خبرگزاری کار ایران

دانلود کتاب مکانیک سیالات وایت ترجمه فارسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۲۶۰

دانلود کتاب مکانیک سیالات وایت ترجمه فارسی

 

ویرایش جدید

تایپ شده با کیفیت بالا

کتاب مکانیک سیالات

کامل ترین ترجمه کتاب به زبان فارسی

 فرمت PDF

دانلود کتاب


 
این کتاب برای دوره کارشناسی مهندسی مکانیک سیالات در نظر گرفته شده است. اصولی که در این کتاب در نظر گرفته شده است، کتابی اساسی است و در جامعه مهندسی سیالات تثبیت شده است. اما در ارائه این موضوع مهم از ایده ها و تجربیات خود نیز استفاده کرده ایم. مطالب زیادی برای یک سال آموزش کامل وجود دارد و همچنین می توان محتوا را به راحتی به دو ترم آموزشی تقسیم کرد. در این ویرایش نهم کتاب مکانیک سیالات، اضافات و حذف هایی صورت گرفته است، اما تغییر فلسفی صورت نگرفته است. هنوز یازده فصل به اضافه دانلود کتاب مکانیک سیالات وایت وجود دارد. سبک غیررسمی و دانشجو محور حفظ می شود و در صورت موفقیت، طعم یک سخنرانی تعاملی توسط نویسندگان را دارد.
نویسنده جدید دکتر هنری ژو برای این نسخه همراه شد.
ابزار های آموزشی
تعداد کل تمرین‌های مسئله‌ای همچنان در حال افزایش است، از 1089 در ویرایش اول به 1681 در ویرایش نهم. بیشتر اینها مسائل ابتدایی پایان فصل هستند که بر اساس موضوع مرتب شده اند. همچنین مشکلات کلمات، مبانی چند گزینه ای مسائل مهندسی، مسائل جامع، و پروژه های طراحی وجود دارد. پاسخ به مسائل منتخب؛در پایان کتاب، پاسخ تقریباً 700 مسئله انتهای فصل را ارائه می دهد.
علاوه بر این، مثال‌های زیادی در سرتاسر فصل‌ها وجود دارد که توالی توصیه‌شده مراحل حل مسئله را که در بخش 1.7 بیان شده است، نشان می‌دهد.

 

دانلود رایگان کتاب مکانیک سیالات وایت


 
اکثر مشکلات این متن را می توان با ماشین حساب دستی حل کرد. برخی از آنها را حتی می توان به سادگی با کلمات توضیح داد. چند مشکل، به ویژه در فصل های 6، 7، 9 و 10، شامل حل عبارات جبری پیچیده است، که برای محاسبه دستی دشوار است، اما می توان با استفاده از نرم افزار حل معادله مجاز بسیار راحت تر آن را حل کرد. نویسندگان نمونه هایی از نحوه حل مشکلات مثال پیچیده با استفاده از Microsoft Excel ارائه کرده اند، همانطور که در مثال 6.5 نشان داده شده است. Excel شامل صدها تابع ریاضی ویژه برای انجام محاسبات مهندسی و آماری است.
نمونه کیفیت متن:
 

 

دانلود کتاب مکانیک سیالات وایت ترجمه فارسی


 
تغییرات محتوا
محتوای کلی و ترتیب ارائه در این نسخه به جز موارد زیر تغییر اساسی نکرده است:
فصل 1 نام بخش 1.5 را «صدای سیستم و کنترل» تغییر داده. تعاریف سیستم و حجم کنترل، که قبلاً در بسیاری از فصل ها پراکنده بودند، اکنون در این بخش ادغام می شوند. عنوان فرعی جدیدی با عنوان "روش های توصیف" اضافه شده است. روش‌های توصیف لاگرانژی و اویلری از فصل 4 به اینجا منتقل شده‌اند. بحث در مورد میدان‌های سرعت و شتاب به عنوان نمونه‌هایی از استفاده از رویکرد حجم کنترل با روش توصیف اویلری حفظ می‌شود. بخش "الگوهای جریان: خطوط جریان، خطوط و خطوط مسیر" که قبلاً بخش 1.9 بود، به عنوان بخش 1.8 برای تداوم بهتر در معرفی سیستم‌های سیال و جریان به جلو منتقل شده است. یک بخش فرعی جدید، "رویکردهای یکپارچه و دیفرانسیل"، به بخش جدید 1.9، "تکنیک های تحلیل جریان پایه" اضافه شده است.

 

دانلود کتاب مکانیک سیالات وایت ویرایش 9


 
فصل 2 توضیحات بخش 2.4، "کاربرد در مامومتری" را با استفاده از روش های "افزایش فشار به سمت پایین" و "پرش از عرض" به طور معمول ویرایش می کند. مختصات شکل 2.2 بازنشانی شده است تا با شکل 2.1 سازگار باشد. شکل 2.12 با شکل جدیدی جایگزین شده است تا توزیع فشار روی سطح زیر آب را بهتر نشان دهد.
فصل 3 سه عنوان فرعی را برای تشریح مناطقی که می توان معادله تکانه خطی را اعمال کرد، اضافه می کند. مثال 3.7 بازنویسی شده است تا بهتر نشان داده شود که چگونه نیروهای لنگر بر روی زانویی لوله را حل کنیم. بحث‌های مختصری به نمونه‌هایی از دروازه دریچه و جت برخوردی با سرعت نسبی برای حجم کنترل اینرسی، متحرک و غیرقابل تغییر اضافه شده است.

 

دانلود کتاب مکانیک سیالات وایت ترجمه فارسی

 

فصل 4 شرایط مرزی شار حرارتی دانلود کتاب مکانیک سیالات وایت را به معادله انرژی اضافه می کند. شرایط مرزی ورودی و خروجی از هم جدا می شوند زیرا شرایط جریان آزاد در خروجی رایج تر است. مثال جدید 4.10 چرخش یک جریان کوئت و یک جریان "گرداب بالقوه" را بررسی می کند.
فصل 5 موضوعات بخش 5.2 - انتخاب متغیرها و پارامترهای مقیاس بندی - را در بخش 5.3 آورده است تا دانش آموزان بتوانند استدلال ها را آسان تر دنبال کنند. مبحث "برخی معادلات مهندسی عجیب و غریب" از بخش 5.2 حذف شده است زیرا بیشتر آن معادلات در فصل 10 معرفی خواهند شد.
در فصل 6، بخش 6.2 با عنوان "جریان ویسکوز داخلی" نامگذاری شده است. بحث های مختصری به چهار نوع مشکل جریان لوله اضافه شده است تا دانش آموزان را در بکارگیری استراتژی های مناسب برای طراحی سیستم های لوله راهنمایی کند.

 

دانلود کتاب مکانیک سیالات وایت


 
در فصل 7، بحث در بخش "انتقال به آشفتگی" در بخش 7.4 بهبود یافته است. طبقه بندی جریان خارجی تشریح شده است. بخش 7.6 قبلی به دو بخش تقسیم شده است: "کشیدن" و "نیروهای بر روی بدنه های بالابر". روش برای حل یک مشکل جریان خارجی خلاصه شده است.
یک بخش کامل از فصل 8 در مورد روش های عددی، از جمله تمرین های مسئله، به پیوست F جدید منتقل شده است. اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه ها روش های عددی را در درس مکانیک سیالات بنیادی پوشش نمی دهند. از آنجایی که روش‌های CFD در حال تبدیل شدن به ابزاری قدرتمند برای حل تقریباً تمام مشکلات جریان سیال هستند، قرار دادن آن موضوع در پایان این فصل نیز نامناسب بود. نمونه جدیدی از گرداب آزاد به بخش 8.2 اضافه شده است.
 

دانلود کتاب مکانیک سیالات وایت ترجمه فارسی

 

فصل 9 توضیح می دهد که چرا می توانیم جریان تراکم پذیر را به عنوان جریان ایزنتروپیک یک بعدی ساده کنیم. بخش 9.3 هویت معادله تکانه و معادله انرژی برای جریان های همسانتروپیک را توضیح می دهد. بحث هایی در مورد نحوه استفاده از متغیرهای فشار رکود، چگالی و ناحیه گلو پس از موج ضربه در محاسبه اضافه شده است.
فصل 10 تفسیر فیزیکی عدد فرود را در بخش 10.1 بهبود می بخشد. بخش فرعی جدیدی وجود دارد "اثرات عدد فرود". نیاز به حداکثر کردن شعاع هیدرولیک به منظور دستیابی به یک کانال کارآمد در بخش 10.3 توضیح داده شده است.
فصل 11 منحنی های عملکرد پمپ را بیشتر توضیح می دهد. شکل جدید 11.18a اشتقاق برای سر سیستم را نشان می دهد. داده های ظرفیت انرژی باد در سراسر جهان به روز شده است.
پیوست های A تا E بدون تغییر باقی می مانند. پیوست F جدید، «روش‌های عددی»، متنی را ارائه می‌کند که قبلاً در فصل 8 بود. این به مربیانی که از این مطالب برای معرفی روش‌های CFD به دانش‌آموزان خود استفاده می‌کنند، ادامه خواهد داد.
علاوه بر این، این عنوان توسط SmartBook پشتیبانی می‌شود، یکی از ویژگی‌های سیستم یادگیری تطبیقی ​​LearnSmart که درک دانش‌آموز از محتوای دوره را از طریق یک سری سؤالات تطبیقی ​​ارزیابی می‌کند. این پلتفرم بازخورد دانلود کتاب مکانیک سیالات وایت دانش‌آموز را ارائه کرده است و بخش‌های خاصی از متن را شناسایی می‌کند که منجر به بیشترین مشکل مفهومی و درک در بین دانش‌آموزان شده است. برای ویرایش نهم، کل متن بر اساس داده‌های دانش‌آموز LearnSmart بررسی و بازنگری شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز