خبرگزاری کار ایران

تکنولوژی‌های منحصر به فرد به‌کار رفته در تلویزیون‌های سونی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۰۱۸

برای بسیاری از افراد، برای خرید تلویزیون فقط باید سراغ برند سونی رفت. شاید دیدگاه این افراد کمی مبالغه آمیز باشد اما تا حدی می‌توان از این دیدگاه دفاع کرد. همین که کیفیت تصویر برند سونی را با سایر برندها مقایسه کنید، متوجه تفاوت کیفیت تصویر خواهید شد. دلیل دیگر، پیشگامی برند سونی در ارائه تکنولوژی و فناوری‌های روز است. این پیشگامی حتی در مواد سازنده تلویزیون‌های سونی نیز راه پیدا کرده است. تا آنجا که این برند اعلام کرد از سال 2010 برنامه "به سمت صفر" را شروع کرده که تا سال 2050 تمامی مواد به کار رفته در تکنولوژی تلویزیون سونی تجدیدپذیر و قابل بازیافت باشد. همچنین در تولید تلویزیون‌های سری J که مختص سری تولیدی سال 2021 هستند، از هوش مصنوعی برای وضوح تصویر بیشتر و کیفیت بالاتر استفاده استفاده کرده است. در این مقاله به بررسی مختصر این تکنولوژی‌های می‌پردازیم.

ارتباطی

اولین مورد بررسی، درگاه‌ها و ورودی‌های تلویزیون‌های سونی است. چرا که تلویزیون‌ها امروزه صرفا محدود به ارائه تصویر نیستند. بسیاری از افراد تلویزیون را برای استفاده از کنسول‌ها (مانند PS5) خریداری می‌کنند. همچنین قابلیت اتصال به ساندبارها  و سینماهای خانگی نیز مهم‌ترین رکن برتری تلویزیون‌های امروزی است.

پشتیبانی از ورودی کابل HDMI2.1

پشتیبانی از HDMI 2.1 که این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا با فریم ریت 120 هرتز نهایت لذت از بازی‌ها را ببرند. این نرخ بالا از هرتز باعث می شود تا در زمان دیدن صحنه‌های فیلم و بازی‌های ویدئویی که جزئیات در حال نمایش، به سرعت در حال تغییر و جابه جایی هستند، حرکتی روان و بدون تاری دید را به نمایش بگذارند. قابلیت HDMI2.1 باعث می‌شود تا از رزولوشنی تا 10K نیز پشتیبانی شود. بنابراین پهنای باند کابل‌های جدید از ۱۸ گیگابیت بر ثانیه (HDMI2.0) به ۴۸ گیگابیت بر ثانیه HDMI 2.1) ) ارتقاء یافته است. تکنولوژی تلویزیون سونی در زمینه ارتباط با انواع کابل‌ها و بلوتوث در سطح بالایی نسبت به رقباست.

ورودی eArch

با استفاده از کابل HDMI می‌توانید بالاترین سطح کیفیت صدا را از سیستم صوتی متصل شده به تلویزیون‌های سونی داشته باشید. معمولا افرادی که موسیقی و تفکیک صدا برای آنها مهم باشد خرید تلویزیون با این تکنولوژی را در اولویت قرار می‌دهند.

تکنولوژی‌های منحصر به فرد به‌کار رفته در تلویزیون‌های سونی

سیستم عامل اندروید

از دیگر تکنولوژی تلویزیون سونی باید به استفاده از سیستم عامل اندروید اشاره کرد. برخلاف سایر برندها که عموما از سیستم عامل‌های مختص به خود استفاده می‌کنند، برند سونی از سیستم عامل اندروید در ساخت تلویزیون‌های جدید خود استفاده کرده است.  این امر سبب شده تا مشتریان اقبال بیشتری به این برند نشان دهند.

 برای مثال قیمت قیمت تلویزیون ۵۰ اینچ سونی از سری‌های 80 یا 90 با همتایان خود کمی بیشتر است. اما این بالاتر بودن در کنار راحتی استفاده از سیستم عامل اندروید که هر برنامه‌ای به سادگی هرچه تمام‌تر بر روی آن اجرا می‌شود این قیمت را قابل قبول کرده است.

استفاده از هوش مصنوعی در ارائه کیفیت بهتر تصویر

پردازنده قدرتمند، دیگر تکنولوژی تلویزیون سونی است. پردازنده (Cognitive Processor XR) با قابلیت هوش مصنوعی است. این پردازنده قادر است تا همانند مغز انسان جزئیات، رنگ‌ها و کنتراست را در لحظه تحلیل کرده و بهترین تصویر را پخش کند. البته استفاده از این پردازنده و سایر فناوری و تکنولوژی های برتر و به روز باعث شده تا مقداری قیمت این سری از تلویزیون‌ها بالاتر باشد.

برای مثال قیمت تلویزیون سونی ۵۵ اینچ از سری ساخته شده در سال 2021 نه تنها با مدل‌های قبلی این برند متفاوت است، از سایر برندها نیز بیشتر است.  اما این تفاوت قیمتی آنجایی مقرون به صرفه به نظر می رسد که کیفیت تصویر و سایر امکانات ارائه شده در تلویزیون 2021 سونی از سایر رقبا و تلویزیون های هم رده خود بالاتر است. همچنین در تکنولوژی و فناوری های استفاده شده در سال 2021 مانند Live Colour، TRILUMINOS PRO™، XR Smoothing و Object-based HDR Remaster شاهد بهبود و پیشرفت بیشتر نسبت به مدل‌های سال قبل هستیم.

پخش تصاویر 4K با پردازنده منحصر به فرد

قیمت تلویزیون سونی ۵۵ اینچ باتوجه به کیفیت تصویر  4K Ultra HDکه دارای رزولوشن 3840×2160 پیکسل است، مقرون به صرفه است.  این رزولوشن بهترین تصویر برای فیلم، سریال و کنسول های بازی نسل نهم است. از دیگر تکنولوژی تلویزیون سونی هرتز 120 است که این نرخ از هرتز باعث می شود تا در زمان دیدن صحنه های فیلم و به خصوص فوتبال که جزئیات در حال نمایش، به سرعت در حال تغییر و جابه جایی هستند، حرکتی روان و بدون تاری دید را به نمایش بگذارند.

تمامی این قابلیت‌ها توسط پردازنده 4K HDR Processor X1 و TRILUMINOS PRO™ فراهم شده است. این پردازشگر در بسیاری از تلویزیون‌های سونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نشان دهنده سطح بالایی از تکنولوژی تلویزیون سونی محسوب می‌شود. در مجموع پردازشگر تصویر سونی با سرعتی بالا به تجزیه و تحلیل داده‌های تصویر می‌پردازد و داده‌ها را برای نمایش در صفحه نمایش تلویزیون آماده می‌سازد.

تکنولوژی‌های منحصر به فرد به‌کار رفته در تلویزیون‌های سونی

نتیجه‌گیری

در این مقاله به برخی از دلایل افرادی که کیفیت برتر تلویزیون را منحصرا در برند سونی می‌بینند را ذکر کردیم. تکنولوژی تلویزیون سونی در سطحی است که می‌تواند گواه این مدعا باشد. در کنار این موارد داشتن دستیار صوتی که به کاربر این امکان را می‌دهد تا دستورات را به صورت شفاهی و به تلویزیون منتقل کرده و سرعت عمل بالایی در اجرای خواسته‌های خود داشته باشد.

لازم به ذکر است عمر بالای محصولات تولیدی برند سونی تنها نقطه قوت این برند نیست، بلکه کیفیت ارائه شده توسط برند سونی اصولا زبانزد خاص و عام است. همچنین برای خرید تلویزیون سونی لازم است تا از مرکزی معتبر اقدام به خرید کنید. دسترسی به نمایندگی سونی که هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی بتوان از سلامت محصول و گارانتی آن اطمنیان حاصل کرد، امری مهم است. بدین منظور در زمان خرید از اصالت فروشگاه اطمینان حاصل فرمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز