خبرگزاری کار ایران

نرده‌های پیش ساخته چگونه ساخته می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۰۰۶

اگر به سازه‌ها و ساختمان‌های مختلف در سطح‌ شهر توجه کرده باشید، انواع نرده را که یکی از المان‌های امنیتی محسوب می‌شوند، دیده‌اید. نرده پیش ساخته و یا نصب نرده پانل کلاسیک، نمونه‌ای از فنس کشی اطراف یک ساختمان و یا محوطه به شمار می‌آیند که عملکرد حفاظتی داشته و از ورود سارقان به یک منطقه و یا خانه جلوگیری می‌کنند. اما کاربرد انواع نرده و فنس به همین‌جا ختم نمی‌شود و با توجه به طراحی‌های جدیدی که در ساخت آن‌ها به کار رفته، برخی از آن‌ها را می‌توان در طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار داد. سعی ما بر این است که در این مطلب به معرفی انواع نرده فلزی پرداخته و ویژگی و کاربردهای آن را با شما در میان بگذاریم.

نرده پیش ساخته چیست؟

از گذشته تاکنون برای تعیین مرز و یا جلوگیری از ورود افرادغیر و بیگانه به هر محیطی از نرده‌های چوبی و یا دیوار و پرچین استفاده می‌شد. اکنون نیز نرده پیش ساخته یا فنس از جمله تجهیزاتی است که برای این منظور به کار برده می‌شود اما طبیعتا علاوه‌بر استحکام و دوام از کاربرد بهتری نیز نسبت به نرده‌های چوبی و دیوار‌های آجرچین برخوردار است، ضمن آن که کاربر در نصب و استفاده از آن‌ها هزینه بسیار کمتری را متحمل خواهد شد. از انواع این نرده‌ها می‌توان جهت تعیین مرز برای زمین‌های زراعی و کشاورزی و همچنین محصور کردن اطراف محوطه و حیاط ساختمان‌ها و ویلاها استفاده کرد.

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم نرده‌های فلزی که برای فنس کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند تنها یک نمونه از انواع نرده به شمار می‌آیند که البته دارای مدل‌های فراوانی است که از هر یک می‌توان در مکان‌ها و محیط‌های گوناگون استفاده کرد. در حال حاضر شرکت‌های سازنده نرده پیش ساخته در مدل و طرح‌های مختلف طراحی و تولید می‌کنند به همین منظور این تجهیزات قادرند علاوه بر امنیت زیبایی خاصی نیز به محیط شما ببخشند.

نرده‌های پیش ساخته چگونه ساخته می‌شوند؟

انواع نرده پیش ساخته فلزی را می‌توان از جنس‌های مختلف تولید کرد. در ساخت این تجهیزات از فلزات گوناگونی مانند استیل، آهن، آلومینیوم و ... استفاده شده و طراحی‌های مختلفی مانند ساده، خمیده، پیچ‌دار، شاخ گوزنی و.... دارند که برای هر محیطی به تناسب می‌توان سفارش ساخت آن‌ها را در متراژ مورد نیاز به تولیدکننده داد.

انواع فنس فلزی

نرده‌های پیش ساخته از نظر ساختار و طراحی، انواع گوناگونی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  •  نرده پانل کلاسیک

این نوع از نرده‌های پیش ساخته طراحی ساده و یکدستی‌ دارند و برای تامین امنیت اطراف ساختمان‌های اداری و مسکونی و همچنین به عنوان فنس کشی برای جداسازی زمین‌های کشاورزی و زراعی و محیط‌های نظامی و دولتی، فرودگاه‌ها و زمین‌های ورزشی و .. مورد استفاده قرار می‌گیرند. نرده پانل کلاسیک را می‌توان پرکاربردترین و متداولترین انواع نرده به شمار آورد که در تمامی شهرها و کشورها موارد استفاده بی‌شماری دارد.

  •  نرده شاخ گوزنی

نوع دیگری از نرده پیش ساخته وجود دارد که به شاخ گوزنی معروف است این نوع نرده‌های فلزی به گونه‌ای طراحی شده که سر آن‌ها چند شاخه بوده و بسیار تیزند. این نوع نرده جهت نصب در بالای دیوار خانه‌های مسکونی و همچنین ویلا و باغ مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر تامین امنیت بسیار بالایی که دارد زیبایی خاصی نیز به محیط شما خواهد بخشید.

  • نرده فلزی بوته‌ای

این نوع نرده پیش ساخته به صورت یک بوته فلزی طراحی شده است که دارای انشعاب‌های فلزی بسیار تیزی در بالای آن است. از این نوع نرده جهت فنس کشی بالای دیوار استفاده می‌شود که با توجه به ویژگی خاصی که دارد امکان عبور کردن سارقان را تا حد زیادی غیر ممکن کرده و امنیت بالایی را برای محیط شما به ارمغان می‌آورد. نرده فلزی لیلیوم نیز تا حدودی شبیه به نوع بوته‌ای است با این تفاوت که انشعاب‌های بالای آن بیشتر بوده و می‌تواند علاوه بر امنیت، زیبایی بیشتری نیز به محیط شما ببخشد.

مزایای استفاده از نرده پیش ساخته

نرده‌های پیش ساخته چگونه ساخته می‌شوند؟

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم یکی از پرکاربردترین و متداولترین انواع نرده‌ها، نرده‌های ساده و پانل کلاسیک است که به صورت پیش ساخته و در کارگاه‌های تولیدی مراحل ساخت آن با توجه به متراژی که مورد نیاز مشتری است ساخته شده و سپس به محل مورد نظر انتقال داده شده و در آن جا عملیات نصب انجام می‌گیرد. ما در ادامه به بررسی مزیت استفاده از این نوع نرده خواهیم پرداخت.

روش نوین طراحی: در ساخت این نوع نرده برخلاف ساختار نرده‌های قدیمی یک خم در بدنه نرده‌ها ایجاد می‌شود که این ویژگی تا حد زیادی از تغییر شکل پیدا کردن آن جلوگیری کرده و میزان استحکام آن را نیز افزایش خواهد داد. بنابراین نه تنها نیازی به کلاف کردن دورتادور آن توسط قاب فلزی نخواهد بود بلکه وزن کمتر و سبک‌تری داشته و تا حد زیادی نیز در هزینه‌های مشتری صرفه‌جویی خواهد شد.

انتخاب نوع مفتول: در تولید نرده پیش ساخته کلاسیک از مفتول‌هایی به قطر 4.5 میلی‌متر استفاده خواهد شد که سبب می‌شود حصار از چشمه‌هایی با ابعاد استاندارد بهره‌مند شده و علاوه بر زیبایی ظاهری دوام و استحکام بالایی پیدا نماید.

روش نصب: یکی از موضوعات مهم در خصوص فنس کشی، نحوه نصب نرده در محیط مورد نظر است. در نصب نرده‌های پیش ساخته نیازی به جوشکاری نبوده و قطعات مختلف نرده را می‌توان به راحتی و در مدت زمانی کوتاه به یکدیگر متصل نمود.

رنگ نرده پیش ساخته: یکی از مزایای انواع نرده‌های پیش ساخته انتخاب رنگ برای آن‌هاست زیرا می‌توان بر اساس خواست و نظر مشتری رنگ‌های متنوعی مانند سبز، قرمز، آبی و قهوه‌ای و زرد و .. برای آن در نظر گرفت. شیوه رنگ کردن نرده‌های پیش ساخته بخصوص نرده پانل کلاسیک نیز به این‌صورت است که از رنگ‌هایی به شکل کوره‌ای و پلی‌استر استفاده می‌شود این نوع رنگ‌ها در برابر نور خورشید دوام بالایی داشته و نیاز به رنگ‌کاری مجدد نداشته و می‌توان به راحتی آن‌ها را شست وشو و تمیز نمود.

هزینه تعمیر کم: به قطعیت می‌توان گفت به لحاظ دوام و استحکام انواع نرده‌های پیش ساخته نیازی به تعمیر آن‌ها نخواهد بود. چنانچه آسیبی نیز به این نرده‌ها وارد شود و نیاز به تعمیر پیدا کنند این عملیات با کمترین هزینه انجام خواهد شد.

نرده‌های پیش ساخته چگونه ساخته می‌شوند؟

صنایع حفاظتی هپتاحصار

برای جداسازی و همچنین برقرار کردن امنیت در هر محیطی نیاز به استفاده از یکسری تجهیزات وجود دارد. در حال حاضر فنس کشی با استفاده از انواع نرده پیش ساخته و سیم‌های خاردار کاربردی‌ترین کار به شمار می‌آید. اما برای مکان‌هایی که بحث زیبایی محیط در آن‌ها مهم است و یا لازم است دکوراسیون داخلی یک فضا نیز مورد توجه قرار گیرد بهترین راه استفاده از نرده‌های پیش ساخته بخصوص نرده پانل کلاسیک است. مجموعه هپتا حصار یکی از تولیدکنندگان این دسته از تجهیزات به شمار می‌آید که در شهر تبریز واقع شده است و می‌تواند ضمن ارائه بهترین و خوش ساخت‌ترین انواع نرده، آماده‌سازی و نصب و اجرای آن را در کوتاه‌ترین زمان در محیط مورد نظر مشتری به انجام رساند.  برای اطلاع از انواع محصولات و تجهیزاتی که توسط این مجموعه ارائه می‌شود، می‌توانید به سایت hepta-hesar.com مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز