیجه سیگنال ‌های SEO خارجی به بهترین نحو به وجود می ‌آید و نهایتاً بسیار راحت رتبه گوگل بر روی کلمات کلیدی آن بالا می ‌رود. در این میان، بعضی از سایت هایی که تازه تاسیس شده ‌اند و می ‌خواهند فروش بالایی داشته باشند، معمولاً روند برند سازی در آنها مدت زیادی طول می ‌کشد که با استفاده از ترفند های سئو خاکستری می ‌توانند سریعاً رتبه بگیرند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز