خبرگزاری کار ایران

دستگاه پر کن برای چه موادی استفاده می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۲۷۸

دستگاه پر کن از جمله دستگاه‌های کاربردی صنایع امروزی است که در انواع مختلف وجود دارد. دستگاه پرکن پودری و مایعات هر کدام متناسب با نیاز صنایع امروزی قابل خریداری و استفاده هستند. این دستگاه‌ها به صورت صنعتی در دو شیوه خودکار و نیمه خودکار فعال می‌شوند تا خط تولید بتواند به شکل استاندارد وظایف خود را انجام دهد. استفاده از دستگاه پرکن مایعات در صنایع امروزی باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های جانبی خواهند شد. اگر می‌خواهید در مورد دستگاه پرکن بیشتر بدانید، کافی است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دستگاه پر کن مایعات چیست

دستگاه پرکن مایعات به دستگاهی گفته می‌شود که برای پر کردن حجم مشخصی از مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه قادر است مایعات را با حالت‌های مختلف، چگالی متفاوت و ویسکوزیته متغیر پرنماید. بسیاری از صنایع امروزی با پیشرفت تکنولوژی و روی کارآمدن تجهیزات جدید می‌توانند بهره‌وری صنعت خود را تا حدود زیادی افزایش دهند. انتخاب یک دستگاه پرکن مایعات از اهمیت زیادی برخوردار است. دستگاه‌های پرکن مایعات دارای انواع مختلف هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دستگاه پرکن ادکلن، دستگاه پرکن دوغ، شیشه نوشابه، روغن موتور و غیره اشاره کرد. در ادامه به مهم‌ترین دستگاه‌های پر کن مایعات اشاره خواهیم داشت.

فواید و اهمیت استفاده از دستگاه پرکن

استفاده از ماشین آلات پرکن علاوه بر این که می‌تواند دقت پرکردن مایعات را افزایش دهد، باعث یکنواختی در تزریق مواد به داخل ظرف خواهد شد. از مهم‌ترین فواید استفاده از دستگاه پر کن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       دقت در پر کردن مایعات

اگر فرآیند پر کردن مایعات به شکل دستی انجام شود می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به دنبال داشته باشد. یکی از مشکلات ایجاد شده در فرآیند پر کردن دستی مایعات افزایش حجم زیاد تلورانس است که ممکن است باعث ایجاد نارضایتی مشتریان شود. استفاده از دستگاه‌های پیشرفته پرکن مایعات با دقت در پر کردن می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت شود.

·       کاهش زمان پر کردن مایعات

با استفاده از دستگاه پر کن مایعات می‌توان در یک بازه زمانی کوتاه، تولید چند برابری را نسبت به پر کردن دستی تجربه کرد. وجود نازل در دستگاه‌های پرکن مایعات قابل تنظیم با حجم کار یک تولیدی است.

·       عدم دخالت دست

شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از این دستگاه‌ها این است که نیروی کار کمتری را به خود مشغول می‌نماید. همچنین فرآیند پرکردن مایعات به گونه‌ای است که بدون دخالت دست بوده و باعث افزایش بهداشت و سلامت محصول خواهد شد.

·       افزایش راندمان

یکی دیگر از فواید استفاده از دستگاه‌ پرکن مایعات این است که یک صنعت با انتخاب صحیح این گونه دستگاه‌ها می‌تواند راندمان کاری خود را با یک هزینه معقول بالا ببرد. انتخاب دستگاه‌های پرکن مایعات به عنوان یک کار تخصصی شناخته می‌شود که نیاز به بررسی اصولی دارد. خرید از یک فروشگاه معتبر که دارای اصالت کالا باشد دارای اهمیت است.

دستگاه پر کن برای چه موادی استفاده می شود؟

انواع دستگاه پرکن مایعات کدام است

بسته‌بندی محصولات در صنایع مختلف دارای اهمیت است و می‌تواند فروش محصولات را چند برابر نماید. بسته‌بندی دقیق محصولات به ویژه محصولاتی که دارای حالت مایع هستند از نظر بهداشت و سلامت نیز دارای اهمیت است. از انواع دستگاه پر کن خطی مایعات قابل استفاده در صنایع امروزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه پرکن دوغ

دوغ به عنوان یکی از نوشیدنی‌های محبوب شناخته شده که در ایران و جهان طرفداران خاص خود را دارد. دوغ‌های موجود در بازار به صورت بطری تولید می‌شوند که استفاده از دستگاه دوغ پرکن می‌تواند برای بسته‌بندی محصول بسیار کارآمد باشد. برای این که صنایع امروزی بتوانند در بسته‌بندی محصولات خود بهداشت را رعایت کنند، نیاز به استفاده از دستگاه پرکن مایعات دارند. در این دستگاه‌ها برای پر کردن دوغ، ابتدا دوغ درون لیوان‌هایی با دهانه مختلف قرار گرفته و سپس درب آن با فویل بسته می‌شود. دستگاه‌های پرکن دوغ به صورت خطی یا ثقلی برای استفاده مناسب هستند.

دستگاه پر کن ثقلی دوغ ساده‌ترین دستگاه قابل استفاده برای صنایع است که با توجه به وزن مایع، بطری‌ها را پر می‌نماید. قیمت هر دستگاه با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد و جنس بدنه متفاوت است.

دستگاه پرکن شیشه نوشابه

نوشابه نیز به عنوان یکی دیگر از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های جهان به حساب می‌آید که در بطری‌های پلاستیکی و قوطی‌های فولادی یا آلومینیومی بسته‌بندی می‌شود. برای پرکردن مایعات درون بسته بندی به شکل مناسب نیاز است که از دستگاه‌های استاندارد با رعایت اصول خاص استفاده شود. دستگاه‌های پرکن نوشابه از نوع دستگاه‌های پرکن مایعات رقیق به شمار می‌روند که با توجه به ویژگی‌های متعددی که دارند در قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند.

دستگاه پرکن روغن موتور

روغن موتور به عنوان یک روان‌کننده مهم برای موتورهای اتومبیل است که نقش حیاتی در سلامت خودرو دارد. برای پر کردن روغن موتور درون بطری‌های مخصوص از دستگاه پرکن استفاده می‌شود. دستگاه پرکن روغن قادر است تا متناسب با ظرف‌های پلاستیکی در ظرفیت‌های مختلف، این کار را با سرعت بالا و به شکل بهینه شده انجام دهد. دستگاه‌های قابل خریداری شده در بازار به صورت معمول از جنس استیل بوده که باعث افزایش راندمان کار صنایع می‌شوند. از دیگر دستگاه‌‌های پرکن مایعات می‌توان به دستگاه پرکن روغن مایع، دستگاه پرکن شیشه شور و دستگاه پرکن ادکلن اشاره کرد.

دستگاه پر کن برای چه موادی استفاده می شود؟

خرید دستگاه پر کن مایعات از فروشگاه معتبر

با توجه به این که با فواید و اهمیت استفاده از دستگاه‌های پرکن مایعات آشنا شدید، باید بدانید که خرید این گونه دستگاه‌ها نیاز به بررسی دقیق و اصولی دارد. هر صنعت برای این که بتواند راندمان کاری خود را به شکل گسترده افزایش دهد، بهتر است از تجهیزات صنعتی مناسب استفاده کند. تنوع دستگاه‌های پرکن مایعات بالاست؛ از این رو انتخاب یک دستگاه کاربردی نیاز به بررسی دقیق دارد.

خرید دستگاه‌ پر کن مایعات از فروشگاه‌های معتبر باعث می‌شود تا صنایع امروزی بتوانند ضمن خرید هوشمندانه، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. اگر بخواهید یک خرید مناسب و متناسب با صنعت خود داشته باشید، باید از مشاوره تخصصی افراد باتجربه استفاده کنید. برخی از فروشگاه‌ها با داشتن افراد متخصص قادرند تا خدمات مشاوره‌ای مفیدی را ارائه دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز