خبرگزاری کار ایران

شیشه رنگی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۰۸۳

از شیشه رنگی در دیوارپوش شیشه ای،شیشه بین کابینت،پوشش دیوار بسیاری جاهای دیگر استفاده می شود و به این مکان ها زیبایی می بخشد.

شیشه رنگی چیست؟

 

شیشه رنگی یکی از انواع شیشه است که در دکوراسیون و معماری، کاربرد فراوانی دارد. از شیشه رنگی در شیشه رنگی بین کابینت،لاکوبل شیشه رنگی لابی،شیشه رنگی دیوارپوش، ساختمان های تجاری و اداری، مراکز خرید و بسیاری جاهای دیگر استفاده می نوع دیگر تولید شیشه های رنگی که به شیشه لاکوبل معروف است را با رنگ کردن شیشه های شفاف ساختمانی با نوعی رنگ کوره ای مخصوص شیشه تولید می کنند.به این نوع از شیشه رنگی که در دمای 550 درجه پخت می شود شیشه لاکوبل رنگی می گویند. در ادامه مقاله به نحوه تولید شیشه رنگی، بیشتر می پردازیم.

ما در این مقاله به زیبا ترین سازه های شیشه ای رنگی ساخته شده با شیشه رنگی، قیمت شیشه رنگی، انواع شیشه رنگی و نحوه تولید شیشه رنگی می پردازیم تا شما بیشتر با نوع این شیشه آشنایی پیدا کنید.

زیبا ترین پروزه های اجرا شده با شیشه رنگی

  1. شیشه رنگی دیوارپوش در لابی

شیشه رنگی چیست؟

شیشه رنگی به علت قابلیت سکوریت و ضد حرارت شدن و ضریب ضربه ای بالا بهترین گزینه برای استفاده در دیوارپوش های شیشه ای ساختمانی می باشد. از شیشه رنگی در پاساژ ارگ تجریش و پالادیوم به عنوان دیوارپوش شیشه ای رنگی استفاده شده است. انواع شیشه رنگی که در این ساختمان استفاده شده شیشه رنگی مشکی و شیشه رنگی طلایی می باشد. ضخامت شیشه های رنگی در دیوارپوش 6 میل یا شیشه رنگی 8 میل می باشد.در مرکز خرید چهارسو هم در ستون های طبقات از شیشه رنگی لاکوبل استفاده شده است.

 شیشه رنگی بین کابینت

شیشه رنگی چیست؟

تولید شیشه رنگی در ایران بیشتر در زمینه ساختمانی مصرف دارد. از شیشه رنگی در فضای بین کابینت با جلا و براقیت بالا و تنوع رنگی بسیار بالا استفاده می شود شیشه رنگی بین کابینت سکوریت و ضدحرارت است و درمقابل شعله اجاق گاز مقاوم است شیشه رنگی بین کابینت راحت نصب و اجرا میگرددو با چسپ سیلیکون به راحتی به سطح مورد نظر می چسپد..

2.شیشه رنگی دیوارپوش

از شیشه رنگی در دیوارپوش های شیشه ای استفاده میشود که جایگزین سنگ و سرامیک شده است ودر ابعاد جام بزرگ جامبو با رنگ های دکوراتیو و زیبا قابل انجام است ابعاد شیشه رنگی حدود 3 متر در 2 متر می باشد و به صورت سکوریت شده نصب میگردد ولی اکثرا از سایز هایی با عرض 100 سانتی متر و تا ارتفاع 3 متر اندازه گیری و نصب می شود. شیشه رنگی دیوارپوش بسیار پرطفدار است و در اکثر مراکز تجاری اجرا می گردد. از شیشه رنگی مشکی بیشتر در راهروها ااستفاده می شود.. از شیشه رنگی بیشتر در ساخت سازه های بزرگ شیشه ای و نماهای شیشه ای کاربرد دارد نصب شیشه های رنگی دودی برنز مسی و رفلکس در نما ساختمان کاربرد دارند اما از شیشه رنگی لاکوبل در نمای ساختمان به صورت پرینتی و چاپی استفاده می شود.

 

نحوه تولید شیشه رنگی

برای تولید شیشه رنگی، مراحل زیادی سپری و برای آن زمان زیادی صرف می شود. در این قسمت از مقاله به مراحل تولید شیشه رنگی پرداخته ایم.

3.تولید شیشه رنگی

در کارخانه تولید شیشه رنگی  پیش از ساخت طرح با انواع شیشه رنگی، ابتدا باید یک طرحی از ترکیب کلی تولید شیشه رنگی مورد نظر بر روی شیشه طراحی کرد. به طراحی های انجام شده بر روی شیشه، در صنعت شیشه سازی، شابلون گفته می شود. بعد از رنگ کردن شیشه رنگی به سمت کوره سکوریت هدایت  میشود و در دمای 550 درجه پخت می شود. تمامی رنگ های شیشه رنگی از کشورهای ایتالیا و آلمان وارد میگردد. بعد از رنگ شدن شیشه رنگی به سرعت شیشه سرد می شود و شیشه رنگی سکوریت شده از درون دستگاه سکوریت به بیرون هدایت می شود.

2.برش شیشه رنگی

در این قسمت سایز های شیشه رنگی با دستگاه میز برش سی ان سی برش داده  میشود که دقت این دستگاه کمتر از 1 میلی متر میباشد.بعد از برش شیشه رنگی در صورت نیاز به قسمت سوراخ کاری یا جاسازی روی شیشه منتقل می گردد

3.لعاب

در این مرحله از تولید شیشه رنگی، شیشه را تمیز می کنند و آن را برای رنگ امیزی به روش لعابی  آماده می کنند. لعاب شیشه از کانی های معدنی تولید می شود.

انواع شیشه رنگی

شیشه رنگی انواع بسیار زیادی دارد. اگر بخواهیم برخی از انواع شیشه رنگی را مثال بزنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شیشه رنگی لاکوبل

این نوع شیشه رنگی در کارخانه های تولید شیشه با دستگاه های رنگ پیشرفته تولید و به بازار ارایه میشود که نوعی شیشه پشت رنگ میباشد که در کوره پخت شده است. و دارای رنگ های جذاب و چشمگیر است؛ اما یک رو نما می باشد و بیشتر به عنوان پوشش جهت دیوار های داخلی ساختمان استفاده میشود.

  • شیشه رنگی دکوراتیو

یک طرف این نوع از شیشه رنگی صاف است و طرف دیگر آن طراحی شده است. این نوع شیشه 4 تا 6 میلیمتر ضخامت دارد. و بیشتر برای کارهای دکوراتیو و مدرن با طرح های ترکیبی و سلیقه ای با تکنیک مات کاری و سندبلاست و اسید کاری و حکاکی روی شیشه رنگی اضافه می شود

قیمت شیشه رنگی

اگر بخواهیم قیمتی دقیق در مورد شیشه رنگی بگوییم، ابتدا باید این نکته را بگوییم که شیشه رنگی های موجود در بازار به دو دسته تقسیم می شود و آن ها متفاوت است. دسته اول شامل شیشه رنگی لاکوبل که حدودا از مترمربع 750 هزارتومان قیمت گذاری می شوند. و دسته دوم نیز شامل شیشه رنگی ترنسپرنت است.

قیمت شیشه رنگی لاکوبل

قیمت شیشه رنگی در این نوع، تا حد زیادی به نوع ابعاد و ضخامت بستگی دارد؛ زیرا این نوع شیشه رنگی بسته به ضخامت شیشه رنگی و فرآیند های آن می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد.شیشه رنگی لاکوبل از ضخامت 4 میل 6 میل 8 میل و 10 میل موجود است.

فرآیند هایی که در طول تولید شیشه رنگی نیاز است شامل رنگ آمیزی شیشه، سندبلاست، حکاکی لیزری، فیوزینگ، انگروینگ، برش با واترجت و دستگاه مستر جهت سوراخ کاری روی شیشه است که می تواند بر قیمت تمام شده تاثیر بگذارد.

قیمت شیشه رنگی دکوراتیو

قیمت این نوع شیشه رنگی نیز بسیار متفاوت است شیشه رنگی دکوراتیو نسبت به سایر شیشه های ساده در بازار لوکس تر و شکیل تر است.مرکز فروش شیشه رنگی و فروش یا خرید شیشه رنگی در منطقه ترانپارس و دلاوران می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر از شرکت تترافرم به محل شوروم ما بازدید فرمایید شرکت تترافرم با 35 سال سابقه در تولید شیشه های رنگی از شرکت های بزرگ در زمینه تولید شیشه های ساختمانی و شیشه دکوراتیو در ایران می باشد.02122957127 یا با شماره 09128045625 تماس حاصل فرمایید. ما شما را با تازه ترین فن اوری های صنعت شیشه اشنا خواهیم کرد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد شیشه رنگی، انواع شیشه رنگی،تولید شیشه رنگی، قیمت شیشه رنگی و مرکز فروش شیشه رنگی و نحوه خرید شیشه رنگی صحبت کردیم و اطلاعات نسبتا کاملی از هر کدام آن ها برای شما نوشتیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز