خبرگزاری کار ایران

آنچه در خیابان استقلال باید در سال 2022 دید؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۹۲۳

قرار گرفتن در قلب استانبول ، میدان تقسیم و خیابان استقلال بیانگر حقایقی در مورد تحول جامعه ترکیه از اواخر دوره عثمانی تا آغاز قرن بیست و یکم است.

منطقه پرا عمدتاً پر از جوامع لوانتنس و عثمانی‌ها است و نماد چهره غربی عثمانی‌ها و نام‌گذاری آن به نام « کده کبیر » منشا همین اقوام است. پس از اعلام جمهوری ترکیه ، بی اوغلو همان چیزی بود که چند دهه پیش بود و در بین مردم ترکیه و مسافران تور استانبول بسیار محبوب بود.

خیابان استقلال که مدام با نام " Grand Rue De Pera " نامیده می شد، محلی بود که مردم محلی با هم ملاقات می کردند و برای تفریح ​​به بیرون می روند.همچنین مسافران با تور ارزان استانبول از این منطقه اجناس سوغاتی خود را انتخاب می کردند.

سینماها، کافه‌ها، رستوران‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و کلوپ‌های شبانه تا مدت‌ها مردم را به خود جذب می‌کردند. اگرچه پس از تبادل در دهه 20 و حوادث ناگوار در دهه 60، جمعیت شناسی ناگهان تغییر کرد، خیابان استقلال به عنوان متمدن ترین بخش تور لحظه آخری استانبول برای سال های طولانی تا نزدیک شدن به کودتای 70 باقی ماند. از آن زمان به نظر می رسید که ولسوالی عمدتاً خالی شده و مانند هر مکان یا جامعه دیگری مستاصل شده است تا اینکه تأثیرات تهاجم ارتش به پایان برسد. خیابان استقلال در دهه 90 نشانه هایی از روزهای جذاب قدیم را نشان داد و بار دیگر به محل اجتماع جوانان تحصیلکرده و رویدادهای فرهنگی تبدیل شد.

اما این روند با تحول ترکیه چندان دوام نیاورد و خیابان استقلال عمداً از ریشه های خود جدا شد. با این حال، خیابان استقلال یکی از مکان‌های دیدنی تور استانبول تابستان 1401 است که با تمام گذشته‌اش به شما خوش آمد می گوید و به عنوان یک موزه در فضای باز برای بازدیدکنندگان عمل می‌کند. بیایید نگاهی گذرا به جایی که باید بازدید کنیم، در خیابان استقلال چه چیزی را ببینیم و بخوریم داشته باشیم .

  • میدان تقسیم
  • میدان تقسیم و خیابان استقلال
  • بنای یادبود میدان تقسیم

میدان تقسیم بهترین مکان برای حرکت در مسیر خیابان استقلال است. بنای یادبود جمهوری از سال 1928 در وسط میدان ایستاده است، به یاد بنیان جمهوری ترکیه و مکانی است که به طور کلی مراسم در تعطیلات ملی برگزار می شود .

 

آنچه در خیابان استقلال باید در سال 2022 دید؟

پارک گزی که در سال 2013 به مرکز اعتراضات شد، با وجود تلاش‌هایی که برای تبدیل آن به یک مرکز خرید انجام می‌شود، همچنان به عنوان یک میدان سبز عمل می‌کند. درست به عنوان چهره مخالف تغییر خیابان استقلال کنار می ماند .

در همان ابتدای خیابان، در گوشه و کنار، ممکن است برگرفروشی های معروفی را پیدا کنید که همبرگرهای خیس خود را می فروشند. بیشتر در عصر مردم به این مکان می آیند ، همبرگرها همیشه در دسترس هستند و مغازه ها همیشه شلوغ هستند.

در پشت برگرفروشی ها، برج ناقوس کلیسای ارتدوکس یونانی هاگیا تریادا را مشاهده خواهید کرد. این کلیسا در میان دیگر کلیساهای استانبول بسیار مهم است زیرا اولین کلیسا است که پس از سقوط قسطنطنیه مجاز به ساخت است . کلیسای نئوباروک در سال 1880 تکمیل شد و پس از بازسازی و بازگشایی مجدد در سال 2003 همچنان به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد.

در سراسر مغازه ها، نمی توان ساخت عظیم مسجد تقسیم را که اخیراً در حال ساخت است، از دست داد. برای بسیاری از مردم، مسجد نماد زنده و مسلمانان است.

هنگامی که شروع به پیاده روی کردید، از کنسولگری فرانسه عبور خواهید کرد که به احتمال زیاد یک مرکز فرهنگی است، دوره های آموزشی ارائه می دهد و در تمام طول سال نمایشگاه برگزار می کند.

  • رستوران ها و غذا
  • پاساژ گل  Çiçek Pasajı Taksim İstiklal
  • پاساژ چیچک

قبل از رسیدن به میدان گالاتاسرای ، از چندین پاساژ از جمله Atlas Pasaji ، Halep Pasaji و Cicek Pasaji عبور می کنید.چیچک پاساجی ( پاساژ گل ) با معماری و امکانات غذاخوری‌اش بسیار جالب است. رستوران هایی که پاساژ را تشکیل می دهند از بهترین مکان هایی هستند که می توانید با فرهنگ آن روبرو شوید . معمولاً موسیقی زنده در تمام طول شب شرکت می کند.

اگر از گوشه پاساژ چیچک حلقه بزنید، به بازار ماهی معتبر می‌رسید که در آن رستوران‌هایی نیز پیدا می‌کنید تا بهترین غذاهای دریایی را امتحان کنید . مخصوصاً در خیابان نوی زاده تقریباً هر روز هفته فضای نوشیدنی بی نظیری وجود دارد.

 

پس از پر کردن شکم در بازار ماهی ، می توانید یک قهوه ترک را در کافی شاپ در پاساژ هازو پولو میل کنید. این پاساژ دارای فروشگاه های معتبری است که می توانید جواهرات دست ساز را از آنها خریداری کنید.

درست بعد از Hazzo Pulo ، در سمت چپ خود، کلیسای سنت آنتونی پادوآ را مشاهده خواهید کرد که یک بازیلیکا و بزرگترین کلیسای کاتولیک فعال در استانبول است.برخی منابع می گویند اگرچه آخرین شکل کلیسا در سال 1912 تکمیل شد، اما تاریخ پیدایش آن به قرن سیزدهم بازمی گردد. این کلیسا به خدمات خود ادامه می دهد و در تعطیلات آخر هفته مراسم به زبان های مختلف برگزار می شود.

موزه پرا که در نزدیکی کلیسای سنت آنتونی پادوآ قرار دارد ، یکی از ثروتمندترین موزه‌های هنری شهر است. موزه پرا با ارائه نمایشگاه‌های منظم و موقت، تجربه‌ای به یاد ماندنی را با محیط و لمس شرق‌شناسانه‌اش ارائه می‌کند.

با عبور از کافه‌ها زیبا به موزه توهمات می‌رسید ، یک فعالیت سرگرم‌کننده که باعث می‌شود حواس خود را زیر سوال ببرید. این استراحت کوتاه می تواند بسیاری از باورهای غلط را که معمولاً پذیرفته شده اند به شما بیاموزد.

آنچه در خیابان استقلال باید در سال 2022 دید؟

قبل از سوار شدن به متروی تاریخی، که دومین متروی قدیمی جهان ، " تونل " است، به شما توصیه می کنیم از موزه لژ گالاتا دیدن کنید، جایی که با تاریخ، سنت و موسیقی گسترده فرهنگ روبرو خواهید شد که شما را به عقب می برد. دوران اخروی آناتولی بازدید از موزه به جز دوشنبه امکان پذیر است و مراسم منظمی برگزار می شود.

چگونه به خیابان استقلال برویم؟

گلبرگ سیر پیشنهاد می کند: یا با مترو یا اتوبوس به میدان تقسیم بروید و در آن پیاده روی کنید، یا با تراموا به کاراکوی بروید، از آنجا می‌توانید با فونیکولور زیرزمینی قرن نوزدهمی (یا از تپه‌ای شیب‌دار از کنار برج گالاتا عبور کنید) تا میدان تونل بروید و از آن بالا بروید. یکی از لذت‌بخش‌ترین راه‌ها برای دیدن خیابان، سوار شدن به تراموای قرمز جذاب نوستالژیک است که در طول آن بالا و پایین می‌رود.

اینها برخی از جاذبه های اصلی هستند که می توانید با گذراندن مدتی در اطراف خیابان استقلال از آنها دیدن کنید . در عین حال، اگر می‌خواهید زمان طولانی در محله پرا داشته باشید، می‌توانید از مکان های هیجان‌انگیز دیگر ، فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی محلی، یا گالری‌های هنری دیدن کنید. برای استفاده حداکثری از آن، شرکت راهنمای خصوصی همیشه مفید خواهد بود زیرا جواهرات پنهان زیادی در اطراف وجود دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز