خبرگزاری کار ایران

تفاوت تست اُمیکرون با سایر تست‌ها چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۴۲۴

همزمان با اوج گرفتن پیک ششم کرونا در کشور و شیوع گسترده اُمیکرون، تقاضا برای تست‌های تشخیصی اُمیکرون شدت گرفته است به طوری که بسیاری از آزمایشگاه‌ها قادر به پاسخگویی به تعداد بالای مراجعین نیستند.

در چنین شرایطی آگاه بودن افراد از روش‌های موجود برای انجام تست کرونا امیکرون می‌تواند در تشخیص بهتر و سریع‌تر بیماری موثر باشد. در این مقاله سعی شده است اطلاعات کاملی از انواع تست‌های تشخیص اُمیکرون و میزان دقت آن‌ها در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

 

انواع تست‌های در دسترس برای تشخیص اُمیکرون

رپید تست شخصی: کیت‌های رپید تست موجود در داروخانه‌ها، یکی از راه‌های تشخیص سریع ویروس کرونا بدون نیاز به مراجعه به مراکز تشخیصی است. در این کیت‌ها یک سوآپ قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان از حلق یا بینی نمونه گرفته و با کیت موجود در بسته تست شود. لازم به ذکر است که با استفاده از رپید تست نمی‌توان نوع دلتا و یا اُمیکرون بودن ویروس را تشخیص داد بلکه صرفا جواب مثبت یا منفی بودن ابتلا به کرونا قابل تشخیص است. دقت تشخیص این تست نسبت به روش PCR به مراتب کمتر است و احتمال خطا در بروز نتیجه تست وجود دارد. با توجه به تعداد بالای جهش‌های رخ داده در سویه اُمیکرون بروز نتایج منفی کاذب در این نوع تست‌ها بالاست بنابراین پیشنهاد می‌شود که برای اطمینان بیشتر از جواب تست، تست را دوبار و در فاصله 24 ساعت از هم انجام دهید.

تست PCR عمومی کرونا: در این تست که در بیشتر آزمایشگاه‌های تشخیص طبی سراسر کشور قابل انجام است در ابتدا یک نمونه از حلق و بینی فرد متقاضی گرفته شده و سپس نمونه به واحد آزمایشگاهی برای انجام شدن تست PCR ارسال می‌شود. دقت این تست در تشخیص کرونا بسیار بالاست و احتمال بروز خطا در نتیجه آزمایش کم است. در حال حاضر با تست PCR عمومی می‌توان ابتلا به هر نوع سویه کرونا از جمله اُمیکرون را با دقت بالا تشخیص داد اما تست PCR عمومی قادر نیست مشخص کند که فرد به چه سویه‌ای از کرونا مبتلا شده است. در واقع جواب آزمایش PCR عمومی با دقت بالا به شما می‌گوید که آیا به کرونا مبتلا هستید یا نه.

تفاوت تست اُمیکرون با سایر تست‌ها چیست؟

تست کرونا امیکرون

تست PCR اختصاصی اُمیکرون: با این تست می‌توان با دقت بالایی ابتلا به سویه اُمیکرون را تشخیص داد. روند اولیه این تست مشابه با تست PCR عمومی است یعنی ابتدا یک نمونه حلق و بینی گرفته می‌شود و سپس با دستگاه PCR مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر ابتلای فرد به کرونا مثبت باشد در مرحله بعد با استفاده از تکنیک توالی یابی ژنومی نمونه فرد جهت ارزیابی ابتلا به کرونا اُمیکرون آزمایش می‌شود. این تست با دقت بسیار بالایی قادر است ابتلا یا عدم ابتلا به اُمیکرون را تشخیص دهد.

با مشاهده کدام علائم می‌بایست تست کرونا دهیم؟

برای در امان ماندن از خطرات ناشی از اُمیکرون در مرحله اول بایستی از علائم مربوط به آن آگاه باشید. علائمی که در اُمیکرون ظاهر می‌شود شبیه به سرماخوردگی است و شامل عطسه، آبریزش بینی، گلودرد، تغییر کردن تن صدا و سردرد است. در نوع اُمیکرون تب، درگیری ریه و از دست رفتن حس چشایی و بویایی به ندرت اتفاق می‌افتد. پس بنابراین اگر علائمی شبیه به سرماخوردگی بروز کرد می‌توانید با استفاده از تست کرونا در منزل ابتلا یا عدم ابتلای خود را تشخیص دهید. اگر در این تست جواب آزمایش مثبت باشد با توجه به علائم ذکر شده، به احتمال زیاد به اُمیکرون مبتلا شده‌اید. بنابراین در این مرحله می‌توانید از تست PCR عمومی استفاده کنید تا با حساسیت بالایی مبتلا بودن و یا نبودن مشخص شود.

تفاوت تست اُمیکرون با سایر تست‌ها چیست؟

 علائم کرونا امیکرون

چگونه از خدمات تست کرونا در منزل استفاده کنیم؟

هومکا یکی از مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات تست کرونا در منزل است که با برخوردار بودن از مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، استفاده از کادر متخصص و رعایت استانداردهای ملی راهی مطمئن و بی ‌دغدغه برای انجام آزمایش کرونا در منزل است. با انتخاب خدمات تست کرونا در منزل هومکا، نیروی متخصص در زمان تعیین شده برای دریافت نمونه به منزل متقاضی اعزام می‌شود. سپس نمونه گرفته شده به معتبرترین آزمایشگاه‌های طرف قرارداد هومکا ارسال شده و جواب آزمایش PCR در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

با بهره گیری از این روش دیگر لازم نیست برای انجام آزمایش کل روز خود را برای مراجعه به مرکز تشخیصی و منتظر ماندن در صف پذیرش و نمونه گری اختصاص دهید، بلکه صرفا با انتخاب آزمایش در سایت هومکا به آدرس www.homeca.ir و متعاقبا تماس کارشناسان مرکز با شما، پذیرش به آسانی انجام می‌شود. این روش برای تمامی اقشار جامعه به ویژه شاغلینی که به دلیل ابتلا به کرونا نیاز به ارائه گواهی ابتلا به محل کار خود برای دریافت مرخصی استعلاجی دارند بسیار مفید و سریع است.  همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره 02191212348 نیز درخواست خود را ثبت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز