خبرگزاری کار ایران

خرید یخساز پولکی یا یخساز پودری؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۰۵۹

یخساز صنعتی، دستگاهیست که دارای تجهیزات برودتی و سرمایشی در درون خود است و میتواند با اتصال به لوله کشی شهری، آب ورودی را به یخ تبدیل کند. امروزه برای پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربریها، مدلهای مختلفی از این تجهیزات برودتی ساخته شده است. یخساز پولکی، حبه ای، قالبی، رستورانی و یخساز پودری، بخشی از تنوع طراحیهای این تجهیزات می‌باشد که هریک از این دستگاه‌ها، یخ را با شکل ظاهری متفاوتی تولید میکنند. فرآیند تولید یخ در تمامی مدلهای یخسازهای صنعتی با سرعت زیاد، بهداشت کامل، ماندگاری خوب و مصرف بهینه برق انجام میشود.

انواع یخ ساز صنعتی (یخساز پولکی، پودری، یخساز قالبی و...) امروزه کار را برای تمامی کارفرمایان و کسب و کارها راحت نموده است. چرا که در گذشته، یخها بصورت قالبهای بزرگ سفارش داده می شد. پس از ساخت در کارخانه‌های یخ‌سازی، این یخهای چندمتری با ماشینهای بزرگ به مقاصد مختلف برده میشد و کارگران باید با لوازم مربوطه، شروع به تراشیدن یخ به قطعات کوچکتر میکردند!. اما امروزه این تجهیزات به راحتی در مکان مورد نظر قرار گرفته و قابلیت تولید مقادیر زیاد یخ را دارند. حال این سوال بوجود می‌آید که چرا کافی شاپها، رستورانها، بازار ماهی فروشان، صنایع بتن و...، همه و همه به خرید یخ‌سازهای پولکی، پودری، حبه ای یا قالبی اقدام می کنند؟!

ویژگی های یخساز صنعتی

ساخت انواع دستگاه یخ ساز صنعتی (یخساز قالبی، یخساز پودری، یخساز حبه ای و یخسازپولکی) توانسته است خدمات قابل توجهی را برای صاحبان مراکز رفاهی – خدماتی و صاحبان صنایع بوجود بیاورد. این خدمات و راحتی در سایه‌ی امکانات و مزایای قابل توجه این تجهیزات به ارمغان آمده است. از همین رو به برخی از مهمترین ویژگیها و مزایای یخسازها اشاره خواهیم نمود:

  1. قابلیت طراحی در انواع ظرفیتها. (و البته ابعاد و اندازه های متفاوت)
  2. خاموشی خودکار در صورت پرشدن مخزن (تولید کامل یخ).
  3. بهینه سازی مصرف انرژی
  4. نصب بسیار ساده و بی‌دردسر
  5. مجهز به تصفیه آب خودکار. (آب تصفیه شده و خالص سریعتر یخ می بندد)
  6. امکان اتصال به لوله کشی آب شهری. (البته برخی از مدلها نیز ساده بوده و مخزن آب آنها باید به صورت دستی پر شوند)
  7. ظاهر زیبا
  8. بدنه تمام استیل؛ به جهت جلوگیری از زنگ زدگی و ماندگاری طولانی تر
  9. استانداردهای بهداشتی بالا (عدم دخالت نیروی انسانی در فرآیند تولید یخ و فرم دهی آن)
  10. امکان تولید یخ در انواع فرمها. (بسته به نوع دستگاه یخساز پولکی، پودری، قالبی یا حبه ای)
  11. ماندگاری بالا؛ بخصوص یخهای قالبی و پولکی
  12. شستشو و نظافت راحت دستگاه
  13. قابلیت بررسی سیستم ها و قطعات دستگاه. (باتوجه به وجود درب دسترسی در پشت دستگاه)
  14. دارای محفظه نگهدارنده یخ. (برای زمانهایی که پس از تولید یخ، نیاز آنی برای استفاده وجود نداشته باشد و صاحب دستگاه بخواهد از یخهای تولید شده بعداَ استفاده نماید)
  15. تنوع قیمتی بالا
  16. عدم نیاز به تعمیرات خاص و پیاپی
  17. قابلیت چرخش مستمر پمپهای دستگاه ها که منجر به عدم تشکیل لایه‌های رسوب میگردد.

قیمت یخساز صنعتی

قیمت یخساز صنعتی بسته به پارامترهای متنوعی همچون:

  • جنس بدنه
  • نوع و توان اجزای برودتی دستگاه. (کندانسور، پمپ، کمپرسور، درام، اواپراتور و...)
  • ظرفیت یخ‌ساز صنعتی
  • آبگیری اتومات یا دستی مخزن
  • نوع دستگاه. (یخساز پولکی، پودری، قالبی یا حبه ای)
  • برند سازنده، وارداتی بودن یا داخلی بودن اجزا و یا کل دستگاه یخ ساز

تعیین میگردد. بطورکلی قیمت یخساز پودری و پولکی، کاملاَ یکسان می‌باشد. بطوریکه مثلاَ در ظرفیت 1000 کیلوگرمی، قیمت این تجهیزات در حدود 170.000.000 تومان می‌باشد. همچنین در ظرفیتهای صنعتی 20000 کیلوگرم، قیمت یخ‌ساز پولکی و پودری به حدود 1.350.000.000 تومان نیز میرسد. قیمت یخساز حبه ای نیز در ظرفیت تولید 10 کیلوگرم یخ، حدود 11.000.

انواع یخساز صنعتی

انواع یخسازهای صنعتی غالباَ در پنج مدل مختلف (براساس مکانیزم و نوع تیغه‌ی برش زن) دسته بندی میشوند:

  1. یخساز پولکی یا سکه ای
  2. یخساز پودری (ice powder maker)
  3. یخ ساز حبه ای (Cube ice maker)
  4. دستگاه یخساز قالبی
  5. یخ ساز رستورانی (restaurant ice maker)

البته مدلهای رستورانی دارای مکانیزم متفاوتی نیست و تیغه‌ی آنها میتواند به شکل حبه زن یا پولکی باشد. بیشتر به جهت ظرفیت بیشتر و ظاهر زیباتر است که مدلهایی به نام یخ‌ساز رستورانی معرفی میشود. در ادامه به بررسی هریک از مدلهای این تجهیزات خواهیم پرداخت. 

یخساز قالبی

یخساز قالبی قادر است تا یخهای مستطیلی بزرگی (به طول نیم تا یک متر) تولید نماید. بنابراین این تجهیزات نیازمند مکانیزم و موتور قدرتمندی هستند و غالباَ نیاز به برق صنعتی سه فاز دارند. درواقع یخسازهای قالبی بیشتر برای پوشش‌دهی نیازهای صنعتی تولید شده اند و جای کارخانه های تولید یخ بزرگ را گرفته‌اند.

از این تجهیزات در انواع کاربریهای: کارخانجات یخ‌سازی، صنایع مواد غذایی، کشتارگاه های صنعتی، صنایع ساخت بتن، سردخانه های صنعتی و غیرصنعتی، قصابی‌ها، پروژه‌های عمرانی و... استفاده میشود. باتوجه به تولید یخ در سایزهای بزرگ توسط یخسازهای قالبی، نیاز به برق صنعتی و ابعاد بزرگ خود دستگاه، بهره گیری از این تجهیزات در رستورانها، کافی ‌شاپ‌ها و کسب و کارهای خدماتی کوچک چندان رایج نمی‌باشد.

بیاد داشته باشید که پیش از خرید انواع یخساز قالبی، بایستی به مکان مورد نظر برای نصب این تجهیزات توجه نمایید. زیرا برای نصب، نیاز به فضایی کافی دارند.

دستگاه یخساز پولکی

خرید یخساز پولکی یا یخساز پودری؟

یخساز پولکی نوعی از یخ سازهای صنعتی بشمار می‌رود که توانایی تولید توده های یخ در فرم های شبیه به «پولک» یا «سکه» را دارا می‌باشد. ساخت این تجهیزات غالباَ در دو فرم ظاهری «کوچک (غیرصنعتی)» و «بزرگ صنعتی» صورت می پذیرد. جالب است بدانید که خرید انواع یخساز پولکی از چندین جهت قابل اهمیت است:

  1. تولید یخ پولکی در ابعاد کوچک و مناسب و فرم دلپذیر
  2. ماندگاری بسیار مناسب به دلیل فشردگی توده یخ پولکی
  3. امکان خنکسازی پرسرعت مواد غذایی و عناصر صنعتی
  4. قابلیت بکارگیری این تجهیزات در کاربریهای متنوع

درون انواع یخساز پولکی، نوعی درام یخساز تعبیه شده است که عملکردی شبیه به اواپراتورها دارد. پس از تبدیل آب به یخ (توسط گاز مبرد و حرکت دهی کمپرسورها و کندانسور)، توده های یخ تشکیل میگردد. درواقع ابتدا نیاز است که گرمای درام کاملاَ گرفته شود. سپس سطح بسیار سردی بر روی درام ایجاد میشود که با پاشش آب بر روی آن، آب را به نقطه انجماد (یخ زدگی) میرساند. حالا تیغه‌های غیرثابت (متحرک) یخ ساز پولکی وارد عمل میشوند. این تیغه‌ها، توده‌های یخ تشکیل شده را به شکل پولک برش داده و وارد مخزن نگهدارنده می کنند.

موارد کاربرد یخساز پولکی

دستگاه یخساز پولکی بلحاظ موارد استفاده، کاربردی‌ترین مدل یخ ساز صنعتی بشمار میرود. از جمله کاربردهای یخسازهای پولکی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مصارف خانگی: پذیرایی از مهمانان، مصارف شخصی و آشپزی‌های خانگی
  • تالارهای پذیرایی: خدمات دهی به مهمانان و ارائه نوشیدنی های سرد با استفاده از دستگاه یخساز پولکی
  • مصارف رستورانی و هتلها: انواع خدمات سردسازی نوشیدنی ها و بستنی ها. بیاد داشته باشید که در مصارف رستورانی، هتلها و کافی شاپ ها، بایستی از دستگاه هایی با ظرفیت بیشتر استفاده نمود.
  • کافی شاپ، بستنی فروشی و آبمیوه فروشیها: در این کاربریها، عمدتاَ نوشیدنی ها و انواع موادغذایی با طبع سرد و در حجم زیاد سرو میشود. به همین دلیل وجود دستگاه یخساز پولکی با تولید یخهایی زیبا، با ماندگاری بالا، سرعت خنکسازی زیاد و فرم پولکی مناسب، بسیار کمک کننده خواهد بود.
  • صنایع بیجینگ بتن: انواع کارگاه های تولید بتن، بمنظور افزایش کیفیت و گیرایی بتن، نیاز به کاهش حرارت سریع این عناصر ساختمانی دارند. به همین منظور از یخهای پولکی که دارای فرمهای کوچک و قدرت خنکسازی بالایی هستند، استفاده میشود. صنایع تولید بتن، یکی از مشتریان پروپا قرص یخ سازهای پولکی به شمار میروند.
  • بازار ماهی فروشان: در بازارهای ماهی فروشان، مشتریان به دنبال خرید ماهی هایی با گوشت و ظاهر تازه هستند. وجود یخ در لای گوشت و باله‌های کوچک ماهی، میتواند عطر، طعم و تازگی این مواد غذایی را تضمین نماید. از طرفی نمیتوان از یخهای با ابعاد درشت برای قراردهی بر روی ماهی استفاده نمود. درنتیجه انواع یخساز پولکی میتواند بهترین گزینه ممکن برای این بازارها باشد.

دستگاه یخساز پودری

خرید یخساز پولکی یا یخساز پودری؟

مکانیزم عملکردی یخساز پودری شبیه به مدلهای پولکی است. با این تفاوت که تنها بلحاظ نوع تیغه، با همدیگر متفاوت می باشند. نکته‌ی مثبت یخسازهای پودری، سرعت حل شدن بالا و خنکسازی سریع آبمیوه ها و نوشیدنیها است. در حقیقت مدل تولید یخ در یخساز پودری، به شکل رشته ای و پودرهایی شبیه به برف می باشد. تیغه های این تجهیزات شبیه به کراش خردکن عمل میکند. بطوریکه ابتدا در تونل های انجماد، توده های یخ تشکیل شده و سپس تیغه های قدرتمند یخساز پودری، یخها را به شکل پودرهای برف تبدیل میکنند. درنهایت رشته های یخ تولید شده، به درون مخزن نگهدارنده ریخته می شود.

یخساز حبه ای

یخساز حبه ای نیز گونه‌ای دیگر از این تجهیزات است که در ظرفیت های متفاوتی تولید میگردد. عمده‌ی استفاده از این دستگاه‌ها در فضاهای رفاهی و رستورانی می‌باشد. کاربری‌هایی نظیر: رستوران، تالارها و سالن های پذیرایی، هتل و مسافرخانه، کافه تریا و کافی شاپها، فست فود و فودکورت، فروشگاه‌ها و مجتمع های خدماتی بین راهی و جاده ای، قصابیها، آبمیوه و بستنی فروشی ‌ها و...

بیاد داشته باشید که در سطح بین المللی، غالباَ شرکتهای سازنده ایتالیایی، آلمانی و چینی، به سراغ ساخت و صادرات یخساز حبه ای می روند. مهمترین شرکت تولید کننده این تجهیزات در سطح جهان، مجموعه NTF ایتالیا است. این تجهیزات نیز به مانند مدلهای پولکی و پودری دارای ویژگیهایی نظیر:

  • تولید یخ بادوام و فشرده
  • تصفیه خودکار آب برای یخ زدگی سریعتر
  • خاموش سازی اتومات دستگاه در هنگام پرشدن کامل مخزن. (به جهت کاهش مصرف انرژی و برق) و...

می‌باشد. غالباَ یخهای تولید شده توسط یخساز حبه ای، دارای سایزی کوچکتر از بخهای یخساز پولکی هستند. همچنین طراحی این مدلها بحاظ مکانیزم، اندکی پیچیده‌تر از سایر دستگاه های یخساز صنعتی است.

استفاده از یخساز صنعتی در کشتارگاه ها

دامداری‌های صنعتی و کشتارگاه ها برای ذبح دامها، همواره بایستی به موازین اسلامی و بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.  بایستی بدانید که گوشت و لاشه دام در هنگام ذبح، حرارت بالایی دارد (حتی تا 40 درجه سانتیگراد). در هنگام افزایش حرارت بدن و گوشت دام ذبح شده، باکتریها (میکرو ارگانیسم‌ها) و ویروس ها سریعاَ رشد میکنند و امکان فاسدسازی سریع گوشت دام را دارند.

چنانچه سردخانه صنعتی در اختیار کارفرمایان نباشد، استفاده از انواع یخساز صنعتی (یخساز پودری، پولکی، حبه ای و قالبی)، بهترین گزینه ممکن برای کاهش دما و حرارت گوشت محسوب میشود. حتی فارغ از بحث ذبح، به هنگام انتقال گوشت و لاشه دام در مقاصد طولانی نیز، استفاده از یخ میتواند گوشت دام و همچنین فرآورده های گوشتی و پروتئینی را تازه نگه دارد.

خرید انواع یخساز صنعتی با گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه

گروه صنعتی تجهیز گستر (https://industrial-kitchen.com) از سال 1383 تأسیس شده و امروزه با عمر 18 ساله‌ی خود، در بالاترین سطح تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی، سردخانه صنعتی، انواع یخساز حبه ای، پودری، پولکی و قالبی، تجهیزات برودتی، تجهیزات فست فود و... جای دارد. درواقع استفاده همزمان از طراحان خلاق و نخبه، خط تولید بسیار پیشرفته، مواد اولیه و متریالهای باکیفیت و...، جلب رضایت صاحبان صنایع را فراهم آورده است. است. بطوریکه علاوه بر پاسخگویی به نیازهای کشور، بازار صنعتی همسایگان ایران زمین نیز به مقصدی جذاب برای محصولات گروه صنعتی تجهیز گستر خاورمیانه تبدیل شده است.

پیشنهاد میکنیم قبل از هرگونه خرید، با متخصصین شرکت تجهیز گستر خاورمیانه تماس حاصل کنید. و از آخرین شرایط خرید و قیمت انواع یخساز صنعتی، کسب آگاهی نمایید.

نشانی دفتر فروش: سعادت آباد، ضلع شمال غربی، چهارراه خیابان نامی، ساختمان عمارت سرو، پلاک 9، طبقه چهارم

تماس: 02122380562 – 09128299793

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز