خبرگزاری کار ایران

با خرید این 6 نهال پسته، ثروتمند می شوید!

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۷۳۹

خرید نهال پسته، یک فرصت استثنایی را برای باغداران فراهم می آورد تا باغ خود را توسعه دهند و به سودآوری بیشتری دست پیدا کنند. انواع ارقام نهال پسته با ویژگی‌های متفاوت وجود دارد. تمام نهال های پسته دارای یک دوره رشد و بلوغ معین هستند. درختان پسته برای شرایط کویری، خشکی و گرما بسیار مناسب بوده و تحمل دمای بالا را دارند.

کاشت نهال پسته در مناطق گرمسیر که محدودیت آبیاری باغ ها وجود دارد، بهترین انتخاب است. نهال های پسته که خریداری می کنید باید سالم باشند، کیفیت آنها تضمین شده باشد، به روش های استاندارد تا محل مورد نظر شما حمل شوند و از همه مهمتر، نهال ها را از نهالستان معتبر و مجوزدار خریداری کنید.

برای خرید نهال پسته باید به یک سری معیارها و عوامل دقت داشته باشید. اگر باغدار هستید و میخواهید تولید سالانه خود را افزایش دهید، اکنون بهترین فرصت برای خرید بهترین نهال های پسته است. چنانچه جزو آن دسته از افرادی هستید که سرمایه ای را برای توسعه کسب و کار کشاورزی اختصاص داده اید، باز هم نهال پسته انتخاب ارزشمندی خواهد بود.

درختان پسته درختان یک ساله هستند و در طول دوره رشد خود باردهی فراوان خواهند داشت؛ به شرطی که شرایط نگهداری از نهال های پسته را به خوبی اجرا کنید، از باغ پسته، نهایت سوددهی را خواهید داشت.

از آنجایی که خرید نهال پسته این روزها بسیار محبوب و پر طرفدار شده است، در ابتدا به نکات مهم برای خرید ارقام نهال پسته اشاره داریم و در ادامه شما را با ۷ تا از بهترین نهال های پسته آشنا می‌کنیم که می توانند شما را ثروتمند کنند.

۵ نکته مهم برای خرید نهال پسته

نکته اول:

یک نهالستان معتبر را برای خرید نهال پسته انتخاب کنید. در نهالستان مجوزدار، مطمئن هستید که نهال ها با کیفیت هستند؛ شناسنامه دار بوده و به تایید جهاد کشاورزی رسیده‌اند. مشاوره خرید نهال و شرایط استاندارد برای حمل و نقل در یک نهالستان مرکزی مجوزدار وجود دارد.

نکته دوم: 

هنگام خرید نهال پسته حتماً نهال ها را از نظر سالم بودن قسمت های مختلف بازرسی کنید. ریشه نهال ها نباید پیچ و تاب خورده باشند؛ یا دارای آفت های گیاهی یا بیماری‌های گیاهی باشند؛ ریشه نهال ها باید سالم باشند و هیچگونه اثراتی از جمله پوسیدگی یا سوختگی یا گره خوردگی روی آن وجود نداشته باشد. ساقه ها و برگ‌ها و شاخه‌های جوان نهال پسته باید شاداب و سالم باشند و هیچگونه حشرات یا بیماری هایی روی آن مشاهده نکنید.

نکته سوم: 

با خرید این 6 نهال پسته، ثروتمند می شوید!

سومین نکته برای خرید نهال پسته توجه به سن گیاهان است برای بهترین ارقام نهال پسته دیرگل یا زود گل، شرایط کاشت نهال و مراقبت از آنها متفاوت است. برای توسعه باغ پسته از نهال های کمتر از یک سال یا بیشتر از دوسال استفاده نکنید. برای نهال های جوان، به برگ ها و جوانه های تازه روییده شده دقت کنید که سالم باشند.

نکته چهارم: 

هنگام خرید نهال پسته دقت کنید که علف های هرز، انگل ها، آفت ها و حشرات در اطراف ساقه نهال یا روی خاک وجود نداشته باشند.

نکته پنجم: 

نهال هایی را خریداری کنید که مجوز جهاد کشاورزی، سلامت و بهداشت را داشته باشند. بهترین نهال های پسته آنهایی هستند که در کاشت و نگهداری از آن ها کمترین میزان سموم شیمیایی و کودها به کار رفته است.

معرفی 6 تا از بهترین انواع نهال پسته + ویژگی ها و مشخصات

1-نهال پسته رفسنجان

یکی از بهترین ارقام نهال پسته که می توانید بخرید و در طول یکسال باردهی خوبی از آن به دست بیاورید، نهال پسته رفسنجان است. این نهال های پسته میوه هایی تولید می کنند که مغز درشت و خوشمزه‌ای دارند و برای صادرات بهترین گزینه هستند.

نهال پسته رفسنجان، بومی ایران است و در منطقه کرمان بسیار شهرت دارد. این نهال پسته در مناطقی با ارتفاع حداکثر ۱۸۰۰ متر از سطح دریا و شرایط گرم و خشک، باردهی خوبی دارد. حداکثر تولید پسته توسط این نهال ها در سال پنجم مشاهده می شود. در هر هکتار حدود ۷ تن پسته مرغوب می توانید برداشت کنید. این نهال ها در برابر آفت های گیاهی، خشکی و کم آبی مقاوم هستند و گزینه خوبی برای ورود به بازارهای صادراتی محسوب می شوند.

2-نهال پسته کله قوچی

دومین گزینه برای خرید نهال پسته با‌کیفیت ‌عالی، نهال پسته کله قوچی است. این نهال های پسته میوه های درشت و خوشمزه  تولید می کنند و بهترین انتخاب برای صادرات پسته هستند. نهال پسته کله قوچی برای مناطق خشک و کویری ایران انتخاب مناسبی محسوب می شود.

در صورتی که شرایط کاشت و مراقبت از نهال های پسته کله قوچی کاملاً فراهم باشد، حداکثر باردهی را خواهد داشت. این نهال ها از سال اول پس از کاشت به محصول دهی می رسند، بنابراین می توان گفت نهال پسته کله قوچی یک نهال پسته زودبازده است. برای  باربری نهال پسته کله قوچی باید به ازای هر ۱۰ نهال پسته، یک نهال پسته گرده افشان بکارید.

3-نهال پسته اکبری

یکی دیگر از بهترین ارقام نهال پسته برای خرید، نهال پسته اکبری نام دارد. این نوع نهال مانند نهال های پسته کله قوچی و پسته رفسنجان از ویژگی‌های تجاری و تغذیه ارزشمندی برخوردار است.

خرید نهال پسته اکبری برای مناطقی که  نسبتاً سرمای قابل توجهی را تجربه می کنند، مناسب است. نهال پسته اکبری از گونه نهال های پسته دیرگل می باشد. در هر هکتار از این درختان پسته حدود 7 تن در هر سال می‌توانید پسته مرغوب برداشت کنید.

4-نهال پسته هیبریدی

یکی از پرفروش ترین و بهترین انواع نهال پسته برای خرید، نهال پسته هیبریدی نام دارد. این نهال ها خصوصیات ژنتیکی عالی دارند و در برابر شرایط سرما، گرما یا کم آبی و حتی حملات آفات و بیماری های گیاهی، بسیار مقاوم هستند. باردهی این نوع نهال پسته در هر هکتار حدود ۷ تن می باشد و از سال سوم به باردهی می رسد.

5-نهال پسته احمد آقایی

یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای خرید نهال پسته، ارقام پسته احمد آقایی می باشد. پسته احمد آقایی شهرت زیادی دارد. این درختان پسته در ارتفاعات حداکثر ۱۸۰۰ متر از سطح دریا رشد می‌کنند؛ در برابر خشکی، آفت ها و بیماری ها مقاوم هستند؛ و از همه مهمتر، در هر هکتار سالانه حدود ۸ تن پسته مرغوب تولید می کنند. به ازای هر ۳۰ نهال پسته احمد آقایی باید یک نهال گرده افشان بکارید.

6-نهال پسته خوشه ای

یکی دیگر از بهترین گزینه های خرید نهال پسته با سودآوری بالا، نهال پسته خوشه ای نام دارد. در هر خوشه از این نهال، هنگام باردهی حدود ۱۸ دانه پسته رشد می‌کند. می‌توانید در هر هکتار از این نهال ها در موقع بلوغ  در سال، حدود 8 تن میوه مرغوب برداشت کنید. شرایط آبیاری نگهداری و مراقبت از نهال پسته خوشه‌ای با سایر نهال های پسته متفاوت است. نیاز دارید که به موقع کوددهی انجام دهید و اگر لازم باشد از سموم شیمیایی استفاده کنید.

خرید نهال پسته از بهترین نهالستان کشور

با خرید این 6 نهال پسته، ثروتمند می شوید!

نهالستان پالیز به عنوان مرجع تخصصی پرورش و فروش نهال گردو و انواع نهال میوه، بهترین نهال پسته را برای باغداران ارائه می دهد. کیفیت عالی، سلامت نهال ها، قیمت مناسب و تاییدیه جهاد کشاورزی، از مهمترین امتیازات این نهالستان معتبر است. قیمت نهال پسته بر اساس ارقام مختلف تعیین می شود. کافیست با کارشناسان پالیز نهال تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما بدهند.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ - ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

آدرس دفتر : آذربایجان غربی ، میاندوآب، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به تقاطع خیابان شهدا، شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز