خبرگزاری کار ایران

راهنمای جامع خرید انگشتر و دستبند نامزدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۵۲

خرید انگشتر و دستبند نامزدی یکی از لذت بخش ترین قسمت خریدهای قبل از عروسی است. انگشتری که برای نامزدی انتخاب می‌کنید تا آخر عمر به رسم یادبود همراه شماست، پس باید برای خرید آن دقت و حوصله کافی به خرج دهید. دراین مقاله ما به شما در خرید انگشتر و دستبند نامزدی به صورت جامع کمک خواهیم کرد.

نکات مهم هنگام خرید انگشتر نامزدی

خرید انگشتر نامزدی به همان میزان که لذت بخش است، میتواند سخت و طاقت فرسا نیز باشد. چرا که هنگام خرید انگشتر نامزدی باید مواردی از جمله طرح، وزن، رنگ، جنس فلز در نظر گرفته شود و از همه مهمتر قیمت انگشتر طلا  و بهای انگشتر نامزدی است.

حلقه با انگشتر نامزدی چه فرقی دارد؟

در فرهنگ ما انگشترهای بزرگ و پر نگین در زمره انگشتر نامزدی قرار نمی گیرند. انگشتر نامزدی باید طرحی ساده و در عین حال شیک داشته باشد. انگشترهای ظریف با تک نگین یا یک ردیف نگین بسیار مورد پسند قرار می گیرند.

وزن انگشتر نامزدی باید چقدر باشد؟

این موردی است که دقیقاً بستگی به بودجه شما دارد. در فروشگاه های فیزیکی اکثراً طرح های سنگین پیدا میشود، اما با آنلاین شدن همه کسب و کارها به راحتی میتوانید از یک  طلا فروشی آنلاین  طرح های سبکی که با ظرافت و زیبایی چشمگیری ساخته شده و وزن کمتری دارند را سفارش دهید.

انگشتر نامزدی؛ طلای سفید یا زرد؟

از قدیم اکثر انگشترهای نامزدی رنگ زرد داشته اما این روزها جوانان به دنبال متفاوت بودن هستند و به سمت طلا با رنگ های جذاب تر رغبت پیدا کرده اند.

طلای زرد: انتخابی همیشگی برای کسانی که طرفدار سبک های قدیمی هستند.

طلای سفید: انتخاب افرادی ست که شیک بودن را در عین سادگی می خواهند. البته دقت کنید که طلای سفید بعد از چند سال نیاز به صیقل کاری دارد تا بتواند مثل روز اول بدرخشد.

رز گلد: برای کسانی است که همیشه به دنبال مُد هستند. این فلز ترکیبی از طلا، مس و نقره است و رنگی شبیه به صورتی یا قرمز دارد.

جنس انگشتر نامزدی باید چه باشد؟

برای انتخاب جنس انگشتر نامزدی باید آداب و رسوم و در نهایت سلیقه خانم را در نظر گرفت. شما سه گزینه پیش رو دارید؛ پلاتین، طلا و یا نقره.

پلاتین: این فلز، سفید رنگ است و در مقابل خط و خش مقاومت بالایی دارد، البته ناگفته نماند که این فلز قیمت بالاتری نسبت به طلا دارد !

طلا: معمول ترین فلز برای خرید انگشتر نامزدی طلاست. طلا عیارهای مختلفی از جمله 22، 18 و 14 عیار دارد که بیشترین طلایی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد، طلای 18 عیار است.

نقره: اگر برای انگشتر نامزدی فلز نقره را انتخاب کنید، هزینه کمتری می پردازید، اما دوام و ماندگاری بیشتری دریافت می کنید. چرا که نقره نیاز به مراقبت خاصی ندارد و مقاومت بیشتری نسبت به طلا دارد.

قیمت انگشتر نامزدی

هرچقدر که موارد دیگر را بررسی کنیم در نهایت به قیمت انگشتر میرسیم.

همانطور که در بالا گفته شد یکی از مواردی که در قیمت انگشتر دخیل است، وزن انگشتر نامزدی است.

 اما مورد دیگر مزد ساخت طلا است. زمانی که قصد خرید طلای نو دارید، باید حق الزحمه طلاساز نیز پرداخت شود، دقت کنید که هرچقدر وقت و کار بیشتری صرف ساخت طلا شود، اجرت آن بیشتر می شود.

پیشنهاد ما به شما این است که از فروشگاه هایی خرید کنید که اجرت ساخت طلا را زیر نظر اتحادیه محاسبه می کنند.

فروشگاه هنزاگلد یک طلا فروشی آنلاین معتبر است که تنها 7% اجرت ساخت و مالیات دریافت می کند. این رقم بسیار به نفع مشتریان است و باعث میشود انگشتر نامزدی را با قیمتی به صرفه خریداری کنید.

کدام مدل انگشتر نامزدی مُد است؟

اکثراً انگشتر نامزدی چیزی است که خانواده داماد آن را خریداری می کند و فروشنده طبق بیشترین فروش به آنها پیشنهاد می دهد. اما خوب است که شما برای خرید انگشتر نامزدی، همسرتان را همراه خود ببرید و طبق سلیقه او خرید را انجام بدهید.

انگشتر مدل سولیتر بیشترین انتخاب برای انگشتر نامزدی است. به انگشتری سولیتر می گویند که یک الماس یا کریستال به هر شکل یا اندازه‌ای روی انگشتر قرار گیرد.

راهنمای جامع خرید انگشتر و دستبند نامزدی

اما موردی که خوب است در نظر بگیرید این است که معمولا انگشتر نامزدی و زیر لفظی، همراه هم خریداری می شوند !

میتوانید یک انگشتر سولیتر ظریف از هنزاگلد انتخاب کنید و یک انگشتری نیز که یک ردیف نگین کامل داشته باشد به عنوان پشت حلقه ای به صورت جداگانه خریداری کنید.

در این حالت با یک تیر دو نشان زده اید و خود را از گشتن چند باره در بازار  یا سایت های طلا فروشی آنلاین راحت کرده اید.

نکات مهم هنگام خرید دستبند نامزدی

و اما جذاب ترین اکسسوری که میتواند استایل خانم ها را تکمیل کند، دستبند طلا است.

دستبندها جای النگوهای قدیمی را گرفته اند و در استفاده روزمره بیشتر مورد پسند قرار میگیرند.

اما  دستبند طلای نامزدی انواع مختلفی دارد. شما میتوانید دستبند را به عنوان هدیه عقد، زیرلفظی یا یادبود به همسرتان تقدیم کنید.

انواع مدل های دستبند

دستبندهای طلا برخلاف النگوها انواع مختلفی دارند. از این رو برای انتخاب یک دستبند منحصر به فرد باید به استایل و سبک لباس پوشیدن نامزدتان دقت کنید تا بتوانید یک دستبند مطابق سلیقه او بخرید.

دستبند زنجیری: اگر همسر شما ظریف پسند است، قطعاً از دستبندهای زنجیری خوشش می آید. ویژگی مثبت دستبند زنجیری، سبک بودن آن است. به خاطر همین در عین زیبایی قیمت کمتری دارد.

دستبند النگویی: یکی از زیباترین دستبندهای دخترانه، مدل النگویی است. این دستبند طلا دارای قفل لولایی یا قفل دکمه ای است که به راحتی میتوان آن را از دست بیرون آورد.

دستبند کارتیر: از پرفروش ترین دستبندهای طلا در دو سال اخیر، میتوان به دستبند کارتیر اشاره کرد. اگر همسر شما مُدپسند است، به فکر خرید دستبند کارتیر برای او باشید تا بتوانید بیش از پیش دل او را به دست آورید.

راهنمای جامع خرید انگشتر و دستبند نامزدی

اما چه مدل دستبندی به دستمان می آید؟

دستنبد مناسب دست لاغر

کسانی که مچ دستشان لاغر است، بهتر است چندین دستبند طلا باریک و ظریف را همزمان به دست خود ببندند. چرا که این روش باعث می شود دستشان پُرتر و زیباتر به نظر برسد.

دستبند مناسب دست چاق

و اما کسانی که دست تپلی دارند بهتر است که از یک دستبند طلا با پهنای متوسط یا ضخیم استفاده کنند. با این کار مچ دست آنها باریک تر به نظر می رسد.

دستبند متناسب با رنگ پوست

انداختن دستبند طلا، زیبایی دستان خانم ها را دو چندان می کند. اما باید دقت کرد که هر پوستی رنگی دارد و درخشندگی دستبند طلا روی هر رنگی متفاوت است. پس اگر بخواهید یک دستبند خاص انتخاب کنید، باید رنگ پوست همسرتان را نیز مد نظر داشته باشید.

زیر نور طبیعی، رگ های مچ دست همسرتان را نگاه کنید و از لیست زیر استفاده کنید. البته دقت کنید که تناژ پوست با رنگ ظاهری پوست متفاوت است. ممکن است فردی رنگ پوستش تیره یا برنز باشد اما تناژ پوستش سرد باشد.

پوست سرد : اگر رنگ رگ دستشان آبی یا بنفش بود.

پوست گرم : اگر رنگ رگ دستشان سبز بود.

پوست خنثی : اگر رنگ رگ دستشان در بخش هایی آبی و در جاهایی سبز بود.

  • برای پوست سرد؛ طلای سفید، پلاتین و نقره مناسب است.
  • برای پوست گرم؛ طلای زرد و رز گلد جلوه خاصی دارد.
  • برای پوست خنثی؛ نیز هر دو رنگ سفید و زرد جلوه خاصی دارد.

و اما سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل در مورد خرید انگشتر و دستبند نامزدی توضیح دهیم تا این کار دشوار برای شما بسیار آسان شود و با لذت بیشتری اقدام به خرید کنید.

برای یک خرید مطمئن و بی دغدغه از معتبر ترین طلا فروشی های آنلاین،  مقاله  خرید طلا از معتبرترین سایت های خرید آنلاین طلا  را مطالعه کنید

اگر تمامی موارد گفته شده را رعایت کنید به شما قول می دهیم که یک انتخاب حرفه‌ای انجام میدهید و همسرتان از خوش سلیقگی شما شگفت زده خواهد شد. 

منبع:www.henzagold.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز