خبرگزاری کار ایران

علت کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۹۴۴

هنگام تماشای تلویزیون اگر نور صفحه تلویزیون کم یا زیاد شود می تواند بر توانایی شما برای دیدن صفحه تاثیر بگذارند و کل تجربه تماشای شما را به کلی خراب کند . بسته به تلویزیون و وضعیت آن مشکل کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون راه حل های متفاوتی خواهد داشت بنابراین ابتدا باید بدانیم چرا تلویزیون کم نور شده و برای رفع آن چه کاری می توان انجام داد.

به طور کلی تلویزیون دستگاه پیچیده‌ای است که دارای قطعات زیادی می باشد که باعث تولید تصاویری می‌شوند که شما روی صفحه نمایش خود می بینید.

علل احتمالی مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون شامل چیست؟

در تلویزیون های مدرن صفحه تلویزیون اغلب کم نور می شود اگر:

- حالت صرفه جویی در انرژی فعال باشد.

- حالت شب دستگاه همیشه روشن است.

- روشنایی و کنتراست به اشتباه تنظیم شده‌ باشند.

- عملکرد مدار کنترل نور پس زمینه مختل شده است.

- درایور اینورتر معیوب است.

- ماژول مبدل سوخته است.

مشکلات کم نور شدن صفحه تلویزیون

در اکثر موارد ،  کم نور شدن صفحه تلویزیون ، یکی از ویژگی های تلویزیون های مدرن است . آنها طوری طراحی شده اند که با نور اطراف شما کار می کنند مانند مدل های جدیدتر مک بوک.

در تلویزیون یک ویژگی داخلی وجود دارد که به عنوان ویژگی تشخیص نور شناخته می شود، اما در گذشته از آن به عنوان سنسور Eco یاد می شد و در واقع برای کار با محیط اطراف طراحی شده بود و هدف آن به حداقل رساندن مصرف برق تلویزیون بود، بدین معنی که وقتی نور اطراف روشن تر می شود صفحه تلویزیون روشن تر می شود تا بتوانید تصویر را به وضوح ببینید و اگر چراغ ها را در شب خاموش کنید صفحه تلویزیون برای هماهنگی با محیط ، کم نور می شود و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می گردد.

بنابراین شما تنها فردی نیستید که با مشکل کم نور شدن صفحه نمیایش تلویزیون خود مواجه شده اید و هیچ مشکلی از نظر فنی وجود ندارد و این یک ویژگی در تلویزیون های جدید است.

آیا می توان ویژگی حالت کم نور بودن صفحه را خاموش نمود؟

برخی از افراد دوست ندارند ویژگی کم نور بودن صفحه تلویزیون در دستگاهشان روشن باشد ،بنابراین به خود شما بستگی دارد که می خواهید این ویژگی را روشن یا خاموش کنید.

اگر می خواهید این ویژگی را خاموش کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات تلویزیون خود رفته و گزینه General را انتخاب کنید ، سپس  بایدگزینه تشخیص نور محیطی (Ambient Light Detection) را پیدا کنید اینجا می توانید گزینه کم نور بودن صفحه تلویزیون خود را خاموش کنید.

در صورتی که مدل تلویزیون شما قدیمی تر است ممکن است لازم باشد آن را به روش دیگری خاموش کنید . در این تلویزیون ها لازم است به سیستم رفته سپس گزینه Eco Solution و در نهایت Eco Sensor را انتخاب کنید. در آنجا می توانید به راحتی این ویژگی را روشن و خاموش کنید.

کنتراست تطبیقی / دینامیک

مورد دیگری که اغلب به عنوان کم نور بودن صفحه از آن یاد می شود چیزی است که به عنوان کنتراست تطبیقی یا به عنوان کنتراست پویا شناخته می شود که به شدت به نسبت کنتراست تلویزیون مرتبط است. نسبت کنتراست تفاوت بین تیره‌ ترین رنگی است که تلویزیون قادر به تولید آن است (سیاه) با روشن ترین رنگی که تلویزیون قادر به تولید آن است (سفید).

تلویزیونی که از کنتراست پویا استفاده می ‌کند. سعی می‌ کند تفاوت بیشتری بین این دو رنگ ایجاد کند. بنابراین رنگ های روشن حتی روشن تر و رنگ های تیره ،تیره تر از قبل ظاهر می شوند. این همان چیزی است که افراد از آن به عنوان کم نور شدن صفحه یاد می کنند ،زیرا باعث تیره تر شدن صفحه نمایش می شود.

معمولاً می توانید تنظیمات کنتراست دینامیک تلویزیون خود را در تنظیمات تغییر دهید و می توانید انتخاب کنید که آن را در حالت بالا یا متوسط قرار دهید و اگر بخواهید می توانید آن را به صورت کامل خاموش کنید.

مشکلات نور پس زمینه

اگر موارد ذکر شده  را انجام داده اید و همچنان با تلویزیون خود مشکل دارید ممکن است مشکل از خود دستگاه باشد . اصلی ترین مواردی که می تواند باعث تیرگی در پشت صفحه تلویزیون ال ای دی و تاریک شدن تصویر تلویزیون شود مشکلات نور پس زمینه است. در این گونه موارد تنها راه حل این مشکل این است که از یک مرکز تعمیر تلویزیون کمک بگیرید. تکنسین ها ، قطعاتی که برای رفع مشکل نیاز دارید را تعویض می کنند.

این مشکل به دلیل اتصال کوتاه در مدار نور پس زمینه تلویزیون ایجاد می شود و در برخی موارد ممکن است اصلاً نتوانید چیزی را که روی صفحه نمایش داده می شود را ببینید.

وصل کردن تلویزیون به یک ورودی خارجی

گاهی اوقات هنگامی که تلویزیون خود را به یک ورودی خارجی مانند رایانه شخصی وصل می کنید ممکن است نور صفحه تلویزیون چند ثانیه پس از وصل شدن کم شود . این مشکل ممکن است این دلیل باشد که آداپتور خارجی مشکل دارد ، مانیتور رایانه شخصی شما هنگام اتصال به یک صفحه نمایش خارجی روی حالت نور خودکار تنظیم شده یا رایانه در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی تنظیم شده باشد . حال وقتی حالت ورودی تلویزیون خود را تغییر می دهید همه تنظیمات صفحه نمایش به تنظیمات اولیه خود باز می گردند ،به این معنی که تغییر تنظیمات خروجی نمایشگر در یک حالت ورودی به حالت های ورودی دیگر منتقل نمی شود.  

تابان سرویس ، مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در کرج

تلویزیون ، وسیله است که در صورت خرابی ، لازم است فورا تعمیر شود. زیرا اوقات فراغت اهل خانه و وسیله سرگرمی آنها ، اغلب تلویزیون است. 

چننچه ساکن کرج هستید در موارد زیر با تابان سرویس تمالس بگیرید تا دستگاه معیوب شما در کمترین زمان تعمیر شود. 

مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در کرج

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در کرج

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در کرج

مرکز تعمیر تلویزیون سونی در کرج

تلفن مستقیم: 09190950208

www.tabanservice.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز