خبرگزاری کار ایران

به این فکر کردید که موقع قطع گاز چطوری میشه خونه رو گرم کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۸۹۹

این روزها حرف و حدیث زیادی درباره بحران کمبود گاز و امکان قطع شدن گاز می شنویم. با توجه به شروع سرما، همه به دنبال روش های گرم کردن خانه هستند تا دچار سرماخوردگی نشوند چراکه با توجه به شرایط این روز ها و فشار روانی که روی مردم هست، معمولا با کوچک ترین علائم سرماخوردگی، همه فکر می کنند کرونا گرفتند! بنابراین برای جلوگیری از این نگرانی و همچنین بروز علائم سرماخوردگی، لازم است گرمایش خانه یا محیط کار تامین شود.

تصور کنید تو این شرایط، گاز هم قطع شود! واقعا چطور می توان خانه را گرم کرد و از مریض شدن پیشگیری کرد؟

با توجه به شرایط بحرانی کمبود گاز و پیک های پشت سرهم کرونا، تیم محتوای بریم خرید تصمیم گرفت تا در این مقاله درباره روش های گرمایش خانه بدون گاز مطلبی ارائه دهد، پس با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید روش های زیادی برای گرم کردن خانه، محیط کار و... وجود دارد که با توجه به بودجه و امکاناتی که در اختیار دارید می توانید آن را تهیه و استفاده کنید. قطعا شما جایی به دنبال سایر وسایل گرمایشی هستید که انشعاب گاز ندارد مثل روستاهایی که گاز کشی نشده اند، اتاق خواب هایی که انشعاب گاز ندارند، گلخانه ها، انباری، بالکن و... . اما چه وسایل گرمایشی میشناسید که بدون گاز کار کند؟ میدانیم که روش های زیادی برای حفظ دمای خانه وجود دارد مثل عایق بندی پنجره ها، استفاده از پرده های ضخیم و... اما با وجود تمام این ترفندها، باز هم وجود یک وسیله گرمایشی لازم است. وقتی گاز نباشد باید به سراغ برق رفت و با کمک برق سعی کنیم خانه گرم شود. از جمله وسایل گرمایشی برقی که میتوان نام برد شوفاژ برقی ، بخاری برقی یا هیتر، شومینه برقی ، پنکه های گرمایشی هستند که در ادامه به مزایا، معایب، نحوه کارکرد و مشخصات هر کدام از این وسایل گرمایشی، اشاره شده است. در نهایت وب سایت بریم خرید را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید با کیفیت ترین محصول را با ارزان ترین قیمت از فروشگاه های اینترنتی معتبر خریداری کنید .

 

استفاده از شوفاژ برقی یا رادیاتور برقی برای گرمایش خانه

قطعا همه شوفاژ یا رادیاتور را دیده ایم، شوفاژ یک وسیله گرمایشی برای گرم کردن ساختمان هست که می تواند با گرمایش مرکزی مثل پکیج یا موتورخانه کار کند. آب گرم وارد شوفاژ شده و داخل آن جریان پیدا میکند که در اثر این جریان، گرمای آب به بدنه شوفاژ و سپس به محیط منتقل شود. اما همه شوفاژها به این شکل کار نمی کنند یعنی شوفاژها از نظر نوع عملکرد دو نوع هستند، شوفاژ برقی و شوفاژهایی که با گرمایش مرکزی کار می کنند. شوفاژ برقی یا رادیاتور برقی، همانطور که از نامش پیداست با برق کار می کند و نیازی به گرمایش مرکزی یا پکیج ندارد پس زمانی که گاز قطع است یا گازکشی در اتاق و محل زندگی شما انجام نشده، به راحتی می توانید با کمک این وسیله گرمایشی، محیط خود را گرم کنید.

به این فکر کردید که موقع قطع گاز چطوری میشه خونه رو گرم کرد؟

شوفاژ برقی یا رادیاتور برقی لوله آب گرم نداشته و به گاز وصل نیست پس چگونه کار میکند؟! یعنی واقعا محیط رو گرم می کنه؟

شوفاژهای برقی نیازی به آب گرم ندارند چون داخل این وسیله گرمایشی یک روغن سیال وجود دارد که جایگزین آب گرم است. این شوفاژها نیازی به گاز هم ندارند چون روغن از طریق المنت برقی گرم میشود، می چرخد و بدنه رادیاتور را گرم کرده و اینگونه باعث گرمایش خانه میشود.

آیا روغن شوفاژ برقی نیاز به تعویض دارد؟

روغن شوفاژ برقی طول عمر بسیار بالایی دارد مثلا بعد از 10 یا 15 سال استفاده از این محصول، لازم باشد روغن آنرا تعویض کنید و از آنجاییکه در اکثر تعمیرگاه ها این روغن پیدا میشود نگران خرید و تعویضش نباشید.

مصرف برق شوفاژ برقی چقدر هست؟ هزینه قبض برق زیاد نشهL

همانطور که می دانید برق در ایران گران تر از گاز است به همین دلیل وقتی صحبت از وسیله گرمایشی برقی میشه همه نگران هزینه برق هستند و به همین دلیل برای استفاده از وسایل گرمایشی برقی مردد می شوند، اما همانطور که در اول این مقاله گفتیم زمان قطع گاز باید به نحوی گرمایش خانه یا محیط کار را تامین کنیم! پس چاره ای نیست و باید از وسایل گرمایشی برقی استفاده کرد. اما نگران نباشید، مصرف برق شوفاژ برقی خیلی هم زیاد نیست و حتی ممکن است هزینه برق مصرفی کمتر از گاز بشود. چگونه؟

شوفاژهای برقی یا رادیاتورهای برقی معمولا ترموستات و سیستم قطع خودکار دارند، یعنی به صورت اتوماتیک و بر اساس درجه تنظیم شده توسط شما، گرمایش به صورت خودکار قطع و وصل می شود. در ضمن این سیستم زمانی که بدنه شوفاژ برقی خیلی داغ شود نیز عمل کرده تا علاوه بر اینکه دمای محیط را تنظیم می نماید، از داغ شدن بیش از حد شوفاژ برقی نیز جلوگیری کند. پس مصرف برق این محصول خیلی زیاد نیست و با خیال راحت می توانید از این وسیله گرمایشی استفاده کنید. در صورتیکه بخاری گازی باید به صورت مداوم روشن باشد و امکان قطع خودکار ندارد برای همین هزینه قبض گاز و برق شما نباید تفاوت زیادی داشته باشه.

آیا شوفاژ برقی برای اتاق خواب مناسب هست؟ سر و صدای زیادی ندارد؟

شوفاژ برقی یا رادیاتور برقی برای گرمایش خانه باید روغن گرم را به گردش درآورد، پس یک مقدار سر و صدا تولید می کند اما این صدا آنقدر زیاد نیست که آزار دهنده باشد و مانع تمرکز در کار و یا استراحت و خواب باشد.

 

شوفاژ برقی برای گرمایش خانه هنگام قطع گاز مناسب هست یا نه؟

دوستان عزیزم، شوفاژهای برقی معمولا بین 5 تا 15 پره دارند که بر اساس متراژ محیط می شود از تعداد پره های بیشتر یا کمتر استفاده کرد. توان گرمایشی شوفاژهای برقی معمولا بین 900 تا  و2000 وات است برای همین گرمایش خوبی دارند. یکی دیگر از مزایای شوفاژ برقی این است که قابل حمل و نقل است و میتوان هر جای خانه آنرا جابجا کرد. مثلا اگر خیلی سرد بود میتوان آنرا در نزدیکی محل استراحت قرار داد در صورتیکه شوفاژهای معمولی و یا بخاری گازی این قابلیت را ندارند.

مزایای شوفاژ برقی

شوفاژهای برقی طراحی زیبایی دارند، قابل حمل یا پرتابل هستند و به خوبی می توانند محیط را گرم کنند پس یکی از انتخاب های خوب در زمان قطعی گاز هستند. همچنین شوفاژ برقی امنیت بالایی دارد و خطر گازگرفتگی و آتشسوزی و انفجار کلا برطرف میشود حتی میشود با خیالی آسوده از آنها در اتاق کودکان و سالمندان نیز استفاده کرد.

اگر علاقمند هستید قیمت به روز شوفاژ برقی را در فروشگاه های معتبر اینترنتی بدانید به وب سایت  بریم خرید  مراجعه کنید.

استفاده از بخاری برقی یا هیتر برقی برای گرمایش خانه

هیتر برقی یکی دیگر از وسایل گرمایشی برای گرم کردن محیط در مواقع قطع گاز است. با برق کار می کند و گرمایش مناسبی دارد. این محصول در ابعاد و اندازه های مختلف و با طرح و رنگ جذاب و توان گرمایشی مختلف تولید می شود و به راحتی می توان از آن برای گرم کردن محیط کار، اتاق کودک و اتاق خواب، استفاده کرد.

هر هیتر یا بخاری برقی توان گرمایشی مختلفی دارد و باید در هنگام خرید، متراژ و شرایط عایق بندی محیط را در نظر گرفت. معمولا هر متر مربع، 100 وات توان گرمایشی در ساعت لازم دارد یعنی یک فضای 15 متری به هیتر یا بخاری برقی با توان 1500 وات نیاز دارد. پس هیتر برقی معمولا برای محیط های کوچک مثل اتاق خواب ها، انباری، آشپزخانه و کلا مکانی که انشعاب گاز ندارد کاربرد دارد. بخاری های برقی امنیت مناسبی دارند یعنی علاوه بر ترموستات برای خاموش شدن خودکار، یک سیستم ایمنی دارند که در صورت واژگون شدن یا افتادن بخاری روی زمین، به صورت خودکار، بخاری را خاموش کرده و مانع از آتش سوزی میشود.

هیتر برقی و بخاری برقی به راحتی راه اندازی میشود و نیاز به نصاب ندارد، قابل حمل بوده و سبک میباشد، پس یکی از انتخاب های خوب در زمان نبود یا قطع گاز هست.

بخاری های برقی فن دار یا هیترهای فن دار، به دو صورت تابشی و همرفتی محیط را گرم می کنند. بخاری های تابشی از طریق یک لامپ یا المنت، گرمایشی سریع و متمرکز برای یک نقطه دارند و فن، گرما را پخش می کند. اینگونه گرمایش خانه به صورت یکنواخت انجام میشود. این محصول با یک ترموستات که از آتش سوزی و داغ شدن بیش از حد بدنه جلوگیری می کند ایمن شده است.

استفاده از پنکه گرمایشی برای گرمایش خانه بدون گاز

یکی دیگر از وسایل گرمایشی که در زمان قطع گاز توصیه میشود پنکه گرمایشی است. حتی میتوان گفت عملکرد بهتری نسبت به بخاری برقی یا هیتر برقی دارد چراکه بخاری برقی ثابت بوده و فقط یک قسمت را گرم میکند. مخصوصا بخاری های برقی تابشی. هیترهای برقی هم گرما را به بالا منتقل می کنند و گرمایش مستقیم ندارند، برای همین چنانچه به گرمایش مستقیم نیاز داشته باشید بهترین گزینه پنکه گرمایشی است. پنکه های گرمایشی می چرخند و گرما را به همه جا منتقل می کنند و اینگونه نیاز به جابجایی وسیله گرمایشی نیست یا ضرورت ندارد که همه افراد خانواده یه جا جمع بشوند.

استفاده از شومینه برقی برای گرمایش خانه بدون گاز

شومینه برقی هم یکی دیگر از وسایل گرمایشی است که بدون نیاز به گاز کار میکند این وسیله گرمای خوبی داشته و ظاهر بسیار زیبایی دارد. امروزه خانه های ویلایی یا خارج از شهر هستند یا در روستاها که ممکن است گازکشی نشده باشند و شاید استفاده از بخاری گازی با دکوراسیون داخلی ویلا مطابقت نداشته باشد. پس بهترین انتخاب برای این افراد چه چیزی می تواند باشد؟ بله؛ درسته! شومینه برقی که ظاهر بسیار زیبایی داشته و دکوراتیو است، با برق کار کرده و نیازی به گاز ندارد ، گرمایش مطلوبی داشته و برای ویلا، اتاق خواب و... به صورت توکارو رومیزی قابل استفاده است. این محصول با توان گرمایشی مختلفی تولید میشود و ظاهر زیبایش میتواند نظر شما را جلب نماید.

به این فکر کردید که موقع قطع گاز چطوری میشه خونه رو گرم کرد؟

سخن پایانی

ما در قسمت بلاگ بریم خرید درباره شومینه ها، شوفاژها، هیترها و بخاری های برقی به طور کامل صحبت کرده ایم. چنانچه قصد دارید از قیمت روز وسایل گرمایشی مطلع شوید به وب سایت بریم خرید مراجعه کرده و محصولات مختلف را در فروشگاه های اینترنتی معتبر مشاهده کنید و در نهایت از بهترین فروشنده با مناسب ترین قیمت خرید کنید!

با بریم خرید دیگر نگران این نباشید که شاید ندانسته یک کالا را گران تر از قمیت واقعی اش خرید کنید چراکه یکی از مزیت های بریم خرید مقایسه قیمت فروشگاه ها میباشد! چند فروشگاه اینترنتی برای یک محصول معرفی میشود و شما میتوانید محصول با کیفیت مورد نظر خود را از فروشگاه معتبر و با قیمت واقعی تهیه نمائید. در ضمن کالاهایی که تخفیف دارند نیز به شما معرفی میشود.

براتون یه خرید لذت بخش آرزو میکنیم

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز