خبرگزاری کار ایران

خلافی خودرو را با پیامک 1101202020 استعلام کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۷۶۷

در روشهای مختلفی که در سایت فرمون درباره استعلام خلافی خودرو عنوان شده است یکی از ساده ترین روش ها استعلام خلافی با استفاده از پیامک است.

شاید شما هم تا به حال از این روش برای استعلام خلافی خودرو خود استفاده کرده اید. در این مقاله ضمن بررسی روش پیامکی، سایر روشهای ساده برای استعلام خلافی را به صورت خلاصه بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

برای استفاده از روش پیامکی نیاز به کد VIN دارید که در کارت خودرو نوشته شده است. پس از نوشتن این کد در پیامی جدید آن را به سرشماره 1101202020 ارسال کنید. در پاسخ به این پیامک از شما درخواست کد تایید می شود.

هزینه پیامک استعلام خلافی 350 تومان است که با ارسال کد تایید این هزینه از شارژ شما کسر و یا بر روی قبض ماهیانه خط تلفن همراه شما منظور می شود. در پیامک خلافی خودرو تعداد تخلفات و مبلغ آن برای شما اس ام اس می شود. اگر می خواهید شناسه قبض و شناسه پرداخت را نیز دریافت کنید پس از وارد کردن VIN باید یک * نیز در انتها وارد کنید.

در گذشته شماره های دیگری نیز برای استعلام خلافی خودرو مانند شماره پیامک ۱۱۰۰۰۵۱۵۱،   ۳۰۰۰۵۱۵۱ وجود داشت که در حال حاضر هیچکدام فعال نیستند.

روش استعلام خلافی با پیامک اگرچه آسان و سریع است اما امکان پرداخت ندارد و برای پرداخت خلافی باید از راه های دیگر استفاده کنید. می توانید با شناسه قبض و شناسه پراخت از درگاه سداد بانک ملی و یا سایر درگاه های اینترنتی پرداخت قبض، جریمه های خود را پرداخت و خلافی را تسویه کنید.

به طور کلی این روش برای استعلام سریع خلافی و برای اطمینان از اینکه جریمه ای ندارید روش خوب و سریعی است.

دیگر راه های استعلام خلافی خودرو و موتور

یکی از راه های ساده برای مشاهده و استعلام خلافی خودرو مراجعه به سایت راهور است. پس از استعلام خلافی خودرو در سایت راهور و مشاهده لیست خلافی امکان پرداخت جریمه ها را به صورت آنلاین دارید. اما اگر این روش را امتحان کردید و به مشکل خوردید می توانید از روش های دیگر استفاده کنید. برای مراجعه به سایت راهور به آدرس rahvar120.ir  مراجعه کنید. توجه کنید که سایت راهور آفلاین است و با تاخیر به روزرسانی می شود.

راه دیگری که برای استعلام خلافی وجود دارد مراجعه به مراکز پلیس+10 است. با مدارک خودرو (کارت خودرو، برگ سبز خودرو یا بیمه نامه) به نزدیکترین دفتر پلیس+10 مراجعه کنید و استعلام خلافی بگیرید. هزینه هر برگ خلافی خودرو حدود 11 هزار تومان است. همچنین می توانید به خلافی اعتراض کنید که بابت آن باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. هزینه هر ردیف خلافی قابل اعتراض 500 تومان است.

خلافی خودرو را با پیامک 1101202020 استعلام کنید

برای استعلام خلافی خودرو و موتور، علاوه بر روش های گفته شده امکان استعلام از طریق برنامه های موبایلی وجود دارد. این برنامه ها با اتصال به سامانه راهور، خلافی را استعلام می کنند. برنامه فرمون که در دو نسخه اندروید و IOS توسعه یافته یکی از معروفترین برنامه های استعلام خلافی خودرو و موتورسیکلت است. برای دانلود و نصب این برنامه کافیست به گوگل پلی یا سیبچه مراجعه و آن را  جستجو و نصب کنید.

جهت دانلود فرمون از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

استعلام خلافی با فرمون بسیار ساده است و تنها نیاز به بارکد روی کارت ماشین یا کارت موتور دارید. با وارد کردن بارکد 8 یا 9 رقمی می توانید ریز خلافی خودرو را مشاهده کنید و درصورت تمایل خلافی خود را پرداخت کنید. البته امکان انتخاب از بین خلافی ها و پرداخت موردی خلافی هم وجود دارد. با این روش نیازی به پرداخت یکجای خلافی ندارید و می توانید باقی جریمه ها را در نوبتی دیگر بپردازید.

اپلیکیشن استعلام خلافی فرمون علاوه بر این، امکانات و ویژگی های بسیاری دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • نقشه محدوده طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا
  • مشاهده قیمت خودرو کارکرده و صفر
  • نمونه آزمون آیین نامه رانندگی به همراه جواب
  • نحوه تشخیص مقصر در تصادفات
  • سرعت سنج خودرو از روی جی پی اس
  • نقشه و مکان یاب و یافتن محل پارک خودرو
  • استعلام بیمه و قیمت بیمه شخص ثالث خودرو
  • امکان مشاهده بدهی پلاک خودرو

خلافی خودرو را با پیامک 1101202020 استعلام کنید

از جمله روش های دیگری که می توانید با استفاده از آن خلافی بگیرید؛ کد دستوری *110# است که این روش هم مشابه روش پیامکی است. پس از طی چند مرحله و وارد کردن اعداد خواسته شده در آخرین مرحله باید کد VIN را وارد کنید که نتیجه استعلام از طریق پیامک اعلام می شود. این روش نیز هزینه دارد و هزینه هر پیامک 350 تومان است.

در قدیم از طریق تلفن و شماره تماس ۸۸۲۸۸۸۸۸ نیز می توانستید خلافی بگیرید. به این صورت که با اتصال به اپراتور و اعلام شماره پلاک، مبلغ و تعداد خلافی به شما اعلام می شد. اما اکنون این سیستم فعال نیست و تنها تلفن گویا به آن متصل است و اطلاعاتی در حوزه های مختلف از جمله مراکز راهور در اختیار کاربران قرار می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز