خبرگزاری کار ایران

مهاجرت به آمریکا از طریق درخواست ویزای تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۴۱۵

سوال بسیاری از افراد این است که بهترین کشور برای مهاجرت کدام است. البته که کشور‌های زیادی وجود دارند که می‌تواند مقصد مهاجرت شما باشد، اما آن چیز که مسلم است مهاجرت به آمریکا رویای بسیاری از افراد است. مهاجرت به آمریکا به دلایلی همچون فرصت‌های شغلی عالی، دانشگاه‌های برتر، کیفیت سطح آموزشی بالا، کیفیت سطح زندگی و امکانات و تسهیلاتی که در این کشور وجود دارد، یکی از گزینه های محبوب برای مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی است.

موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات متنوع جوابگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به آمریکا  و دریافت ویزای آمریکا باشد.

نحوه عملکرد سیستم مهاجرت به آمریکا

قانون مهاجرت ایالات متحده بر اصولی همانند اتحاد مجدد خانواده‌ها، پذیرش مهاجران با مهارت هایی که برای اقتصاد ایالات متحده ارزشمند است، محافظت از پناهندگان، و ترویج قومیت استوار است. این‌ها فقط اطلاعات اولیه در مورد نحوه طراحی و عملکرد سیستم مهاجرت قانونی به آمریکا است.

مجموعه قوانین حاکم بر سیاست های مهاجرتی ایالات متحده، قانون مهاجرت و ملیت (INA) نامیده می شود. INA به ایالات متحده اجازه می دهد تا سالانه 675000 ویزای مهاجرت دائمی را در گروه های مختلف ویزا اعطا کند. علاوه بر این 675000 ویزا، INA هیچ محدودیتی برای پذیرش سالانه همسر، والدین و فرزندان زیر 21 سال شهروندان ایالات متحده تعیین نکرده است. پناهندگانی که از طریق برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده در ایالات متحده پذیرفته می شوند.

هنگامی که شخصی ویزای مهاجرتی را دریافت و به ایالات متحده رفت، می‌تواند بر حسب شرایط برای اقامت دائم قانونی (LPR) اقدام کند. در برخی شرایط، افراد غیرشهروندی که قبلاً در ایالات متحده هستند، می توانند از طریق فرآیندی به نام «تعدیل وضعیت» LPR را دریافت کنند.

درخواست برای LPRها واجد شرایط تقریباً برای همه مشاغل هستند (یعنی مشاغلی که به طور قانونی محدود به شهروندان ایالات متحده نیستند) و می توانند به طور دائم در کشور اقامت داشته باشند حتی اگر بیکار باشند. پس از پنج سال اقامت در ایالات متحده (یا سه سال در برخی شرایط)، LPRها واجد شرایط درخواست شهروندی ایالات متحده هستند. درخواست شهروندی از طریق روند عادی بدون دریافت LPR غیرممکن است.

ایالات متحده همچنین هر سال تعداد زیادی غیرشهروند را به طور موقت می پذیرد. چنین ویزاهای «غیر مهاجرتی» به همه از گردشگران گرفته تا دانشجویان خارجی و کارگران موقتی که اجازه دارند برای سال‌ها در کشور بمانند اعطا می‌شود. در حالی که برخی از ویزاهای مبتنی بر اشتغال مشمول محدودیت‌های سالانه هستند، سایر ویزاهای غیر مهاجرتی (از جمله ویزای توریستی و دانشجویی) محدودیت عددی ندارند.

مهاجرت به آمریکا از طریق درخواست ویزای تحصیلی

قبل از اینکه بتوانید برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید باید تصمیم بگیرید که در کدام ایالت قصد تحصیل و زندگی را دارید. پیش از مهاجرت حتما از این موضوع مطمئن شوید و انتخاب صحیحی داشته باشید. برای شروع فرآیند درخواست ویزای تحصیلی آمریکا به نامه پذیرش (فرم I-20) از دانشگاه نیاز دارید. برخی از دانشگاه‌های آمریکا نیز ممکن است به شما در مورد فرآیند درخواست ویزا کمک و مشاوره ارائه دهند، بنابراین تعارف نکنید و برای دریافت پاسخ سوالات خود به آنها مراجعه کنید.

برای تحصیل در آمریکا سه نوع ویزای دانشجویی مختلف وجود دارد که برای دانشجویان بین المللی که به ایالات متحده می آیند صادر می‌گردد:

ویزای F-1 : برای دانشجویانی که در یک برنامه دانشگاهی یا برنامه زبان انگلیسی شرکت می کنند صادر می شود که تا پایان برنامه تحصیلی شما در آمریکا معتبر است.

ویزای J-1 : این نوع ویزا برای دانشجویان انتقالی صادر می‌شود.

ویزای M-1 : برای دانش آموزانی که قصد دارند در یک مدرسه غیر آکادمیک (فنی) یا حرفه ای، به استثنای آموزشگاه‌های زبان شرکت کنند، این نوع ویزا صادر می‌گردد.

ما بر روی ویزای F1 تمرکز خواهیم کرد، زیرا این رایج ترین ویزای تحصیلی آمریکا برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند بصورت تمام وقت در کالج‌های ایالات متحده تحصیل کنند.

متقاضیان برای دریافت ویزا باید چندین معیار سختگیرانه را رعایت کنند، این الزامات شامل موارد زیر می‌شود:

  • دانشجویان باید اقامتگاهی در کشور خود داشته باشند تا پس از اتمام تحصیلات خود به آنجا برگردند.
  • دانشجویان فقط می توانند در مؤسسات آکادمیک معتبر (مدارس مورد تایید SEVP) که از طریق آن ویزا تحصیلی آمریکا اعطا شده است، تحصیل کنند.
  • متقاضیان باید اثبات کنند که تمکن مالی و حمایت مالی کافی دارند. متأسفانه مبلغ مورد نیاز ماهانه به طور رسمی تعریف نشده است و ممکن است بسته به کشور شما متفاوت باشد.
  • همه متقاضیان باید نشان دهند که پیوندهای قوی با کشور خود دارند، مانند نامه پیشنهاد شغلی پس از اتمام تحصیل، دارایی‌های شخصی (مانند خانه، زمین، وسیله نقلیه و غیره)، حساب‌های بانکی، خانواده و غیره.
  • بسته به کشوری که از آن درخواست پذیرش می کنید ممکن است مدارک اضافی مورد نیاز باشد.
  • صحبت کردن به زبان انگلیسی برای ویزای تحصیلی آمریکا الزامی نیست، اما برای پذیرش دانشگاه شما الزامی خواهد بود. شما همچنین باید در طول مصاحبه ویزای خود به زبان انگلیسی صحبت کنید.

مهاجرت به آمریکا از طریق درخواست ویزای تحصیلی

معمولاً دانشجویان برای ویزا از سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور خود یا کشور محل اقامت خود درخواست می کنند. البته توجه داشته باشید که در ایران سفارت آمریکا وجود ندارد و باید به کشور ترکیه یا یکی از کشور‌های همجوار مراجعه نمایید.

 برای دریافت شرایط خاص سفارت باید به وب سایت آن سفارت مراجعه کنید. سپس درخواست آنلاین ویزای DS-160 را پر کنید، هزینه های درخواست را بپردازید.

شما از اطلاعاتی که پس از تکمیل DS-160 دریافت می‌کنید برای گرفتن وقت مصاحبه برای ویزای تحصیلی آمریکا استفاده می‌کنید و سپس پرینت فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا و مدارک دیگر را با خود در آن مصاحبه می‌آورید. با این حال رویه‌ها برای دفاتر کنسولی مختلف متفاوت است، بنابراین برای اطلاعات دقیق باید با آنها تماس بگیرید. با مراجعه به www.unitedstatesvisas.us می توانید پیوندهای فعلی به این وب سایت‌های کنسولی و اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند ویزا تحصیلی را بیابید.

شما باید بودجه یک ساله را برای هر دوره تحصیلی که می خواهید در آن شرکت، نشان دهید. شهریه یک ساله به همراه یک سال هزینه زندگی را بایستی فراهم کنید و اثبات کنید که بودجه لازم را دارید. این هزینه‌ها معمولاً در I20 شما ذکر می شود. قبل از I20 نیز تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا را در وب سایت کالج خواهید یافت.

چندین گروه می توانند حامی شما باشند. بنابراین اجازه دهید همه گزینه های ممکن را با هم بررسی می‌کنیم:

  • والدین شما می‌توانند حامی مالی شوند و هزینه‌های تحصیل و زندگی شما را ساپورت کنند.
  • بستگان (اقوام خونی نیز مجاز به حمایت مالی شما هستند) بنابراین فرم نیاز به ذکر رابطه نحوه پیوند آنها با شما مورد نیاز است. بنابراین پدربزرگ و مادربزرگ، عمه و عموی از هر دو طرف مادری و پدری می توانند همراه با پسرعموها از شما حمایت کنند.
  • ترکیبی از هر دو - ممکن است والدین به همراه خویشاوندان آن را به عنوان حامی مالی برای (یعنی به جای یک نفر چند نفر حامی مالی شما شوند) کل هزینه‌های یک ساله داشته باشید.

10 کشوری که بیشترین مهاجران را می پذیرند

مهاجرت سیاست را در کشورهای سرتاسر جهان به هم ریخته است، زیرا مردم از خشونت، آزار و اذیت و فقر فرار می کنند تا به دنبال زندگی بهتر باشند. مقامات اتحادیه اروپا به دلیل تسلط طالبان بر افغانستان که موج جدیدی از خروج افغان ها از این کشور را ایجاد کرده است، درباره سیاست های آینده بحث می کنند. رئیس‌جمهور مکزیک از مقامات آمریکایی می‌خواهد که در کشورهای آمریکای مرکزی سرمایه‌گذاری کنند تا راهی برای کند کردن مهاجرت به مرزهای ایالات متحده باشد.

در حالی که هیچ تعریف پذیرفته شده جهانی برای مهاجر وجود ندارد، سازمان ملل متحد مهاجر را به عنوان فردی که فاقد تابعیت در کشور میزبان خود است تعریف می کند. بر اساس آخرین گزارش OECD، جریان های مهاجرت در سال های 2018 و 2019 تثبیت شد و سپس در سال 2020 به دلیل همه گیری کووید-19 به شدت کاهش یافت.

در اینجا نگاهی داریم به 10 کشور عضو OECD که بیشترین مهاجران را پذیرفته اند - که شامل اتباع خارجی است که به کشور مهاجرت می کنند و همچنین کسانی که قبلاً به طور دائم در آنجا هستند. جدیدترین داده‌ها برای همه کشورهای عضو OECD مربوط به سال 2018 است. آمریکا هم در میان این 10 کشور یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت است.

رایج ترین دلایل مهاجرت به آمریکا

هر ساله هزاران نفر در سراسر جهان برای ورود به ایالات متحده درخواست ویزا می کنند. بسیاری از درخواست ها پذیرفته می شوند، اما بسیاری دیگر نیز رد می شوند. با این وجود، افرادی که رد شده اند مطمئناً سال آینده دوباره تلاش خواهند کرد. چه چیزی در مورد زندگی در ایالات متحده وجود دارد که افراد زیادی را از کشورهای دیگر برای مهاجرت به این کشور جذب می‌کند؟ پاسخ های زیادی برای این سوال وجود دارد، اما این مقاله در مورد رایج ترین دلایل به شما می گوید.

فرصت‌های بهتر برای یافتن کار : ایالات متحده هنوز هم مقصد شماره یک افرادی است که به دنبال تحقق رویاهای خود هستند. علیرغم رکود اقتصادی که سال ها پیش کشور با آن مواجه بود، همچنان فعال ترین اقتصاد جهان را دارد. اکنون که تقریباً در حال بهبود است، تعداد فرصت های شغلی به حالت عادی باز می گردد. ایالات متحده هنوز جایی برای تعقیب رویای آمریکایی است.

شرایط زندگی بهتر : آمریکا هنوز جایی است که بسیاری از مردم آرزوی زندگی در آن را دارند، به خصوص شهرهای بزرگی مانند نیویورک و لس آنجلس. ایالات متحده بهترین های جهان را از نظر سرگرمی، فناوری، زندگی شبانه و غیره ارائه می دهد. معمولاً از مردم مناطق استوایی می شنوید که می گویند می خواهند برای دیدن مقداری برف به آمریکا بروند. ایالات متحده همچنین دارای دولتی است که از طریق کوپن غذا و مراقبت های بهداشتی به فقرا کمک می کند.

با همسران/خانواده‌های آمریکایی خود باشند : این غیرقابل انکار است که بسیاری از مردان آمریکایی از طریق اینترنت با همسران خود آشنا می شوند و عاشق آنها می شوند. بسیاری از این زنان ابتدا باید در کشورهای خود بمانند تا زمانی که شوهرانشان با کمک وکلای مهاجرت برای مهاجرت به ایالات متحده آماده می شوند.

همچنین شرایطی وجود دارد که والدین کشورهای دیگر هر دو در ایالات متحده کار می کنند و فرزندان خود را در وطن خود رها می کنند. به زودی، هنگامی که این والدین به اقامت دائم می رسند، می توانند با کمک یک وکیل مهاجرت از فرزندان خود درخواست کنند تا در ایالات متحده با آنها باشند.

برای فرار از کشور آشفته خود : در حال حاضر در بسیاری از نقاط یا جهان، هرج و مرج وجود دارد - خاورمیانه، کشورهای آفریقا و دیگر قاره ها. به طور طبیعی، مردمی که در آن کشورها زندگی می کنند، برای فرار از خطر و شرایط وخیم، می خواهند به دوردست ها بروند. ترجیح داده شده ترین مقصد هنوز آمریکاست، سرزمین آزادگان.

هر سال، ایالات متحده به سرزمین موعود مردمی تبدیل می شود که در حال خروج از کشورهای جنگ زده خود هستند و در اینجا زندگی می کنند و پیشرفت می کنند. اگر آنها یک وکیل مهاجرت در کنار خود داشته باشند، حتی ممکن است اقامت دائم و به زودی تابعیت دریافت کنند.

برای دریافت بهترین آموزش : ایالات متحده دارای برخی از معتبرترین موسسات آموزشی در جهان است. این آرزوی هر مرد و زن جاه طلبی است که مدرک خود را از یکی از دانشگاه ها و کالج های برتر آمریکا دریافت کند، بنابراین دانشجویان زیادی هر ساله برای ویزای دانشجویی اقدام می کنند. آنها یا با مدرک دیپلم خود به کشورهای خود باز می گردند یا در آمریکا می مانند تا در اینجا تشکیل خانواده بدهند.

دلیل تمایل یک فرد برای مهاجرت به ایالات متحده هر چه باشد، یک چیز مسلم است، بدون کمک وکلای مهاجرت کار آسانی نخواهد بود. از گرفتن ویزا گرفته تا درخواست شهروندی، وکیل مهاجرت بهترین دوست شماست.

سخن پایانی

یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت، ایالات متحده آمریکا است. سبک زندگی، رفاه اجتماعی، فرصت‌های شغلی و تحصیل در دانشگاه‌هایی با رنکینگ جهانی، آمریکا را به یک مقصد رویایی برای مهاجرت تبدیل نموده است. برای مهاجرت به آمریکا انوع مختلف ویزا وجود دارد که بر حسب شرایط خود می‌توانید، برای آن ویزا اقدام کنید.

هدف موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در آمریکا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز