خبرگزاری کار ایران

قیمت خودروهای خارجی چینی در سال 1400

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۱۸۱

قیمت خودرو خارجی؛ عبارتی است که خیلی از ماشین‌بازها با شنیدن آن به یاد ماشین خارجی محبوب خود می‌افتند. ماشین‌های خارجی که هرسال با ایجاد تغییرات مختلفی در قیمت و شرایط خرید آن‌ها مواجه هستیم.

زمانی‌ که قیمت خودروهای خارجی افزایش می‌یابند، شاهد افزایش در تقاضای نمونه‌های کارکرده این خودروها هستیم؛ که به‌دنبال آن نیاز برای اطلاع از قیمت خودرو خارجی کارکرده نیز افزایش می‌یابد. یکی دیگر از مسائل مهمی که باید درمورد ماشین‌های خارجی به آن توجه کرد، تاثیر مستقیم قیمت ارز روی آن‌ها است. به همین دلیل باید گفت که آگاهی از قیمت روز خودرو خارجی، اصل جدایی‌ناپذیر در انجام معاملات بین خریدار و فروشنده این خودروها است.

در نیمه اول سال 1400 چه بر سر ماشین‌های خارجی آمد؟

در سال 1400 زمزمه‌های آزادسازی واردات با شرط و شروط مختلف گرچه در برهه‌ای خبر «افت 50 تا 80 درصدی قیمت خودروهای خارجی» را سر زبان‌ها افتاد و موجب شد بازار با واکنش هیجانی و روانی به‌خصوص در بخش خودروهای وارداتی کمی عقب‌نشینی قیمتی داشته باشد. اما سرانجام با اعلام ایرادات شورای نگهبان به طرح مجلسی‌ها برای تنظیم و سامان‌دهی بازار خودرو، روند قیمت‌ها از عقب‌نشینی به پیش‌روی تغییر مسیر داد.

در نیمه اول سال 1400، ام‌ وی‌ ام (چری) آریزو 5 و 6 نیز نه به اندازه کراس‌اوورها تا حد قابل قبولی در بازار پیش‌روی کردند. البته آریزو 5 با معرفی نسخه پرو و بهینه آن امیدهای بیشتری به نیمه دوم 1400 و سال 1401 بسته است. آرین‌موتور نیز که از سال 92 با عرضه محصولات میتسوبیشی و دی‌اس دوران خوبی را تجربه می‌کند حال با مونتاژ کراس‌اوور دانگ‌فنگ لاماری در اطراف شهر خمین قصد ورود به گود مونتاژکنندگان خودروهای چینی را دارد. خودروهای دیگری نیز از تولیدات SWM، بایک و سوئیست در حاشیه می‌کوشند بازاری برای خود دست و پا کنند اما تا 6 ماهه نخست 1400 هنوز پای مدل‌های جدید این خودروها که 99 درصد در کلاس‌های کراس و مینی‌کراس هستند به خیابان‌ها باز نشده است.

خودرو چینی بخریم یا نخریم؟!

سال‌های 99 و 1400 را باید دوره‌ای دانست که خودروهای چینی یکی پس از دیگری موفق به تصاحب جایگاه خودروهای کره‌ای مخصوصا انواع کراس‌اوورهای هیوندای و کیا شدند. شرایط متنوع فروش و خودروهایی که چند سالی از حضورشان در بازار می‌گذرد و توانسته‌اند از نظر کیفیت، استهلاک و خدمات پس از فروش اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند، کار را تا جایی پیش برده‌اند که برخی توسان و اسپورتیج‌سواران سابق رو به خرید جک S5، ام‌وی‌ام (چری) تیگو5 و 7 IE و هایما S7 توربو، به‌خاطر بالا بودن قیمت این خودروهای خارجی، بیاوردند.

عدم تنوع در مشخصات فنی و ترکیب پیشرانه 5/1 لیتری توربوی خودروهای چینی با انواع گیربکس‌های CVT و دوکلاچه صدای اعتراض بسیاری از مشتریان این محصولات را بلند کرده است. اگر از زاویه‌ دیگری به این ترکیب فنی بنگریم، درمی‌یابیم گستردگی بهره از این قبیل پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها با قطعات فنی یکسان و مشابه در نهایت موجب فراوانی قطعات یدکی و خدمات پس از فروش بهتر به خودروهای چینی در بازار کشورمان خواهد شد.

پیشرانه‌های کم‌حجم مجهز به توربوشارژر اگر از قطعات باکیفیت بهره ببرند در مسیرهای شهری مصرف اندک سوخت و در مسیرهای جاده‌ای قدرت و گشتاور بالا را در اختیار راننده قرار می‌دهند. موضوعی که آنها را دست‌کم روی کاغذ به‌صرفه‌تر از خودروهای مجهز به پیشرانه‌های 4 سیلندر 2000 سی‌سی به بالا یا 6 سیلندر خورجینی‌ نشان می‌دهد. البته از کنارحساسیت بالای پیشرانه‌های توربوشارژ به بنزین کم‌کیفیت داخلی نیز نمی‌توان به آسانی عبور کرد.

قیمت خودروهای خارجی چینی در سال 1400

بهمن‌موتور

در ماه‌های گذشته گروه خودروسازی بهمن از 2 کراس‌اوور دیگنیتی و فیدلیتی که اولی در حقیقت دانگ‌فنگ IX5 و دومی جتور X70 هستند رونمایی کرد. دیگنیتی در آغاز کار در محدوده 900 میلیون تومان قیمت داشت، ابتدای شهریور برچسب قیمتی 1.2 میلیارد تومان را به خود دید و با آغاز نیمه دوم 1400 در دایره یک میلیارد تومان ایستاد.

فیدلیتی نیز که در آغاز تابستان با قیمت تحویل فوری 655 میلیونی برای مدل 5 نفره و 670 میلیون تومانی برای نسخه 7 نفره خط‌ونشان محکمی برای رقبا کشیده بود، با تحویل نخستین نمونه‌ها در بازار قیمتی برابر با 855 میلیون تومان یافت و بهای آن تا پایان شهریور به بالای 900 میلیون تومان رسید.

افزون بر اینها بر اساس شایعات ابتدای سال 1400 گروه بهمن شاید عرضه یک سدان استایلیش از محصولات دانگ‌فنگ با نام چینی فنگشن یی‌ژوان و بین‌المللی Aeolus D53 را نیز در دستور کار قرار بدهد. خودرویی که البته بعید است به 1400 برسد.

قیمت خودروهای خارجی چینی در سال 1400

کرمان‌موتور

در سنگر دیگر تولیدکنندگان خودروهای چینی، کرمان‌موتور طی بهار 1400 سرانجام پیکاپ T8 و کراس‌اوور پریمیوم K7 را تحت برند اختصاصی خود یعنی KMC به بازار فرستاد و خبر از عرضه نسخه به‌روزرسانی‌شده جک S5 مجهز به موتور 1.5 لیتری توربو و قدرت و تجهیزات بیشتر داد. سدان جک J7 نیز خودرویی است که از اواخر سال 99 خبر ورود احتمالی‌اش به خطوط تولید کرمان‌موتور سر زبان‌ها افتاد اما همچنان خبر دقیقی از زمان عرضه این خودرو در دست نیست.

مدل‌هایی که البته هنوز به تعداد قابل‌توجه در خیابان‌ها به چشم نمی‌خورند و قیمت‌شان نیز اگرچه از سوی کارخانه مشخص است و طی هر بار پیش‌فروش به‌صورت رسمی اعلام می‌شود اما در بازار به محدوده ثبات نرسیده است. گرچه به نظر می‌رسد این خودروها تا پایان سال 1400 کم‌کم در بازار جا بیفتند.

گروه خودروسازی فردا

گروه خودروسازی فردا دیگر خودروسازی بود که طی نیمه اول 1400 فعالیت خود را گسترش داد و با رونمایی از سدان فردا 511 که در اصل چانگان آلسوین نام دارد به قیمت کارخانه‌ای 429 میلیون تومان و کراس‌اوور فردا SX5 با اصالت دانگ‌فنگ X5 به قیمت کارخانه‌ای 649 میلیون تومان پررنگ‌تر از قبل اعلان حضور کرد. کارخانه‌ای که 2 سال قبل نیز از یک کراس‌اوور دیگر با نام SX6 از تولیدات دانگ‌فنگ پرده برداشته بود.

هایما S7

نخستین مورد بازگشت این خودرو البته با به‌روزرسانی‌ها و مثل همیشه پسوند پلاس به خطوط تولید ایران‌خودرو طی 6 ماهه اخیر است و مشخصه دوم طرح فروشی است که اگرچه به‌صورت رسمی ابتدای مهرماه آغاز شد اما از شهریور زمزمه‌هایش به گوش می‌رسید.

ایران‌خودرو در آخرین شرایط فروش اعلامی خود ثبت‌نام هایما S7 پلاس مجهز به توربوشارژر و گیربکس اتوماتیک را با قیمت قطعی 675 میلیون تومان یعنی 30 میلیون تومان بالاتر از گذشته آغاز کرد؛ آن‌هم بدون قرعه‌کشی، موعد تحویل حداکثر 3 ماهه از 7 مهرماه تا زمان تکمیل ظرفیت و به‌صورت آنلاین. هر چند نسخه‌های قدیمی این خودرو برای نمونه‌های تمیز و صفرکیلومتر در آگهی‌های شخصی بالای 800 میلیون تومان نیز قیمت دارند و معلوم نیست وقتی پای این کراس‌اوور به بازار باز شود، قیمت هایما S7 پلاس تا کجا بالا خواهد رفت.

همراه مکانیک با ارائه قیمت روز خودرو آنلاین، تلاش می‌کند تا به شفافیت بازار و افرادی که به‌دنبال قیمت‌گذاری خودرو مورد نظرشان هستند، کمک کند. با مراجعه به صفحه « قیمت خودرو خارجی – همراه مکانیک »، خودرو مورد نظر خود را در لیست سرچ کنید و آخرین قیمت آن را ببینید. همینطور با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک و انتخاب خودروی موردنظر می‌توانید هر روز از قیمت آن آگاه شوید و نمودار تغییرات قیمتی آن را نیز ببینید.

قیمت خودروهای خارجی چینی در سال 1400

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز